Dawidepd Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 WItam , nie wiem czy w dobrym dziale pisze jak nie to prosze poprawic ALe nie widze tu zadnego dzialu o oleju Mianowicie mam takie pytanie. Ile wam pije oleju silnik diesla 1,9 najlepiej 75km. Ale pewnie niekt tu takiego nie mam wiec zapytam o 90tke bo to wiekszosc tych samych czesci. Widoczne jest to na bagnecie ? Bo ja juz zrobilem dyszke na oleju . Leje castrol edge 10/40. jakos po przejechaniu 5tys. pekla mi ta krotka rora odmy. No i wtedy mi uciekal olej bylo widoczne. Wymienilem ja wyrownalem olej. Jakis tydzien kontrolowalem i byl w normie . Dzis spojrzalem od rana nie wiem czy temperatury juz maja cos do tego ale raczej nie auto non stop na dworze stoi w nocy co dzien ujemnie Spojrzalem na bagnecie i jak sa te kropeczki na bagnecie to zawsze mialem tak polowe. A dzis dolna czesc kropek
Leopold27 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 U mnie nie całe 0,5l na 10 tys.
karaluch8 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 U mnie na 5 tysięcy z 1,5l oleju dolałem.
Dawidepd Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Opublikowano 13 Listopada 2016 Oboje macie 90tki ? Czy jakie silniki ? A na bagnetach u was widoczne jest to ??
karaluch8 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Oboje macie 90tki ? Czy jakie silniki ? A na bagnetach u was widoczne jest to ?? Ja 110. Między 90 a 110 są minimalne różnice. Budowa ta sama - blok, głowica. No na bagnecie widać. Jak po 5 tysiącach wyciągasz bagnet, a na nim sahara
Dawidepd Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Opublikowano 13 Listopada 2016 CO powiecie o takim oleju ? P:) valvoline max life , wady zalety ??
KINIAM Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) U mnie nie całe 0,5l na 10 tys. Jaki olej i jakie trasy robisz? U mnie na 5 tysięcy z 1,5l oleju dolałem. Jaki olej i jakie trasy ?. Lałem kiepskie oleje brało mi 1, 5 litra na 10-12 tys. km 70% miasto 30% trasa. Jak zalałem olej PAO lub estry to 0,4-0,5 litra. Edytowane 13 Listopada 2016 przez KINIAM
Helga Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Valvoline 5w40 albo 10w40 tylko postaraj się kupować w sprawdzonych sklepach.(BARDZO DOBRY OLEJ).
Dawidepd Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Opublikowano 13 Listopada 2016 Olej napisany 10/40 castrol sorry nie edge. . CASTROL MAHNATEC taki leje 10/40 , mala poprawka źle napisalem. Trasy ? ROżnie. WIekszosć tras jest 30 km sporo tez po mieście ale bylem juz nad morzem a teraz w gory jade. WIec sa tez i trasy od 30 km bardzo czesto 120 nieraz a i 400/500 dziennie.
karaluch8 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) U mnie nie całe 0,5l na 10 tys. Jaki olej i jakie trasy robisz? U mnie na 5 tysięcy z 1,5l oleju dolałem. Jaki olej i jakie trasy ?. Olej 15w40 :F W styczniu biorę się za wymiane uszczelniaczy zaworowych. Gdyż iż ponieważ, gdy ktoś jedzie za mną i mówi że jak dam w piz*e to przy puszczaniu gazu, niebieska chmura za mną. Po za tym po nocy stania, też dymi. Taki objaw jakby olej po trzonkach oleju leciał. Trasy głównie miasto. Tylko że dłuższe trasy po mieście Dużo jeźdze. A i 10w40 zaleje. Edytowane 13 Listopada 2016 przez karaluch8
KINIAM Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Diesel to nie jest silnik na miasto. Taki silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury roboczej, którą zwykle osiąga po 20-30 km. W tym czasie większe spalanie paliwa i więcej sadzy w silniku. Sporo olejów w dieslu po 5 tys, km w mieście nie posiada już właściwości myjących, poziom TBN na granicy 0, popiołów w silniku cała masa, olej przypomina gęstą smolistą ciecz. Jak jeździcie po mieści to interwał wymiany oleju należy skrócić.
