szczepanstjepan Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 Witajcie, Szukałem ale nie znalazłem identycznego problemu.Mam problem z odpalaniem po nocy. Stało się tak po wymianie popychaczy. Samochód źle odpalał jak kupiłem, zmieniłem synchro na -1.1 i palił od kopa zawsze nawet na spalonych wszystkich świecach. Klekotały popychacze, dudniło we filtrze powietrza, były wibracje silnika, postanowiłem wymienić popychacze na INA czarne jak i panewki wałka oraz świece, wałek jest idealny. Wszystko skręcone z dynamometrem, tak jak fabryka chce, wyregulowane pompki na 180 st. Wyczyszczony kolektor, wymienione podciśnienia itd chodzi ekstra, nie dudni nie wibruje. Teraz sytuacja jest taka, że po nocy kręcę z 15 sekund zanim odpali, jak odpali chodzi ok ale tak jakoś nie wkręca się dobrze i tak jest na ciepłym też, że do 1.5 tyś obrotów muł. Wcześniej było wszystko idealnie i problem z paleniem był przy -15 bez świec a teraz +5 i klops. Nie pierwsze tdi w moich rękach i nie od dziś naprawiam auta. Jak ciepły pali ok, jak ostygnie też tylko po nocy problem. Pompy vacum nie odkręcałem wgl układu paliwowego nie dotykałem, próbowałem inne paliwo ale dalej nic.
Mateuszek1001 Posted November 12, 2016 Posted November 12, 2016 A teraz synchronizacja jak ustawiona ? może spróbuj przestawić trochę bardziej na minus
szczepanstjepan Posted November 24, 2016 Author Posted November 24, 2016 (edited) Synchro jest jak było przed naprawą -.1.1 i było dobrze, oringów nie ruszałem, bo przed wymianą było wszystko idealnie, nie mam pomysłów, żeby cokolwiek ze sobą powiązać. Dzięki za zainteresowanie Ma ktoś jakieś pomysły? Wytargałem dziś przód znowu bo pompa wody zaczęła wyć. Nie polecam zestawu rozrządu GATES-8 tyś. km i pompa ciężko się obraca i wyje, pasek węższy od ori o 1 mm i wygląda gorzej od starego po 90 tyś km, kupiłem pompę saleri i pasek dayco z teflonem. Zabrałem się też za pompki i troszkę oringi podjechane, ostre krawędzie przeszlifowałem papierem wodnym na oleju 1500 i 2500 jedna pompka siedzi na miejscu z nową śrubą dokręcona 12Nm+270st., nowe sworznie i śruby regulacyjne. Stare śruby względem nowych wyciągnięte ponad półtora milimetra,nowa gładko się dokręciła. Zobaczymy jak to będzie odpalało. Wstawiłem inną pompę vacum, bosch, podciśnienie było już kiepskie, wyczyszczony rozrusznik i dalej kiepsko pali po postoju. Edited November 16, 2016 by szczepanstjepan
BoskiEnrike Posted November 25, 2016 Posted November 25, 2016 (edited) Synchro jest jak było przed naprawą -.1.1 i było dobrze, oringów nie ruszałem, bo przed wymianą było wszystko idealnie, nie mam pomysłów, żeby cokolwiek ze sobą powiązać. Dzięki za zainteresowanie Ma ktoś jakieś pomysły? Wytargałem dziś przód znowu bo pompa wody zaczęła wyć. Nie polecam zestawu rozrządu GATES-8 tyś. km i pompa ciężko się obraca i wyje, pasek węższy od ori o 1 mm i wygląda gorzej od starego po 90 tyś km, kupiłem pompę saleri i pasek dayco z teflonem. Zabrałem się też za pompki i troszkę oringi podjechane, ostre krawędzie przeszlifowałem papierem wodnym na oleju 1500 i 2500 jedna pompka siedzi na miejscu z nową śrubą dokręcona 12Nm+270st., nowe sworznie i śruby regulacyjne. Stare śruby względem nowych wyciągnięte ponad półtora milimetra,nowa gładko się dokręciła. Zobaczymy jak to będzie odpalało. Wstawiłem inną pompę vacum, bosch, podciśnienie było już kiepskie, wyczyszczony rozrusznik i dalej