Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Pytanie o pilot do centrala


sebaa
 Share

Recommended Posts

Witam.

Kupując moją niunie nie dostałem pilota do centralnego zamka. Z początku myślałem, że po prostu otwiera się ją tylko z kluczyka. Jednak ostatnio tak się zastanawiałem i jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby a4 miało central bez pilota. Dodatkowo drzwi w ogóle przy zamku nie są porysowane.

Czy to możliwe, żeby moja miała centralny zamek bez pilota, czy po prostu dziwnym trafem gdzieś pilot(y) zginęły ?? Dodam tylko, że dostałem ładnie trzy kluczyki plus jakaś plastikowa forma.

Oraz jeśli faktycznie powinna mieć pilot, to czy mogę w jakiś sposób go dorobić ??

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pilot do centrala to nie standard więc może go nie być

Link to comment
Share on other sites

A jest może gdzieś napisane, czy mojej powinien być, czy nie ?? Prawdę mówiąc, gdy się rozglądałem za moją poprzednia a4 i za obecną, to jeszcze nigdy nie spotkałem się z centralem bez pilota, a przejrzałem z dobre kilkaset. :)

No i jak mówiłem, drzwi przy zamku są w ekstra stanie, więc to o czymś powinno świadczyć.

Link to comment
Share on other sites

Kupując moją niunie nie dostałem pilota do centralnego zamka.

Coś mi się wydaje, że jeżeli central w ori wykonaniu był sterowany z pilota, to ten pilot był zintegrowany w kluczyku (przynajmniej u mnie tak jest).

Jednak ostatnio tak się zastanawiałem i jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby a4 miało central bez pilota.

W najstarszych rocznikach B5-tki central z pilota to rzadkośc (a jak już jest to sterowany podczerwienią, a nie falami radiowymi).

No i jak mówiłem, drzwi przy zamku są w ekstra stanie, więc to o czymś powinno świadczyć.

Może poprzedni właściciel nie jeździł w nocy :wink:

Reasumując, central z pilota, tak jak napisał kapsel to nie był standard, a dodatkowo płatna opcja, i możesz go nie miec :frown:

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Fabryczny central na podczerwien ma pilota w kluczyku,a odbiorniki sa w slupkach(takie czarne prostokaciki).

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Przeczytałem wiele różnych wątków na tym forum, jednak informacji jest bardzo wiele i są bardzo rozrzucone.

Moje auto to B5 AJM,2000r grudzień.

Chciałbym dokupić kluczyk z pilotem jednak nie jestem przekonany czy moje auto posiada odbiornik, do którego będzie można zakodować kluczyk.

1. Jak mogę sprawdzić czy taki odbiornik rzeczywiście posiadam (czy on nie jest czasem zintegrowany z modułem zamka centralnego ablo z pompką w drzwiach kierowcy?)

2. W tym roczniku wydaje mi się, że był to raczej standard jednak przy zakupie dostałem tylko jeden zwykły kluczyk + serwisowy (czy przy pomocy tych kluczy będe potem w stanie zaprogramować klucz do zdalnego otwierania?)

3. Czy zaprogramowanie IMMO będzie możliwe z użyciem VAG'a na USB?

Może ktoś będzie w stanie trochę mnie naprowadzić w temacie za co z góry dziękuje i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Przeczytałem wiele różnych wątków na tym forum, jednak informacji jest bardzo wiele i są bardzo rozrzucone.

Moje auto to B5 AJM,2000r grudzień.

Chciałbym dokupić kluczyk z pilotem jednak nie jestem przekonany czy moje auto posiada odbiornik, do którego będzie można zakodować kluczyk.

1. Jak mogę sprawdzić czy taki odbiornik rzeczywiście posiadam (czy on nie jest czasem zintegrowany z modułem zamka centralnego ablo z pompką w drzwiach kierowcy?)

2. W tym roczniku wydaje mi się, że był to raczej standard jednak przy zakupie dostałem tylko jeden zwykły kluczyk + serwisowy (czy przy pomocy tych kluczy będe potem w stanie zaprogramować klucz do zdalnego otwierania?)

3. Czy zaprogramowanie IMMO będzie możliwe z użyciem VAG'a na USB?

Może ktoś będzie w stanie trochę mnie naprowadzić w temacie za co z góry dziękuje i pozdrawiam.

