Lukasz a4 Mława Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Witam. Potrzebuje pomocy w ocenie logów pacjent to A4 B6 AVF 1.9 TDI Quattro. Problem polega na tym iż od jakiegoś czasu odczuwam spadek mocy i dość często zdarza się że motor od razu po odpaleniu chodzi tak jak na 3 cylindrach przy czym bardzo kopci na niebiesko po około 20 sekundach zaczyna pracować normalnie. Również nie równo pracuje co widać na logach.W ostatnim czasie wymieniłem kpl. rozrząd paski, napinacze, oraz górę głowicy popychacze hydrauliczne (szklanki) używkę wałek głowcy w idealnym stanie bo na moim już brakowało ponad 2 mm na 4 krzywkach. Przed wymianą objawy były takie same. poniżej wrzucam logi log 001 dynamiczny i statyczny w jednym pliku bo się nałożył zapis. Dodam jeszcze że zauważyłem ostatnio śladowe ilości oleju w wężach od pociśnienia.http://vaglog.pl/log-001_6z5o69m.htmlDynamicznehttp://vaglog.pl/log-003_eCskam5.htmlhttp://vaglog.pl/log-004_47OOf.html http://vaglog.pl/log-008_1i3JT.htmlhttp://vaglog.pl/log-010_1SWX2.htmlhttp://vaglog.pl/log-011_C1JrD6.htmli statycznehttp://vaglog.pl/log-018_00Qe41.htmlhttp://vaglog.pl/log-023_AtV23.html
nik23 Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Zrób statyczny 013. Synchro ci strasznie skacze popatrz czy czujnik połozenia wałka niejest luźny, sam wymienialeś rozrząd? Napinacz dobrze napięty? Kiedy filtr paliwa zmieniany? Pompa vacum nie cieknie? Pompka w baku działa? Słychać jej prace?
Lukasz a4 Mława Opublikowano 26 Października 2016 Autor Opublikowano 26 Października 2016 Jutro rano zrobię ale korekcję dawek są dobre bo patrzyłem na ta grupę jedynie 2 pompka troche podlewa +0.53 jest. Rozrząd robiłem z kolega i jest na bank dobrze napięty. Filtr był zmieniony pół roku temu razem z poprzednią wymiana oleju. Pompki w baku są dwie ze względu na quattro wiec muszą działać by bym po połowie baku skończył jazde;) A odnośnie vACUM to nie mam pewności bo jest mokro na skrzyni właśnie tam z tyłu ale jutro też to sprawdę. Jak tylko będę miał vakuometr na dniach zmierze podciśnienie. Wężyki są ok wymienione na silikonowe. Egr zaslepiony. Mam też wrażenie ze może być kat zapchany bo przy 2100 obrotach zmienia się dziwnie dźwięk i tak już jest do odcięcia tzn tak jakby buczenie takie no i spalanie jest wysokie.
lukasz51237 Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Zrób te logi porządnie i podpisz. Auto nie pali na wszystkie gary, a Ty nie wrzucasz logu 013. Synchro do poprawy.
Lukasz a4 Mława Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 Zrób te logi porządnie i podpisz. Auto nie pali na wszystkie gary, a Ty nie wrzucasz logu 013. Synchro do poprawy. dorzucam logi grupy 013. przeoczyłem ze nie dodałem robiłem dziś 2 razy statycznie 013 przy około 90 stopniach http://vaglog.pl/log-013_5qw4sm.html http://vaglog.pl/log-013_9ygfO.html Dodam ze zanim odpaliłem auto miałem już podpiętego lapka i synchro skakało 1.1-1.7-2.2 teraz na ciepłym skacze 1.1-1.7 czuć że silnik pracuje nie równo i dziś odpalił normalnie. Dym strasznie szczypie w oczy bo logi robię w garażu. Na dniach sprawdzę dokładnie vacum i jakie wytwarza podcisnienie oraz zmienię filtr paliwa. synchro ustawić na okolice 0? bo na forum chłopacy rożnie mówią.
rrrudy25 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 ja akurat mam synchro na -2 a od ~3,300 trzymie zero
nik23 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Uszczelnienia na pd zmieniałeś? Nie to zmień, dognij konektory na pd pomierz krzywki wałka rozrządu Wysokie spalanie? Ile? Z fis czy z km?
Lukasz a4 Mława Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 Uszczelnienia na pd zmieniałeś? Nie to zmień, dognij konektory na pd pomierz krzywki wałka rozrządu Wysokie spalanie? Ile? Z fis czy z km? Nie zmieniałem. Tylko na drugiej pompce były wymienione jak padła. Wałek był zmieniany przy rozrządzie msc temu na idealny używany bo na moim brakowało po 2 mm na 4 krzywkach. wysokie na fis teraz 7,5-8 i z km 750 nie więcej na baku pod korek.
