Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

wczoraj na parkingu koleś cofnął mi w bok auta uszkodził przednie i tylne drzwi, listwy s-line górne, listwy s-line dolne nie dostały.

Przednie drzwi są wgięte na wysokości listwy, tylne wgięte pod listwą na zdjęciach trochę mało wyraźnie widać wgięcia.

Chciałbym się spytać jaka powinna być prawidłowa wycena bo na początku na pewno dostanę zaniżoną.

Wydaje mi się, że jeżeli drzwi przednie i tylne są wgięte kwalifikują się do wymiany, ponieważ auto powinno zostać przywrócone do stanu z przed kolizji a nie chce pakować szpachli na drzwi gdyż wcześniej jej tam nie było.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi:)

Na dole zdjęcia.

bjfdhstbimpg.jpg

wciwc7urnnbf.jpg

4hzpawc8r8t7.jpg

1jgp68uff32f.jpg

55vnk0n8pcr2.jpg

l46q46hnnn5e.jpg

vkoad5hnyugf.jpglonruhb7sgeh.jpg

Edytowane przez Byku A4
Opublikowano

Jak chcesz to kolego porządnie zrobić to nie czekaj na wyceny, bo przeważnie proponują takie pieniądze, że na nic nie starczy :)

Rób bezgotówkowo wtedy wymieniasz sobie wszystkie części i z bani.

Opublikowano

przeważnie proponują takie pieniądze, że na nic nie starczy
Co nie znaczy, że z ubezpieczycielem nie można wygrać. Naprawa bezgotówkowa jest rozwiązaniem dla leniwych, bo jakość usług blacharsko lakierniczych w ASO pozostawia wiele do życzenia.

Chciałbym się spytać jaka powinna być prawidłowa wycena

Płaty drzwi (przednie i tylne) do wymiany, listwy do wymiany. Koszt naprawy powyżej 3 tyś.
Opublikowano

Jak chcesz te drzwi wymienić to koszt naprawy minimum 6000zł. Same drzwi kosztują po ok 2400 zł brutto sztuka. Zamienników brak. Raczej mało prawdopodobne, że ubezpieczalnia uzna wymianę drzwi przy takich uszkodzeniach. Spokojnie da się je naprawić z użyciem nieznacznych ilości szpachli. Będzie Ci trudno przekonać ich do wymiany drzwi. Moim zdaniem wycena ofertowa będzie w granicach 1800-2000zł.

Opublikowano

Jak chcesz te drzwi wymienić to koszt naprawy minimum 6000zł. Same drzwi kosztują po ok 2400 zł brutto sztuka. Zamienników brak. Raczej mało prawdopodobne, że ubezpieczalnia uzna wymianę drzwi przy takich uszkodzeniach. Spokojnie da się je naprawić z użyciem nieznacznych ilości szpachli. Będzie Ci trudno przekonać ich do wymiany drzwi. Moim zdaniem wycena ofertowa będzie w granicach 1800-2000zł.

Jeżeli Audatex nie przewiduje technologicznej naprawy uszkodzonych drzwi to jak mają go zmusić do ich naprawy?

To jest szkoda z OC sprawcy więc auto ma zostać przywrócone do stanu sprzed szkody więc nie ma mowy o szpachlowaniu.

przeważnie proponują takie pieniądze, że na nic nie starczy

Co nie znaczy, że z ubezpieczycielem nie można wygrać. Naprawa bezgotówkowa jest rozwiązaniem dla leniwych, bo jakość usług blacharsko lakierniczych w ASO pozostawia wiele do życzenia.

Chciałbym się spytać jaka powinna być prawidłowa wycena

Płaty drzwi (przednie i tylne) do wymiany, listwy do wymiany. Koszt naprawy powyżej 3 tyś.