Ad1. nalwepa (vlepaka) w bagazniku i jej rozkodowanie to podstawa wiedzy użytkownika :cool1:

Sprawdzisz wyposarzenie i daj znac a wtedy pomyślimy ....

Ad2. Klucze to zadanie dla immo apilot to praca sla cetrala.....i kod immo myślę że ma sie nijak do centalala. Jedynie przy kodowaniu pilota jest niezbedny ....bo immo ma nadrzędną rolę nad centalem (prosże mnie poprawic jak się mylę). Pilot ma zpu[enie inne kodowanie....on sie dopasowuje do kodu centralki.....przy czestotliwości 433MHZ

AD3. Jak masz plastikowa przywieszkę do kompletu kluczy to pewnie masz kod, a to juz jest dużo. Jeśli nie masz kodu to zwykłm VAGiem (nawet USB) odczytanie kodu immo to ...jak to ując marne szanse....I jest to robota dla zawodówców co o HEXach wiedzą co nieco.

Pozdrawia

SZYCHA

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Ok oto moje kody zdekodowane z nalepki:

E0A = No special edition

7A0 = Without CD changer/CD player

4UE = Air bag for driver and front seat passenger

6XC = Exterior mirrors: electrically adjustable

5SL = Left exterior mirror: aspherical

5RQ = Right exterior mirror: convex

1KD = Disc brakes, rear

J0R = Battery 380 A (80 Ah)

1LB = Disc brakes, front

1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

1BA = Standard suspension/shock absorption

3FA = Without roof insert (standard roof)

5MF = Decorative aluminum inserts

7X0 = Without park distance control

4R2 = Power windows front, mechanical window regulators rear

F0A = No special purpose vehicle, standard equipment

0L2 = Electric throttle actuation

8GL = Alternator 120 A

0G1 = Gearshift lever

0YF = Weight range 6 installation control only, no requirement forecast

0JG = Weight category front axle weight range 7

T4N = 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.A

3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding

8JH = Ellipsoidal headlight for driving on the right

U2A = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer

X0A = National sales program Germany

2PG = Steering wheel

8Q1 = Headlight-range adjustment

9Q0 = Without multi-function display/ on-board computer

8Z5 = Not hot country

M3L = 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/85 kW TDI with pump-jet injection system base engine is T4N/TD0

7Q0 = Without navigation device

C8N = Alloy wheels 7.5J x 18

7K0 = Without tire pressure warning light

4X1 = Side air bag front

2K1 = Reinforced bumpers

6R1 = Leatherette gearshift boot

3L1 = Manual height adjustment for left front seat

3Y0 = Without roll-up sun screen

4F1 = Central locking system

5D0 = Without carrier frequency - Czy to oznacza, że nie posiadam orbiornika radiowego do zdalnego otwierania zamka centralnego?? Jeśli tak czy ktoś może powiedzieć gdzie on wogóle jest zainstalowany żeby to sprawdzić??

1SA = Without additional engine guard

0GE = Emission standard EU3

Q1A = Standard front seats

4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield

Dodam też, że posiadam plastikową przywieszkę z kodem i kluczem serwisowym.

Również dodam, że wyposażenie które zdekodowałem z nalepki i tak różni się od tego co jest faktycznie, czy możliwe jest żeby "na ostatnią" chwilę dołożyli w salonie kilka rzeczy?? np. Podgrzewane siedzenia przednie i nie tylko....

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

No to vlepkę masz taksamo powaloną jak u mnie.....też mam 5D0 i tu ciekawostka mam 1 pilot co działa (niestety tylko jeden, drugiego nie moge dopisać).

Sterownik centralnego zamka (pilot, bez pilota) znajduje sie w prawej komorze bagażnika (taka mala skrzyneczka styropianowa).

jak znajdziesz sterownik to zapodaj zdjęcia numery jego.

Pytanie

Masz możliwość podpięcia do VAG?

Pozdrawia

Szycha

Link to comment
Share on other sites

No to vlepkę masz taksamo powaloną jak u mnie.....też mam 5D0 i tu ciekawostka mam 1 pilot co działa (niestety tylko jeden, drugiego nie moge dopisać).

Sterownik centralnego zamka (pilot, bez pilota) znajduje sie w prawej komorze bagażnika (taka mala skrzyneczka styropianowa).

jak znajdziesz sterownik to zapodaj zdjęcia numery jego.

