ciubas Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Szukałem miejsca do zapytania ale tam gdzie jest kodowanie o akumulator, nie pasuje zapytać. Mam obecnie oryginalny akumulator (2009 rocznik) i chcę go wymienić na taki sam, bo po co kombinować ale niestety nie potrafię takiego znaleźć - jaki w takim razie mam dobrać? Obecnie mam: 8K0 915 105 F 12V 520A 110Ah DIN 850A EN/SAE Nie mam start/stop ani webasto. Zmieniam aku bo skacze mi naładowanie z 30% na 60% prawie od razu, a jak ostatnio go ładowałem u mechanika to jak tylko zrobiło się zimniej to bardzo szybko spadło do 30% (w lato problem nie występuje) sprawdzaliśmy z mechanikami i nie ma dziwnego poboru prądu, wiec czas najwyższy na nowy, bo tamtą zimę jakoś dałem radę ale tej już nie będę ryzykować. Zdjęcie: https://www.dropbox.com/s/v4x0w5j7iyp4gj7/2016-01-04%2010.42.29.jpg?dl=0 Edytowane 18 Listopada 2016 przez ciubas
ciubas Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Opublikowano 18 Listopada 2016 Może dlatego że mam pełen pakiet podświetlenia, nie wiem taki był. Sugerujecie coś mniejszego? Ja się totalnie nie znam.
jospethe Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) 11o Ah to do kombajnów zbożowych montują chyba raczej. Do Twojego to granice 80 ah. Na stronach producentów akumulatorów są tabele w których można znaleźć jaki akumulator idzie do danego auta. Na forum też jest temat odnosnie doboru akumulatora . Może po prostu akumulator jest za duży i alternator nie daje rady go naładować. Edytowane 19 Listopada 2016 przez jospethe
ciubas Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Gdzie jest ten temat doboru akumulatora? Znalazłem tylko kodowanie. A co do wielkości, nie ma problemu w lato jest zawsze 100% jak pisałem w pierwszym poście, przyszło zimno i spadło do 30% i sobie hasa z 30% do 60% w czasie trasy 15 minutowej i z powrotem do 30% po staniu przez całą noc Edytowane 19 Listopada 2016 przez ciubas
reklama_rrr Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Rok temu sam przechodziłem przez wymianę akumulatora. Oryginalnego MOLL'a o identycznym oznaczeniu jak Twoje nie mogłem dostać więc do 2008 rocznika wsadziłem Vartę Silver Dynamic 110Ah/920A Przez rok bezproblemowo, MMI na ekranie nie wskazywało ubytków.
jospethe Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Żeby znaleźć temat trzeba szukać w wyszukiwarce google i dopisać audi club polska bo ta wyszukiwarka na stronie to szkoda gadać. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825-jaki-akumulator-kupic-od-a-do-z/page-1
ciubas Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Rok temu sam przechodziłem przez wymianę akumulatora. Oryginalnego MOLL'a o identycznym oznaczeniu jak Twoje nie mogłem dostać więc do 2008 rocznika wsadziłem Vartę Silver Dynamic 110Ah/920A Przez rok bezproblemowo, MMI na ekranie nie wskazywało ubytków. Dziękuję właśnie za prawie takim samy się rozglądałem skoro nie mam funkcji start-stop. Żeby znaleźć temat trzeba szukać w wyszukiwarce google i dopisać audi club polska bo ta wyszukiwarka na stronie to szkoda gadać. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825-jaki-akumulator-kupic-od-a-do-z/page-1 Bardzo dziękuję!
wrclaguna Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Taki duży do 2.0 Tdi ? A czemu nie ja mam taki sam Gdzie jest ten temat doboru akumulatora? Znalazłem tylko kodowanie. A co do wielkości, nie ma problemu w lato jest zawsze 100% jak pisałem w pierwszym poście, przyszło zimno i spadło do 30% i sobie hasa z 30% do 60% w czasie trasy 15 minutowej i z powrotem do 30% po staniu przez całą noc a na pewno dobrze ci mechanior zakodował ? zmienił dobrze wartosc ? podładuj go tu masz opis gdziesie podłaczac http://a4-klub.pl/index.php?/topic/174916-aktywacja-wskazania-naladowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/ - Zdjąć osłonę 1 za uchwyt w górę -> . - Odblokować blokadę ->A i otworzyć osłonę -> B. - Podłączyć czerwony zacisk przewodu + urządzenia do ładowania akumulatorów do bieguna dodatniego 1, a czarny zacisk przewodu - do bieguna masy 2. – Podłączyć wtyczkę sieciową urządzenia do ładowania akumulatorów i włączyć urządzenie do ładowania akumulatorów . – Podczas ładowania pozostawić pokrywę tylną otwartą.