Ja nic nie wspomniałem o ASO, napisałem tylko, że jeżeli zależy mu na porządnej naprawie to niech robi bezgotówkowo.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, będę informował jak sprawa się potoczy:)

Opublikowano

Jeżeli Audatex nie przewiduje technologicznej naprawy uszkodzonych drzwi to jak mają go zmusić do ich naprawy?

To jest szkoda z OC sprawcy więc auto ma zostać przywrócone do stanu sprzed szkody więc nie ma mowy o szpachlowaniu.

Audatex to tylko system do kalkulacji kosztów naprawy i sam z siebie nic nie przewiduje. Wszystkie dane w systemie Audatex pochodzą od producenta pojazdu czyli od AUDI. Technologia Audi jak najbardziej przewiduje naprawę drzwi. Jeśli technologia producenta przewiduje naprawę danego elementu to można go zakwalifikować do naprawy nawet jak to szkoda z OC sprawcy.

Opublikowano

Witam panowie tylne drzwi oraz listwa zostały zakwalifikowane do wymiany, przednie drzwi do naprawy kwota jaka mi zaproponowano to 3300zł. Uważam, że na to co zostało zakwalifikowane do wymiany/naprawy kwota jest okej. Lecz moim zdaniem przednie drzwi również nadają się do wymiany i myślę czy się nie odwołać.

Mimo wszystko byłbym skłonny zgodzić się na taką kwotę.

A wy jak uważacie?

Opublikowano

Jak chcesz to naprawiać to weź pod uwagę, że wymieniając drzwi jedne i drugie masz błotnik przód i tył do cieniowania oprócz tego. Kwota w miarę ok, jakieś drzwi niepogniecione kupisz 2x za 600-700 zł, do tego listwa 150 zł, a reszta na lakierowanie 4 elementów. Coś tam zostanie raczej.

Opublikowano

Witam panowie tylne drzwi oraz listwa zostały zakwalifikowane do wymiany, przednie drzwi do naprawy kwota jaka mi zaproponowano to 3300zł. Uważam, że na to co zostało zakwalifikowane do wymiany/naprawy kwota jest okej. Lecz moim zdaniem przednie drzwi również nadają się do wymiany i myślę czy się nie odwołać.

Mimo wszystko byłbym skłonny zgodzić się na taką kwotę.

A wy jak uważacie?

Miałem podobne uszkodzenie (tylko drzwi przednie były bardziej wgniecione + nadkole przednie,mała wgniota ) wycena była na 5700. Oddałem na naprawę bezgotówkowa i wyszło ponad 11tys + auto zastępcze.

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie dostałem oficjalna wycenę na e-mail na końcu załączam zdjęcie (niepotrzebne wyciąłem).

Planuje się odwoływać jednak do wymiany zostały zakwalifikowane tylko drzwi tylne.

Chce aby zakwalifikowali przednie drzwi, listwę przód, tył do wymiany,

roboczogodziny również wydają mi się sporo zaniżone,

jeśli waszym zdaniem jeszcze jest coś nie tak piszcie, chętnie to uwzględnię.

Będzie to moje pierwsze odwołanie więc jeszcze nie wiem jak za to się zabrać ale pewnie w internecie znajdę jakieś pomocnicze artykuły/tematy:)

Jeszcze jedno pytanie czy kwota za nowe drzwi jest odpowiednia, jeśli dobrze widzę dali oryginał.

t0t3ivt8aqxz.jpg

Edytowane przez Byku A4
Opublikowano

48 zł za rbg, to stawka dla wioskowego kowala, co się tyczy zmiany kwalifkacji przednich drzwi, to konieczna jest opinia rzeczoznawcy, bądź fachowca z warsztatu, który stwierdzi, że "drzwi nie nadają się do naprawy z uwagi na głębokie uszkodzenie w miejscu niedostępnym (zamknięty profil). Co prawda takie wgniecenia można wyciągnąć spotterem, ale i tak bez szpachli się nie obejdzie, a skoro szpachla, to ewidentna oznaka kolizyjnej przeszłości, co przekłada się na stratę przy ewentualnej odsprzedaży samochodu. Tak więc zasadne było by zgłoszenie roszczenia za utratę wartości pojazdu.