Pytanie

Masz możliwość podpięcia do VAG?

Pozdrawia

Szycha

Jutro sprawdzę jego nr. Mam też możliwość podpięcia pod Vag'a. Co istotnego należy sprawdzić?

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

JAK MASZ VAG no to działaj:

GRUPA CENTRALNY ZAMEK

1. Spisz kodowanie, numer, nazwę sterownika itp.

2. Sprawdz błędy

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Link to comment
Share on other sites

JAK MASZ VAG no to działaj:

GRUPA CENTRALNY ZAMEK

1. Spisz kodowanie, numer, nazwę sterownika itp.

2. Sprawdz błędy

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Witam po urlopie i przepraszam za przerwę w temacie:

Ad.1 - Kodowanie programowe - 2049,

WSC Warsztatu - 6435,

Nr Ident. 8D0862257C ZV-Pumpe D14,

Ad.2 - Błędów BRAK,

Ad.3 - Sprawdzam po kolei jednak mam problemy z niektórymi,to co udało mi sie narazie odczytać to... zrobię dokładny update jutro po południu.

PS: Czy z powyższych inf. wynika już coś konkretnego?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że twoje kodowanie (002049) odpowiada za:

+002048 - Door/window lifter logic (the USA) / trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku),

+000001 - Heckklappe öffnen (Schliesszylinder Heck) (ab MJ 2001) / Open rear flap (lockcylinders tail) / otwieranie kufra z pilota

co po dodaniu daje 002049, idąc tym tropem masz centralny zamek sterowany zdalnie.

... jak znajdę jeszcze chwilę to może znajdę coś na temat numeru sterownika w ETKA

Ja bym zrobił próbę z adaptacją pilota 433 MHz, jest szansa że będzie działał.

Pozdrawia

SZYCHA

Link to comment
Share on other sites

Witam....od niedawna mam audi a4 z 2003r przy zakupie dostalem 2 kluczyki jeden z nich nie dziala wogole nie reaguje kiedy chce otworzyć auto,probowałem wymienic baterie ale tam jest cos jak by maly akumulator,Czy mozna to wymienic lub naprawic w jakis sposob.pozdrawiam. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie też nie miałem pilota. A czy nie prostszym i szybszym rozwiązaniem będzie instalacja alarmu lub trochę tańsza wersja - sterownik centralnego z pilota

Link to comment
Share on other sites

3. Bloki pomiarowe....spisz wartości dla bloku 006 (nie wiem czy dobrze pamiętam) i lepiej będzie jak spiszesz wartości dla bloków 000-012,

4. Adaptacja i zpisz wartości dla bloków 000 do 012 i 021.(zacznij od 000 i klik test i zapisz ...wyskoczy okienko i OK - dotyczy tylko bloku 000).

Zrobilem odczyt dla blokow pomiarowych od 000-012 oraz 021 zresztą wszystkie inne do 045 też przeleciałem. Na wszystkich poza 000 miałem to samo - ERROR - not available czyli krótko mówiąc niedostępne....

Natomiast dla 000 otrzymałem "Note:SAVE/Ch. 00 Resets/All Factory/Defaults [test value - 000] zrobiłem SAVE jednak w stored vaule jest tylko przekreślone pole "---".

Co to oznacza? Chyba nici z centralnego....:/ kluczyk na 433MHz już posiadam tylko z niewyciętym ostrzem jeszcze...

Link to comment
Share on other sites

ktoś tu się szybko podaje :blink:

Jak masz klucz to możesz działać: Pilot i ORI klucz (o grocie gołym narazie zapomnij).

Metod na dodanie klucza naliczyłem 9 (z użyciem VAG i bez VAG`a):

Na poczatek podam Ci metode nr 3 - metoda bez VAG`a

1. W środku auta (wcześniej zamknij wszystkie drzwi i bagażnik),

2. Naciśnij w tapicerce od strony kierowcy przycisk otwórz

3. Włórz kluczy do stacyjnki i daj na zaplon

4. Przytrzymaj oba przyciski w pilocie (otwieranie i zamykanie) aż zacznie świecić dioda (światło ciągłe jak puścisz przyciski)

5. Naciśnij przycisk Zamknij w pilocie (możesz spóbwać też z Otwórz ale wcześniej potóż wszystkie punkty)

6. Zapłon wyłącz i wyjmij kluczk ze stacyjnki

7. Wyjdz z samochodu i zrób test.

Pozdrawia

SZYCHA

Link to comment
Share on other sites

ktoś tu się szybko podaje :blink:

Jak masz klucz to możesz działać: Pilot i ORI klucz (o grocie gołym narazie zapomnij).

