ganjaq Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 (edytowane) Chodzi o swap silnika z ośki 1.8t avj do budy gdzie gościnnie wystąpił 1.9 avf 6 biegów quattro Głównie chodzi mi o sprzęgło, które zagra z tą skrzynią, oba czy żadne Żadnej odpowiedzi, może źle zadane pytanie. No to inaczej. Czy sprzęgło od avf to to samo co awx czy to się dobiera do rodzaju skrzyni? Dużo słychać że ludzie wkładają dociski od awx do 1.8t ale nie spotyka się żeby od avf, dlaczego? Jakie sprzęgło muszę (mogę) założyć gdybym chciał połączyć silnik 1,8t z ośki do skrzyni 6 biegów quattro gbc Edytowane 30 Września 2016 przez ganjaq
wesz82 Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Sprawa prosta. Awx ma 5 skrzynie zaś avf ma 6 skrzynie różnica w wielkości tarczy sprzegła a co z tym idzie docisku nie wiem jak jest z dm. Nie wiem ile biegów ma bexksiak??? Słuchaj ogólenie jak jest z avf robisz bex czy na odwrót????
ganjaq Opublikowano 1 Października 2016 Autor Opublikowano 1 Października 2016 (edytowane) Sprawa prosta. Awx ma 5 skrzynie zaś avf ma 6 skrzynie różnica w wielkości tarczy sprzegła a co z tym idzie docisku nie wiem jak jest z dm. Nie wiem ile biegów ma bexksiak??? Słuchaj ogólenie jak jest z avf robisz bex czy na odwrót???? Rozumiem że to skrzynia 5 z awx ma większy docisk i tarcz? Mimo że podobno 6 a raczej samo avf ma parę niutów więcej. Fakt nie napisałem szczegółów tej podmiany, sprawa nie dotyczy mojego auta, chodzi o dawce avj 1.8t ośka, silik ma siąść do budy zamiast 1.9 afv quattro gbc. Silnik z benzyny do diesla (ktoś jest ciekawy dlaczego?) Jeszcze wtrące, docisk i sprzegło z avf i tak wydaje się być kupa większe jak to od avj Edytowane 1 Października 2016 przez ganjaq
wesz82 Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Słuchaj sprzegło 6 biegowe jest wieksze od tego 5 biegowego. Nie pamietam ale awx to chyba 228 a avf 240. Moze byc wiekszy bo siedizała tam 5 skrzynia a co z tym idzie mniejsze sprzegło. Nie wiem czy dana skrzynia nie bedzie podlegała wymianie ale z tym pytaniem uderz do Deva on powienien znać odp czy w ogóle bedzie to grało. W b5 jest tak ze musisz zmieniac sanki na przeszczep z 5 skrzyni na 6 tutaj nie powiem Ci jak jest.
ganjaq Opublikowano 1 Października 2016 Autor Opublikowano 1 Października 2016 Moze byc wiekszy bo siedizała tam 5 skrzynia a co z tym idzie mniejsze sprzegło Co może być większe? I o samym przeszczepie z 5 na 6, tu to nie będzie mieć miejsca bo nie skrzynie mam zamiar podmieniać tylko silniki
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 nie jestem pewien ale trzeba dać przekładkę 0.5mm między silnik a dzwon skrzyni,takie coś np. http://static.nanodatex.com/media/77a6bee38b95e84a5e3dcac341550d1f.jpg a same przełożenia nie będą przeszkadzały ? bo zdecydowanie dłuższe będą
Shhaddoww Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Pierwsza sprawa awx to sprzęgło 228 mm a avf to 240 mm. Różnią się również dwumasy. W bexie jest dwumas pod 228 mm. Tak więc jeśli nie chcesz zmieniać koła zamachowego to zakładaj sprzęgło a awx.
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 Pierwsza sprawa awx to sprzęgło 228 mm a avf to 240 mm. Różnią się również dwumasy. W bexie jest dwumas pod 228 mm. Tak więc jeśli nie chcesz zmieniać koła zamachowego to zakładaj sprzęgło a awx. zmiana koła z jakimi przeszkodami się wiąże? i czy warto szukać trzeciego sprzęgła jak już dwa zestawy leżą? czy zestaw od avf jest jeszcze lepszy jak awx przez to że jest większe?
