Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI [BRB] 116KM (DPF) - Dymienie i drgania na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Jestem właścicielem świeżo kupionej Audi B7 2006r. z silnikiem 1.9TDI BRB z DPF i zauważyłem w swoim aucie dwa niepokojące objawy, mianowicie:

1 - Dymienie na biało na biegu jałowym które pojawia się dopiero po około 20-30 sekundach od odpalenia samochodu, czy ten typ tak ma czy to jakiś niepokojący objaw czy norma w zimie? Podczas jazdy nie wiem czy dymi bo nie miałem jak tego sprawdzić niestety.

2 - Drganie (telepanie, kołysanie) budą na biegu jałowym pomimo tego że silnik pracuje równo. Nie występuje to przez cały czas, ale dość często i wydaje mi się że jest to też zależne od temperatury silnika, ponieważ na całkiem zimnym nie ma dużych drgań (ale też czasem da się je wyczuć), za to po chwili jak się lekko nagrzeje to często już mocniej "podryguje" cała buda, a już najbardziej np gdy dodam na moment gazu i po chwili gdy wskazówka obrotomierza opada do około 1 000obr. w tym momencie najczęściej mocno zakołysze całym autem.

 

Edytowane przez M@tti
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli dymienie pojawia sie za raz po odpaleniu gdy silnik jest zimny i po chwili zanika to jest to najprawdopodobniej para wodna którą nie musisz się przejmować.  

 

Edytowane przez Onyks
Opublikowano

Zaczyna dymić po około 20-30 sekundach od odpalenia i niestety dymienie nie znika po chwili jak napisałeś...

Opublikowano

Jeśli białe i bezwonne to para wodna.Normalka

Opublikowano

Obie rzeczy mogą wskazywać na słabe pompki. Na początek vag i sprawdzenie korekcji. 

Płynu nie ubywa?

Opublikowano

Co do płynu to nie wiem, auto dopiero kupione w DE, jeszcze nie mam nawet ubezpieczenia żeby nim pojeździć i sprawdzić.

Opublikowano

Lekkie, występujące nierytmicznie bujnięcia silnikiem to norma w PD-kach .

Jakby telepało solidnie , tak że obraz w lusterkach by się rozmazywał i stojący obok auta ze zdziwieniem patrzyli by na kołyszące się nadwozie , to wtedy należy zacząć się martwić i próbować dojść przyczyny :hi:

Opublikowano

Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne.

Opublikowano
41 minut temu, M@tti napisał:

Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne.

Miałem identycznie, u mnie pomogła synchronizacja wałka rozrządu na 0. Na komputerze vcds grupa 4 blok 4. Pozdrawiam

Opublikowano

Wielkie dzięki Radek, jest zatem duża szansa że to samo będzie u mnie. A czy z kopceniem na biało też miałeś podobnie?

Opublikowano

z kopceniem sie nie przejmuj, u mnie to samo, mam 1.9 brb, tak jak koledzy  piszą para wodna, na dworze zimno z tłumika leci ciepło i dlatego taki dymek 

 

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, po powrocie do PL sprawdzę pompowtryski i może jeszcze ta synchronizacja wałka jeśli okaże się konieczna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...