danioRM Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) Niedawno (10.02). zatankowałem pod korek. Przejechałem 100km po mieście. Dzisiaj pojechałem na stację (ten sam dystrybutor) sprawdzić ile pali. Niestety do baku weszło ponad 22l. W międzyczasie wymieniłem olej, filtr paliwa, oleju, powietrza. Pewnie trochę spadła przy wymianie filtrów. Nie byłem u mechanika, tylko u kolegi, widziałem dokładnie co i jak robi więc nikt nie zlał paliwa, Co może być przyczyną takiego spalania? Przecież to jest 1.6 a nie 2.8... Dodam,że jak tylko kupiłem zatankowałem za 50zł a 2 dni później była rezerwa. Myślałem, że poprzedni właściciel jeździj praktycznie bez paliwa, ale jednak nie :/ Co może być zepsutego? VAG pokazał błąd lambdy. Ale powodowałaby aż takie spalanie? Proszę o szybką pomoc. Tankowałem na orlenie, PB95 Eurosuper. Zdjęcia po tankowaniu z 10.02 Zdjęcia po tankowaniu z 21.02 Edit: VAG pokazał takie błędy (te zaznaczone). Edytowane 21 Lutego 2017 przez danioRM
kamil-vag Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Podaj dokładny błąd z tej sondy. W grupie 012 masz korekcje lambdy podaj wartości, a najlepiej logi z 3 i 4 kratki... w grupie 013 jest fuel consumption w 4 kratce, ile masz na postoju ? Jeśli u Ciebie wali błąd z przepływki, to pewnie będzie do podmiany, możesz sprawdzić samą przepływkę miernikiem itd... ale jak przepływomierz nie pokaże odpowiedniej dawki to ECU przyjmuje stałą wartość i leje jak chce, a nie jak wychodzi z układu regulacji lambda, także najpierw trzeba wyeliminować błąd z przepływki... Ile Ci pokazuje w VAGu na kanale 4 - druga i czwarta kratka, nie ma czasem stałej wartości ? ? ?
danioRM Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) 20 minut temu, kamil-vag napisał: Podaj dokładny błąd z tej sondy. W grupie 012 masz korekcje lambdy podaj wartości, a najlepiej logi z 3 i 4 kratki... w grupie 013 jest fuel consumption w 4 kratce, ile masz na postoju ? Laptop mi szybko pada, nie zdążę nawet tego sprawdzić. Jak przyjdzie ładowarka samochodowa to sprawdzę dokładnie. 7 minut temu, kamil-vag napisał: Jeśli u Ciebie wali błąd z przepływki, to pewnie będzie do podmiany, możesz sprawdzić samą przepływkę miernikiem itd... ale jak przepływomierz nie pokaże odpowiedniej dawki to ECU przyjmuje stałą wartość i leje jak chce, a nie jak wychodzi z układu regulacji lambda, także najpierw trzeba wyeliminować błąd z przepływki... Dzięki za rady. W ile czasu bym to sprawdził? Edytowane 21 Lutego 2017 przez danioRM
danioRM Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) @kamil-vag Pomiary na postoju, temp ok 70°C Logi w załączniku. Zdjęcia poniżej LOG.rar VAG znalazł takie błędy: Po usunięciu powracał tylko ten: Pomiary na postoju, włączony silnik. Edytowane 21 Lutego 2017 przez danioRM
kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Dopóki nie zrobisz porządku z przepływką (MAF) to auto będzie paliło Ci jak smok... masz open or short to ground, sprawdź kable do niej itd, jak będzie OK to szukaj o takich samych numerach, najlepiej na lokalnym szrocie tak by można było od razu podmieniać i sprawdzać... Wysyłkowo to trochę loteria... Chyba, że kupisz nową... Na przyszłość logi wrzucaj tu: http://vaglog.pl/ Druga sprawa ten VCDS jest w wersji demo...
