Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ 1.9 TDI AWX] Analiza logów po remoncie silnika + filmik - dymi na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

08.10.2017r nowe logi na str 2 post nr 55 po drobnych naprawach

02.04.2017r wgrano nowy seryjny soft.

Logi w poście nr 6. Po wgraniu problem z szarpaniem z niskich obrotach znikł. Dymienie na niebiesko przy zimnym silniku nie ustąpiło. Filmik z problemem kopcenia w poście nr 7 Proszę o ocenę tych logów.

Witam

Proszę o analizę logów z ADUI A4 B6 1.9 TDI AWX PD 2002r prawdopodobnie silnik po chipie. Na desce równo 250000 km ale podczas napraw tego silnika stawiam że auto ma już nabite około 500 tyś kilometrów.

1000km temu zrobiony został remont silnika: Remont głowicy(nowe zawory uszczelniacze, uszczelka głowicy) nowe uszczelnienia pompowtryskiwaczy + regulacja na 225stopni (wcześniej były ustowione na 90), nowe panewki wałka, nowy wałek rozrządu, nowe szklanki INA, nowa pompa vacum Bosch, wyczyszczony cały dolot i wstawiony OCT oraz zaślepiony został zawrór EGR, regeneracja trubo sprężarki(około 8tyś km temu), nowe koło dwmumasowe + tacza sprzęgłowa obita kevlarem,

Dolegliwości silnika: W niskich temperaturach nierówno pracuje ok 10sekun i dymi na niebiesko przez 2 minuty, po podaniu ciepłego powietrza przez suszarkę w dolot problem znika. Po podmiance przepływomierza i czujnika w dolocie z innego 1.9 tdi awx problem nie ustaje. Bardziej jest zimniej tym gorzej pracuje i dymi ale zawsze odpala od pierwszego zakręcenia. Do świec żarowych dochodzi napięcie powyżej 12v, ich oporność 1.1Ohm, wszystkie grzeją prawidłowo.

Na 5 biegu silnik przy 80-90km/h po dodaniu gazu na max w podłogę trochę szarpie samochodem myślę że to przez zły wgrany soft. Na niższych biegach tego nie ma wiec przeguby raczej wykluczam.  -  problem rozwiązany

 

Logi dynamiczne robione na prostej drodze na 3 biegu. Włączone odbiorniki to Światła mijania i klimatronik. Obciążenie niecałe pół zbiornika paliwa + kierowca i pasażer. Bład jaki jest  w bloku silnika to błąd poduszki ale podczas robienia logów usuwałem go.

Dynamiczne
GRUPA 003 + 011

 

http://vaglog.pl/log-003_011_OGCCJ.html

GRUPA 003 + 010

http://vaglog.pl/log-003_010_wFrcKAN.html

GRUPA 003 + 008

http://vaglog.pl/log-003_008_wurbX.html

GRUPA 001 + 004

http://vaglog.pl/log-001_004_OvU99.html

Statyczne

GRUPA 023

http://vaglog.pl/log-023_jeX8zZC.html

GRUPA 018

http://vaglog.pl/log-018_Za66w.html

GRUPA 013

http://vaglog.pl/log-013_5hvp6C.html

GRUPA 001

http://vaglog.pl/log-001_6fu17.html

GRUPA 000

http://vaglog.pl/log-000_N1K55e6.html

GRUPA 004

http://vaglog.pl/log-004_Re07HN.html

Basic Settings:

