Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Niedogrzany silnik


whitebox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z za niską temperaturą silnika w Audi A4 B5 1.9 TDI z 2000 roku.

Od kilku(nastu) dni zauważyłem, ze temperatura nie osiąga 90. Na początku pomyślałem, że to krótkie odcinki jazdy są przyczyną.

Chciałem to sprawdzić i zrobiłem krótki wypad za miasto (10 w jedną i 10 z powrotem). W drodze powrotnej obroty przeważnie około 3000.

Na desce i na klimatroniku wskazanie podobne - klima 75, deska 79-80. Więc krótkie odcinki to nie problem :wallbash:.

Następny dzień poszedł do użytku VAG.

Logi rano przed odpaleniem :

6389526e0b634a45med.jpg

Logi po przejechaniu kilkunastu kilometrów na obrotach powyżej 2000:

145f0191c9c5848bmed.jpg

Moim zdaniem czujniki sa sprawne, jeżeli nie to proszę mnie poprawić.

Zasiadłem więc dłużej na forum w temacie termostatów i czujników, niestety temat jest jak rzeka :wallbash:.

Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, wiec czytałem dalej i szukałem sam rozwiązania.

Znalazłem swój termostat:

37f258efea2b10e7m.jpg

Znalazłem jak sprawdzić czy termostat przepuszcza przy niższej temperaturze płynu. Metoda prymitywna ale skuteczna - należy sprawdzić jaką temperatura ma wąż od termostatu do chłodnicy - niestety u mnie jest niewiele cieplejszy od temperatury na zewnątrz (po kilkunastu kilometrach). Odpowiedź jest prosta - termostat trzyma.

Nadal jest problem - czujniki sprawne - termostat też a silnik niedogrzany :thumbdown:

Jedyne odpowiedzi jakie znalazłem to "wymień termostat bo mi pomogło" i raczej mnie nie zadowalają bo opierają sie prymitywnej teorii - jak czujniki sprawne to termostat jest walnięty.

Moim zdaniem układ chłodzenia (nadmiernego w moim przypadku) jest na tyle skomplikowany, że nie można go sprowadzić do czujnika i termostatu.

Schemat układu chłodzenia silnika AJM:

9eb09ca279ae3941m.jpg

Na koniec szperania w samochodzie zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego i moje zdziwienie było wielkie - na pracującym i rozgrzanym silniku (72stopnie) płyn się nie rusza - ani na wolnych obrotach ani na wysokich. Sprawdziłem u znajomego w golfie (1.9 1Z) i na zimnym silniku po odpaleniu płyn sobie powolutku płynie.

Jaka może być tego przyczyna ? Czy to może mieć coś wspólnego z niedogrzewaniem silnika ?

Dodam jeszcze na koniec, że w samochodzie jest ciepełko i na to nie narzekam.

Poproszę o konkretne odpowiedzi,porady lub co jeszcze sprawdzić. Proszę też nie pisać "wymień termostat i będzie git".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód jest tego tylko jeden termosta do wymiany i tak ci się tylko wydaje że jest sprawny. Nic innego nikt ci nie napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem problem z temperaturą to się wogóle nie zastanawiałem i nie szukałem nie wiadomo jakich przyczyn tylko wymieniłem termostat i czujnik i mam święty spokój.Koszt niewielki bo w ASO 80 zł termostat i 80 zł czujnik 1,5 litra koncentratu G12+ 34 zł w 1.9 z wymianą nie ma problemu bo jest latwy dostęp więc po co się stresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o konkretne odpowiedzi,porady lub co jeszcze sprawdzić. Proszę też nie pisać "wymień termostat i będzie git".

Chyba nikt Ci tutaj nic innego nie wymyśli :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy tuż po kupnie samochodu. Wymieniłem jakiś tydzień temu kpl rozrząd razem z termostatem (koszt z oringiem 86zł ASO) i jest ok. Przy tych temp. otoczenia jak są teraz to po 8 km w mieście osiągam 90 stC na blacie a ok 87 stC na klimatroniku. Wcześniej max to 65-70 stC.

Nie sugeruj się tym że jak w środku grzeje jak wściekły to jest ok. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

Nie ma innej odpowiedzi na razie to poczekamy.

Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć dlaczego płyn w moim zbiorniku wyrównawczym stoi w miejscu ?

Moim zdaniem powinien cały czas krążyć w obiegu (krótkim i długim). Może krótki obieg omija zbiornik wyrównawczy ?

Może coś się spierdzieliło na dodatkowym obwodzie chłodzenia paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

Nie ma innej odpowiedzi na razie to poczekamy.

Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć dlaczego płyn w moim zbiorniku wyrównawczym stoi w miejscu ?

Moim zdaniem powinien cały czas krążyć w obiegu (krótkim i długim). Może krótki obieg omija zbiornik wyrównawczy ?

Może coś się spierdzieliło na dodatkowym obwodzie chłodzenia paliwa ?

kolego nie szukaj dziury w calym. wymien termostat i bedzie po sprawie. innej opcji NIE MA. problemy mozna mnozyc jesli silnik sie przegrzewa - ale jesli jest niedogrzany to jedyna przyczyna jest termostat - bo przeciez silnik wytwarza tyle samo ciepla co kazdy inny motor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź pan głąb praw fizyki pan nie zmienisz. Sorry za drobny żart. Słuchaj ludzi jak Ci dobrze radzą. Tylko termostat jest winny niedogrzaniu silnika - po prostu płyn chłodzący jest w dużym obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się , że będę musiał w końcu wymienić termostat i płyn. Tylko problem jest w tym, że nie jestem przekonany o jego uszkodzeniu.

