Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AFN] Czy silnik stygnie za szybko?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pewien problem. Chodzi o to, że na postoju, na biegu jałowym, gdy włączę ogrzewanie (zwykle 21-23 stopnie), temperatura na kanale 49 klimatronika spada. Podczas jazdy takie zjawisko nie występuje i temperatura utrzymuje się około 87 - 89 stopni. Ponad to, gdy auto rozgrzeję do temperatury roboczej, to po zgaszeniu silnika szybko stygnie, bo już po 30 minutach postoju mam na klimatroniku 65-70 stopni. Czy według Was jest jakiś problem z termostatem, czy jest to normalne i nie powinienem tym się martwić?

Opublikowano

Też chciałbym się dowiedzieć coś więcej na ten temat. Kumpel zmienił w passacie termostat, i jemu raz że szybciej temp. łapie, to wydaje mi się że dłużej ją utrzymuję. A wszystko to samo, silniki, dogrzewacze itd.

Opublikowano

Jak Ci na 49 kanale spada temp. podczas jazdy to pewnie termostat.

Opublikowano

Ale mi właśnie w trakcie jazdy temperatura nie spada, tylko jak się zatrzymam i włączę ogrzewanie. Wówczas w ciągu minuty temperatura spadnie o prawie 10 stopni, i wtedy wyłączam ogrzewanie bo nie chcę wychładzać silnika i wtedy temperatura zaczyna ponownie rosnąć.


Może to normalne zjawisko, jak myślicie? Kiedyś w samochodach nie było klimatroników, tylko wskazówka na liczniku, która stawała dęba na 90 stopni i jak komuś temperatura trochę spadała to nawet nie wiedział i miał spokojniejsze życie :D

Opublikowano

A porównywałeś temp. z vagiem ?

może w piz*u czujnik temp walnięty i coś szaleje

Opublikowano

A na którym kanale w VAGu to sprawdzić?

Opublikowano

Nie wiem jak to jest w dajzlu, pytaj kogoś kto ma dajzla ;D

Opublikowano

Już wiem, sprawdza się to w 7 w VAGu. A czy w AFNie są świece żarowe do podgrzewania płynu chłodniczego?

Opublikowano (edytowane)

powinna być miedzy silnikiem a ściana grodziową

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Już wiem, sprawdza się to w 7 w VAGu. A czy w AFNie są świece żarowe do podgrzewania płynu chłodniczego?

Na wyjściu z silnika w stronę nagrzewnicy jest taki podgrzewacz z 3ma świecami, choć szczerze mówiąc jak dla mnie to on mało co daje, może trochę jak świece są nowe, trzeba by je co sezon zmieniać. Na zimę to tylko Webasto się sprawdza.

Cóż taki urok Diesla, jaka była temperatura na zewnątrz? Diesel, na mrozie na postoju będzie tracił temperaturę, nie powinno zejść bardzo w dół (choć to zależy od temp. otoczenia), ale 90 stopni będzie miał ciężko utrzymać, a już na pewno vw-nowski 1.9 TDi. Szczerze to jak po pół godziny jest 70 stopni od zgaszenia silnika to całkiem przyzwoicie.

Opublikowano

Już wiem, sprawdza się to w 7 w VAGu. A czy w AFNie są świece żarowe do podgrzewania płynu chłodniczego?

Na wyjściu z silnika w stronę nagrzewnicy jest taki podgrzewacz z 3ma świecami, choć szczerze mówiąc jak dla mnie to on mało co daje, może trochę jak świece są nowe, trzeba by je co sezon zmieniać. Na zimę to tylko Webasto się sprawdza.

Cóż taki urok Diesla, jaka była temperatura na zewnątrz? Diesel, na mrozie na postoju będzie tracił temperaturę, nie powinno zejść bardzo w dół (choć to zależy od temp. otoczenia), ale 90 stopni będzie miał ciężko utrzymać, a już na pewno vw-nowski 1.9 TDi. Szczerze to jak po pół godziny jest 70 stopni od zgaszenia silnika to całkiem przyzwoicie.

Właśnie dopiero się dowiedziałem, że w moim silniku jest instalacja dogrzewająca, dzięki za wyjaśnienie :) Webasto nie mam niestety. A co do spadającej temperatury to na zewnątrz było w okolicach 0 stopni. No szkoda, że te silniki tak słabo trzymają temperaturę, bo po godzinnym postoju to już zupełnie trzeba nagrzewać silnik. Przed zimą specjalnie zamontowałem dodatkową izolację termiczną silnika i maski aby auto miało lepsze warunki, ale jak widać na nie wiele to się zdało ;)

Czy to są te świece co na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b48705f08f3f64

Opublikowano

U mnie jest to samo, silnik szybko się wystudza na postoju, może te podgrzewacze nie są sprawne, nie wiem. Zasłoniłem nawet chłodnicę aby zimne powietrze nie owiewało silnika i trochę pomaga.

