Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

kontrolka niskiego ciśnienia oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

posiadam A4B6 2001 rok 2.0 alt

mam pewien problem z ciśnieniem oleju, na nierozgrzanym silniku jest wszystko ok, niestety jak silnik osiągnie swoje 90 stopni to włącza mi się kontrolka na czerwono z niskim ciśnieniem oleju, a wygląda to następująco, przy jeździe po mieście na w miarę niskich obrotach kontrolka potrafi wyskoczyć czasem po 40 minutach a czasem po 20 i tylko w okolicy 1,6k-1,7k obrotów (na każdym biegu) jeśli obroty spadają kontrolka gaśnie, jeśli rosną też, natomiast na trasie przedział obrotów na jakich zaskakuje kontrolka się zmienia jak jade tak do 120km/h to pokazuje się w okolicach 1,7-1,8k obrotów, jak dłużej jadę tak z prędkością około 160km/h to zapala się przy 1,9-2,0k, natomiast na luzie w ogóle się nie zapala. Wymieniłem już czujnik ciśnienia oleju, ale sytuacja dalej się powtarza, chciałbym też nadmienić, że z tymi objawami przejechałem już około 8tys km także o możliwości zatarcia silnika raczej nie ma mowy, sprawdziłem odmę i wygląda, że jest cała chociaż nie widziałem na niej żadnych zacisków.

Chciałbym jeszcze dodać, że auto po zakupie jakieś półtorej roku temu jeździło normalnie, aż któregoś dnia postanowiłem "przegonić" silnik, wtedy pierwszy raz się pojawiła ta kontrolka ale w tedy miała uzasadnienie, u mechanika okazało się, że za silnikiem ktoś zamiast wymienić uszczelkę nacisnął silikonu, który wycisnęło pod wpływem dużego ciśnienia i z silnika uciekł mi olej. Auto poszło do naprawy, została założona uszczelka+ zawór oleju (tak to przynajmniej określił mechanik) + wariator (po złożeniu silnika okazało się, że odmówił posłuszeństwa więc poszedł do renowacji), mniej więcej od tego momentu zaczęły się problemy z tą wyskakującą kontrolką ciśnienia oleju.

Oczywiście szukałem podobnego przypadku ale nie znalazłem odpowiedzi.

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez Begineer
Opublikowano (edytowane)

Jak szukałeś i nie znalazłeś, masz tematy o poborze oleju, bo ten silnik jest stworzony do brania oleju, szukaj w tym temacie a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.

I zmień datę w profilu, nie chodzi o datę urodzenia tylko o rocznik auta :decayed:

Edytowane przez k232
Opublikowano

lol wybrałem datę prod auta ale normalną nie wiem skąd taka się pokazała, a moja data urodzenia też  jest inna, ale dzięki zmienię, a co do brania oleju to oczywiście jest olejożerny, ale tam też nie znalazłem podobnego przypadku ;/

Opublikowano

To jest zbyt obszerny temat tych silników.

Sprawdź najpierw ciśnienie oleju.

Opublikowano

Jak dobrze słuchałem Jurka, to za informację o niskim ciśnieniu oleju odpowiada czujnik, który wykorzystuje do swojego działania element w postaci sprężyny i kulki. Oba umieszczone w podstawie filtra oleju, czyli tam gdzie się wkręca filtr oleju.  Elementy, które wymieniłem regulują przepływ ilościowy i pewnie ciśnienie oleju w układzie. Może tam wpadł silikon i ma on wpływ na pojawianie się kontrolki. Jeśli się mylę lub nie do końca tak jest jak piszę to mnie poprawcie.

Wiem na pewno, że nie będzie to wina pompy oleju. Jest ona tak prosta jak patyk. Składa się z ona z dwóch wałków, na których znajdują się po jednej łopatce, i po jednej zębatce. Zębatki zachodzą na siebie i się obracają wokół własnej osi. Podczas obrotu, łopatki zabierają olej i go tłoczą na górę silnika, właśnie przez tą podstawę filtra oleju i elementy, który wymieniłem.  