GRUPA 011

http://vaglog.pl/log-011_SiI7Zh.html

GRUPA 003

http://vaglog.pl/log-003_ppuc9w.html

GRUPA 000

http://vaglog.pl/log-000_Pl18C.html

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano
Witam
Proszę o analizę logów z ADUI A4 B6 1.9 TDI AWX PD 2002r prawdopodobnie silnik po chipie. Na desce równo 250000 km ale podczas napraw tego silnika stawiam że auto ma już nabite około 500 tyś kilometrów.
1000km temu zrobiony został remont silnika: Remont głowicy(nowe zawory uszczelniacze, uszczelka głowicy) nowe uszczelnienia pompowtryskiwaczy + regulacja na 225stopni (wcześniej były ustowione na 90), nowe panewki wałka, nowy wałek rozrządu, nowe szklanki INA, nowa pompa vacum Bosch, wyczyszczony cały dolot i wstawiony OCT oraz zaślepiony został zawrór EGR, regeneracja trubo sprężarki(około 8tyś km temu), nowe koło dwmumasowe + tacza sprzęgłowa obita kevlarem,
Dolegliwości silnika: W niskich temperaturach nierówno pracuje ok 10sekun i dymi na niebiesko przez 2 minuty, po podaniu ciepłego powietrza przez suszarkę w dolot problem znika. Po podmiance przepływomierza i czujnika w dolocie z innego 1.9 tdi awx problem nie ustaje. Bardziej jest zimniej tym gorzej pracuje i dymi ale zawsze odpala od pierwszego zakręcenia. Do świec żarowych dochodzi napięcie powyżej 12v.
Na 5 biegu silnik przy 80-90km/h po dodaniu gazu na max w podłogę trochę szarpie samochodem myślę że to przez zły wgrany soft. Na niższych biegach tego nie ma wiec przeguby raczej wykluczam.
 
Logi dynamiczne robione na prostej drodze na 3 biegu. Włączone odbiorniki to Światła mijania i klimatronik. Obciążenie niecałe pół zbiornika paliwa + kierowca i pasażer. Bład jaki jest  w bloku silnika to błąd poduszki ale podczas robienia logów usuwałem go.
Dynamiczne
GRUPA 003 + 011

  http://vaglog.pl/log-003_011_OGCCJ.html
GRUPA 003 + 010
http://vaglog.pl/log-003_010_wFrcKAN.html
GRUPA 003 + 008
http://vaglog.pl/log-003_008_wurbX.html
GRUPA 001 + 004
http://vaglog.pl/log-001_004_OvU99.html
Statyczne
GRUPA 023
http://vaglog.pl/log-023_jeX8zZC.html
GRUPA 018
http://vaglog.pl/log-018_Za66w.html
GRUPA 013
http://vaglog.pl/log-013_5hvp6C.html
GRUPA 001
http://vaglog.pl/log-001_6fu17.html
GRUPA 000
http://vaglog.pl/log-000_N1K55e6.html
GRUPA 004
http://vaglog.pl/log-004_Re07HN.html
Basic Settings:
GRUPA 011
http://vaglog.pl/log-011_SiI7Zh.html
GRUPA 003
http://vaglog.pl/log-003_ppuc9w.html
GRUPA 000
http://vaglog.pl/log-000_Pl18C.html
 



Zacznij od wgrania serii
Opublikowano (edytowane)

A żeby od razu poprawić lub wgrać nowy lepszy soft? W mojej okolicy jest gość z Tykocina woj. Podlaskie.

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Cały czas czekam na wolny termin żeby gość z moich okolić wgrał mi seryjny program, myślę że w tym tygodniu w końcu uda mi się znaleźć wolny termin. Jak wgra to zrobię logi.

Ciągle szukam przyczyny nierównej pracy silnika na zimnym i chyba pozostaje mi sprawdzić kompresje silnika bo tylko to już zostało.

Logi po starcie zimnego silnika. Temperatura otoczenia +3st.C.

Sorry że 3 grupy na raz ale to dlatego że przez kilka minut zimny silnik nierówno pracuje i kopci, potem praca jest normalna.

Czy po tych logach można rozpoznać czy to jest wina kompresji czy wina pompowtrysków ?

Zimny star silnika:

http://vaglog.pl/log-013_018_023_uo2v0x.html

Logi po 5- 8min pracy silnika temp. 45st.C:

http://vaglog.pl/log-023_013_018_SmmLVp.html

Opublikowano

cos nie tak jest z pompowtryskami, w pierwszej minucie pracy silnika to widac 

Opublikowano (edytowane)

Dobra w końcu udało mi się znaleźć wolny termin i wgrać seryjny soft. Zajeło to ok 10min. Samochód z dołu jest dużo słabszy ale przynajmniej nie szarpie i tak nie drży jak wcześniej.

