Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej i sporadycznie kopci. Turbo, uszczelniacze, pierścienie?


tom5151

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Ostatnio, a dokładniej po zamontowaniu LPG, zauważyłem zwiększony pobór oleju. Nie twierdze, że to przez LPG ale tak akurat się złożyło :/ Ciężko w sumie mi określić ile dokładnie go bierze ale tak oscyluje do ~0.5L/1000km, nie moge tego określić bo w rożnych warunkach sprawdzam olej, silnik raz cieply raz zimny, raz stoi po nocy raz po godzinie ale do sedna.. Ostatnio zauważyłem że jak go odpale i zostawie na 5-8min na postoju to zaczyna dymić na ciemno szaro, może lekko niebiesko. Pierwszy raz to zauważyłem po wymianie rozrządu jak odpaliłem auto żeby sprawdzić czy wentylator się włączy i czy dobrze jest układ chłodzacy odpowietrzony. Wtedy przy jeździe próbnej była sroga chmura biała za mną przy przyspieszaniu ale tez tylko przez 600 metrów. Teraz po przeczytaniu kilku tematów sprawdziłem i u mnie też po rozgrzaniu kopci na postoju ale potem jak sie przejade to nic, zero dymu. Olej leję LM SHT 5W40 od dwóch wymian. I teraz tak, myślę sobie że może to są uszczelniacze zaworowe ale robiłem test drogowy np. 100kmh puszczam gaz, hamuje silnikiem do 40kmh, wbijam szybko 2gi bieg i gaz do podłogi, auto nie dymi. Przyspieszałem od 2k rpm do odcinki i też zero dymu ( kolega za mną jechał i patrzył dokłanie). Druga opcja turbina, ją ostatnio wyciągałem i ma luzy na boki ale ogólnie jest suchutka, intercooler też wyjmowałem przy okazji rozrządu i miał troszke oleju w rurach ale nie sądze żeby to był jakiś nadmiar, przepustnica praktycznie sucha. Jeszce jedna sytuacja była taka że od rana do wieczora wymieniałem sprzęgło, auto stąło na dwóch podnośnikach z przodu, a wiec było pochylone do tyłu. Po skończonej wymianie auta, odpaliłem a tu niebieski bąk i tak jeszcze przez pierwsze kilka dogazowań jakaś niebieska chmurka sie pojawiała potem spokój. Korek oleju czysty, w płynie nie ma oleju ani powietrza. Jedynie teraz wyciągnąłem zawór odmy ( ten grzybek przy pokrywie zaworów) żeby sprawdzić czy działa - swoją drogą jak to sprawdzić?? :kwasny: i zauważyłem żółtą maź, coś jak rozpuszczone masło. Reasumując, auto bierze więcej oleju, te przydymienia są dziwne ( nigdy ich nie było ), auto ogólnie nie kopci. ktoś ma jakiś poomysł?

Pare zdjęć na szybko:

1.przepustnica

5pfd698m.jpg

2. wąż IC-przepustnica

r7qveyc5.jpg

3.zawór odmy

vkglianr.jpg

4. odma (metalowa rura)

95gthlmo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadasz kata??? Czy masz DP???

tak, mam katalizator

Czy przed założeniem lpg pobór oleju był. Miałeś demontowany kolektor do montażu lpg

Był na poziomie 1-2L na 15tys km, jak nie przekraczałem 4k rpm to nie brał chyba nic, powyżej brał ale było OK. Tak był zdejmowany, instalacja kosztowała mnie sporo kasy i jest profesjonalnie zamontowana w Alma Gaz we Wrocławiu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czy orientuje się ktoś jak działa i jak sprawdzić działanie tego zaworu?

5smrtach.jpg

Zastanawiam się czy na przykład nie działa źle i przez to za dużo powietrza z olejem leci do dolotu i jest spalane zamiast iść na dół do miski, ewentualnie zatkana odma ta w stronę miski olejowej i też będzie taki efekt. W sumie tej odmy po stronie filtra oleju nie czyściłem i jest troche "brudna" od oleju.

Teraz sprawdziłem porządnie w tych samych warunkach olej i po 1500km zeszło z najwyższego zakropkowanego miejsca na bagnecie do najniższego czyli jakies ~0.5L oleju. Moim zdaniem dużo za dużo.

Edytowane przez tom5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie turbo przypadkiem?

Gdyby to były uszczelniacze to by zaraz po odpaleniu kopcił.

Jeśli to kopcenie jest tylko podczas postoju na wolnych obrotach i to po jakiś kilku minutach to raczej turbo puszcza olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie turbo przypadkiem?

Gdyby to były uszczelniacze to by zaraz po odpaleniu kopcił.

Jeśli to kopcenie jest tylko podczas postoju na wolnych obrotach i to po jakiś kilku minutach to raczej turbo puszcza olej.

A czemu uważasz że turbo puszcza olej, jakbyś to wytłumaczył ? Czemu akurat na wolnych tak sie dzieje a jak jade, nawet szybciej to nie ma dymu ani nic.

jak puszcza dym na wolnych to uszczelniacze zaworowe

tylko że nie puszcza go zawsze a jedynie po paru min na postoju na cieplym silniku. Potem po przejechaniu sie i kolejnym postoju to nawet para wodna nie leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chyba to samo. Objawy całkiem podobne. Odmę mam "wolną" a olej ginął. Trasa Lublin-Zakopane i poszło pół miarki. Kopcenie objawiało się tak samo.

