SI Zaar Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Witam, to mój pierwszy post na forum więc chciałbym się serdecznie przywitać ze wszystkimi! W moim A4 b5 1.9 tdi 2001 po lifcie mam problem z licznikiem (8D0920900R). Majstrowałem coś w nim bo to zegar nie świecił do końca, to wskazówki poziomu oleju benzyny nie miały za bardzo sił się poruszać (pomagało stukanie). W pewnym momencie coś chyba się spaliło, bo teraz w ogóle nie działają wskazówki poziomu paliwa i temperatury, immobilizer miga i auto zaraz gaśnie po odpaleniu, natomiast FIS (połówkowy) się podświetla (żółty, czerwony) jednak nie ma żadnych znaków, tylko samo podświetlenie. W związku z czym pomyślałem żeby wymienić na taki sam działający. Czy wystarczy wymienić sam licznik i auto odpali czy cos trzeba dodatkowo zrobić?? Czy mogę wymienić na 8D0920900M, czym różni się licznik M od R ? Edytowane 10 Października 2016 przez SI Zaar
Fazii Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 nie wymieniaj na ten sam bo historia sie powtórzy. masz na pewno jaegera. szukaj vdo choćby z pełnym fisem. Później czeka Cie adaptacja immo vagiem. ważne zeby numer licznika zaczynał się od 8D0 920 ... i na pewno podejdzie
SI Zaar Opublikowano 10 Października 2016 Autor Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Dzięki Fazi za odpowiedź! Udalo mi się ustalić że będzie problem z immobilizerem który jest w liczniku oraz przebiegiem. I teraz mam problem z odnalezieniem jak przenieść fragment eeprom odpowiedzialny za immobilizer oraz przebieg i mozna jeździć na starych kluczykach. Czy ktoś mi moze powiedzieć jak to zrobic? Wystarczy kupić tabel VAG 409.1 kkl i można ściągnąc do niego VAG Tacho lub VAG COM ? Czy te programy mogą to zczytać i przepisać do nowego licznika? Edytowane 10 Października 2016 przez SI Zaar
Tom A4 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 licznik który posiadasz to jager zapewne padł w nim procesor jak w 99% tych liczników wymień na vdo i zapomnisz o problemie nie baw się w przenoszenie fragmentów zawartości eep zrób dopisanie immo i kluczy i po kłopocie.
SI Zaar Opublikowano 10 Października 2016 Autor Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Taki jest właśnie plan ale te liczniki są strasznie drogie. Szukam VDO półfis, ewentualnie może pełen. Na następny dzień jeden problem rozwiążał się sam. Immobilizer ikona gaśnie i auto odpala. Więc na ta chwilę wygląda że mogę spokojnie planować wymianę. Jednak po odpaleniu okazało się że nie tylko wskazówki od paliwa i temperatury walnęły. Wszystkie wskazówki nie działają i wyświetlacz nie pokazuje symboli. Wiem że jakiś procesor działa, bo czasem FIS pali na czerwono czasem na żółto i to w odpowiednim momencie (wiem że jest rezerwa). Więc licznik coś tam widzi ale pokazać nie potrafi. Myślę że tam może być kilka procesorków, ciekawe by było dowiedzieć się co padło, bo moim zdaniem padło od podłączania/odłączania przy wyłączonym zapłonie i podłączonym akumulatorze. Albo od dotykania metalowym bitem od śrubokręta silniczków od wskazówek temperatury i paliwa (zauważyłem ze dotknięcie obudowy silniczka przywyłączonymzapłonie pozwalało na swobodne opadnięcie wskazówki, czasami się zacinała w jednym miejscu, myślę że to mogło powodować też że nie chciała iść czasem wyżej do góry). Któraś z tych rzeczy była głupia i spowodowała zepsucie lub przyspieszenie zepsucia licznika. Nieważne Jak ktoś będzie zainteresowany dedukcją to proszę śmiało wyrazić swój tok rozumowania. Pytanie czy jest ktoś mnie w stanie naprowadzić na samodzielne załatwienie problemu przebiegu i immobilizera po wymianie licznika. Chodzi geeralnie o tanią opcję Do tej pory wyczytalem że VAG Tacho mooże odczytać odpowiednie komórki EPROM starego licznika i przenieść do nowego. Komórki odpowiadajace za dane klucza do immo, przebieg. Pytanie czy to prawda? Jak zdobyć taki VAG Tacho? Wystarczy kabelek vag 409.1 kkl do tego wystarczy pobrać Vag Tacho lub Vag COM? Jak zrobić taki odczyt i przenosiny? Na allegro pisza że i VAG COM to potrafi zrobić. Jakieś linki to materiałów, artykuły, cokolwiek co mi pomoże obmyślić tanii plan - najlepiej do 50 zł oczywiście nie licząc ceny samego licznika które są strasznie drogie.... Na większości forów na tą chwilę widzę dwie rzeczy "jest o tym mnóstwo, przeszukaj forum" i nic konkretnego, albo wygasnięte linki cennych zdjęć i nic nie można wywnioskować. Nie proszę o instrukcję krok po kroku chyba że ktoś ma coś takiego Ale jakiekolwiek naprowadzenie jest bardzo mile widziane. Cały czas też szukam, czytam w wolnychchwilach. Edytowane 10 Października 2016 przez SI Zaar
Tom A4 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) w liczniku jest jeden procesor to po pierwsze po drugie nie przepiszesz immo z tego licznika do nowego zupełnie inna konstrukcja czyli możesz ten licznik wywalić nic z niego nie wydobędziesz co będzie pasowało pod vdo, Korekty licznika nie zrobisz vag. Problem immo się nie rozwiązał po prostu licznik raz widzi raz nie tak wygląda uszkodzenie procesora. Immo masz w liczniku. Te liczniki padają same z siebie a to ze ktoś tam czymś dotykał to przyspieszyło jego uszkodzenie. Licznik możesz kupić już za 190 zł eu lub kupić anglika i pobawić się w przekładkę tarcz i kodowanie. Edytowane 10 Października 2016 przez Tom A4
sebidi Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Jak masz 2001r to immo3 więc potrzebujesz w teorii pin że starego licznika albo wydobyć go z ecu (czego nigdy osobiście nie probowalem) kkl jak dobry to będzie współpracował z commanderem 1.4 china i nim zmieni przebieg
Tom A4 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 wydobycie pinu z ecu to chwila roboty podobnie jak z szafy ma na 100% immo 3 jest juz 2001 a immo 3 było od połowy 2000
SI Zaar Opublikowano 11 Października 2016 Autor Opublikowano 11 Października 2016 Tom A4, sugerujesz, że żaden program nie będzie w stanie się podłączyć do auta z uszkodzonym procesorem licznika i co za tym idzie odczytać z niego pin? Rozumiem że jeśli będę miał nowy działający licznik z immo3 i go podłączę to jestem w stanie odczytać pin z takiego licznika (np. VAG Tacho)? Jak odczytać PIN z ECU?
Tom A4 Opublikowano 11 Października 2016 Opublikowano 11 Października 2016 Nie da się połączyć z czymś co nie działa to chyba logiczne.
marcin_franz Opublikowano 11 Października 2016 Opublikowano 11 Października 2016 Zawsze można spróbować, a może zaskoczy. Potrzebny Ci będzie kabelek vag tacho. Vag kkl nie odczytasz pinu z jaegera.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się