M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Witam. Jestem właścicielem świeżo kupionej Audi B7 2006r. z silnikiem 1.9TDI BRB z DPF i zauważyłem w swoim aucie dwa niepokojące objawy, mianowicie: 1 - Dymienie na biało na biegu jałowym które pojawia się dopiero po około 20-30 sekundach od odpalenia samochodu, czy ten typ tak ma czy to jakiś niepokojący objaw czy norma w zimie? Podczas jazdy nie wiem czy dymi bo nie miałem jak tego sprawdzić niestety. 2 - Drganie (telepanie, kołysanie) budą na biegu jałowym pomimo tego że silnik pracuje równo. Nie występuje to przez cały czas, ale dość często i wydaje mi się że jest to też zależne od temperatury silnika, ponieważ na całkiem zimnym nie ma dużych drgań (ale też czasem da się je wyczuć), za to po chwili jak się lekko nagrzeje to często już mocniej "podryguje" cała buda, a już najbardziej np gdy dodam na moment gazu i po chwili gdy wskazówka obrotomierza opada do około 1 000obr. w tym momencie najczęściej mocno zakołysze całym autem. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez M@tti
Onyks Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Jeżeli dymienie pojawia sie za raz po odpaleniu gdy silnik jest zimny i po chwili zanika to jest to najprawdopodobniej para wodna którą nie musisz się przejmować. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Onyks
M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Zaczyna dymić po około 20-30 sekundach od odpalenia i niestety dymienie nie znika po chwili jak napisałeś...
Rabbi Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jeśli białe i bezwonne to para wodna.Normalka
audikrk_ Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Obie rzeczy mogą wskazywać na słabe pompki. Na początek vag i sprawdzenie korekcji. Płynu nie ubywa?
M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Co do płynu to nie wiem, auto dopiero kupione w DE, jeszcze nie mam nawet ubezpieczenia żeby nim pojeździć i sprawdzić.
piotrsob1 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Lekkie, występujące nierytmicznie bujnięcia silnikiem to norma w PD-kach . Jakby telepało solidnie , tak że obraz w lusterkach by się rozmazywał i stojący obok auta ze zdziwieniem patrzyli by na kołyszące się nadwozie , to wtedy należy zacząć się martwić i próbować dojść przyczyny
M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne.
Lastk Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 41 minut temu, M@tti napisał: Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne. Miałem identycznie, u mnie pomogła synchronizacja wałka rozrządu na 0. Na komputerze vcds grupa 4 blok 4. Pozdrawiam
M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Wielkie dzięki Radek, jest zatem duża szansa że to samo będzie u mnie. A czy z kopceniem na biało też miałeś podobnie?
zelek2012 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 z kopceniem sie nie przejmuj, u mnie to samo, mam 1.9 brb, tak jak koledzy piszą para wodna, na dworze zimno z tłumika leci ciepło i dlatego taki dymek
M@tti Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Dzięki za wszystkie odpowiedzi, po powrocie do PL sprawdzę pompowtryski i może jeszcze ta synchronizacja wałka jeśli okaże się konieczna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się