Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T bex quattro bardzo długo się nagrzewa


DarioSRK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie i Panie.

Mam takie pytanie. W obecnych warunkach atmosferycznych (poniżej -10 stopni celsjusza) moje Audi 1.8T bex bardzo długo się nagrzewa - chodzi o temperature cieczy chłodzącej.

Sytuacja wygląda tak: rano zapalam na podwórku samochód - przed tym jak wyruszę w droge do pracy samochód na postoju pracuje około 10 minut. Wskazówka temperatury silnika ledwo drgnie - czyli 50 stopni. Ruszam i przejeżdzam 10-15 km i w czasie około 25 minut i dopiero wtedy temperatura silnika dochodzi do 90 stopni. Czy nie jest to dziwne że tak długo się dogrzewa silnik benzynowy nawet w tak niskiej temperaturze powietrza?

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej normalne. Jeżeli jeździsz jeszcze 10-15 km to na jakim zakresie obrotów? do 2.5 tyś tak szybko Ci się nie rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to nie jest normalne.Tydzień temu było ponad -20 i po postoju na odśnieżanie a potem przejechaniu 5 km temperatura na zegarach 90 i ciepło z nawiewu.Miałem wcześniej 1,6 i 2 auto Polo 1,2 i było/jest podobnie.Trzeba poszukać problemu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche za długo, nawet przy mrozie powinien dogrzać się do 90 st maks 8-10km. Sprawdzałeś kiedys na vagu jak trzyma temp. bo to że dochodzi wskazówka do 90st nie oznacza że silnik tyle łapie, może się niedogrzewać i mieć koło 80st faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak podejrzewam że nie jest to normalne. Ja podejrzewam że termostat jest stale otwarty. Pojutrze będę diagnozował.

@kaman5151

Przekraczam 2,5 tys obrotów :)

Szukam problemu i odpisze jak sprawa się wyjaśni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za wolno, moje V6 nagrzewa się max. w 10-12min. przy mrozach w okolicy -12~10st.C

Możliwe, że termostat Ci się przyciął i masz non stop duży obieg, tak kiedyś miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną długiego nagrzewania się, może być uszkodzony oring w termostacie. Typowy problem wielu termostatów w 1.8T i innych silników w których jest montowany ten termostat. 

Jest na forum wątek wraz ze zdjęciami o jaki oring chodzi. 

Często ludzie nieświadomie wymieniają termostat, (dość drogi z resztą), nie wiedząc że przyczyną może być oring za 50 groszy. 

Link do tematu:

https://a4-klub.pl/topic/171736-b6-avj-termostat-czy-cos-innego-2-post-od-dołu/

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po sprawie.

Dziś wymieniłem termostat na nowy. Bardzo przydał się temat http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1.8T-Thermostat-Replacement

Po zdemontowaniu alternatora mamy dostęp do termostatu. Przy demontażu nawet pękł jeden kominek. Chyba termostat nie był nigdy wymieniany. Faktycznie był na stałe zacięty na otwartym dużym obiegu. Po założeniu nowego termostatu po odpaleniu i przejechaniu 2 - 3 km wskaźnik temperatury silnika powędrował na 90 stopni +1mm (temperatura powietrza na zewnątrz około 0 stopni). Zobaczymy jak będzie jutro rano jak będę jechał do pracy, ale już po dzisiejszym podejrzewam że już będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarioSRK napisał:

No i po sprawie.

Dziś wymieniłem termostat na nowy. Bardzo przydał się temat http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1.8T-Thermostat-Replacement

Po zdemontowaniu alternatora mamy dostęp do termostatu. Przy demontażu nawet pękł jeden kominek. Chyba termostat nie był nigdy wymieniany. Faktycznie był na stałe zacięty na otwartym dużym obiegu. Po założeniu nowego termostatu po odpaleniu i przejechaniu 2 - 3 km wskaźnik temperatury silnika powędrował na 90 stopni +1mm (temperatura powietrza na zewnątrz około 0 stopni). Zobaczymy jak będzie jutro rano jak będę jechał do pracy, ale już po dzisiejszym podejrzewam że już będzie ok.

na pewno będzie lepiej niż przed wymianą termostatu i szybciej nagrzeje się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już dojechałem do pracy. Po odpaleniu, chwilowym grzaniu na postoju a następnie przejechaniu około 2 km temperatura 90 stopni :)  Zastanawiam się jeszcze nad jednym - spalaniem. Ostatnie dwa tankowania - średnia 15,5 litra lpg/100km. Nie jest to jakiś strasznie zły wynik, ale jeżeli samochód dogrzewał się przez 75% mojej trasy to podejrzewam że i komputer na niedogrzanym silniku podawał bogatszą mieszankę (ale tylko się zastanawiam).  Zobaczymy za jakiś tydzień przy kolejnych tankowaniach.