Shhaddoww Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Porównaj mocowania do wału, jeżeli pasują to zakładaj zestaw z avf. Wysłane z mojego i15-TCL przy użyciu Tapatalka
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 a same przełożenia nie będą przeszkadzały ? bo zdecydowanie dłuższe będą A nie jest tak że pierwsze przełożenia są krótsze? Dopiero pozostałe są dłuższe? Sam nie wiem jak to wyjdzie ale buduje się tym że mocy nie braknie (chyba) bo układam zestaw na 230 koni, może sobie z tą skrzynią poradzi, co do tej kryzy ze zdjęcia to chyba taka już tam była Sprawdzę mocowania a jak nie wyda to poszukam awx
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 230KM ze skrzynią tdi to słabe rozwiązanie
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) Auto będzie się męczyć? Dużo palić? 230 koni w turbo ma porównywalny moment co seria tdi, gdzieś na forum był fajny temat o skrzynkach Poza tym skrzynia z 1.9 nie ma znowu takich długich tych przełożeń, co w 2,5 Edytowane 2 Października 2016 przez ganjaq
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 no niech zakłada z tdi i się wypowie,230 KM to szału niema jak już coś
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) no niech zakłada z tdi i się wypowie,230 KM to szału niema jak już coś Powiem jak założę bo decyzja zapadła ale nie będę miał odniesienia bo nie wiem jakby to jechało na innych skrzyniach 6 biegowych, nawet nie wiem co z logami, czy będzie je można porównywać z seryjnymi. Znajomy miał skrzynie z 2,5 tdi quattro na swapie 2,7 bit i nie był zadowolony, spodziewam się że skrzynia z 1,9 to nie to samo co z 2,5, że będzie bardziej zbliżona do benzynowej skrzyni 6, podobno skrzynie 5 z 1.9 tdi i 5 1.8t (obie w ośce) mają praktycznie te same przełożenia, Edytowane 2 Października 2016 przez ganjaq
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 mają inne przełożenia z racji tego że bp kręci się znacznie wyżej od tdi i pewnie na 3 biegu będziesz latał po 200km/h jak się nie mylę
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) mają inne przełożenia z racji tego że bp kręci się znacznie wyżej od tdi i pewnie na 3 biegu będziesz latał po 200km/h jak się nie mylę Jeżdżę jeszcze multi 6 biegowym w AVF, o ile jest to choć troche odzwierciedleniem skrzyni 6 manual gbc to tragedii nie ma bo multi kręce do 3 tysięcy zmieniając bieg manualnie a 6 włączam przy 110 km/h i mam 1800 obr/min czy jakoś tak, w każdym razie 5 bieg i 90 km/h to 2000 obr/min (z pamięci) Edytowane 2 Października 2016 przez ganjaq
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 czy Ty odróżniasz charakterystykę silnika benzynowego i silnika diesla? bp zakręcisz do 6800 a tdi ?