Metod na dodanie klucza naliczyłem 9 (z użyciem VAG i bez VAG`a):

Na poczatek podam Ci metode nr 3 - metoda bez VAG`a

1. W środku auta (wcześniej zamknij wszystkie drzwi i bagażnik),

2. Naciśnij w tapicerce od strony kierowcy przycisk otwórz

3. Włórz kluczy do stacyjnki i daj na zaplon

4. Przytrzymaj oba przyciski w pilocie (otwieranie i zamykanie) aż zacznie świecić dioda (światło ciągłe jak puścisz przyciski)

5. Naciśnij przycisk Zamknij w pilocie (możesz spóbwać też z Otwórz ale wcześniej potóż wszystkie punkty)

6. Zapłon wyłącz i wyjmij kluczk ze stacyjnki

7. Wyjdz z samochodu i zrób test.

Pozdrawia

SZYCHA

Nikt się kolego nie poddaje :> wręcz przeciwnie - już się martwiłem na którym szrocie odnajdę odpowiednią część żeby to zrobic :)) wkońcu nie na darmo zabieram komuś czas, żeby był potem przykład dla innych:) dzisiaj postaram się dorobić jeszcze ostrze do klucza i zastosować się do instrukcji. Dam update gdy to zrobie, póki co serdeczne dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Pozwolicie, że podepnę się do tematu.

Chciałbym u siebie zrobić sterowanie centralnym zamkiem z oryginalnego pilota. W tej chwili mam podpięty jakiś nieoryginalny sterownik z pilotem, który mi się już rozlatuje i nie idzie dorobić nowego :( Zakupiłem oryginalny kluczyk/scyzoryk z pilotem 433Mhz. Nie wiem tylko czy mam w swojej pompie oryginalny sterownik, do którego mógłbym ten kluczyk doprogramować.

Numer jaki odczytałem z pompy/sterownika znajdującej się w bagażniku to: 8DO 862 227 C

a oto moje kody wyposażenia z naklejki:

X2A = national sales program Belgium

B0A = component parts set without country-specific design requirement

C8N = alloy wheels 6J x 15 style not designated 4B0 601 025 L offset 45"

G0C = 5-speed manual transmission

H6S = tires 195/65 R 15 V

J0R = battery 380 A (80 Ah)

M6N = 4-cylinder turbo diesel engine 1.9 L/81 kW TDIwith MVEG 2, base engine is T1R

Q1A = standard front seats

0JF = weight category front axle weight range 6

1AC = anti-lock brake system (ABS)

1G3 = alloy spare wheel with original equipment tires

1MR = leather steering wheel

5RQ = outer right rear view mirror: convex

5SL = outer left rear view mirror: non-spherical

T1R = components for, base engine, unit 028.R

0YC = weight category rear axle weight range 3

3S0 = without roof rails/roof load rack

4UE = airbag for driver and front seat passenger

0G1 = gearshift lever

8YU = radio preparation for commercial goods

8GL = alternator 120A

8RM = eight loudspeakers (passive)

1KD = disc brakes, rear

1LB = disc brakes, front

3FA = without roof insert (standard roof)

1BA = standart suspension/shock absorption

Nie ma tutaj nawet centralnego zamka, który jest i działa normalnie.

Czy jest możliwoś żeby jakos sprawdzić czy mam sterownik do którego da się doprogramować oryginalny pilot? Czy może muszę zakupić nową pompę z oryginalnym sterownikiem? Jeżeli tak to jaki powinien być numer tej pompy?

Dodam tylko że auto jest po lifcie 99->(konkretnie początek liftu 06.99).

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie po sporej nieobecności. Oczywiście nie uważam tematu za zamknięty jakkolwiek przepraszam za tak długą nieobecność - mnustwo spraw i różnych problemów - zatem brak czasu:)

No ale teraz spowrotem już wracam do tematu.

W/W metodę zastosowałem - jednak bez rezultatów :(

0 reakcji. Klucz oczywiście z nowym transporderem i bateriami - więc zakładam że jest ok. (433MHz oczywiście...)

