paplanski Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Byłem wczoraj na okresowym przegladzie i zaczałem rozmowe o chiptuningu ponieważ niedługo ma zamiar odwiedzić siedzibę masters... Mam sekwencyjna instalację i gazownik powiedział że moge wstawić program ale: "Wtryskiwacze benzynowe nie mogą byc cały czas otwarte przez pełen cykl pracy silnika. Np.6000 obrotów praca+wydech+ssanie+spręzanie=20ms." Powiedział jeszcze dużo mądrych rzeczy na temat chiptuningu ale czy może mi ktos wtyłumaczyć czy jak masters napisze program to bedzie wspólpracował z moim gazem czy nie bardzo? :eek: :eek:
platiniumm Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 ale przeciez sekwencja czyta sygnaly z kompa silnika czy jakos tak wiec co jedynie moze nie dzialac poprawinie w gazie to ze bedzie za malo wydajna instalacja dla tych parametrow jakie bedzie samochod mial po programie
paplanski Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 Nie wim dokładnie o co mu chodziło ale z tego co pamietam to mówił że jeżeli ten czas bedzie krótszy niż 20ms przy 6000 obrotach to komputer nie bedzie wiedział kiedy dać impuls na wtrysk i może byc BIG problem.... :confused: :confused: :confused:
talib1990 Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 porządna instalka kiedy zostanie wystrojona pod samochód już po chipie będzie chodzić napewno dobrze ! .. jest pare osób z takimi silnikami i sekwencją i działa to ok..
miron78 Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 mam 1.8T, mam chip i instalację gazową - instalka była robiona u fachowców i mimo to nie wszystko wyszło po ich myśli. Najpierw był gaz a potem myślałem o chipie, dużo pytałem i w końcu się zdecydowałem no ale nie obyło się bez problemów.Troszke mnie to nerwów , czasu i kasy kosztowało żeby jakoś z tego wybrnąć.Na chiwlę obecną działa to tak że w momencie maksymalnego wciśnięcia pedału gazu do końca instalką przełącza się samoczynnie na benzyne i samoczynnie po kilku sekundach wraca na gaz( samo przełączanie jest nieodczuwalne ).Dzieje się tak dlatego że program stworzony przez VTG powoduje maksymalne otwarcie wtrysków przez długi czas czego instalka nie jest w stanie odczytać. Nie wim dokładnie o co mu chodziło ale z tego co pamietam to mówił że jeżeli ten czas bedzie krótszy niż 20ms przy 6000 obrotach to komputer nie bedzie wiedział kiedy dać impuls na wtrysk i może byc BIG problem.... zapewne chodziło im oto że ( mogłeś ich źle zrozumieć bo napewno mówili że "jeżeli ten czas bedzie DŁUŻSZY niż 20ms przy 6000 obrotach to komputer nie bedzie wiedział kiedy dać impuls na wtrysk i może byc BIG problem.... ")I dokładnie tak u mnie było - komputer gazowy tak długi czas otwarcia wtrysków traktował jako brak sygnału czyli zachowywał się tak samo jak przy zdjęciu nogi z gazu.W praktyce wyglądało to tak że kiedy chciałeś nagle przyśpieszyć i wciskałeś pedał gazu do końca auto zaczeło przyspieszać poczym nagle bardzo mocno szarpać i wytracać przyśpieszenie.Trudno to tak dołanie opisać tymbardziej że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale tak mi to tłumaczono i tak mi się działo.Gdyby coś to pytaj oczywiście. [ Dodano: 24-02-2007, 22:32 ] według mnie szpece z gazu niewiele u mnie mogli zrobić - bardziej jestem skłonny powiedzieć że poprawy powinno dokonać się w programie z VTG.Czas wtrysków powinien mieć jakis swój parametr aby komputer gazowy mógł go odczytać.A jeżeli ten czas otwarcia jest zdyt długi instalka odczytuje to jako jego brak i dzieje się jak się dzieje.Prawdopodobnie poprawienie w jakiś sposób programu przez VTG powinno ten problem usunąć.
paplanski Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Opublikowano 25 Lutego 2007 No to mi kolego teraz zabiłeś klina... Zastanawiam sie teraz na sensem zaczipowania ponieważ do tej pory jazda na gazie odbywała sie bez najmniejszych problemów.Faktycznie gazownik powiedzaial że jeżeli te czasy bedą dłuższe to bedzie problem a on nie mam mozliwosci ingerencji w oprogramowanie w taki sposób żeby ewentualnie zrobić korekte ponieważ gazowy komputer szczytuje tylko nie które dane z komputera głównego. A jak myslisz czy jak by ktoś pisał dla mnie program to osoba która tym bedzie sie zajmowała może pozostawić akurat ten(20ms) paramet na tej granicznej wartosci czy bedzie on zmieniony? A co na to Twoi spece od tuningu beda Ci to poprawiać? Widziałem że masz bardzo lajtowy program z 150 na 170KM ja mysle o taki na około 180-185 myslisz że bedzie jeszcze wiekszy problem żeby to ładnie zgrać z gazem? A jak spalanie i wrażenia z jazdy?