nik23 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Moja q paliła tyle samo, a nawet ostatnio więcej bo sie jej pogorszyło bo mi pd umiera, przy korekcji 0,7 na plus pali 10/100 A sory za wałek zapomniałem ze pisałeś o tym, Spróbuj wymienić uszczelnienia. Zmierzyć kompresje,
kamil-vag Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Rafał, zobacz 1 log, który kolega wrzucił: http://vaglog.pl/log-001_6z5o69m.html i na dole jest statyczny. Identyko jak było u mnie skaczące obroty, dawka paliwa i czas wtrysku... nawet ten sam zakres jednostek U mnie była to wina pompek(i)... Synchro też skakało -1.1 -0.6 0.0 Zrób log statyczny 013 004 001 razem te 3 grupy i jak ostygnie to 013 018 023 od zimnego do pełnego rozgrzania... Jeśli Ci pali dużo, zobacz co pokazuje VAG w 015 na postoju... jak cofniesz synchro w stronę 0 to może palić jeszcze więcej... Edytowane 27 Października 2016 przez kamil-vag
nik23 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Kamil ale ty mi nic nie pisałeś ze ci kopci ze szczypią spaliny, ewidentnie tu jest coś ze spalaniem albo pompki albo coś z cylindrami
Lukasz a4 Mława Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 U mnie nie kopci. Ciśnienie było mierzone msc temu przy rozrzadziei jest ok. Mogę spróbować zmienić synchro na jakieś -1 i zobaczymy co się stanie a jak nie będę szukac dalej w kierunku vACUM a potem pompek. Wrzucę jakieś Al-ki i korektę programu. Dodam że odkąd ja mam czyli 2 lata ona tak chodzi tzn nie równo i według mnie nie ma swojej mocy.
kamil-vag Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 W sumie racja... Tym bardziej spadku mocy itp objawów nie miałem. Ale takie niestabilne odczyty w ECU jak najbardziej...
Lukasz a4 Mława Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 Kiedyś miałem tak ze właśnie chodził na 3 i to dość często się zdzrzalo i po wymianie 2 pompki się uspokoiło. Ale według mnie nie jest tak jak być powinno.Sprawdzę vACUM lub wymienię bo mam luk (juz klejona) na bosch ze sztywnym kruccem i może będzie jakaś poprawa. Jak i ustawie synchro na okolicę 0 -1.
nik23 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Zazwyczaj jak niepracuje równo ładnie, nie trzyma obrotów to problem jest z pompkami
Lukasz a4 Mława Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 (edytowane) Dziś bawiłem się synchro i na różnym ustawieniu robiłem logi więc warto zerknąć. Udało mi się ustawić synchro na 0.0 i nie skacze. Poniżej logihttp://vaglog.com/log-004_i0qJtg8.htmlhttp://vaglog.com/log-004_013_023_uaSeQ.htmlhttp://vaglog.com/log-004_013_Erz96.htmlhttp://vaglog.com/log-015_ANL8SqT.htmlZobaczcie co się stało na 4 cylindrze jak synchro przestawiłem na 0.6-1.1.http://vaglog.com/log-004_013_023_e36pqv.htmlDawka czwartej pompki przekroczyła skale i stanęło na 2.99 mg a bip-y skoczyły na -60. strasznie kopcił na niebiesko i obroty skakały tak jakby chodził na 3. Dodam ze podoginałem konektorki od pompek. vacum nie cieknie ale nie mierzyłem podciśnienia jeszcze. Ale zastanawia mnie z kąd wzioł się olej w weżykach podciśnienia, mało ale był. Po ustawieniu synchro na 0 silnik pracuje już równiej i dawki są bardziej wyrównane jak widać na logach. Proszę o Wasze opinie. Edytowane 29 Października 2016 przez Lukasz a4 Mława
kamil-vag Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Mogłeś spróbować dać jeszcze na -1
Lukasz a4 Mława Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 Mogłeś spróbować dać jeszcze na -1 Dałem na -1 -1.7 ale silnik cieżko palił i bujał się na obrotach. A z ciekawości dałem tez na +5 i chodził dobrze ale ustawiłem jak książka pisze na 0.0. Odczułem równiejszą prace silnika jak i lepszą dynamikę.
nik23 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Po ustawieniu na 0,0 silnik pracuje już zadowalająco? Czy dalej jeszcze niedomaga?
Lukasz a4 Mława Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Jest lepiej ale nadal coś mu dolega. Po wypłacie kupie nowa pompę vACUM i zajrze do pompek nowe zestawy naprawcze i ustawienia na nowo. I się okaże czy coś się zmieni. Sorki Panowie ze tak późno ale było mało czasu. Wracając do tematu zmierzyłem podciśnienie pompy vacum i było w miarę dobre lecz po naciśnięciu dwukrotnie hamulca bardzo wolno rosło. Po zgaszeniu auta podciśnienie znikało w momencie (sprawdzana sama pompa bez układu i bez serwa) kruciec w grodzi jest szczelny. Pompa ma wyciek. I pojawił się kłopot z odpalaniem. Na dniach zostanie wymieniona na bosch gdzie jest już wkręcany kruciec 038 145 209 C taką dziś zakupiłem. Dość drogo zapłaciłem ale 100% pewna. Po założeniu dam znać co się zmieniło. Panowie chyba problem został rozwiazany. Winna była pompa vACUM Luc z końcówka A. Ostatnio przed wymiana był problem z odpalaniem.stara pompa miała wyciek oleju do paliwa jak i na zewnątrz lało się po głowicy. Oraz sporo oleju w wężykach podciśnienia. Cisnienia nie trzymała wg. W miedzy czasie rozbiore ja na graty i sprawdzę co jej dolega. Założona została bosh tak jak w poście wyżej. Podciśnienie jest o wiele wyższe problem z hamulcem i odpalaniem znikł i dużą poprawa pracy turba. Wstaje juz przy 1800 rpm a wcześniej była dziura na niskich rpm. Ogólnie duża poprawa. Ale jeszcze musze wyciąć kata bo mam wrażenie ze jest przypchany. Edytowane 24 Listopada 2016 przez Lukasz a4 Mława
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się