Koledzy, którzy mają bexa w quattro z LPG: jak wygląda u Was kwestia średniego spalania teraz w zimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trochę dużo, bo 3.0  średnio w trasie pali 12-13l LPG. Z pewnością na Twój wynik spalania miała wpływ niska temp. cieczy, gdyż inne dawki paliwa są wtedy podawane.

Co do przesunięcia wskazówki temperatury o 1mm to podepnij VCDS-a i zrób test zegarów, może masz ją źle ustawioną, bo powinna stać pionowo w czasie tego testu. Zresztą ten wskaźnik to i tak ściema obarczona sporą histerezą, bo wskazówka stoi pionowo już przy 80st.C aż do bodaj 115-120st.C, mówię o rzeczywistej temperaturze odczytanej z VCDS-a (czujników G2/G62). Normalna temp. pracy tego silnika to 100-105st.C +/-3st. i nie jest to w żadnym stopniu powód do zmartwień. To chyba wymóg Euro 4 jeśli dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Koledzy, którzy mają bexa w quattro z LPG: jak wygląda u Was kwestia średniego spalania teraz w zimie?

wiadomo, że w zime spali więcej, bo zanim silnik się nagrzeje trzeba więcej czasu ;)

czy to LPG czy PB. zakładam, że przerzuca Ci na gaz przy 30*C więc zanim się rozgrzeje to wypije trochę więcej.

rzecz normalna. dlatego krótkie dystanse w zimę to wir w baku ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki spalania LPG - 14,0 l/100km - cykl miejski, w miarę dynamiczna jazda. Czyli po po wymianie termostatu spalanie spadło o około 10 %. Dodam że temperatura średnio - 2 st.

Podsumowując wymiana termostatu była zasadna, zmniejszyło się spalanie, samochód szybko się nagrzewa.

Koszt termostatu 160 zł, czas pracy około 2,5 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie spalanie w B7 Avant ośka BFB na 4 km dojazdy w mieście do pracy wynosi 13 litrów i to przy dość spokojnej jeździe. Temperatura w zimne dni nawet do 70 stopni nie dochodzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HouseNight napisał:

To u mnie spalanie w B7 Avant ośka BFB na 4 km dojazdy w mieście do pracy wynosi 13 litrów i to przy dość spokojnej jeździe. Temperatura w zimne dni nawet do 70 stopni nie dochodzi.

mam podobnie, kilka kilometrów + kilka minut pod pracą jak sprawdzałem błędy i dopiero się rozgrzał. Łącznie koło 20min pewnie zeszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, HouseNight napisał:

To u mnie spalanie w B7 Avant ośka BFB na 4 km dojazdy w mieście do pracy wynosi 13 litrów i to przy dość spokojnej jeździe. Temperatura w zimne dni nawet do 70 stopni nie dochodzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

17 godzin temu, 3r4 napisał:

mam podobnie, kilka kilometrów + kilka minut pod pracą jak sprawdzałem błędy i dopiero się rozgrzał. Łącznie koło 20min pewnie zeszło

Panowie, mówicie o spalaniu PB, ja mówię o spalaniu LPG. Odległość do pracy 16 km. Po 3-4 nagrzewa się teraz do 90 stopni. Średnie spalanie z tygodnia to 14 l LPG/1km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, DarioSRK napisał:

 

Panowie, mówicie o spalaniu PB, ja mówię o spalaniu LPG. Odległość do pracy 16 km. Po 3-4 nagrzewa się teraz do 90 stopni. Średnie spalanie z tygodnia to 14 l LPG/1km

Tak, ale gazu spala zawsze ciut więcej niż benzyny, 1 czy 2 litry. 

To mnie pewnie też czeka wymiana termostatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, HouseNight napisał:

Tak, ale gazu spala zawsze ciut więcej niż benzyny, 1 czy 2 litry. 

To mnie pewnie też czeka wymiana termostatu. 

Nie ma co czekać, jak są takie objawy to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że jest zacięty na dużym obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...