Luki643 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Witam otoz zaczyly sie pierwsze sniegi i tak zwana szklanka na drodze i zaczely sie rowniez problemy gdyz podczas jazdy nawet 50 km/h czuc jak ciaga samochod na boki czym moze byc to spowodowane ? Czy trzeba ustawic geometrie kol ? Czy moze oddac kola do wywazenia ? Czy moze ma to zwiazek z jakimis innymi elementami zawieszena ? Strach jezdzic gdy samochod tak tanczy nawet na rownej nawierzchni bez dolkow wybojow i zadnych pochylen... Pozdrawiam
ciastek94 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Witaj kolego, oczywiście zacznij od zbieżności kół. Miałem tak samo i pomogło
tobias Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 opony łyssawe? zimowe or letnie? ściszyć muzykę bo za głośno słuchasz radia i zaczyna tańczyć
enczu Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Dobrze rozumiem, że masz niewyważone koła? Zacząłbym od wyważenia i sprawdzenia zbieżności i czy nie ma nigdzie żadnych luzów. Może masz gdzieś w okolicy stacje diagnostyczną i robią też geometrie to będziesz miał za jednym strzałem ogarnięte.
KamusV6 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Najpierw sprawdź czy nie masz luzów, jeśli są, to je usuń. Potem zbieżność. Wyważenie kół nie ma nic do ściągania auta i pływania po jezdni.
discopolo2 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Wyważenie kół nie ma nic do ściągania auta i pływania po jezdni. Otoż prosze pana od zle wywazonych koł sciaga auto !sciaganie auta: 1. zle wywarzone kola 2. zuzyta nie rownomiernie ktoras z opon przenich (wycieta jedna) 3. nie rowne cisnienie w ktorejs z opon przednich ( roznica powyzej 0,5) 4. skrzywiona ktoras z felg 5. skrzywiony amortyzator badz zwrotnica ( np w skutek uderzenia w kraweznik badz zaliczenia itp. ) panowie nigdy nie sciaga od samej zbieznosci od zbieznosci zlej wyciana opony i zle sie auto prowadzi. Sciaganie wystepuje jak pochylenie koła jest zle. w naszych autach czy b5 czy b6 czy b7 pochylenie koła (kąt) jest nie regulowany, ale moze zostac on zmieniony w skutek jakiegos uderzenia i skrzywienia zarowno amortyzatora czy zwrotnicy i wtedy tylko wymiana tych elementow wchodzi w gre. Musisz kolego zrobic tak: - sprawdzic luzy czy nie ma - wywarzyc pozadnie koła i obejzec opony - ustawic zbieznosc oczywiscie ustawiamy jak nie ma luzów i pamietac zasada jest taka w b5 z tylu belka jest wiec nie ma regulacji ale jak jest zle to tuleje w belce zapewne do wymiany jedynie quattro ma wielowahacz i ma regulacje tylu wtedy b5 quattro b6 b7 te auta maja regulowany tyl pochylenie koła i zbieżność ustawiam 500 zbieznosci ponad rocznie wiec sluchaj
Krystian Abramczyk Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Tak jak mówią koledzy sprawdź sb koła zbieżność opony itd.. jeśli będzie ok to możliwe ze gumy na tulejcach tylnej belki już się kończą i będzie Tobą miotac na boczki i też nie koniecznie tylko w zimę
KamusV6 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Wyważenie kół nie ma nic do ściągania auta i pływania po jezdni. Otoż prosze pana od zle wywazonych koł sciaga auto !sciaganie auta: 1. zle wywarzone kola 2. zuzyta nie rownomiernie ktoras z opon przenich (wycieta jedna) 3. nie rowne cisnienie w ktorejs z opon przednich ( roznica powyzej 0,5) 4. skrzywiona ktoras z felg 5. skrzywiony amortyzator badz zwrotnica ( np w skutek uderzenia w kraweznik badz zaliczenia itp. ) panowie nigdy nie sciaga od samej zbieznosci od zbieznosci zlej wyciana opony i zle sie auto prowadzi. Sciaganie wystepuje jak pochylenie koła jest zle. w naszych autach czy b5 czy b6 czy b7 pochylenie koła (kąt) jest nie regulowany, ale moze zostac on zmieniony w skutek jakiegos uderzenia i skrzywienia zarowno amortyzatora czy zwrotnicy i wtedy tylko wymiana tych elementow wchodzi w gre. Musisz kolego zrobic tak: - sprawdzic luzy czy nie ma - wywarzyc pozadnie koła i obejzec opony - ustawic zbieznosc oczywiscie ustawiamy jak nie ma luzów i pamietac zasada jest taka w b5 z tylu belka jest wiec nie ma regulacji ale jak jest zle to tuleje w belce zapewne do wymiany jedynie quattro ma wielowahacz i ma regulacje tylu wtedy b5 quattro b6 b7 te auta maja regulowany tyl pochylenie koła i zbieżność ustawiam 500 zbieznosci ponad rocznie wiec sluchaj A ja ustawiam 600 rocznie... I co z tego? Ustawiać też trzeba umieć. Sąsiadujący ze mną warsztat ustawia zbieżność na laserkach, nie ma danych, więc wszystkie ustawia "w zero" i co? Ma więcej klientów niż ja, bo robi to za 35zł... Pamiętaj, że jeśli jest belka, to zawsze można chociaż kąt toczenia tylnej osi ustawić bliżej zera, poprzez popuszczenie mocowań belki do nadwozia i napchnięcie w odpowiednią stronę całej belki. Fasolek co prawda to tam nie ma, ale wystarczy minimalny ruch na kołach, aby całość dała rezultat widoczny w pomiarach. 1. Wytłumacz mi w jaki sposób źle wyważone koło może powodować pływanie auta raz w lewo raz w prawo? Fizyka jakoś tego nie potrafi mi wytłumaczyć. 2. Oczywista sprawa. 3. Każda szanujący się zakład sprawdza ciśnienie wszystkich kół przy ustawianiu zbieżności, zresztą wtedy auto by ściągało cały czas w jedną stronę. 4. Bardziej objawy takie jak w pierwszym punkcie, no chyba, że jest zosiowana i kwadratowa. 5. No przecież jeśli jest krzywa zwrotnica/amor to znaczy, że nie ma też już geometrii, więc to jest też oczywiste. Na mój chłopski rozum, to autor tematu, zakładając, że nie ma luzów, ma źle ustawioną zbieżność. Sam pisał, że teraz, gdy jest śliska jezdnia auto raz chce jechać w prawo, raz w lewo - typowy objaw braku zbieżności.
