Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Więcej pali po wymianie filtrów i zrobieniu zbieżności


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pojawił mi się problem ze spalaniem. Auto po wymianie wszystkicg filtrów, oleju, górnych wahczy z przodu, tulei bleki i amortyzatorów tył zaczeło więcej palić. Narazie tankowałem raz, 200 km po serwisie i wyszło mi na baku (1250km ok.62l). Zawsze robie ok.1350 na tej samej ilości litrów.

Po zatankowaniu do pełna i dobijaniu maxymalnej ilosci paliwa po 60 km ruszył się wskaźnik poziomu paliwa z dolnej kreski (zazwyczaj dopiero przy 120km). Mam teraz zrobione 200km po tankowaniu do pełna i wskaźnik jest na pierwszej kresce (ćwiartce)!! Zawsze tak było dopiero przy ok. 370/400km...

Wie ktoś z was co to może być? Dodam, że od pewnego czasu zauważyłem, że pękła mi ta plastikowa obudowa od czujnika (chyba cieczy chłodzącej) i leje się płyn chłodniczy... Może to być przez to?

Bo raczej po wymianach wahaczy, amorów, tulei i zrobieniu zbieznosci auto powinno miec mniejsze spalnie chyba nie?

Może to być wina filtra paliwa, powietrza? Ewentualnie czy przy dłuższym kreceniu (po wymianie filtra) mogłem przestawić dawkę paliwa, albo porobić coś z wtryskiwaczami?

Dodam, że nigdzie nie widać wyciekó ropy, jeżdze takie same odcinki, teraz nawet bez klimy... Pomóżcie

Opublikowano

Moim zdaniem żadna z tych rzeczy, które wymieniłeś nie ma wpływu na spalanie. Sprawdź czy hamulce albo łożyska nie blokują kół - podnieś auto i zakręć kołami, jeśli kręcą się z wyczuwalnym oporem to masz winowajcę.

Opublikowano

Za malo paliwa zuzyles zeby to rzetelnie stwierdzic. Zuzyj caly bak i potem zatankuj jeszcze raz albo sprobuj na innej stacji. Moze zatankowales gdzie indziej niz zwykle i maja gorsze paliwo albo trafiles na jakies zlewki i miales np ciut rozcienczone z woda. Ja kiedys szukalem winowajcy we wtryskach a winnym okazala sie stacja.

Opublikowano

Jeśli na baku 60l zrobisz 1200km to masz spalanie 5l/100km. Nie wiem czego oczekujesz, że będzie 1,5l/100?
Spalanie zależy od bardzo wielu rzeczy, takich jak warunki jazdy czy noga użytkownika.

Opublikowano

Autem w ciagu roku zrobiłem ok.30tysiecy. Tankuje zawsze na jednej stacji statoil na armi krajowej w krakowie. Tylko do pełna. W zimie przy duzych mrozach na tych samych trasach co w lecie palilo mi najwyzej 5,3l. W lecie (duzo na klimie) palilo od 4,5 do 4,7l. To są dane jeszcze na zjechanej zbieżności...

japycz - Nie zakladalbym tego tematy gdybym nie zauwazyl znacznego wzrostu do 6,5l. Do mechnika auto oddalem ze stanem 790km i minimalnie za połową baku. Odbierajac auto stan paliwa byl taki sam. Zrobilem 450km zatankowalem i tylko na tej roznicy 450km (po naprawach) auto zrobilo pol baku. Wczesniej pol baku to bylo ok.700km a nie 450...

Arek - podnioslem auto z każdej strony i wszystkie kola kręcą sie normalnie..:/

Ręce opadają.

Opublikowano

Zatem winowajca to albo wtryski, albo paliwo. Jak możesz, wypompuj 1 l paliwa (może być nawet 0,5) i wlej do słoika. Kolor paliwa powie wszystko o sobie ;)

Opublikowano

Zatem winowajca to albo wtryski, albo paliwo. Jak możesz, wypompuj 1 l paliwa (może być nawet 0,5) i wlej do słoika. Kolor paliwa powie wszystko o sobie ;)

Co masz na myśli mówiąc o kolorze? ostatnio trafiła mi się niebieska ropa...

Opublikowano

Ostatnio, to znaczy kiedy? Ogólnie jak masz niebieską, to znaczy że bez żadnych dodatków. Im bardziej żółta, tym więcej bio dodatków, a co za tym idzie - mniejsze spalanie

Opublikowano

Ostatnio, to znaczy kiedy? Ogólnie jak masz niebieską, to znaczy że bez żadnych dodatków. Im bardziej żółta, tym więcej bio dodatków, a co za tym idzie - mniejsze spalanie

Tydzień temu zatankowałem do kanistra na Lukoil i zauważyłem, że jest niebieska. Trochę się tego obawiałem, ale skoro to znaczy, że jest czysta to i ja mam czyste sumienie :)

Opublikowano

Dlatego też może więcej palić, bo silnik spala czystą ropę, bez dodatków. Porównaj sobie na tej samej stacji eko ON i zwykłego

Opublikowano

Dlatego też może więcej palić, bo silnik spala czystą ropę, bez dodatków. Porównaj sobie na tej samej stacji eko ON i zwykłego

Ale to koledze Rafałowi więcej pali, a nie mi ;)

A jak ciśnienie w oponach? Jak jest za niskie to też potrafi więcej palić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...