rotter Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 znów się zgodzę z kolegą - ale jest jeszcze jedno małe ale jeśli chodzi o temat mianowicie z tego co sobie przypominam sytuacja taka że zegar pokazuje 90 a klimatronik 100 zdarza się dośc często i zanim bym się wziął za ponowne rozkręcanie podpiął bym go do vag-a bo spotkałem już kilka takich przypadków i wszystkie auta funkcjonują sprawnie do dziś i się nie przegrzewają
ajax Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 znów się zgodzę z kolegą - ale jest jeszcze jedno małe ale jeśli chodzi o temat mianowicie z tego co sobie przypominam sytuacja taka że zegar pokazuje 90 a klimatronik 100 zdarza się dośc często i zanim bym się wziął za ponowne rozkręcanie podpiął bym go do vag-a bo spotkałem już kilka takich przypadków i wszystkie auta funkcjonują sprawnie do dziś i się nie przegrzewają To nie problem jezdzic samochodem ktory ma podwyzszona temperature pracy.... na pewno nie jest tak ze zaraz caly silnik wysiadzie.... pewnie mozna go jeszcze dlugi czas bezawaryjnie eksploatowac. Zastanow sie jednak dlaczego producent zrobil uklad chlodzenia ktory ma utrzymac temp okolo 89-93 stopnie i sam producent deklaruje ze jest to odpowiednia temperatura pracy silnika. I jaki wplyw na silnik ma niewlasciwa temperatura uzytkowania... nie mowie jednorazowo, ale na dluzsza mete? Kolego rotter, caly czas probujesz podwazyc jedna i sluszna opinie na temat temperatury... mam wrazenie ze wlasnie u Ciebie na klimatroniku pokazuje 100 stopni i nie chcesz sie pogodzic z tym ze nie jest prawidlowo. To ze jest takich przypadkow jest wiele nie wskazuje, ze jest to prawidlowe tylko na to ze np. nasze samochodziki maja awaryjne uklady chlodzenia... Czyli jeszcze raz : Temperatura na blacie : tylko i wylacznie 90 stopni Temperatura na klimatroniku : 89-93 stopnie. Temperatura na VAG-u : 89-93 stopnie Nie mniej, nie wiecej, niezaleznie od pory roku, stylu jazdy itd. Jezeli jest inaczej to trzeba szukac awarii... Pozdrawiam
Marek12 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zainspirowany tym wątkiem trochę sobie poczytałem i dochodzę do wniosków że każdy z was ma trochę racji. Po pierwsze co to znaczy temperatura silnika? Inna jest w głowicy a inna w chłodnicy! Niektóre auta np Corsa, Astra, Vectra mają czujnik wentylatora wkręcony w chłodnicę i uruchamia on wentylator: pierwszy 95-100, drugi 105-110 to jaka wtedy musi być temperatura w głowicy? Więc nie zawsze i nie w każdym aucie temp. ma równe 90st. Czujnik od temp. climatronika jest wkręcony w głowicę i w mojej A4 jak jadę to mi wyświetla 92-93, natomiast jak wyłączę silnik i sprawdzę temp po 3-4min to jest 100st. Wystarczy że odpalę i w minutę spada do 93 wiadomo pompa poruszy cieczą i natychmiast głowica się chłodzi, a wzrost temp. spowodowany jest tym że ciepło z tulei promieniuje. Po drugie ori termostat ma temp otwarcia 87st ale otwiera się na max przy 102st. i prawidłowo w naszych A4 działają tylko ori!!! Temat walkowany wiele razy! Jak ktoś jeździł busem albo ciągał lawetę to na pewno wie jak zachowuje się wskaźnik temp. pod obciążeniem, auta te robią po pół miliona km i jakoś się nie przegrzewają. Styl jazdy, obciążenie auta, ukształtowane drogi zdecydowanie mają wpływ na temp. silnika, jednak 100st cały czas to trochę niepokojące w A4 i tu bym na miejscu andrekk25 zaczął od wymiany termostatu na ori.
