Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF/AWX] Ukręcony wałek rozrządu Autlog


Lukasz_200616

Rekomendowane odpowiedzi

Przerabiałem temat wymiany wałka i to co jest dostępne z zamienników to odlewy żeliwne, czyli plastelina, nie ważne czy to AUTOLOG czy Ruville. OEMy są kute stalowe. Jeszcze jakieś pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No się trochę dziwię, że wałek pękł. Chyba, że był skrzywiony albo źle założony. Rozumiem, że jedne firmy produkują lepsze towary, a inne gorsze, ale wkurza mnie, że nie ma na to żadnych norm technicznych, albo nie są one przestrzegane. Pracuję w branży budowlanej i na głupią cegłę muszą być aprobaty. Obojętne jaką cegłę kupisz - możesz być pewny, że spełnia normy. A w mechanice jakby panuje jakaś samowolka. Przez to wychodzą takie kwiatki, a ludzie muszą za to płacić :( Dobra, bo nerw mnie bierze jak sobie pomyślę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ,że na codzien w pracy mam doczyienia z pekaniem przeróżnych czesci wykonanych z metalu ,bądz spawów ,to przedstawie swoja teorie ,jaką wywnioskowałem tylko po fotkach.

Miaowicie widoczne jest znaczne wytarcie wałka na podparciu w pierwszej panewce ,które to na pewno nie powstało w wyniku kilku obrotów !!! Widać ze znacząco też w wyniku wytarcia ,zmniejszylła sie średnica wałka w tym miejscu . Oczywistym jest ,że skoro wałek nie posiadał odpowiedniego podparcia na pierwszej panewce ,a zarazem byl napinany paskiem ku dolowi silnika ,to działały na ten wałek cykliczne momenty gnące ,których efekt jest widoczny na foto (przy takim stanie nie wiem czy wałek z tytanu by wytrzymal)

Tak więc ja bym sie upatrywał problemu w prawidlowosci montażu wałka ,albo droznosci kanalalu olejowego ,ktory doprowadza olej w to miejsce ,czy polpanewka nie byla zalozona o 180 st.

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gó.....niana sprawa, ciężko będzie komukolwiek udowodnić winę. Szukaj słupa.

A Jak chcesz to mam zdrową głowicę, niestety już bez wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania - kolega Bartek dobrze to przedstawił. Wiadomo już jak tłoki i zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne 2,3,4 cylinder ,ma bałagan ,bo te cylindry zostały pozbawione synchronizacji wałka z wałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej nie wierzę, że wałek nagle się tak przetarł po pęknięciu. Albo jest coś ze smarowaniem albo mocowania wałka na panewkach 1 i 4 były przekręcone, co by wyjaśniało jego pęknięcie. Na zdjęciu widać, że ostatnie mocowanie też jest przerysowane. Może i jestem młody, ale jako mechanik siedzę w tym prawie 10 lat, od małego... I nikt mi nie powie, że takie coś powstaje w parę chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przerabiałem temat wymiany wałka i to co jest dostępne z zamienników to odlewy żeliwne, czyli plastelina, nie ważne czy to AUTOLOG czy Ruville. OEMy są kute stalowe.

Testował kolega wałki firmy nockentechnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem nowy z aso.

Nocken o ile dobrze pamietam jest stalowy ale chyba nie jest utwardzany/kuty. Jeśli czeka Cię wymiana walka to szukaj ori używki i naprawde sprawdzonych części zamiennych("szklanki" polpanewki).

Jak już sie wymienia walek to warto sprawdzic czy głowica nie jest odkształcona. Sjakokrecic walek bez hydro i zobaczyc czy obraca sie bez wiekszych oporów.

Druga sprawa to zj**any sytem smarowania oleju w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie będzie przekładka na AVF ( już znalazłem, jeszcze tylko dokładne oględziny ) bo z tego co mi mechanik pisał z rana to 4 tłok dość mocno oberwał będę na miejscu to zrobię fotki i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gó.....niana sprawa, ciężko będzie komukolwiek udowodnić winę. Szukaj słupa.

A Jak chcesz to mam zdrową głowicę, niestety już bez wałka.

Całego słupka nie znajdziesz? może być bez osprzętu

Bez wałka bez pompek bez szklanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wszystko się rozeszło, została tylko głowica i pokrywa głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mała aktualizacja

1. Silnik po generalnym remoncie koszt około 6500zł ( uszkodzone 4 zawory, 4 dziury w popychaczach, wytarte panewki i masa innych dodam zdjęcia ) o dziwo na tłokach nie zostało nawet śladu a gładzie cylindrów w stanie idealnym

2. Wałek na jaki się zdecydowałem to kolbenschmidt, głowica po regeneracji dużo by tu pisać co zostało zrobione...

3. Reklamacja uznana ale pieniądze marne gdyż zwrócono tylko za wałek,panewki i popychacze

4. Motor po remoncie lata jak wściekły dotychczas zrobiłem 12tys km

wygląda na to że auto zostanie już w rodzinie na stałe :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć, nie dodałem całego złomu ;) + głowica po regeneracji

83cdd3d9cd07956dmed.jpg

2f3bd572627cb1e5med.jpg

d2ef8d4fb792ef55med.jpg

6b019d3dae548ca6med.jpg

a3c32bee0f0d71edmed.jpg

77a74dceaf6baecamed.jpg

0cdb20849a598d34med.jpg

cf7662d6bb846865med.jpg

396cd9b8966a3347med.jpg

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...