Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ARJ przerywanie silnika, brak diagnozy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od dłuższego czasu zmagam się z problemem falowania obrotów. Samochód posiadam od 2 lat, mam instalację gazową i problem zaczął się pojawiać sporadycznie już na samym początku, jednak było to mniej intensywnie jak teraz. Na wolnych obrotach widać niewielkie wychylania wskazówki, da się to także wychwycić na słuch. VAG pokazuje skoki obrotów między 720 a 680 obr/min. Przy wysprzęglaniu obroty bardzo mocno spadają w dół i za chwile się normują, jednak silnik nie gaśnie. W czasie jazdy jest to wyczuwalne tylko czasami, tylko gdy jadę na niskich obrotach i wcisnę gaz, wtedy czuć lekkie szarpnięcie. Oprócz tego nie ma spadków mocy, na wyższych obrotach wszystko jest w porządku. I teraz rzecz która jest najbardziej uciążliwa: gdy odpalam samochód po nocy i od razu ruszam to przez ok 500m samochód praktycznie nie reaguje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu. Tak jakby się dławił, czuć tylko poszarpywania. Później nagle auto się "budzi" i jedzie już normalnie. Problemu tego nie ma gdy najpierw pochodzi chwilę na wolnych obrotach. Próbuje od dłuższego czasu się z tym uporać bezskutecznie. Jak do tej pory:

- wymieniłem dwukrotnie świece zapłonowe, obecnie są NGK

- wymieniłem kable WN na BERU

- podmieniłem cewkę zapłonową ze sprawnego samochodu

- podmieniłem przepływomierz z innego samochodu

- przepustnica została wyczyszczona i zaadaptowana

- uszczelniony został cały wydech oraz wymienione dwie plecionki (jeden mechanik stwierdził, że nieszczelność wydechu może to powodować)

- wyczyściłem ezektor

- założyłem nową, kompletną odmę (stara była popękana)

- wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów (środkowe świece były zalane, teraz wszędzie sucho)

Gazownik stwierdził, że sondy lambda są w porządku i samochód "nie łapie lewego powietrza" oraz, że nie jest to wina instalacji gazowej. Inny gazownik to potwierdził. W marcu wymieniany był kompletny rozrząd co nie wpłynęło w żaden sposób na to. Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny, wszyscy wskazują na wypadanie zapłonu ale nie wiem co jeszcze mogę wymienić, podobno czujniki zapłonu jeszcze są? Ile mechaników tyle pomysłów, a nikt nie potrafi wskazać przyczyny problemu. Przekopałem sporo tematów o podobnych dolegliwościach w 2.4 i 2.8 i w większości przypadków pomogły metody które u mnie nie przyniosły absolutnie żadnej poprawy. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Ktoś ma jakiś pomysł? Rzeczywiście to objawy wypadania zapłonu czy problem może leżeć gdzieś indziej?


Dziś rano po uruchomieniu silnika VAG pokazał błąd, którego wcześniej nie było:

17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich P1129 - 35-10 - - - Intermittent

Po skasowaniu tego błędu nie było opisywanego wyżej objawu mocnego dławienia na zimnym silniku, jednak falowanie obrotów nie ustało.

Edytowane przez Luqe12
Opublikowano

Witaj. Podobny problem napotkał szwagier w Audi 4 B5 1.8T z PB - falujące obroty, brak mocy i szarpanie, chociaż nie zawsze . Wyczyścił i zaadaptował chyba wszystko i nie nie było żadnego efektu. Dopiero wymiana przepustnicy na inną rozwiązała problem.

 

Opublikowano

he a zimny nie daje sie buta:P

Opublikowano
Dnia 16.01.2017 o 15:17, mortek1986 napisał:

he a zimny nie daje sie buta:P

ilość postów sobie nabijasz?

Dnia 13.01.2017 o 19:55, jupik07 napisał:

Witaj. Podobny problem napotkał szwagier w Audi 4 B5 1.8T z PB - falujące obroty, brak mocy i szarpanie, chociaż nie zawsze . Wyczyścił i zaadaptował chyba wszystko i nie nie było żadnego efektu. Dopiero wymiana przepustnicy na inną rozwiązała problem.

 

 Podmieniłbym przepustnicę ze sprawnego auta dla pewności, ale dostęp do niej w V6 jest po prostu tragiczny...czyszczenie robiłem bez wyciągania, szmatka z preparatem do czyszczenia i lusterko. Temat z falowaniem obrotów w 2.4 2.8 jest dość powszechny, nie rozwiązał nikt go ? 

Opublikowano

Moze pompka paliwa nie daje juz takiego cisnienia?

Opublikowano

Czy jak by była przepustnica to nie pokazał by się błąd? Chyba, że przepustnica daje właśnie takie oznaki ale błędu nie wywali, i tak może być. No ale skoro zmieniałeś to pewnie przepustnica odpada.

Faktycznie, sprawdź ciśnienie paliwa, tak jak napisałeś, że po 500 m auto nie reaguje tak dobrze na pedał gazu to może paliwo za wolno dochodzi..

Opublikowano

Tak jak dopisałem w temacie, po skasowaniu tego błędu: 

17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich P1129 - 35-10 - - - Intermittent

objawy zimnego silnika i mocnego dławienia ustały,  pozostał jedynie problem falowania obrotów na biegu jałowym i przy ruszaniu...Objawy oczywiście zarówno na gazie jak i na benzynie takie same więc pompka odpada. 

Opublikowano

jak widać chwilowo mieszanka jest za bogata - w fazie rozgrzewania? po przełączeniu na gaz jest zalewany? przez noc paliwo leci z wtrysku benzynowego? tu bym szukał  

 

Sprubój może podnieść obroty biegu jałowego - kanał 1 adaptacji w ECU 

Opublikowano
Dnia 22.02.2017 o 13:21, Banan napisał:

jak widać chwilowo mieszanka jest za bogata - w fazie rozgrzewania? po przełączeniu na gaz jest zalewany? przez noc paliwo leci z wtrysku benzynowego? tu bym szukał  

 

Sprubój może podnieść obroty biegu jałowego - kanał 1 adaptacji w ECU 

Jak działa to podnoszenie obrotów? Można zapisać jakąś wartość i nie będzie schodził poniżej tego?

Opublikowano

Tak zwiększasz lub zmniejszasz wartość przy których mają oscylować obroty jałowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...