kiepsko pali po postoju. Synchro jest jak było przed naprawą -.1.1 i było dobrze, oringów nie ruszałem, bo przed wymianą było wszystko idealnie, nie mam pomysłów, żeby cokolwiek ze sobą powiązać. Dzięki za zainteresowanie Ma ktoś jakieś pomysły? Wytargałem dziś przód znowu bo pompa wody zaczęła wyć. Nie polecam zestawu rozrządu GATES-8 tyś. km i pompa ciężko się obraca i wyje, pasek węższy od ori o 1 mm i wygląda gorzej od starego po 90 tyś km, kupiłem pompę saleri i pasek dayco z teflonem. Zabrałem się też za pompki i troszkę oringi podjechane, ostre krawędzie przeszlifowałem papierem wodnym na oleju 1500 i 2500 jedna pompka siedzi na miejscu z nową śrubą dokręcona 12Nm+270st., nowe sworznie i śruby regulacyjne. Stare śruby względem nowych wyciągnięte ponad półtora milimetra,nowa gładko się dokręciła. Zobaczymy jak to będzie odpalało. Wstawiłem inną pompę vacum, bosch, podciśnienie było już kiepskie, wyczyszczony rozrusznik i dalej kiepsko pali po postoju. No to teraz dałeś mi do myślenia. Mam podobny problem z odpalaniem po nocy, zaznaczę że i przy +10 rano beznadziejnie pali, świece grzeją. Co wymieniałem? Wałek rozrządu Rouville, popychacze INA, uszczelnienia pompek, rozrząd z pompą wody, olej, fltry. Wspólny mianownik - popychacze, wstawiłem takie same. Przed ingerencją w silnik palił na dotyk. Manewrowałem synchronizacją w różne strony, na -1 mułowaty, na 0 korekcje bliskie 0,00 mułowaty od dołu, +4 dynamika na plus, korekcje ok, +2,8 w miarę ok, dynamika korekcje też. Co z tego jak źle odpala, ciśnienie na zimnym na pierwszym cylindrze 4 bary mniejsze jak na reszcie. Podejrzewałem wadliwy wałek, teraz popychacze dołączają do stawki. Edited November 25, 2016 by BoskiEnrike
szczepanstjepan Posted November 26, 2016 Author Posted November 26, 2016 (edited) Właśnie, przed wymianą popychaczy synchro -1.6 idzie jak wściekły teraz na plusie 1.6 i idzie jak wściekły na minus lipa. Nawet jak wymieniałem pompę wacum, paliwo wyciekło, odpalił od kopa. Jak go odpalę i zgaszę to pali normalnie, tylko pierwszy odpał po kilku godzinach 8 i więcej trwa kilka sekund. Dodam jeszcze, że przy paleniu pyrknie i potem kręcić trzeba i dopiero pali. Edited November 27, 2016 by szczepanstjepan
Ralen Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 u mnie jest to samo do tego po odpaleniu po chwili odpina mi 2 garnek... Albo problem z konektorami, albo problem z zacinającym się wtryskiem, albo kiepska kompresja na 2 cyl to w moim przypadku. Jak ciepły, pali na dotyk i nie ma mowy o odpięciu gara. Tylko i wyłącznie na zimno problem
szczepanstjepan Posted November 27, 2016 Author Posted November 27, 2016 Dziś sytuacja taka: temperatura 0,0 st. Kręcę z 15 sekund i pach łapie od razu na wszystkie i pracuje se jakby nigdy nic.
niestandardowy Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 (edited) Czy mozecie zmierzyc napiecie akumulatora po nocy? Oraz do ilu spada przy obciazeniu przy odpalaniu... Edited November 28, 2016 by niestandardowy
szczepanstjepan Posted November 28, 2016 Author Posted November 28, 2016 Przy odpalanie napięcie spada do 10,11V, natomiast jestem głupi i teraz wpadłem dopiero na logowanie odpalania w grupie 018 w MB no i kurde przy zapłonie same 2 przy paleniu same 4, jak łapie 6 i potem 0 i wiem, że coś nie bangla ale nie mam pojęcia co, sprawdzałem u kolegi jak jest i on ma same 2 na zapłonie odpala od razu łapie 6 i potem 0.