Opublikowano

Zdecydowanie za dużo wyciąłeś kolego z tego kosztorysu, żeby można było coś konkretnego powiedzieć. Cały nagłówek gdzie jest identyfikacja pojazdu i strony kontrolne, które są na końcu nie są tam przypadkowo. Są potrzebne do sprawdzenia kosztorysu. Jeśli nie przesłali CI strony kontrolnej to się o to upomnij bo na podstawie tego co wrzuciłeś to wiele się nie da powiedzieć. Na razie widzę, że ceny części pomniejszone i materiał lakierniczy z potrąceniem. Tego w szkodach OC nie można tak po prostu stosować w obecnej chwili. Praktyka jest taka, że towarzystwa uzasadniają to rabatem jaki mogą nam załatwić. Na częściach oryginalnych rzeczywiście to działa i TU może załatwić te części taniej czasem nawet sporo taniej. Dodatkowo jest zadana naprawa listew. Jak dobrze pamiętam to technologia AUDI nie przewiduje ich naprawy czyli prawdopodobnie są wprowadzone zmutowane operacje ale żeby to potwierdzić to właśnie potrzebna jest ta strona kontrolna. Powinna być wymiana listew. Dodatkowo jeśli zakwalifikowane są drzwi P i T do lakierowania to powinno być cieniowanie sąsiednich elementów czyli błotniki przód i tył. Tego też nie uwzględniono. No i może szczegół ale jednak - emblemat S line, sprawdzałem to ostatnio i jest to część jednorazowa podobnie jak listwy. Powinien być do wymiany.

Co do roszczenia za rynkowy ubytek wartości pojazdu to wg instrukcji określania rynkowego ubytku wartości roszczenie będzie z miejsca niezasadne bo auto powyżej 6 lat eksploatacji. Czyli trzeba by było powalczyć żeby coś z tego tytułu dostać. No i oczywiście jest warunek, że wcześniej pojazd nie miał jakiejkolwiek naprawy blacharskiej

Opublikowano (edytowane)

48 zł za rbg, to stawka dla wioskowego kowala, co się tyczy zmiany kwalifkacji przednich drzwi, to konieczna jest opinia rzeczoznawcy, bądź fachowca z warsztatu, który stwierdzi, że "drzwi nie nadają się do naprawy z uwagi na głębokie uszkodzenie w miejscu niedostępnym (zamknięty profil). Co prawda takie wgniecenia można wyciągnąć spotterem, ale i tak bez szpachli się nie obejdzie, a skoro szpachla, to ewidentna oznaka kolizyjnej przeszłości, co przekłada się na stratę przy ewentualnej odsprzedaży samochodu. Tak więc zasadne było by zgłoszenie roszczenia za utratę wartości pojazdu.

Hak64 dobrze pisze! tylko utrata wartości ma sens przy w miare nowych pojazdach ;)

Edytowane przez mravel
Opublikowano

Tak btw. przy sprzedazy auta jak sie wsponi o uszkodzeniach, pokaze zdj. to raczej watpie, ze auto utraci na wartości, zwłaszcza tak leciwe. Ale oczywiscie pochwalam pomysl domagania sie wszelkich oszkodzowan z kazdego mozliwego tytulu. Jak masz mozliwosc to trzeba kroic ubezpieczalnie i tyle :P

Opublikowano

raczej watpie, ze auto utraci na wartości, zwłaszcza tak leciwe.
Wiek samochodu nie stanowi tu problemu. Z utratą wartości mamy do czynienia zawsze i to po każdej szkodzie. Fakt, że starsze auta tracą mniej nie znaczy, że nie tracą. Trzeba bowiem wziąć pod uwagę także fakt, że przy okazji kolejnej szkody, rzeczoznawca dokonujący oględzin zastosuje zamienniki części w przypdaku gdy stwierdzi, że dany element nie był oryginalny, bądź był już naprawiany.

