Arek8888 Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 Wiesz teraz zabiles mi ćwieka,bo tego nie sprawdzałem, niewiem czy na boki też ma. Ale sprawdzę, luz mam to jakiś dobry mm. Może więcej czuć jest dobrze. Ale dokręcił więcej nie mogę bo ściska łożysko. Wiesz problem jest ten że jedni właśnie mówią że luz jest mały dopuszczalny inni że luzu nie powinno być, ja idę za tym drugim, że bez luzu powinno być. Mogą się czopy wycierac? skoro nie łożysko? Z drugiej strony spojrzeć to łożysko pracuje cały czas na górnej części bieżni, więc może się wycierac tam najbardziej, i wtedy np luz mamy ruszając dół Góra, ale to świadczy o bardzo kiepskim materiale z czego są łożyska wykonane. No niestety łożyska trzeba kupować dobrej jakości (co za tym idzie - droższe). Jeśli są dobrze nasmarowane to wycierać się nie powinny. Generalnie łożysko podczas pracy się grzeje i rozszerza, dlatego powinno mieć luz. Pytanie tylko jak duży. Może po dłuższej jeździe trzeba by sprawdzić czy luz się zmniejszył. Ja też mam luz rzędu jednego milimetra, może nawet odrobinę większy. Przejechałem już tak 7 tys km i nic złego się nie dzieje. Luz się nie zwiększa.
przemek214 Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 No jak wymienię cały zestaw to napisze czy są luzy czy ich niema, później sprawdzę pp jakimś miesiącu, w miesiącu gdzieś jest robione 800-1000 mil. Więc jak coś to już będzie widać że coś się zmieniło. A jakie łożyska polecacie?
Emejcz Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Tam może być lekki luz. Łożysko powinno być tak dokręcone, aby śrubokrętem dało się przesuwać podkładkę. Ja u siebie zmieniałem z tyłu tarcze i też mikro luz wyczuwałem. Przy założonych klockach może być go nie czuć, ale bez nich jak porusza się kołem to może być on minimalnie wyczuwalny i nic się nie zadzieje.
przemek214 Opublikowano 15 Października 2016 Autor Opublikowano 15 Października 2016 Tam może być lekki luz. Łożysko powinno być tak dokręcone, aby śrubokrętem dało się przesuwać podkładkę. Ja u siebie zmieniałem z tyłu tarcze i też mikro luz wyczuwałem. Przy założonych klockach może być go nie czuć, ale bez nich jak porusza się kołem to może być on minimalnie wyczuwalny i nic się nie zadzieje. Dokładnie tak zrobiłem jak mówisz, a wymiana musi jeszcze jakiś czas poczekać bo mam strasznie dużo wydatków, muszę tylko dla pewności sprawdzić je czy wszystko jest na razie ok . Jak by luz się powiększył będzie trzeba dokręcić leciutko. No chyba że będzie się kwalifikowało do bezzwłocznej wymiany .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się