triadox Opublikowano 17 Lutego 2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 (edytowane) Witam wszystkich! Mam problem z moim A4. Po dodaniu gazu silnik szarpie i brakuje mu mocy. Wywala Check engine i czasem zaczyna on migać. Po podlączeniu do komputera pokazuje blędy P0420(niska efektywność katalizatora) i P0304(przerwy w spalaniu na 4 cylindrze) Po skasowaniu błędów auto jeździ normalnie bez żadnych problemów, ale błędy i objawy z czasem powracają. Mechanik tłumaczył mi to w taki sposób, że nie dochodzi do spalania w cylindrze, zalewa katalizator i wywyala błędy. Radził wymieniać świece i ewentualnie przewody. Czytałem dużo o tych problemach i wszyscy piszą, że to padnięta lambda. Miał ktoś podobne objawy? Może coś doradzić?? Edytowane 17 Lutego 2017 przez triadox
bodzio.c Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Witaj. Czy silnik bierze olej? Sprawdzałeś kompresję?
triadox Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 Samochod niedawno kupilem, ale noe dymi jak skasuje bledy ladnie chodzi na razie poziom oleju jest w normie. Ma 150k przebiegu i jest w 100% pptwierdzony, kompresji nie sprawdzalem.
maczownik Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) Podpinam się pod temat. Jestem po wymianie rozrządu z pompą wody, filtrów i oleju wyjechałem od mechanika i przejechałem miasto po ponownym odpaleniu miga check engine i szarpie podczas jazdy. Co może być przyczyną ? Kody błędów to P0304 i P1250 ktoś coś wie ? Zmieniłem świece miejscami i póki co jest ok ale to świadczy o słabych świecach już i cewce zapłonowej - do wymiany wkrótce. Jeżeli ktoś ma kod błędu P0304 polecam zrobić to samo co ja przed jakąkolwiek wymianą przeczyścić świece i fajki, skontrolować połączenie, zamiana miejscami świec (w moim przypadku błąd na 4 cylindrze więc zamieniłem świece 4 z 1 bo łatwy dostęp) przejechałem się do nagrzania auta - brak wcześniejszych objawów. Podsumowanie jeżeli po zamianie świec miejscami nie ma błędu to świeca już musi niedomagać i cewka również. Jeżeli po zamianie miejscami nadal jest błąd to raczej cewka do wymiany ale nie dam sobie ręki uciąć. Pozdrawiam. Edytowane 1 Marca 2017 przez maczownik
triadox Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 Ja tez wymieniam świece, a jak u Ciebie z kolorem świec?? bo u mnie właśnie na 4 była okopcona, reszta czysta, obawiam sie zeby silnik nie byl do roboty ale ma 150 kkm przebiegu oryginalnego w 100% poza tym nic nie kopci, zmieniam świece i zobaczymy czy pomoże
maczownik Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 U mnie tylko na styku pod gwintem ale to pewnie dlatego że ciulowa iskra była i nie paliła dobrze, kolorystycznie biała. Moja a4 ma na blacie 119 tys. który się zgadza z książką a czy był kręcony to nie wiem po sprawdzeniu VIN nie dowiedziałem się. Matematycznie jeżeli robił nim 40 km dziennie to może mieć taki przebieg dodatkowo to 1.6 benz. więc raczej tym długich tras nie robił. Dla mnie jak na pierwsze auto to super sprawa i doświadczenia nabieram jak się coś spierdzieli mechanik zamiany świec mi nie zaproponował chyba sam nie był do końca pewny co się dzieje.
romand24 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Szarpanie i brak mocy występuje przy zabrudzonym przepływomierzu
lucasino Opublikowano 4 Marca 2017 Opublikowano 4 Marca 2017 (edytowane) u mnie przestał palić na 4 gar, szarpało i trzęsło jak silnikiem w maluchu, sprawę załatwiła wymiana cewki(była już stara zaśniedziała i nie dawała iskry na 4 gar) kabli(mimo ze były jeszcze oryginalne i wyglądały ładnie a i iskra między kablami nie skakała to miały już złą oporność, były wypalone) i świec(były wypalone) na markowe zamienniki. Dlaczego markowe? Po wymianie cewki dalej nie paliło już na dwa gary , sprawdziłem wtryski, iskrę zapłonu, zamiana kabli, rozrząd, zawory, czujnik wału, endoskopem obejrzałem tłoki, no wszystko a i tak nie paliło, po tygodniowym głowieniu mechanik skierował mnie do audi w audi chcieli programować wtryski za oczywiście dobrą cenę, inny mechanik mający serwis vw-audi stwierdził że jego komputery diagnostyczne są za cienkie żeby to wykryć, dopiero jeszcze inny mechanik elektryk wykrył że cewka z ebaya za 35 euro czyli po totalnej taniości jest wadliwa i nie podaje napięcia prądu do kabli i do komputera samochodu prawidłowo; i żaden komputer tego nie wykrył, jedynie doświadczenie mechaniora elektryka, nieco droższa cewka (bosch) załatwiła sprawę. więc nie kupujcie dziadostwa taniego, a kable najtańsze w chin były cienkie po rozcięciu jak nitka. Przy okazji grzebania wymyłem przepustnice, egr i wszytkie inne przewody, auto jeździ teraz jak za dawnych lat Edytowane 4 Marca 2017 przez lucasino
duluki Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Właśnie mnie to dopadło ktos6zna odpowiedź?