mily Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Oprócz tego co koledzy wyżej napisali zacznij od sprawdzenia własnymi siłami czy odbijają klocki. Autko na podnośnik i zobacz czy koła się swobodnie kręcą, jak jest ok to oczywiście na zbieżność.
discopolo2 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Panie Kamis nie chodzi o to kto ustawia wiecej wazne by robic to dobrze i szanowac i cenic swa robote u mnie tez sa idioci co ustawiaja za pol ceny badz za mniej i ludzie jada bo dla ucha lepiej brzmi "mniej wydam se mysla" a pozniej wiesz po ilu sie poprawia bo wycielo mi opony bo kierownica krzywo to wiesz maja usluge adekwatna do ceny i jak im ustawisz przejada sie itd. wtedy Ci mowia ze ustawial mi tam czy tam. Ja ustawie na 3d czy na gto wazne by to dobrze robic, ale osobiscie wole chyba gto bo wiesz bardziej jakas laserkom ktore mi swieca na miare ufam niz cyferkom na komputerze ( bo po ustawieniu na 3d plyta od zbieznosci +10 pokazywala mi i wtedy odrazu zalozylismy gto i na nim korekta po przejezdzie -1 na plycie ) i pare takich przypadkow bylo, ale mniejsza z tym. a co do plywania po drodze to sama zbieznosc owszem, ale sciagac moze jak np lewe kolo dobrze wywazone a prawe pare gram mniej badz wiecej ma i wtedy juz ciagnie ( sam sie polakomilem w zony samochodzie by zmienic kola samemu na stacji, nastepnego dnia jechalem wywazyc bo ciagnelo na prawo ) prowadzisz warsztat czy tez skp ?
tobias Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 sciagac moze jak np lewe kolo dobrze wywazone a prawe pare gram mniej badz wiecej ma i wtedy juz ciagnie przestań głupoty pisać
discopolo2 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) przestań głupoty pisać a jakie ty masz doswiadczenie w temacie ze zabierasz glos ? nawet w wyszukiwarce wpisz sobie zagadnienie i na mnostwo for innych marek temat wertowany i pisza to samo ! ale to tylko banał nie ucz ojca dziedzi robic Edytowane 1 Grudnia 2016 przez discopolo2
wojtek13001 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 a co do plywania po drodze to sama zbieznosc owszem, ale sciagac moze jak np lewe kolo dobrze wywazone a prawe pare gram mniej badz wiecej ma i wtedy juz ciagnie ( sam sie polakomilem w zony samochodzie by zmienic kola samemu na stacji, nastepnego dnia jechalem wywazyc bo ciagnelo na prawo ) Czyli rozumując twoim sposobem koła wyważa się po to żeby lewe ważyło tyle co prawe?
tobias Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 przestań głupoty pisać a jakie ty masz doswiadczenie w temacie ze zabierasz glos ? nawet w wyszukiwarce wpisz sobie zagadnienie i na mnostwo for innych marek temat wertowany i pisza to samo ! ale to tylko banał nie ucz ojca dziedzi robic jak Ty sie sugerujesz co kto pisze na forach to pogratulować, jakby napisali że gówno jest zjadliwe to też byś innym to wmawiał?
mily Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Kolega Luki pojechał wyważy koła albo przestał już czytać jak zobaczył odpowiedzi. Jak by Ci się Check engine włączał na desce to trzeba zresetować komputer. Pod maską jest dzyndzelek rejestrujący otworzenie maski, jak się ją otworzy to komputer się resetuje i można jechać dalej. Dzisiaj takiego inteligenta miałem chyba też czytał forum tylko Opla.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się