Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biala chmura przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie biala chmura przy odpalaniu a potem wszystko ok 1.9 tdi 105km

Opublikowano (edytowane)

W momencie rozruchu czy jakiś czas po nim, jak się auto zaczyna rozgrzewać? Udało Ci się "złapać jej aromat"? Po zapachu można czasem w zasadzie osądzić ostatecznie pochodzenie dymu.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano (edytowane)

Ale pali od strzała, czy trzeba chechłać ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Pali od strzala normalnie tak jak trzeba.. mze to byc cos z turbem?

Opublikowano

Prędzej uszczelniacze zaworowe niż turbina :decayed:

Od czerwca moja kobitka jeździ Touranem 03 ze 100 konnym motorem AVQ jak dobrze pamiętam i ma podobny objaw.

Rano albo po dłuższym postoju po odpaleniu puszcza przez chwilkę białą chmurkę , potem już dymu nie ma .

Zrobiła nim jak na razie 4,5 kkm oliwy wciągnął ze trzy setki i nic niepokojącego się nie dzieje , motorówka chodzi pięknie pomimo przebiegu na blacie prawie 290 kkm :P

A nie mam żadnej pewności że coś tam nie było skręcone , bo auto w Polsce od 2010 roku :hi: .

Nie wydaje mi się żeby przy takich objawach warto by było się tym przejmować , a tym bardziej cokolwiek grzebać w silniku , w końcu swoje już przejechał :)

Może przy wymianie rozrządu jak się jest mocnym estetą można by się zając uszczelniaczami trzonków :P

Opublikowano

To w sumie taki dosyć typowy test na uszczelniacze -jak pod nocnym postoju puszcza dymka i to jeszcze aromat oleju to zazwyczaj one.

Olej przez noc spływa na denko tłoka i idzie jako wsad do pieca na pierwszym rozruchu. Oczywiście potem też olej przez nie przełazi. No i trzeba pamiętać, że czasem powodem ich szybkiego zużycia mogą być prowadnice zaworowe w kiepskim stanie.

Opublikowano (edytowane)

Przy prawie trzech paczkach przebiegu to raczej normalne , eksploatacyjne zużycie uszczelniaczy trzonków zaworowych i prowadnic :)

U kobitki to będzie pewnie litr oleum od wymiany do wymiany , czyli zejdzie z maksa na minimum .

Nie ma co szukać dziury w całym bo młodsze biorą dwa razy więcej i to dalej wszystko w normie :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Masz rację, najczęściej gumki zaworowe zwyczajnie twardnieją przez środowisko w jakim żyją. Wybijają się wtedy w nich otwory szersze niż powinny, nie ma elastyczności -nie mają się jak doszczelniać. Wymiana nieco upierdliwa ale koszt niewielki(akurat robię sam).

Ogólnie to problem dosyć błahy.

Opublikowano (edytowane)

Dla tego nie warto sobie nim makówki specjalnie zawracać, chyba że przy okazji np. wymianu napędu rozrządu, wałka rozrządu, szklanek, albo wymianie uszczelki pod czapką , wtedy głupotą było by ich nie wymienić na nowe :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

u mnie 200K awx tez tak bylo,po odpaleniu taki dym jakbym szmate zapalil,masakra!a auta uzywam raz w tyg,wymienilem swiece i spokoj

Opublikowano

Od świeczek objaw jest ździebko inny, przeważnie nie pali od strzała , albo ździebko potelepie i z wydechu leci przez chwile nie spalone, a rozpylone paliwo :decayed:

To są niuanse , nie każdy to rozróżni , także świeczki dla świętego spokoju możesz sprawdzić :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...