RaaZZ Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 I mnie też, wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, niekiedy mruga check i autem wtedy szarpie i nie ma mocy, ale po przejechaniu paru km check swieci na stałe i wtedy jest wszystko ok. Po jakimś czasie check wgl znika i tak w kółko. Auto bierze oleju ok 300ml/1000km. Obstawiam że swieca na 2im cylindrze jest zalana olejem i nie chodzi prawidłowo. Dobrze myślę?
maciej_m Opublikowano 10 Maja 2020 Opublikowano 10 Maja 2020 (edytowane) Taaa... a ja obstawiam czerwone 14^^ Jak nie wyjmiesz i nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Mogą być też niesprawne kable albo cewka tak ja wcześniej koledzy pisali. Moja B5 paliła 1L na 1000km a nie było żadnych problemów z wypadaniem zapłonu. W B6 miałem zapieczone pierscienie a auto zostawiało niebieski obłok i też zero problemów z układem zapłonowym. Wymieniałeś kiedykolwiek świece i przewody. Może dożyły już swoich dni? Edytowane 10 Maja 2020 przez maciej_m
RaaZZ Opublikowano 10 Maja 2020 Opublikowano 10 Maja 2020 Auto mam pol roku i oprócz dolewania oleju nic przy nim nie robiłem. na kompie wyskakuje jeszcze blad nieprawidłowej korekcji paliwa bank1. Sondy mają dobre napięcie bo sprawdzałem podczas jazdy, więc to bym wykluczył. Mam jeszcze problem z tankowaniem paliwa, bo pistolet jakby caly czas odbija, muszę w jakiś mega specyficzny sposób włożyć pistolet żeby dało się normalnie zatankować. Zapocony jest kolektor ssacy, trojnik podcisnienia tzw ezektor no i widac ze uszczelka pokrywy zaworow tez nie domaga.Z tego co zauważyłem to poprzedni właściciel wymienił przepływomierz, i nowy przewód paliwowy w okolicy wtryskiwaczy. Najdziwniejsze jest to że ten check engine zapala się tak gdzieś raz na tydzień i to tak na 5 minut a potem gasnie i jest wszystko ok. Pod koniec tyg. wymienie olej, filtry i swiece i zobaczymy co to z tego będzie....
maciej_m Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 (edytowane) Sam dałeś sobie odpowiedź. Kupiłeś auto i niezbyt wiele wiesz o tym co wcześniej się z nim działo. Zrób serwis olejowy, wymień świece i przewody na pewno nie zaszkodzi. Skasuj błędy ECU. Jeźdź i obserwuj. Przy wymianie przewodów i świec dokładnie obejrzyj jedno i drugie. Co do tankowania odpowiedź też raczej prosta. Dla słabszych wyjaśniam na przykładach. Próbowałeś kiedyś napełnić 1.5L butelkę (po napoju) z kranu gdy woda leci na pełnej kur**ie. Słabo idzie bo powietrze, które wypiera woda ma problem z szybkim ujściem przez szyjkę w której dodatkowo tkwi wylewka kranu. To samo masz na stacji tylko zamiast kranu masz pistolet dystrybutora. A tam masz przepływ większy niż z kranu gdzie leci max 11 l/min. 40 l na stacji pobierasz w około minutę. Podsumowujac. Trzeba sprawdzić czemu odpowietrzenie zbiornika jest niedrożne lub niesprawne. I tu podpowiem, że nie chodzi o zaworek w komorze silnika bo ta cześć układu odpowiada za wyrównanie ciśnień w zamkniętym zbiorniku i pochłonięcie oparów. Edytowane 12 Maja 2020 przez maciej_m
Domino98 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Również spotkał mnie ten problem, wczoraj wracając z trasy zaczęło mi dość konkretnie przerywać pracę silnika, dodawanie gazu nic nie dawało i zaczął mrugać chceck, po wyłączeniu silnika wszystko się uspokoiło, dodam, że po jeździe drogami szybkiego ruchu, zjeżdżając z drogi i redukując na 4 bieg, jak dodam gazu to czuć takie lekkie szarpnięcie, błędy jakie mi wyskoczyły: zbyt niska wydajność katalizatora, cylinder 1 i 4 nieregularne cykle spalania, problem z sondą, cewką czy może to być jeszcze co innego?
RaaZZ Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Domino98 napisał: Również spotkał mnie ten problem, wczoraj wracając z trasy zaczęło mi dość konkretnie przerywać pracę silnika, dodawanie gazu nic nie dawało i zaczął mrugać chceck, po wyłączeniu silnika wszystko się uspokoiło, dodam, że po jeździe drogami szybkiego ruchu, zjeżdżając z drogi i redukując na 4 bieg, jak dodam gazu to czuć takie lekkie szarpnięcie, błędy jakie mi wyskoczyły: zbyt niska wydajność katalizatora, cylinder 1 i 4 nieregularne cykle spalania, problem z sondą, cewką czy może to być jeszcze co innego? A bierze Ci olej? Ja miałem tak samo i pomogła wymiana świec.
Domino98 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 W dniu 4.01.2021 o 17:06, RaaZZ napisał: A bierze Ci olej? Ja miałem tak samo i pomogła wymiana świec. Bierze, 1l na 3000km, ale świece wymieniłem z jakieś 2 miesiące temu
Domino98 Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 Pomogła wymiana cewki, co ciekawe przed wymianą mrugalo mi podświetlenie podnoszenia szyb, po wymianie świecą normalnie, ale dziś zauważyłem, że na chwilkę znowu wróciło mruganie i trząsł się pedał gazu pod butem, ale znowu jest git tak jak od razu po wymianie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się