Silnik całkowicie wystygnięty dalej  dymi na niebiesko i trzesię się przez chwilę.  Panowie chyba zostało mi sprawdzić kompresje i pompowtryski, bo w tym aucie wszystko już było robione.

Zapomniałem dodać że w tym audi są bardzo gryzące spaliny, na ciepłym mniej ale napewno tak być nie powinno. W Passacie (ten sam silnik awx) nie ma tak gryzących spalin.

Logi robione w miarę na równej drodze obciążenie niecałe pól zbiornika paliwa, 2 osoby w środku, temperatura otoczenia +23st.C. Bieg 3.

Dynamiczne (3bieg):

http://vaglog.pl/log-003_010_1xm9y.html

http://vaglog.pl/log-003_011_NGJqqj.html

http://vaglog.pl/log-003_008_7nm2PWZ.html

http://vaglog.pl/log-001_004_27R3X2.html

Statyczne:

http://vaglog.pl/log-023_7bapE.html

http://vaglog.pl/log-018_Be89o.html

http://vaglog.pl/log-013_Z1YRer.html

http://vaglog.pl/log-004_aS8YcK3.html

http://vaglog.pl/log-001_1V308FW.html

http://vaglog.pl/log-003_N0KWWqA.html

http://vaglog.pl/log-007_NV7Hx.html

http://vaglog.pl/log-010_i0EpwXX.html

Basic Settings:

http://vaglog.pl/log-011_iu3LuDL.html

http://vaglog.pl/log-003_9sbjx8c.html

http://vaglog.pl/log-000_eONrw.html

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano (edytowane)

Przesyłam filmik z porannego rozruchu silnika. Temp. otoczenia +3st.C.

Dziś wyjątkowo do filmu samochodu pościł kupe dymu, przeważnie jest jego mniej. Dym ustąpił po około 5-8 minutach. Spaliny są bardzo gryzące. Jak dodam gazu kolor spalin zmienia się z niebieskiego na czarny. Czyżby to lejące pompki ?

Jak widać silnik kuleje-nierówno chodzi. Nie mam już pojęcia gdzie szukać winowajcy. Proszę o pomoc co może być przyczyną tak silnego niebieskiego dymienia na zimnym silniku.

Na ciepłym silniku spalin juz nie wiać ale wydaje mi się że dalej są gryzące. Mam passata  1.9 di AWX spaliny na ciepłym wgl nie czuć, czyli to nie jest normalne w mojej audi.

MOV_0206_000.mp4

MOV_0207_000.mp4

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Michal jak robiles regeneracje glowicy sprawdzales w jakim stanie sa gniazda pompowtryskow? 

Opublikowano

Ewidentnie coś jest nie tak z pompkami lub uszczelnieniami. BIP są ok co by znaczyło ze sama pompka jest w miarę. Ale korekcje są rozjechane na maxa. W przebiegi lepiej nie wnikać. ..

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pompki spróbuj ustawić na 180st. Powinno być lepiej. Nie musisz mieć precyzyjnego kątomierza, wystarczy pewna ręka i pół obrotu w lewo.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
Dnia 20.04.2017 o 12:33, kubabkb napisał:

Michal jak robiles regeneracje glowicy sprawdzales w jakim stanie sa gniazda pompowtryskow? 

Tak sprawdzałem, gniazda nie są wyrobione, śrubki zawsze daje nowe na pompki.

Dnia 20.04.2017 o 13:54, michcio1985 napisał:

Ewidentnie coś jest nie tak z pompkami lub uszczelnieniami. BIP są ok co by znaczyło ze sama pompka jest w miarę. Ale korekcje są rozjechane na maxa. W przebiegi lepiej nie wnikać. ..