czaja77 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 witam zgadzam sie z wami wszystkimi ale i u mnie na blacie jest 90 a an kanale 51 podczas jazdy jest nawet do 105 i jakos sie nic nie dzieje pozdrawiam
andrekk25 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 ok dzięki za podpowiedzi jednak jak wkońcu znajdę chwile sprawdzę jeszcze raz termostat zaleję płynem i zobaczymy jak dalej będzie to samo wymienię termostat na ori mam nadzieję że do stycznia pojeździ Pozdrawiam
domelq Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 witam zgadzam sie z wami wszystkimi ale i u mnie na blacie jest 90 a an kanale 51 podczas jazdy jest nawet do 105 i jakos sie nic nie dzieje pozdrawiam a ile masz na kanale 49??
ajax Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Po pierwsze co to znaczy temperatura silnika? Inna jest w głowicy a inna w chłodnicy! Niektóre auta np Corsa, Astra, Vectra mają czujnik wentylatora wkręcony w chłodnicę i uruchamia on wentylator: pierwszy 95-100, drugi 105-110 to jaka wtedy musi być temperatura w głowicy? Więc nie zawsze i nie w każdym aucie temp. ma równe 90st. Tak ale tutaj jest forum a4 i mowimy o samochodach bardzo podobnych konstrukcyjnie wiec roznicy nie moze byc. A tak apropo to czujnik załaczajacy wentylator jest osobny... wogole temperatura silnika jest rozna w roznych miejscach i konstrukcjach. Dlatego nie mowie o innych samochodach poniewaz wtedy moze wystapic roznica. Natomiast w A4 pomiar jest robiony wzglednie w jednej lokalizacji wiec powinien byc miarodajny w naszym przypadku. natomiast jak wyłączę silnik i sprawdzę temp po 3-4min to jest 100st. Wystarczy że odpalę i w minutę spada do 93 wiadomo pompa poruszy cieczą i natychmiast głowica się chłodzi, Znasz moze zjawisko bezwladnosci cieplnej? Energia jest oddawana jeszcze chwile po tym jak ustanie proces spalania a plyn stoi w ukladzie i nie jest chlodzony. Stad wzrost temperatury po wylaczeniu silnika. Normalne i nieuniknione... nawet konstruktorzy audi nie potrafia przeskoczyc fizyki prawidłowo w naszych A4 działają tylko ori!! Znam to z autopsji Dlatego tak czesto zwracam na to uwage na forum. Ja musialem wymienic termostat dwa razy w ciagu tygodnia i lacznie 10 L plynu poszlo w kanal.... nie doczytalem na forum i nie moglem skorzystac z cudzego doswiadczenia
rotter Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 zgodnie ze wskazaniami klimatronika można by się doszukiwać wad termostatu - zakładając że silnik się przegrzewa - ale moim zdaniem nic mu nie dolega jednak mozna to sprawdzić w sposób bardzo prosty bo silnik który się przegrzewa gotuje płyn i kontrolki głupieją i to jest powód do zmartwień a szkoda pchać się w koszta i robić to samo po 10 razy bo skoro nic się poważnego nie dzieje to tak jak wspomniałem można to sprawdzić przy wymianie oleju w silniku, czy jest on przypalony czy nie i to powinno rozwiać wszelakie wątpliwości, w końcu jesteśmy tu po to aby sobie pomagać na wzajem i dzielić się radą a także podyskutować co by wyciągać wnioski, jednak tak jak kolega wcześniej zasugerował nie mam tego problemu ale w kilku autach wymieniałem olej po wskazaniach 100 na klimatroniku i olej był czysty, więc czy możemy tu mówić o przegrzewaniu skoro układ smarowania funkcjonuje bez zarzutów ?
Marek12 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Tak ale tutaj jest forum a4 i mowimy o samochodach bardzo podobnych konstrukcyjnie wiec roznicy nie moze byc. A tak apropo to czujnik załaczajacy wentylator jest osobny... wogole temperatura silnika jest rozna w roznych miejscach i konstrukcjach. Dlatego nie mowie o innych samochodach poniewaz wtedy moze wystapic roznica. Natomiast w A4 pomiar jest robiony wzglednie w jednej lokalizacji wiec powinien byc miarodajny w naszym przypadku. Wiem że to jest forum A4 a przykład czujnika wentylatora w Oplach był po to aby pokazać do jakich temperatur dochodzi w układach chłodzenia, jeżeli ponad 100st jest w chłodnicy to ile jest wtedy w głowicy. Doskonale wiem czym się różni czujnik załączający wentylator od czujnika temperatury który jest w głowicy! Znasz moze zjawisko bezwladnosci cieplnej? Energia jest oddawana jeszcze chwile po tym jak ustanie proces spalania a plyn stoi w ukladzie i nie jest chlodzony. Stad wzrost temperatury po wylaczeniu silnika. Normalne i nieuniknione... nawet konstruktorzy audi nie potrafia przeskoczyc fizyki Niedoczytałeś kolego!!! Przecież napisałem że ciepło z tulei promieniuje! Czytaj uważniej zanim odpowiesz!!!