Zdjąłem kolektor wydechowy - zawory mokre - pewnie uszczelniacze. Wziąłem się za wymianę. Jednak luzy na zaworach były chyba za duże. Wniosek - głowica do remontu bo wymiana samych gumek niewiele by pomogła. Przez ten czas jak głowica się robiła zrzuciłem miskę i tłoki na stół. Pierścienie olejowe zaklejone. Żadna nafta lana w cylindry tego nie puści. To mogły być powody ubytku oleju. Na razie drugi dzień po remoncie i niewiele mogę powiedzieć czy pomogło. Niech się ułożą pierścienie i dopiero coś więcej napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chyba to samo. Objawy całkiem podobne. Odmę mam "wolną" a olej ginął. Trasa Lublin-Zakopane i poszło pół miarki. Kopcenie objawiało się tak samo.

Zdjąłem kolektor wydechowy - zawory mokre - pewnie uszczelniacze. Wziąłem się za wymianę. Jednak luzy na zaworach były chyba za duże. Wniosek - głowica do remontu bo wymiana samych gumek niewiele by pomogła. Przez ten czas jak głowica się robiła zrzuciłem miskę i tłoki na stół. Pierścienie olejowe zaklejone. Żadna nafta lana w cylindry tego nie puści. To mogły być powody ubytku oleju. Na razie drugi dzień po remoncie i niewiele mogę powiedzieć czy pomogło. Niech się ułożą pierścienie i dopiero coś więcej napiszę.

To mnie nie pocieszyles :// bylbym bardzie wdzieczny za odpoiwedz jak przejedziesz juz z 1000km. A druga sprawa, jak wyglada Twoj przewód miedzy intercoolerem a przepustnicą? Możesz podesłać zdjęcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie chcesz wiedzieć? Ja mam fmic. Oleju w nim nie ma.

Zastanawiam sie czy turbina tez juz nie puszcza oleju bo pare kropel jest przy przpustnicy i w wezach ktore wchodza do IC. I nie wiem jaka ilosc jest normalna a jaka to juz przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czeka mnie wymiana uszczelniaczy i zapewne pierścieni w moim BFB. Auto ma stage 1 - wirus+DP. Jakiej firmy polecacie uszczelniacze i pierścienie aby wytrzymały moc 220KM? Mahle, Goetze, Kolbenschmidt? Uszczelniacze - Elring?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zakładałem corteco. Elring też pewnie będzie. Dla mocy silnika znaczenia to nie ma. Pierścienie wymieniłem na mahle. Rozważałem jeszcze goetze. Jak na razie wytrzymują 1.3bar ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przewody odmy wyczyszczone na błysk, odma wymieniona. Przy okazji wytargałem turbo i dałem do sprawdzenia. Wirnik wyglądał tak:
kohjo3db.jpg

Dlatego też postanowiłem ją zregenerować zawczasu. Przy okazji sciągnąłem cały przód auta i wyczyściłem na błysk wszyskie możliwe przewody którymi powietrze dociera do kolektora, w tym także IC. Było tam troche oleju, najwięcej w pasie przednim i na dole IC. Teraz zamierzam przejechać z 2kkm i sprawdzę ubytek. W trakcie wymiany odmy zdjąłem kolektor ssący żeby zerknąć na zawory i wyglądają tak:

Po stronie wydechowej zawory są suche jak pieprz chociaż to może dlatego że tam jest wysoka temperatura, chociaż nawet na początku trzonka zaworu też nie było ani kropli.Czy jest możliwe żeby ten olej z dolotu zasyfił tak olejem te zawory ssące?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dzisiaj sprawdziłem stopień kompresji na cylindrach i tak:
1. 13bar
2. 12.5bar
3. 13bar
4. 13bar
Z tym że na 2 i 3 cyl dluzej musialem krecic zeby osiagnal max wartosc cisnienia. Swiecilem tez na tloki i wydaje mi sie ze 1szy i 4ty są mokre jakby od oleju, za chwile wrzuce fotki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend zabiorę się chyba za wymianę samych uszczelniaczy trzonków zaworów bez zdejmowania głowicy.
Jakiej firmy wziąć uszczelniacze?

No i najważniejsze, zna ktoś moment dokręcania mostków na wałkach rozrządu? Jakaś etka czy coś ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oddałem auto na regenerację turbiny.

Trochę przegoniłem auto na autostradzie i turbinka zaczęła mocno gwizdać, po zatrzymaniu auta od razu chmura spalonego oleju z wydechu.

Rozebrali i od razu wyczuli luz na wirniku.

Odbieram popołudniu, dam znać co i jak.


Odebrałem auto, turbina zregenerowana, teraz nie kopci, nie ma słyszalnego charakterystycznego świstu.

I niby wszystko OK ale jak to mechanicy wszelakiej maści, jak jedno naprawią tak drugie zepsują...

Niestety nie otwiera się maska samochodu.

Sprawdzałem linkę i wiedzę, że przynajmniej w kabinie jest na swoim miejsc (w tej rączce).

Jak się dostać do tego?

Muszę jakoś nakierować tych panów, żeby jeszcze większych szkód nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...