Opublikowano

Ale napisał, że czujnik zmienił.

Opublikowano

Kolego, to właśnie może być pompa. Zaciapana sylikonem i innym synem. Zwalaj miskę olejową, wyczyść sitko w smoku, przy okazji załóż nowy napinacz łańcucha pompy olejowej i wio. Wiele razy to przerabiałem. I z racji tego że dużo było ciapane u ciebie to myślę że to będzie przyczyną. I rób to jak najszybciej bo twój motorek cierpi strasznie (brak właściwego smarowania)

Opublikowano

Dołączam się do tematu...

Begineer - mam dokładnie te same objawy.

Postawiłem auto do warsztatu cały zestrachany, że coś zatarłem...

Mechanik zmienił mi 4 grube gumy na dolocie - tuż przy głowicy.

Odebrałem auto po 4 dniach - mechanik powiedział - możesz jeździć...

Zapytałem - ciśnienie oleju jakie ma - manometrem podłączał się - 4 bary mniej więcej stałe - na zimnym i ciepłym.

Zapłaciłem 550zł z "diagnostyką".

Stan oleju - tuż przy max - OlDruck nadal włącza się tak jak się włączał.

OlDruck z czerwoną konewką włącza się przy spokojnej jeździe najczęściej... przygazówka - kontrolka gaśnie...

Jeżeli nadal jadę bez zmian mimo włączonej kontrolki - cały czas czerwona konewka - OlDruck... potem przygazuję... - gaśnie.

Mam to auto od listopada i już ręce mi opadają spłukałem się na zakup tego auta... teraz tonę w długach - nie mam czym jechać... nie zarabiam w pracy...

To nie grzeje w środku, to pali na 3 gary jak jest zimno. odpowietrzanie itd.

Teraz coś znowu z ciśnieniem oleju.

Ładniusia? tak... ale chyba tylko to... Zakochałem się w tym aucie - ale okazuje się, że to tak na prawdę upośledzone auto w wielu przypadkach...

Jestem z Jeleniej Góry - nie potrafię znaleźć tu mechanika, który uzdrowiłby moją niunię...

Opublikowano

Wymieniłeś czujnik oleju? 

Opublikowano
Cytuj

 

Dołączę się do tematu 

Mam bardzo podobne objawy ,samochód posiadam od 4 lat nie miałem z nim żadnych problemów silnik suchy bez wycieków od wymiany do wymiany nie wizą więcej jak 2 setki ojeju jakiś rok temu wymieniłem łańcuszek z napinaczem i regenerowany wariator i po jakimś czasie postanowiłem przegonić samochód trochę szybciej i zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Zgasiłem silnik i po chwili zapaliłem ponownie było ok po przekroczeniu 4000 tyś obrotów zapalała się ponownie, wymieniłem czujnik ciśnienia nic nie pomogło ,wymieniłem odmę,olej+filtr i zdjąłem miskę został wyczyszczony smok po dwóch tygodniach dalej się zaświeca trochę rzadziej ale teraz to się zaświeca nawet jak stoję w korku czasami gaśnie po odrazu albo dopiero po chwili. Mechanik sprawdzał ciśnienie manometrem i na komputerze i twierdzi że jest prawidłowe jego zdaniem jest coś z elektryką. Może ktoś wie co może być nie tak?

Opublikowano

Jak się włącza na wolnych obrotach to spada ciśnienie, pompa oleju do wymiany. 

Opublikowano

Można to jakoś sprawdzić bez zdejmowania miski?

Opublikowano
1 godzinę temu, sylwek1104 napisał:

Można to jakoś sprawdzić bez zdejmowania miski?

Lepszy mechanik od tego co jeździsz do niego, manometr w łapę i mierzymy ciśnienie zaczynając od zimnego silnika .

Opublikowano
W dniu 12.02.2017 o 13:37, snake1000 napisał:

Dołączam się do tematu...