Nowak50 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Ja mam 130 (awx) głównie jeżdżę do szkoly 3km w jedna strone przez miasto, poza tym jakies zakupy itp i raz w tyg staram się go przegonic na trasie. Olej leje motul 8100 x-clean 5w30 z normą vw 507.00 i między wymianą ubyło pół miarki bagnetu ale egr mi leje Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Dawidepd Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Opublikowano 13 Listopada 2016 Za jakis czas bede mial do wymiany olej wiec sobie zaleje ten valvoline max life. Zobaczymy czy bea lepsze efekty mam nadzieje
karaluch8 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Diesel to nie jest silnik na miasto. Taki silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury roboczej, którą zwykle osiąga po 20-30 km. W tym czasie większe spalanie paliwa i więcej sadzy w silniku. Sporo olejów w dieslu po 5 tys, km w mieście nie posiada już właściwości myjących, poziom TBN na granicy 0, popiołów w silniku cała masa, olej przypomina gęstą smolistą ciecz. Jak jeździcie po mieści to interwał wymiany oleju należy skrócić. To tak samo jakby jeździć dieslem po mieście, i "Panie grama oleju nie bierze". Bierzesz go raz na trasę, i co? Olej wpierdzielił...
Nowak50 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Moim zdaniem grunt to dobry olej z niską zawartością popiołów Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Diesel to nie jest silnik na miasto. Taki silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury roboczej, którą zwykle osiąga po 20-30 km. Że co? Diesel uzyskuje temp. roboczą po przejechaniu 20km? Chyba w mrozie -15 i jak ostro grzejesz w budzie. Wracając do tematu, mój AFN zalewany valvoline 5w40 pobiera 300-350ml oliwy na 10tys. Dokładny przebieg nieznany ale spokojnie ma nalatane 500+ tys. km
maciucha512 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Przed wymianą uszczelki pod miską - 1-1,5 litra na 10kkm, po 0,5-1 na 10kkm. Teraz jestem po czyszczeniu turbo i się okazało, że lało się z powrotu oleju, weszła nowa uszczelka i na razie susza. Mogę śmiało powiedzieć, że około 0,5 na 10kkm. Że co? Diesel uzyskuje temp. roboczą po przejechaniu 20km?Chyba w mrozie -15 i jak ostro grzejesz w budzie. Nie utożsamiaj temperatury chłodziwa z nagrzaniem motorowni: chłodziwo 90C, a jak temp oleju, turbo, kata (o ile jest), innych elementów?
karaluch8 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Przed wymianą uszczelki pod miską - 1-1,5 litra na 10kkm, po 0,5-1 na 10kkm. Teraz jestem po czyszczeniu turbo i się okazało, że lało się z powrotu oleju, weszła nowa uszczelka i na razie susza. Mogę śmiało powiedzieć, że około 0,5 na 10kkm. Że co? Diesel uzyskuje temp. roboczą po przejechaniu 20km? Chyba w mrozie -15 i jak ostro grzejesz w budzie. Nie utożsamiaj temperatury chłodziwa z nagrzaniem motorowni: chłodziwo 90C, a jak temp oleju, turbo, kata (o ile jest), innych elementów? Olej chłodzony jest cieczą chłodzącą. Więc logicznie mysląc - jesli na blacie jest 90+- stopni, to temperatura oleju nie odbiega znacząco.
maciucha512 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Olej chłodzony jest cieczą chłodzącą. Więc logicznie mysląc - jesli na blacie jest 90+- stopni, to temperatura oleju nie odbiega znacząco. Miasto zima tak, lato trasa około - 110
Adam :) Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Może troche inny silnik ale tez głownie po miescie ( do pracy 3 km staram sie autobusem ) ale oleju ubywa na 8- 10 tys miedzy wymianami ok 1 - 2 MM na bagnecie( 8,5 Litra oleju w silniku) .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się