DeeJay_Kill Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Nie wiem, czy mam to nazwać problemem, ale - wymieniłem wczoraj płyn na koncentrat zimowy, do tego dolałem jakiegoś innego płynu (ale już nie koncentratu). Auto dogrzewa się po kilku kilometrach, nagrzewnica grzeje dobrze, wskazówka stoi na 90 stopniach. Na klimatroniku najwięcej, ile pokazało, to 81 stopni po kilkunastu km jazdy i więcej ani drgnie (jechałem dość spokojnie). Termostat otwiera się przy 87 stopniach, więc tutaj nie ma szans, by puścił duży obieg. Układ odpowietrzałem, przez dziurkę na wężu nagrzewnicy leciał płyn. Dół chłodnicy jest lekko ciepły. Nadmieniam, że coś wpadło mi w wentylator i teraz nie ma już ani jednej łopatki, więc sprawę chłodzenia wentem i uszk. wiskozy sobie odpuszczamy. Płynu zlałem jakieś 4,5l, nowego weszło 3,5, a cały obieg ma 6 i póki termostat nie puści, to więcej się nie wleje. Powiedzcie mi - czy w takiej temp. na zewnątrz, auto po prostu nie osiągnie większej temp? trzyma 80 na klimatroniku, 90 na budziku, więc w sumie nie ma powodów do niepokoju, ale fajnie by było, jakby cały układ był otwarty, żeby wlać odpowiednią ilość płynu. Może ktoś coś poradzić? (oczywiście szukałem na forum i układ był odpowietrzany zgodnie ze sztuką).
Daimos Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ja na Twoim miejscu przed wymianą płynu sprawdziłbym wcześniej termostat, popełniłeś błąd. Jeżeli nie dogrzewa na klimatroniku do 90st po ok 6-10km to termostacik jest do wymiany. Przerabiałem to u siebie. Po wymianie płynu powinieneś zagrzać silnik do temp >90st, tak żeby otworzył się termostat, wtedy obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku i uzupełniasz aż się unormuje jego stan.
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 na twoim miejscu nie mieszalbym nowego plynu z nieznanym wczesniej zalanym, mozesz pozegnac sie z pompa wody, uszczelka pod glowica, itp... termostat ma dziurke, dzieki zasadzie naczyn polaczonych chlodnica wypelnia sie plynem, bezwzgledu na to czy jest otwarty.
DeeJay_Kill Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 Wcześniej w układzie była woda, więc znany płyn;) Co do termostatu...pisałem przecież, że silnik jest non stop na małym obiegu, bo termostat nie osiąga temperatury otwarcia - termostat jest dobry. Proszę o wypowiadanie się osób, które znają odpowiedź na moje pytanie.
Sztomel Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 jakby termostat się nie otwierał to temperatura na wskaźniku nie utrzymywałaby się na 90*C i płyn dawno byś miał poza zbiorniczkiem wyrównawczym, chyba wiesz, że podczas jazdy płyn jest ochładzany przez powietrze owiewające chłodnicę a w czasie postoju przez powietrze z wentylatora (którego praktycznie u Ciebie nie ma) w tej sytuacji jeśli termostat by się nie otwierał to przegrzałbyś silnik w niedługim czasie od jego uruchomienia pracując tylko na małym obiegu.
nike21 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 skoro temp max 80st to predzej sie termostat nie zamyka i caly czas plyn chlodzi sie w chlodnicy... termostat ma za zadanie otworzyc duzy obieg gdy temp silnika przekroczy 90st i zamknac sie kiedy spadnie ponizej 90...
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Wcześniej w układzie była woda, więc znany płyn;) wymieniłem wczoraj płyn na koncentrat zimowy, do tego dolałem jakiegoś innego płynu (ale już nie koncentratu).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się