ganjaq Opublikowano 2 Października 2016 Autor Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) czy Ty odróżniasz charakterystykę silnika benzynowego i silnika diesla? bp zakręcisz do 6800 a tdi ? do 4800 a benzyną latam do 5500/6000 i mało kiedy latam więcej jak 140, żona, dziecko. Nie robię v maxów i gdy tylko się okaże że da się włączyć 5 bieg przy 90 będe jak najbardziej zadowolony Teraz troche teorii, Mamy skrzynie HCG,FYC które posiadają przełożenie 37/10 dla wałka zdawczego. Ja mam GBC i przełożenie wynosi 37/9 tyle co dla skrzyni GJW benzynowej, różnica przełożeń dla poszczególnych biegów oczywiście jest ale jeżeli przyjmiemy, że dla tych samych obrotów w dieslu i pb będzie pracowała tak samo (bo niby jak ma pracować) to chyba dobrze? Jeszcze przełożenia dla BEX 6 biegów q » Bieg 1 3.500 » Bieg 2 1.889 » Bieg 3 1.320 » Bieg 4 1.034 » Bieg 5 0.857 » Bieg 6 0.730 I avf 6 biegów q » Bieg 1: 3.500 » Bieg 2: 1.889 » Bieg 3: 1.231 » Bieg 4: 0.933 » Bieg 5: 0.730 » Bieg 6: 0.585 Edytowane 2 Października 2016 przez ganjaq
krzysiekml Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 ale nie będzie pracowała tak samo,przełożenie główne to jedno a przełożenie poszczególnych biegów to drugie teoria z praktyką często nie idą w parze widział ty kiedy skrzynię od środka taką z bp i od tdi ? HCG i FYC =37/10 tak jak FTW =37/10 z bp i sądzisz że obie to to samo tak, załóż sobie taką FTW do swojego AVF-a to 5 bieg możesz śmiało wkładać przy 50km/h i ruszać z drugiego biegu dziękuje i pozdrawiam
ganjaq Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) wyliczyłem jak to jest na papierze ale nie dam rady dla poszczególnych obrotów, możesz spróbować, przełożenie biegu x przełożenie główne, czyli ile obrotów zrobi wał korbowy żeby raz obróciło się koło napędzane.avf 6 quattro 4.111 główne 1. 14,42. 7,83. 5,14. 3,85. 3,06. 2,4 avj 5 biegowe, bex 6 quattro, bex 6 biegowe ośka1. 14/15,3/14,52. 8/8,3/8,53. 5,3/5,8/5,94. 4/4,5/4,65. 3,2/3,8/3,86. -/3,2/3,2 dane z tematu: klik krzysiekmlwiem że wiesz co nieco na temat skrzyń biegów dlatego tym bardziej twoje uwagi są dla mnie cenniejsze wyliczyłem trzy grupy, pierwsza to 1.8tq 6 biegów, druga 2,5 tdiq 6 biegów, trzecia 1,9 tdiq 6 biegów. Wrzucę jeszcze 1.8t 5 biegów ośke żeby porównać przełożenia z 1.9 tdiq 6 biegów, spodziewam się że do 4 biegu będą podobne Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5 Bieg 6 1500 rpm 12.20/8.11/8.21km/h, 20.91 km/h 30.06 km/h 38.61 km/h 47.17 km/h 55.19 km/h 2000 rpm 16.27//km/h 27.88 km/h 40.08 km/h 51.48 km/h 62.89 km/h 73.59 km/h 2500 rpm 20.34//km/h 34.85 km/h 50.10 km/h 64.35 km/h 78.62 km/h 91.99 km/h 3000 rpm 24.40//km/h 41.82 km/h 60.12 km/h 77.22 km/h 94.34 km/h 110.39 km/h 3500 rpm 28.47//km/h 48.79 km/h 70.15 km/h 90.09 km/h 110.06 km/h 128.78 km/h 4000 rpm 32.54//km/h 55.76 km/h 80.17 km/h 102.96 km/h 125.79 km/h 147.18 km/h 4500 rpm 36.60//km/h 62.74 km/h 90.19 km/h 115.84 km/h 141.51 km/h 165.58 km/h 5000 rpm 40.67//km/h 69.71 km/h 100.21 km/h 128.71 km/h 157.23 km/h 183.98 km/h 5500 rpm 44.74//km/h 76.68 km/h 110.23 km/h 141.58 km/h 172.96 km/h 202.37 