ajax Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Niedoczytałeś kolego!!! Przecież napisałem że ciepło z tulei promieniuje! Czytaj uważniej zanim odpowiesz!!! Doczytalem i wiem ze Ty wiesz Chcialem tylko to zjawisko nazwac i opisac dla innych uzytkownikow ktorzy nie widzieli ze takowe zachodzi zgodnie ze wskazaniami klimatronika można by się doszukiwać wad termostatu No jak mi pokazywal pod 100 stopni to zaczalem od termostatu bo bylo najszybciej i najtaniej ale przyczyn moze byc duzo wiecej, wiec ja nie mowilem zeby wymieniac termo do skutku tylko sugerowalem zeby znalezc przyczyne i obnizyc temperature pracy do zalecanej Pozdrawiam
Suli Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 witam zgadzam sie z wami wszystkimi ale i u mnie na blacie jest 90 a an kanale 51 podczas jazdy jest nawet do 105 i jakos sie nic nie dzieje pozdrawiam a ile masz na kanale 49?? Z opisu wynika, że on ma rocznik '95 a więc zdaje się jeszcze przed I-szym liftem - czyli u niego klimatronik pokazuje temperaturę na kanale 51 a na 49 coś innego.
andrekk25 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2008 u mnie na 49 kanale pokazuje 0. Dzisiaj pojeździłem troche i zauważyłem że temp na klimatroniku jest większa niż na zergarze o 10st bez względu czy to jest 70st czy 90st a wcześniej rosła równo na obu.
Suli Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Wskaźnik na blacie ma zawsze większą "bezwładność" bo pokazuje tak mniej więcej co 5 stopni - w przeciwieństwie do wskazań klimatronika, które są, a przynajmniej powinny być dokładne. Ale czy różnica 10 stopni jeszcze mieści się w tej tolerancji :?: Może nich się wypowie jeszcze ktoś bardziej obyty z ADR-ami, ale nie wiem, czy nie masz czasem coś "nie halo" z czujnikiem...
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 u mnie temp . an klimatroniku rosnie rownoz blatem do 80. potem na blacie chwila i jest 90. na klimatroniku trzeba troche poczekac (+- 5min) i tez jest 90. potem na blacie stoi 90 non stop, a na klim. od 89 do 92. ot i cala prawda
domelq Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 u mnie temp . an klimatroniku rosnie rownoz blatem do 80. potem na blacie chwila i jest 90. na klimatroniku trzeba troche poczekac (+- 5min) i tez jest 90. potem na blacie stoi 90 non stop, a na klim. od 89 do 92. ot i cala prawda Na którym kanale sprawdzasz temperaturę?
Suli Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 u mnie temp . an klimatroniku rosnie rownoz blatem do 80. potem na blacie chwila i jest 90. na klimatroniku trzeba troche poczekac (+- 5min) i tez jest 90. potem na blacie stoi 90 non stop, a na klim. od 89 do 92. ot i cala prawda Na którym kanale sprawdzasz temperaturę? Jeśli opis nie kłamie, to Jego sprzęt jest po lifcie, więc powinien na 49 :gwizdanie:
endriuu Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 tak 49. w jakims poscie napisalem, ze 51 ale teraz koryguje. 49 u mnie to wiarygodny kanal
Gość jaro5000 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 witam was podłącze się do tematu .u mnie na blacie jest około 90 stopni a na klimie na kanale 49 jest 79-85 stopni ,na kanale 51 jest równo 90 stopni może ktoś mi to wyjaśnić.nara
endriuu Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 na 49 nie chce isc wiecej? nawet po staniu na jalowym jakis czas? 51 to sciema - nie zwracaj uwagi
Gość jaro5000 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 doszło do 91 stopni ,ale później jak jechałem to się waha od 82-88 ,ana blacie jest dalej 90,może to czujnik temp.[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 18:19_________________________________________________termostat wymieniłem na nowy ale nie ori chyba vernet
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się