Co dalej?:)

[br]Dopisany: 01 Listopad 2009, 13:30_________________________________________________Znalazłem biuletyn Audi, na temat czyszczenia pamięci zaprogramowanych transporderów (kluczyków) w systemie zamka centralnego. Aby skasować wszystkie dotychczas zapisane w pamięci sterownika kluczyki (nie w IMMO! tylko mówimy o sterowniku zamka centralnego cały czas) należy:

1) Otworzyć auto i włożyć do stacyjki kluczyk oraz załączyć zapłon,

2) Wyściąść z samochodu i zamknąć drugim kluczykiem auto (lewe drzwi) czyli od kierowcy

3) Nacisnąć 5 razy (co sekundę) przycisk otwierania drzwi "otwórz" na pilocie

4) Odczekać 6 sekund i wcisnąć "Otwórz" ponownie, auto zależnie od sposobu zaprogramowania sterownika zamka centralnego powinno wydać dzwięk klaksonu jakiś albo uruchomić kierunkowskazy... etc...

Po tej operacji w pamięci zamka centralnego nie powinien być zaprogramowany żaden kluczyk, zatem możemy przystąpić do programowania nowego w podobny sposób...

1) JW

2) JW

3) Wcisnąć dla nowego kluczyka tylko RAZ "otrzów" - ponieważ to pierwszy programowany kluczyk po wcześniejszym skasowaniu wszystkich z pamięci

4) Odczekać 6 sekund i nacisnąć "otwórz" jeszcze raz...

5) Kluczyk powinien zostać zaprogramowany, dla drugiego kluczyka (aby go zapgramować) postępujemy analogicznie tak samo od 3 punktu jednak należy pamiętać, że teraz klikamy najpierw 2 razy a pitem odczekujemy 6 sekund i klikamy jeszcze raz.

Dla 3 kluczyka 3 razy, potem 6 sekund i raz... itd aż do 4 (podobno tyle maksymalnie można zaprogramować kluczyków).

Osobiście próbowałem = jednak w moim przypadku 0 reakcji... Być może w moim module zamka centralnego nie ma odbiornika RF kodu pilota :( - I tutaj mam pytanie - Czy ktoś wie jak to sprawdzić ???

Pozdrawiam i dziekuje za ewentualną pomoc![br]Dopisany: 03 Luty 2010, 21:40_________________________________________________Witam Panowie,

Krótko podsumowując gdyby ktoś szukał to:

1. 8D0862257C - nie ma odbiornika częstotliwości jako jedyna z tej serii -> kluczyka nie da się zaprogramować:(

2. Można zastąpić ją inną pompką - 8D0862257A/B/E - sprawdzone, działa - jednak należy mieć na uwadze fakt, że cała logika funkcjonowania zamka centralnego może się zdecydowanie zmienić. Widziałem na forum posty dotyczące np. problemów po zainstalowaniu za pompkę "C" pompki "B" gdzie pojawiał się problem po dwurkrotnym zamknięciu i otworzeniu drzwi - centralny przestawał działać lub jeszcze włączały się kierunkowskazy, które cały czas działały i trzeba było "zresetować" pompkę przez odpięcie zaislania co było bardzo denerwujące. W takim wypadku przy zamianie pompki na inną polecam uzbroić się conajmniej w:

- odrobinę cierpliwości i czasu

- w VAG'a

- w opisy kodowania zamka - dostępne na forum.

Generalnie moja przygoda z pompką zakończyła się tak, że wszystko działa jak należy a kluczyk jest zakodowany. Oczywiście wymieniłem pompkę, w której wysypał się na wiosnę kompresorek :-(

Gdyby ktoś zatem potrzebował - mam sprawną elektronikę z silniczkiem do modelu 8D0862257C (bez obsługi pilota).

Link to comment
Share on other sites

witam. Zakupiłem ten oto kluczyk: 

I po wielu probach nie moge go zakodowac tzn centralnego.Nawet nie mrugnie. I pytanie jak sprawdzic czy pilot wysyla sygnal do niego czy wogole jest dobry(oprocz Vaga). Bo powinien mrugnac co by oznaczalo ze jest sygnal z pilota.

chyba ze skanerem: 

ALLEGRO.PL

 

ALLEGRO.PL

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...