niestandardowy Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 (edited) Jak przy odpalaniu rozrusznik nie bedzie mial conajmniej 270 obr/min ( obrotow silnika ) auto bedzie ciezko palic albo nie odpali wcale. ECU nie da zasilania na pompki. Do sprawdzenia aku Edited November 29, 2016 by niestandardowy
martin0485 Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Miałem kiedyś identyczne objawy. Niby kręcił dobrze ale na początku czyli tak przy pierwszym obrocie wału trochę się odezwał i potem dopiero tak po czterech pięciu obrotach odpalał. Wymieniłem akumulator i jak ręką odjął. Palił od pierwszego obrotu. Teraz znów mam podobne problemy i po odpaleniu jest sporo niebieskiego dymu. Mowa oczywiście o odpalaniu na zimnym.
szczepanstjepan Posted December 1, 2016 Author Posted December 1, 2016 Miałem kiedyś identyczne objawy. Niby kręcił dobrze ale na początku czyli tak przy pierwszym obrocie wału trochę się odezwał i potem dopiero tak po czterech pięciu obrotach odpalał. Wymieniłem akumulator i jak ręką odjął. Palił od pierwszego obrotu. Teraz znów mam podobne problemy i po odpaleniu jest sporo niebieskiego dymu. Mowa oczywiście o odpalaniu na zimnym. Może zmieniałeś rozrząd ostatnio? Jak kupiłem wóz synchro było 1,6 na + i tak było. Sprawdzałem ten akumulator ale niby dobry ale ma 5 lat i do tego 61Ah i 540A Zamiast 80Ah i 740A. Jutro spróbuję od ojca albo od kolegi akumulator pożyczyć.
martin0485 Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Miałem kiedyś identyczne objawy. Niby kręcił dobrze ale na początku czyli tak przy pierwszym obrocie wału trochę się odezwał i potem dopiero tak po czterech pięciu obrotach odpalał. Wymieniłem akumulator i jak ręką odjął. Palił od pierwszego obrotu. Teraz znów mam podobne problemy i po odpaleniu jest sporo niebieskiego dymu. Mowa oczywiście o odpalaniu na zimnym. Może zmieniałeś rozrząd ostatnio? Jak kupiłem wóz synchro było 1,6 na + i tak było. Sprawdzałem ten akumulator ale niby dobry ale ma 5 lat i do tego 61Ah i 540A Zamiast 80Ah i 740A. Jutro spróbuję od ojca albo od kolegi akumulator pożyczyć. Nie, rozrządu ostatnio nie ruszałem. synchro mam na 0. Ten akumulator który masz może sprawiać problemy. Tym bardziej, że ma już 5 lat i jestem pewny, że nie trzyma nawet i tak nie wystarczających nominalnych wartości dla naszych silników. Daj znać jak po podmianie aku?
Ralen Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 A jak uważacie, co może być przyczyną wypadania zapłonu na 2cyl po rozruchu przy temperaturze ok. 0 ? Na ciepłym problem nie występujeZ rozruchem większych problemów nie mam, ale jak odpali to po chwili odpina garnek póki nie przejadę kilkuset metrów.Jak myślicie ?
szczepanstjepan Posted December 2, 2016 Author Posted December 2, 2016 A jak uważacie, co może być przyczyną wypadania zapłonu na 2cyl po rozruchu przy temperaturze ok. 0 ? Na ciepłym problem nie występuje Z rozruchem większych problemów nie mam, ale jak odpali to po chwili odpina garnek póki nie przejadę kilkuset metrów. Jak myślicie ? Wtyczka na pompce najpierw do sprawdzenia, jakie bipy na tym cyl?
bobikos Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Uszczelnienia pompowtrysków wymieniałeś? Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
szczepanstjepan Posted December 3, 2016 Author Posted December 3, 2016 No i klopsik, to nie akumulator. Po niedzieli będę myślał dalej.
Ralen Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 A jak uważacie, co może być przyczyną wypadania zapłonu na 2cyl po rozruchu przy temperaturze ok. 0 ? Na ciepłym problem nie występuje Z rozruchem większych problemów nie mam, ale jak odpali to po chwili odpina garnek póki nie przejadę kilkuset metrów. Jak myślicie ? Wtyczka na pompce najpierw do sprawdzenia, jakie bipy na tym cyl? Bipy są eleganckie, ok. 15-20 Uszczelniacze wymieniane miesiąc temu bo wjechał mi drugi silnik i od tej pory występuje ten problem. Wtryski po regeneracji
martin0485 Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Jak kolega wyżej pisał ja bym sprawdził wtyczkę przy pompce. Ewentualnie można podmienić pompkę z drugiego cyl. z inną. Z regeneracją bywa różnie...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now