ciubas Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 a na pewno dobrze ci mechanior zakodował ? zmienił dobrze wartosc ? podładuj go tu masz opis gdziesie podłaczac http://a4-klub.pl/index.php?/topic/174916-aktywacja-wskazania-naladowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/ Akumulator był zupełnie odłączony i ładowany bezpośrednio. Zaczęły się mrozy, zaczęły się problemy - rok temu robiłem trasy minimum raz na tydzień to się miał kiedy trochę podładować ale mimo to potrafił skakać z % jak szalony. Sam sprawdzałem kodowanie - akumulator jest od nowości, więc z kodowaniem nie było problemu bo nigdy nie był zmieniany. Ale dzięki za linki!
wrclaguna Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Mozliwe ze cela walnieta i nie trzyma juzJesli nie znajdziesz takiego ( 110) to 105 tez bedzie wtedy tylko kodowanie na ten co masz a w polu 10 cyfr zmien 1 obojetnie jaka
ciubas Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Mozliwe ze cela walnieta i nie trzyma juz Jesli nie znajdziesz takiego ( 110) to 105 tez bedzie wtedy tylko kodowanie na ten co masz a w polu 10 cyfr zmien 1 obojetnie jaka Tak wiem edukowałem się rok temu i teraz zrobiłem szybką 2 tygodniową powtórkę - ta Varta wystarczy Twoim zdaniem co reklama_rrr pisał?
ciubas Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Opublikowano 28 Listopada 2016 Tak smiało zakładaj. Znajomy pracuje w dużej hurtowni, jak usłyszał, że chcę Vartę to powiedział, żebym się nie wygłupiał bo ma całą paletę odrzuconych reklamacji i drugą do wysłania takie mają ogromne z nimi problemy i polecił firmy: Yuasa...
romanzlasu Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Może troche offtop i można się z tym nie zgadzać ale jeśli chodzi o wybór firmy aku to najlepiej zawszę wybrać najtańszą ewentualnie średnią półkę np. (4max z IC, MaxGear z AP itd, ewnetulanie jakiś cartechnic lub exide) dlaczego? Dlatego że drogie akumulatory często nawet w dużych sklepach bardzo długo leża i są stare i do niczego się nie nadają a tanie ludzie cały czas kupują. Zawsze akumaltor tylko i wyłącznie z dużej hurtowani co ma dużę obroty i cały czas świeże akumulatory. Szerokim łukiem należy omijać jakieś małe sklepiki ponieważ hurotwanie dają rabaty lub dają kilka sztuk gratis jak się weźmie wiekszę ilość tę akumulatoyr później leżą kilka sezonów i moża je wywalić do kosza.
wrclaguna Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 akumulatory to temat rzeka http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825-jaki-akumulator-kupic-od-a-do-z/?p=28564#entry28564
komoornik Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Może troche offtop i można się z tym nie zgadzać ale jeśli chodzi o wybór firmy aku to najlepiej zawszę wybrać najtańszą ewentualnie średnią półkę np. (4max z IC, MaxGear z AP itd, ewnetulanie jakiś cartechnic lub exide) dlaczego? Dlatego że drogie akumulatory często nawet w dużych sklepach bardzo długo leża i są stare i do niczego się nie nadają a tanie ludzie cały czas kupują. Zawsze akumaltor tylko i wyłącznie z dużej hurtowani co ma dużę obroty i cały czas świeże akumulatory. Szerokim łukiem należy omijać jakieś małe sklepiki ponieważ hurotwanie dają rabaty lub dają kilka sztuk gratis jak się weźmie wiekszę ilość tę akumulatoyr później leżą kilka sezonów i moża je wywalić do kosza. Też kilku sprzedawców dawało mi takie rady. Praktycznie wszystkie akumulatory na rynku mają teraz bardzo krótką żywotność. Dlatego brać te tańsze i mieć na uwadze to, że wytrzyma pewnie ze 3 lata. Tym bardziej że reklamacje gwarancyjne akumulatorów zwykle kończą się odmową - np. bo ubytek elektrolitu. Przecież nikt normalny nie będzie co jakiś czas fizycznie kontrolował stanu aku w takim B8, gdzie ten akumulator siedzi w bagażniku i trzeba by go demontować.
Rekomendowane odpowiedzi