Begineer - mam dokładnie te same objawy.

Postawiłem auto do warsztatu cały zestrachany, że coś zatarłem...

Mechanik zmienił mi 4 grube gumy na dolocie - tuż przy głowicy.

Odebrałem auto po 4 dniach - mechanik powiedział - możesz jeździć...

Zapytałem - ciśnienie oleju jakie ma - manometrem podłączał się - 4 bary mniej więcej stałe - na zimnym i ciepłym.

Zapłaciłem 550zł z "diagnostyką".

Stan oleju - tuż przy max - OlDruck nadal włącza się tak jak się włączał.

OlDruck z czerwoną konewką włącza się przy spokojnej jeździe najczęściej... przygazówka - kontrolka gaśnie...

Jeżeli nadal jadę bez zmian mimo włączonej kontrolki - cały czas czerwona konewka - OlDruck... potem przygazuję... - gaśnie.

Mam to auto od listopada i już ręce mi opadają spłukałem się na zakup tego auta... teraz tonę w długach - nie mam czym jechać... nie zarabiam w pracy...

To nie grzeje w środku, to pali na 3 gary jak jest zimno. odpowietrzanie itd.

Teraz coś znowu z ciśnieniem oleju.

Ładniusia? tak... ale chyba tylko to... Zakochałem się w tym aucie - ale okazuje się, że to tak na prawdę upośledzone auto w wielu przypadkach...

Jestem z Jeleniej Góry - nie potrafię znaleźć tu mechanika, który uzdrowiłby moją niunię...

Witaj Daniel, rozwiązałeś ten problem, co było tego przyczyną, mam to samo, ręce opadają, sam nie wiem już co mam robić, daj znać

Opublikowano

@sargi a pompę oleju to Ty zmieniłeś? Przecież Twój przypadek to pompa oleju daje za małe ciśnienie, jak dodajesz gazu to ciśnienie w górę a jak schodzisz z obrotów to ciśnienie spada poniżej normy i zapala się kontrolka. 

Opublikowano
57 minut temu, k232 napisał:

@sargi a pompę oleju to Ty zmieniłeś? Przecież Twój przypadek to pompa oleju daje za małe ciśnienie, jak dodajesz gazu to ciśnienie w górę a jak schodzisz z obrotów to ciśnienie spada poniżej normy i zapala się kontrolka. 

Ciśnienie na rozgrzanym mam 1.2 bara a przy obrotach 2000 wacha sie od 2,7 do 4 barów to chyba nie pompa

Opublikowano

Jak to nie pompa ?

Na ciepłym powinieneś mieć przynajmniej 1.6 bar

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, k232 napisał:

Jak to nie pompa ?

Na ciepłym powinieneś mieć przynajmniej 1.6 bar

to dlaczego kontrolka wyskakuje w czasie jazdy jak hamuję, redukuję(i obroty spadają przed 2000, po  przygazówce gaśnie ) a na wolnych przy 1,2 nie załącza ? Czujnik jest od 1.2-1.6 bara przecież

 

Edytowane przez sargi
dopiska
Opublikowano

No jak hamujesz to spada ciśnienie i świeci się kontrolka. Miałem to samo u Siebie, przy schodzeniu z obrotów przy 1800 rpm paliła się kontrolka a tylko dałem gazu - obroty 2300 rpm i kontrolka gasła : D

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, sargi napisał:

Czujnik jest od 1.2-1.6 bara przecież

Potrzymaj auto dłużej niż 5 min na rozgrzanym na wolnych obrotach to na pewno ciśnienie jeszcze spadnie, skoro kontrolka się zapala to już jest czegoś początek. Może czujnik spada na 1.1 bar i kontrolka już daje sygnał.

U mnie na rozgrzanym na wolnych było 1.1 po 30 minutach spadł na 0.8 a po godzinie już w cale ciśnienia nie pokazywało, zmieniłem pompę oleju i już przejechałem 40k km bez kontrolki.

Edytowane przez k232

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...