miron78 Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 A jak myslisz czy jak by ktoś pisał dla mnie program to osoba która tym bedzie sie zajmowała może pozostawić akurat ten(20ms) paramet na tej granicznej wartosci czy bedzie on zmieniony? trudno mi powiedzieć - szpecem to ja w dziedzinie nie jestem - wiem tyle ile się nauczyłem na swoim aucie. Masz racje program mam lajtowy - choć niutków mam w zadowalającej ilość :biggrin: co do jazdy to niema porównania - przeyśpiecha rewelacyjna. Natomiast ja z moim autem jechałem nawet ( z szefem firmy która mi gaz zakładała ) 250 km w jedna strone do siedziby tejże firmy gdzie zajeli sie moim samochodem główni programiści firmy gazowej, spędziłem tam cały dzień i niestety nie dało się tego problemu przeskoczyć ( problemu dławienia sie i zwalniania gdy miało auto przyśpieszać ).Ostatecznie skończyło się na tym że mam wgrany program ( jako pierwszy bo nie jest on jeszcze nawet w sprzedaży ) który podczas maksymalnego obciążenia potrafi samoczynnie wspomóc się benzyna i samoczynnie po kilku sekundach powaraca na gaz.Nie wiem co mam Ci doradzić, może są inni którzy nie mają problemów w takich przypadkach.Ja już poprostu na takie rozwiązanie przystałem jako że zbyt dużo juz mnie to kosztowało.A VTG mi już kaski nie wróci z powodu tego że miałem problem na gazie ( mimo że przy programie wiedzieli że mam instalke, a druga sprawa też mam do nich 350km w jedna strone i nie bawi mnie jechanie do nich na każde jakies sprawdzanie czy korekty lub regulacje.) Chyba tak to już zostawię.Ja jadę normalnie to sobie jadę na gazie a jak nagle potrzebuję wciśnąć pedał gazu do podłogi to wdepuję instalka na sekundy włącza benzynke po czym wraca samoczynnie do gazu i jakoś się do tego przyzwyczaiłem [ Dodano: 25-02-2007, 17:22 ] a czy drugi raz bym się na taki krok zdecydował to nie wiem - bo przed programikiem naprawdę autko chodziło bez problemów - czy na benzynie czy na gazie - natomiast teraz wiadomo - przyśpieszenie daje radości na drodze ale nie odyło sie bez problemów.
jimbo22 Opublikowano 25 Lutego 2007 Opublikowano 25 Lutego 2007 Byłem wczoraj na okresowym przegladzie i zaczałem rozmowe o chiptuningu ponieważ niedługo ma zamiar odwiedzić siedzibę masters...Mam sekwencyjna instalację i gazownik powiedział że moge wstawić program ale: "Wtryskiwacze benzynowe nie mogą byc cały czas otwarte przez pełen cykl pracy silnika. Np.6000 obrotów praca+wydech+ssanie+spręzanie=20ms." Powiedział jeszcze dużo mądrych rzeczy na temat chiptuningu ale czy może mi ktos wtyłumaczyć czy jak masters napisze program to bedzie wspólpracował z moim gazem czy nie bardzo? :eek: :eek: hmmm no to ciekawe... w kwietniu mnie czeka chipowanie to chetnie sobie ten watek poczytam... w srode jade do EGP na przeglad instalki, to ich zapytam o to... jak bylem na wyscigach na 1/4 mili na bemowie w zeszlym roku to gadalem z EGP na temat gazu i chipa w 1.8T (mieli tam stoisko)... powiedzieli ze jak IV gen to chip bedzie 170 KM, zamiast tego standardowego 184(??)KM, wlasnie ze wzgledu na problemy z wydajnoscia... wtrysk cieklego gazu (za 5k PLN:)) daje rade bez problemowo ponoc... ostatnio jak bylem juz o konkretach gadac, to proponowali mi te 180 KM... kwestia czy zapomnieli, czy moze maja specjalny program - w sumie to sa ponoc znane fachury od gazowania uturbionych... tak czy siak pogadam o tym...
paplanski Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Opublikowano 26 Lutego 2007 Kolego limbo jak bys mógł to popytaj w miare doładnie i przedstaw realcje na forum bo dla mnie to dośc ważna sprawa. Prawde mówiąc napaliłem sie na podkrecenie autka ale jak ma to byc poczatek problemów to sie długoooo zastanowie..... A tak co do przełaczania sie na gaz to mam ustawione chyba 6tyś. obrotów i wtedy automatycznie komp. przełacza sie na benzyne i automatycznie włacza mi sie brzeczyk jednak po takim przełaczeniu tylko recznie moge powrócić do gazu. Kto na forum zajmuje sie chipowaniem zawodowo możecie podać jakiś nick?
agrabsabi Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 heyka paplanski :smile: zadzwoń bezpośrednio do Alana u którego jak czytałem wyżej planujesz chiptuning 0602 669 936 (telefon nie jest tajemnicą bo można znaleźć spokojnie w necie) :biggrin: na naszym forum też jest zalogowany u niego dowiesz się więcej i przynajmniej konkretów sam nie mam takich doświadczeń ale mój kolega w 1.8T Q wpinał pboxa, poprawilo to faktycznie osiągi ale musial zmienić wtryskiwacze gazowe na bardziej wydajne oraz przewody gazowe o większej średnicy i większy parownik mikser czy tam coś takiego bo na wyższych obrotach nie bardzo to chciało lepiej jechać i przerywał silnik po wymianie tych elementów (oczywiście experymentował) dolegliwości przeszły i niunia nieźle zapita...la :biggrin: przy chiptuningu napewno lepiej będzie napisać jakiś indywidualny program i to wysterować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się