km/h 6000 rpm 48.81//km/h 83.65 km/h 120.25 km/h 154.45 km/h 188.68 km/h 220.77 km/h 6500 rpm 52.87//km/h 90.62 km/h 130.27 km/h 167.32 km/h 204.40 km/h 239.17 km/h Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5 Bieg 6 1000 rpm km/h 14.77 km/h 23.03 km/h 32.58 km/h 42.82 km/h 54.19 km/h 1500 rpm 12.16 km/h 22.15 km/h 34.55 km/h 48.88 km/h 64.23 km/h 81.29 km/h 2000 rpm 16.21 km/h 29.53 km/h 46.06 km/h 65.17 km/h 85.64 km/h 108.38 km/h 2500 rpm 20.27 km/h 36.91 km/h 57.58 km/h 81.46 km/h 107.05 km/h 135.48 km/h 3000 rpm 24.32 km/h 44.30 km/h 69.09 km/h 97.75 km/h 128.46 km/h 162.57 km/h 3500 rpm 28.37 km/h 51.68 km/h 80.61 km/h 114.05 km/h 149.87 km/h 189.67 km/h 4000 rpm 32.43 km/h 59.06 km/h 92.12 km/h 130.34 km/h 171.27 km/h 216.76 km/h 4500 rpm 36.48 km/h 66.44 km/h 103.64 km/h 146.63 km/h 192.68 km/h 243.86 km/h 5000 rpm 40.53 km/h 73.83 km/h 115.16 km/h 162.92 km/h 214.09 km/h 270.96 km/h 5500 rpm 44.59 km/h 81.21 km/h 126.67 km/h 179.21 km/h 235.50 km/h 298.05 km/h 6000 rpm 48.64 km/h 88.59 km/h 138.19 km/h 195.51 km/h 256.91 km/h 325.15 km/h 6500 rpm 52.70 km/h 95.97 km/h 149.70 km/h 211.80 km/h 278.32 km/h 352.24 km/h Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5 Bieg 6 1000 rpm 8.21 km/h 15.22 km/h 23.36 km/h 30.82 km/h 39.39 km/h 49.15 km/h 1500 rpm 12.32 km/h 22.83 km/h 35.04 km/h 46.23 km/h 59.08 km/h 73.72 km/h 2000 rpm 16.43 km/h 30.44 km/h 46.71 km/h 61.63 km/h 78.77 km/h 98.30 km/h 2500 rpm 20.54 km/h 38.05 km/h 58.39 km/h 77.04 km/h 98.47 km/h 122.87 km/h 3000 rpm 24.64 km/h 45.66 km/h 70.07 km/h 92.45 km/h 118.16 km/h 147.45 km/h 3500 rpm 28.75 km/h 53.27 km/h 81.75 km/h 107.86 km/h 137.85 km/h 172.02 km/h 4000 rpm 32.86 km/h 60.88 km/h 93.43 km/h 123.27 km/h 157.55 km/h 196.60 km/h 4500 rpm 36.97 km/h 68.49 km/h 105.11 km/h 138.68 km/h 177.24 km/h 221.17 km/h 5000 rpm 41.07 km/h 76.10 km/h 116.78 km/h 154.08 km/h 196.93 km/h 245.74 km/h 5500 rpm 45.18 km/h 83.71 km/h 128.46 km/h 169.49 km/h 216.63 km/h 270.32 km/h 6000 rpm 49.29 km/h 91.32 km/h 140.14 km/h 184.90 km/h 236.32 km/h 294.89 km/h 6500 rpm 53.40 km/h 98.94 km/h 151.82 km/h 200.31 km/h 256.01 km/h 319.47 km/h 1.8t avj 5 biegów ośka Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4 Bieg 5 1000 rpm 8.46 km/h 14.68 km/h 22.36 km/h 29.25 km/h 36.93 km/h 1500 rpm 12.68 km/h 22.02 km/h 33.53 km/h 43.88 km/h 55.40 km/h 2000 rpm 16.91 km/h 29.36 km/h 44.71 km/h 58.51 km/h 73.86 km/h 2500 rpm 21.14 km/h 36.70 km/h 55.89 km/h 73.14 km/h 92.33 km/h 3000 rpm 25.37 km/h 44.04 km/h 67.07 km/h 87.76 km/h 110.80 km/h 3500 rpm 29.60 km/h 51.38 km/h 78.24 km/h 102.39 km/h 129.26 km/h 4000 rpm 33.82 km/h 58.72 km/h 89.42 km/h 117.02 km/h 147.73 km/h 4500 rpm 38.05 km/h 66.06 km/h 100.60 km/h 131.65 km/h 166.19 km/h 5000 rpm 42.28 km/h 73.41 km/h 111.78 km/h 146.27 km/h 184.66 km/h 5500 rpm 46.51 km/h 80.75 km/h 122.96 km/h 160.90 km/h 203.12 km/h 6000 rpm 50.73 km/h 88.09 km/h 134.13 km/h 175.53 km/h 221.59 km/h 6500 rpm 54.96 km/h 95.43 km/h 145.31 km/h 190.15 km/h 240.06 km/h Edytowane 3 Października 2016 przez ganjaq
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się