trzeba kroic ubezpieczalnie i tyle

Od kiedy to domaganie się zrekompensowania poniesionej straty jest krojeniem? Ubezpiweczyciele doskonale zdają sobie sprawę, że ich kosztorysy są zaniżone i nie rekompensują w pełni kosztów naprawy. Fakt, że ktoś naprawia u Janusza w stodole i z użyciem części zakupionych na szrocie nie stanowi przesłanki do takiego wyliczenia kosztu naprawy. Zaoszczędone na naprawie pieniądze straci się bowiem przy ewentualnej odsprzedaży, gdy potencjalny nabywca zauważy powłokę lakierniczą mierzoną nie w mikronach, a milimetrach, gdy spasowanie zderzaka nie odbiega od normy tylko dzięki nitom i trytytkom, a kontrolki airbagów nie świecą tylko dzięki zmostkowaniu kabelków lub zastąpienia czujników opornikami.
Opublikowano (edytowane)

Na ile zostało wycenione auto? Ostatnio miałem wymieniany zderzak w Aso z dwa miesiące temu(sąsiadka porysowała), a teraz dwie sztuki drzwi, bo pan mi przy otwartych drzwiach przetrącił je i w ASO mówią, ze będzie szkoda całkowita bo audi warte jest góra 10tys wg eurotaxu. Moje auto to audi a4 b6 2001, czarny sedan, 1.8t 150@ 184KM, LPG,lampy LED tylne, felgi 17" z oponami 235/45 17". Z wyposażenia, tempomat, kierownica multimedialna podgrzewana, fotele podgrzewane, 4xel. szyby. Naprawdę takie auto jest teraz warte wg eurotaxu 10-11tys. ??

Powiedział w Audi mi życzliwy pan, ze robota wyjdzie z częściami ponad 10tys. zł. bo zamawiają całe drzwi z tapicerka, i pomalują porysowany słupek.

Przy szkodzie całkowitej to dostanę grosze, może z 2-3 tys. :/

Edytowane przez gregor_es
Opublikowano

Ewidentnie ASO nie chciało robić Twojego auta. Nie rozumiem dlaczego mieliby zamawiać całe drzwi z tapicerką. No chyba, że tapicerka też jest uszkodzona. Jak tapicerka jednych i drugich drzwi jest do wymiany to rzeczywiście może być na granicy szkody całkowitej. Z wartością auta to trochę przesadził bo jednak z tego co piszesz to wyposażenie jakieś tam jest. Nie wpisałeś jaki rocznik ale jak początek produkcji to myślę że wg Infoeksperta wyjdzie jakieś 12-13 tys.

Opublikowano (edytowane)

2001r wrzesień. napisałem u góry. VIN 2002 r

Pytałem, w jakim celu chcą wymieniać tapicerkę, skoro jest cała, to odpowiedział, ze tylko w całości elementy wymieniają. Weź teraz kup samochód z Lpg. Golasa za 15 może kupisz.

Póki co czekamy na rzeczoznawcę, który zrobi swoje kalkulacje. I teraz najważniejsze - na ile zostanie wycenione auto (250tys. przebieg). Skoro naprawa - powiedział - przekroczy lekko 10 tys. złotych. a auto będzie wycenione na 10 załóżmy, to wtedy nie mogę u nich naprawiać. Natomiast jeśli będzie wycenione załóżmy na 11.5, a naprawa wyjdzie te 11 tys. to mogę naprawiać byle nie było równe lub przekraczało wartości samochodu przy wycenie.

Edytowane przez gregor_es
Opublikowano

Albo rozlicz się gotówkowo, kup drzwi w używce i oddaj lakiernikowi cały bok do lakierowania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...