kleeju Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam Mam problem lyka mi 0,5 litra oleju na 1000 km na silniku nie widac zadnyc wycieków troche kopci i capi jak cholera??? moze mial ktos podobny problem:(
Gość xxxxx Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 a jak z dynamika jazdy?? możliwe że turbo pada, ale poczekaj na wypowiedzi innych...
kleeju Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2009 ogolnie zbiera sie zdobrze nie narzekam na brak mocy
ArkadiuS Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Podobno do 0,5L może wsiąść i to jest max tak powiedział mi gość z ASO. Ale generalnie jest to sporo. Mi w B5 brało ok 0,2L/1000km ale to chyba norma dla diselka.
spetsnaz Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam Mam problem lyka mi 0,5 litra oleju na 1000 km na silniku nie widac zadnyc wycieków troche kopci i capi jak cholera??? moze mial ktos podobny problem:( Zdecydowanie za dużo, 5L na 10000km. 0,5 L powinien Ci spalić od wymiany do wymiany. Jeżeli capią spaliny to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelniaczy w turbinie.
Gość xxxxx Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Podobno do 0,5L może wsiąść i to jest max tak powiedział mi gość z ASO. Ale generalnie jest to sporo. Mi w B5 brało ok 0,2L/1000km ale to chyba norma dla diselka. chyba 0,5 ale na 10.000km a nie na 1000km, jakby brał 0,5 na 1000 to po co olej wymieniac? to chyba niemozliwe musi gdzies wyciekać na bank
tomasz-gorz Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 moja zjadła na 6.000km ok 0.6L czyli wyszło 0.1l/1.000km dodam jeszcze ze mam troche mokra na łączeniu gumowa rurke, która wychodzi z silnika i schodzi w dół po lewej stronie do turbo, jak to uszczelnić? i mokry jest ten srebny 'dzwoneczek' (nie wiem co to jest, tez z lewej strony) zdjęcie powinno wyjasnic o co mi chodzi
grippen Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 ten dzwoneczek to zawór EGR (recyrkulacji spalin)
marekg Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Te słynne 0.5 litra na 1000km to z instrukcji obsługi. Taki wybieg producenta, żeby mu sie ludzie na głowę nie zwalali, że im oleju bierze. Zastanawiam, jaki jest sens uszczelniania cieknącego EGR? przecież ten olej i tak już nie wróci do obiegu więc po co uszczelniać? no chyba, że ze wzlędów kosmetycznych bądź tez capi w kabinie olejem jak kapnie na plecionke...
tomasz-gorz Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 az tak duzo z niego nie cieknie, jedynie jest lekko mokry, ale fajnie byłoby jakby był czyściutki a co z rurka co wchodzi do turbo? o to juz wypadaloby zadbać...
rikardo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Te słynne 0.5 litra na 1000km to z instrukcji obsługi. Taki wybieg producenta, żeby mu sie ludzie na głowę nie zwalali, że im oleju bierze. Zastanawiam, jaki jest sens uszczelniania cieknącego EGR? przecież ten olej i tak już nie wróci do obiegu więc po co uszczelniać? no chyba, że ze wzlędów kosmetycznych bądź tez capi w kabinie olejem jak kapnie na plecionke... Nie pamiętam w jakiej gazecie ale czytałem artykuł na temat sprawności silnika i zużywania oleju. Autor tego artykułu pisał właśnie o tym zapisie w instrukcji który zabezpiecza przede wszystkim producenta samochodu przed ewentualnymi reklamacjami. Jeżeli silnik zużywa olej to świadczy o jego niesprawności i jako przyczyny takiego stanu były wymienione trzy ewentualne przyczyny uszczelnieniach na zaworach, pierścienie zgarniające, turbina.
grabson765 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 mialem audi 80 1.9tdi i na 12tys dolalem gdzies z 3litry samochod tez mial dobra dynamike i wogole buta dobrego ale turbina byla juz mokra i raczej tu bym szukal przyczyny dobry silnik nie powinien brac wcale oleju obecnie na 10tys nie dolalem nic na bagnecie moze 2milimetry ponizej max a przebieg 300tys
rico11 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Jak to nic. Przecież wszyscy mechanicy mówią ze to normalne że jeżeli samochód ma turbinę to ileś oleju musi wziąć. Mój bierze około 0,5 litra na 10.000 i to chyba normalne bo dzieje się tak już od 8 lat i nic się jeszcze w silniku nie zepsuło
grabson765 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 wszytsko zalezy od stanu turbiny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się