Opublikowano

Czy to są te świece co na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b48705f08f3f64

Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat :)

Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.

Opublikowano

Czy to są te świece co na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b48705f08f3f64

Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat :)

Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.

To i ja nie będę się nimi przejmował, zwłaszcza że dostęp do nich jest raczej średni, więc wymieniać się nie chce. Webasto to super sprawa, ale jak pomyśle ile to kosztuje to od razu robi się cieplej ;)

U mnie jest to samo, silnik szybko się wystudza na postoju, może te podgrzewacze nie są sprawne, nie wiem. Zasłoniłem nawet chłodnicę aby zimne powietrze nie owiewało silnika i trochę pomaga.

A w jaki sposób osłoniłeś chłodnicę? Też chciałbym, ale nie mogę wymyślić sposobu aby to jako tako wyglądało.

Opublikowano

Co do Webasto to do 500PLN spokojnie powinno się założyć. Sam piec ze sterownikiem i pompkami nie powinien wyjść więcej niż 400PLN. Doskonale nadają się od Mazdy 6 gdzie były używane jako dogrzewacze wtedy trzeba dokupić tylko pompkę cyrkulacyjną wody.

Opublikowano

Czy to są te świece co na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b48705f08f3f64

Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat :)

Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.

To i ja nie będę się nimi przejmował, zwłaszcza że dostęp do nich jest raczej średni, więc wymieniać się nie chce. Webasto to super sprawa, ale jak pomyśle ile to kosztuje to od razu robi się cieplej ;)

U mnie jest to samo, silnik szybko się wystudza na postoju, może te podgrzewacze nie są sprawne, nie wiem. Zasłoniłem nawet chłodnicę aby zimne powietrze nie owiewało silnika i trochę pomaga.

A w jaki sposób osłoniłeś chłodnicę? Też chciałbym, ale nie mogę wymyślić sposobu aby to jako tako wyglądało.

Zwykłym grubym kartonem zasłoniłem ale nie całą.

Opublikowano

Czy to są te świece co na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/35b48705f08f3f64

Tak to są te świece. Cóż one co prawda rozgrzewają się jak to świece żarowe ale szybko ulegają zużyciu, to nie są ich normalne warunki pracy w płynie chłodzącym. Powiem tak, ja te świece wymieniłem chyba dwa lata temu i specjalnej różnicy nie zauważyłem a na pewno działają, tak więc już sobie odpuściłem ich kolejną wymianę. Tak to jest z Dieslami, a te mam wrażenie, że wyjątkowo mają problem z grzaniem się, choćbyście założyli "złoty" termostat :)

Ja osobiście mogę polecić jak wcześniej pisałem Webasto, jak wcześniej do uzyskania 90st (zegarowe) potrzebowałem zrobić ok 10km to przy włączeniu dogrzewania silnik uzyskuje te 90st w ok 3-4km.

To i ja nie będę się nimi przejmował, zwłaszcza że dostęp do nich jest raczej średni, więc wymieniać się nie chce. Webasto to super sprawa, ale jak pomyśle ile to kosztuje to od razu robi się cieplej ;)

U mnie jest to samo, silnik szybko się wystudza na postoju, może te podgrzewacze nie są sprawne, nie wiem. Zasłoniłem nawet chłodnicę aby zimne powietrze nie owiewało silnika i trochę pomaga.

A w jaki sposób osłoniłeś chłodnicę? Też chciałbym, ale nie mogę wymyślić sposobu aby to jako tako wyglądało.

Zwykłym grubym kartonem zasłoniłem ale nie całą.

Też zasłaniałem wzorem naszych ojców i dziadów. Testowałem, zapisywałem temperatury i dystans nagrzewania. Zasłaniałem około 50-60% po stronie pompy i...nic. Żadnej różnicy w nagrzewaniu i stygnięciu w zakresie -20 - +10C

Opublikowano

To możliwe, że zasłonka słabo działa. Za to jak rano wychodzę do pracy i odpalam auto, ruszam dopiero po 10 - 15 minutach nagrzewania (w tym czasie skrobię szybki i odśnieżam) i już po 2 -3 km mam prawie 90 na wskazówce :) Jak ruszam od razu po odpaleniu to nagrzewa się co najmniej 2 razy dłużej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...