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Mówisz że korekcja rozjechane na maxa ? Byłem raz w serwisie Boscha i mówili  że pompki są dobre i weź tu coś zrób ;) , ale to taki szybki pomiar był. Na logach się słabo znam, ale na pewno da się więcej zobaczyć na logach dynamicznych, tylko do kogo tu uderzyć z tym ;)

Dnia 20.04.2017 o 13:58, michcio1985 napisał:

Pompki spróbuj ustawić na 180st. Powinno być lepiej. Nie musisz mieć precyzyjnego kątomierza, wystarczy pewna ręka i pół obrotu w lewo.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Dobra jak będę miał w końcu chwile czasu na samochód przestawię z 225stopni na 180.

Koledzy co dalej byście radzili zrobić jeśli to nie pomoże, wymiana pompek ? Uszczelniania nie dawno były zmieniane.

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Zmierz kompresję na cylindrach

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No dokładnie juz zapomniałem o tym,  w końcu jeszcze muszę się przybrać do pomiaru kompresji, coś czuję że to będzie przyczyną.

Dobra nie zawracam głowy, jak będę miał trochę czasu to posprawdzam wszystko i odezwę się.

Opublikowano (edytowane)

Przed chwilą zrobiłem pomiar sprężania na całkowitym zimnym silniku.

I - 24,5 bar

II - 24 bar

III - 28 bar

IV - 28 bar

wg książki: 1.9 TDI : Nowy silnik 25-31 bar, minimalne ciśnienie 19 bar.  Maksymalna różnica na cylindrach to 5bar.

Różnica miedzy cylindrami w moim przypadku wynosi 4bary czyli mieści się w wartościach, nie wiem czy mam tym się martwić, bo trochę jest tej różnicy? Pomiar na zimnym silniku.

Pomiar wykonany na niskiej jakości zestawie za 130zł:

Doradźcie Panowie.

f8db0333a66da238e45e2f9e02899f2d.jpg

Edytowane przez Michal94
wstawiona zdjęcie
Opublikowano

Stare powiedzenie jest ze lepiej h*jowo ale jednakowo. 4 bar to już się czuje na aucie..

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

No właśnie lepiej by było jakby było jednakowo ;)

I co robić mi teraz ? Szukać winy we wtryskach z tym kopceniem ?

Dziwi też mnie że wartości sa nie równe w parach czyli w sensie że na I i III powinny być takie same wartości, jak i na cylindrach II i IV np. I i III po 24bar a II i IV po 28bar, a u mnie tego nie ma. Może to wina zaworów ? Chodź głowica była cała robiona w zakładzie.

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Zmierz jeszcze raz na ciepłym i zimnym. Czasani wyniki sie zmieniają.;-) zrób próbę olejową ona pokaże prawdę.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Rozgrzałem silnik do 90stopni i po 25minutach robiłem pomiary.

Na sucho:

I - 25bar,  II - 25bar,  III -  30bar,  IV - 29,5 bar

Po próbie olejowej - do każdego cylidra wlano 10-12ml oleju

I - 30bar,  II - 32bar,  III - 32bar,   IV - 40-38bar. 2x powtarzałem pomiar 4cylindra (te dwie ponowne próby już bez wlewania oleju) i dalej biło 40bar. Nie mam pojęcia dlaczego tak wysoko wyszło, oleju wlałem w 4 cyl 12ml.

Czyli niestety wniosek jest taki że poszły pierścionki oraz możliwe że gładzie cylindrów. 

Nie mam pojęcia co robić z tym silnikiem, włożyłem w niego kilka tyś zł i dalej nie ma czym jechać. Nie wiem czy warto to rozbierać... Proszę o jakieś rady :(

Opublikowano

Jedyne sensowne i w miarę tanie rozwiązanie to zmiana samego słupka. Zmieniać pierścionki to strata czasu i pieniędzy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Słuchaj czyli według Ciebie to kompresja jest przyczyną kopcenia i gryzacych spalin? Według mnie kompresja jeszcze nie jest taka mała ale kurcze nie równa.

Puki oleju nie bierze to narazie zostawię tak jak jest. Najgorsza będzie ta obawa że silnik stanie w trasie a w lato dość daleko jeżdżę po Polsce. Trzeba zacząć łagodnie jeździć może chodź trochę spalanie mi spadnie bo teraz te 7.5-8l to za dużo jak na ten motor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...