W innym wątku na tym forum czytałem, że nie zawsze wymiana termostatu i czujnika pomaga.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afnajmatj_temp_silnika_max_73c_po_wymianie_termostatu-t19885.60.html

Jakie zadowolenie będzie z wymiany jak będę uważał, że to mogla być inna przyczyna. :thumbdown:

P.S.

Znalazłem znajomego z AJM w Passacie i płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie płynie na krótkim obiegu ;( a do 90st szybko dochodzi :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wymieniaj jak nie chcesz i jeździj na niedogrzanym silniku :good:

Wymiana termostatu nie zawsze pomaga ale w 90% pomaga bo bardzo częsta usterką jest właśnie termostat albo czujnik i od tego każdy zaczyna jak to nie pomaga to dopiero można szukać dalej no ale jak Tobie szkoda wydać 86 zł żeby się przekonać i mieć święty spokój to ja nie wiem jakiej czego Ty oczekujesz że ktoś tu jest wróżką albo Ci telepatycznie samochód naprawi :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem znajomego z AJM w Passacie i płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie płynie na krótkim obiegu ;( a do 90st szybko dochodzi :good:

I moim zdaniem tak powinno być. Zbiorniczek jest wpięty pomiędzy górny a dolny wąż cieczy chłodzącej i cyrkulacja zaczyna się dopiero po otwarciu termostatu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobny problem co kolega bartkru. Na klimatroniku mam 90 stopni (kanal 51) A wskazówka (po 10 min od uzyskaniu wczesniej podanej temp.) rusza i dociera max 80. Czy ktos mi wytłumaczy czym to moze byc spowodowane. Ciekawa rzeczą jest to iz po kilku godzinach stania na mrozie odpalilem autko właczam kanal 51 a tu od razu 90 stopni ???? Czyzby wina temp. zewnętrznej. Zalecaja by uzywać tej funkcji w temp. powyżej 0 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobny problem co kolega bartkru. Na klimatroniku mam 90 stopni (kanal 51) A wskazówka (po 10 min od uzyskaniu wczesniej podanej temp.) rusza i dociera max 80. Czy ktos mi wytłumaczy czym to moze byc spowodowane. Ciekawa rzeczą jest to iz po kilku godzinach stania na wrozie odpalilem autko właczam kanal 51 a tu od razu 90 stopni ???? Czyzby wina temp. zewnętrznej. Zalecaja by uzywać tej funkcji w temp. powyżej 0 stopni

miałem identyczny problem z tym że w czasie jazdy miałem na klimatroniku 90 a na desce ok 85 i też nie byłem przekonany że to termostat i zastanawiałem sie nad czujnikami ale zdecydowałem sie na wymiane termostatu i odrazu wszystko sie wyrównało i jest OK, wiec proponuje wymienić termostat w moim przypadku pomogło a koszta nie sa wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobny problem co kolega bartkru. Na klimatroniku mam 90 stopni (kanal 51) A wskazówka (po 10 min od uzyskaniu wczesniej podanej temp.) rusza i dociera max 80. Czy ktos mi wytłumaczy czym to moze byc spowodowane. Ciekawa rzeczą jest to iz po kilku godzinach stania na mrozie odpalilem autko właczam kanal 51 a tu od razu 90 stopni ???? Czyzby wina temp. zewnętrznej. Zalecaja by uzywać tej funkcji w temp. powyżej 0 stopni

Sprawdzałeś jaką masz temperaturę na klimatroniku kanał 49, bo u mnie temperaturę mam na 49 a 51 to temp. silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie do tematu u mnie łapie 90 stopni ale czasami faluje i zaczyna spadać potem znowu złapie 90 i czasem tak nawet kila razy w tamtym roku wymieniłem termostat na oro bo wcale nie łapał 90 wmieć chyba teraz czujnik cos daje ciała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie do tematu u mnie łapie 90 stopni ale czasami faluje i zaczyna spadać potem znowu złapie 90 i czasem tak nawet kila razy w tamtym roku wymieniłem termostat na oro bo wcale nie łapał 90 wmieć chyba teraz czujnik cos daje ciała?

Prawdopodobnie czujnik,sprawdź czy vag nic nie pokazuje, powinien być błąd czujnika g62 przynajmniej u mnie tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie Vag nic nie pokazuje a zachowania temp są dziwne. Dziś jak do pracy jechalem ładnie złapał 90 stopni na klimatroniku kanał 51 ładnie rosło do 90 i tak stało na 49 kanale było róznie dochodzilo do 83 i potem spadało do 70 stopni. Co dziwne na postoju przez jakies 4 min temp płynu chłodzacego na zegarze spadło do ok 70 na kanale 51 ciągle 90. Temp oleju też spadła i na kanale 49 była jakies 65 co by sie pokrywało z wsazaniem zegara temp oleju. Mam zamiar wymienić czujnik i zobacze czy sie uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukajcie dziury w d*pie ... termostat można dostać za 20-40 zł. Miałem to samo w AJM wymieniłem termostat i malina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie Vag nic nie pokazuje a zachowania temp są dziwne. Dziś jak do pracy jechalem ładnie złapał 90 stopni na klimatroniku kanał 51 ładnie rosło do 90 i tak stało na 49 kanale było róznie dochodzilo do 83 i potem spadało do 70 stopni. Co dziwne na postoju przez jakies 4 min temp płynu chłodzacego na zegarze spadło do ok 70 na kanale 51 ciągle 90. Temp oleju też spadła i na kanale 49 była jakies 65 co by sie pokrywało z wsazaniem zegara temp oleju. Mam zamiar wymienić czujnik i zobacze czy sie uspokoi.

Kanał 49 pokazuje właśnie temp cieczy,u mnie też były skoki temp i na dodatek zaczęły falować obroty po wymianie czujnika wróciło wszystko do normy chociaż termostat chyba troszeczkę za wcześnie się otwiera 85C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...