danioRM Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) 5 godzin temu, kamil-vag napisał: Druga sprawa ten VCDS jest w wersji demo... Mam takie wersje: VCDS-Lite: VAG-COM: VCDS: Edytowane 22 Lutego 2017 przez danioRM
kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Teraz może i tak, ale podczas skanowania błędów nie był... no ale nie tym się miałeś zająć
danioRM Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) 57 minut temu, kamil-vag napisał: Teraz może i tak, ale podczas skanowania błędów nie był... no ale nie tym się miałeś zająć No tak Wyżej wstawiłem wersję wszystkich programów, które mam. (edytowałem poprzedni post). Dzwoniłem teraz do serwisu i dowiedziałem się że spalanie na poziomie 15l jest normalne na krótkich odcinkach(5km). Zauważyłem w VAG-u że spalanie na postoju po odpaleniu wynosi 1,8l/h, a po jakimś czasie spada do 0,8l/h. Może to w czymś mi pomoże? Edit: Znalazłem na forum a6 opisy grup silnikowych. Wyodrębniłem nowy plik dla silnika AHL. Czy to są poprawne dane dla a4 1.6 AHL czy a6 ma inne? Opisy Grup Silników VAG AHL.pdf Edytowane 22 Lutego 2017 przez danioRM
danioRM Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) @kamil-vagOk, byłem w aucie. Wkleiłem pliki od ciebie, już są te "podpowiedzi', ale nadal nie wiem co kryje się za grupą 01,02,03, itd. Tutaj filmik, mógłbyś napisać która grupa za co odpowiada? Hasło: audia4 Aa i powrócił błąd lambdy. Edytowane 22 Lutego 2017 przez danioRM
k232 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Napisał Ci przecież, żebyś ogarnął przepływomierz, w czym masz dalej problem ? Ogarnąłeś przepływomierz ?
danioRM Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) 3 minuty temu, k232 napisał: Napisał Ci przecież, żebyś ogarnął przepływomierz, w czym masz dalej problem ? Ogarnąłeś przepływomierz ? Wiem, ogarnę w najbliższym czasie. Mam nadzieje, że sondy nie trzeba będzie wymieniać. Chodziło mi o te grupy, co za co odpowiada. Szukałem sporo, ale u mnie jest co innego. Pewnie zależy to od silnika, a dla AHL nie mogę znaleźć. Edytowane 22 Lutego 2017 przez danioRM
k232 Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 Grupy na razie sobie odpuść, zajmij się przepływomierzem bo kamil wie co gada.
kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 @danioRM posłuchaj kolegów... co Ci po innych grupach, jak przepływka do d*py i wszystkie parametry ECU będą odbiegać od normy... Ale jeśli Ci to pomożę to masz, robiłem kiedyś koledze do golfa, ale to ten sam silnik: Spoiler 0,0,Measured value blocks(Engine running at idle speed)click for details 0,1,Intake air temperature , 84-158 = 15-71°Celius 0,2,Engine control unit supply voltage, 98-147 = 10-15 Volt 0,3,Coolant temperature , 170-211 = 80-110°Celius 0,4,Air mass drawn in , 14-30 = 76-164 mg/lift 0,5,Lambda probe voltage , 0-50 = 0.0-1.0 Volt 0,6,Lambda learnt value at idling , 0-100 = -0.8-0.8 ms 0,7,Operation condition of Lanbda control-See measured value block 99 0,8,Throttle valve angle , 4-12 = 1.9-5.7° 0,9,Injection period , 2-4 = 2-4.1 ms. 0,10,Engine speed (idling speed) , 23-27 = 760-880 RPM ; 1,0,Funkcje Podstawowe 1,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 1,2,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C 1,3,Napięcie Sondy,Lambda,Zakres 0...1 V 1,4,Kody Gotowości,,1 Fault identified by self-diagnosis\n1 Signal from automatic gearbox\n1 Air conditioner switched on\n1 Idling speed switch open\n1 Fault in Lambda control\n1 Throttle valve open (angle check)\n1 Engine running\n1 Coolant temperature less than 80 °Celius ; 2,0,Funkcje Podstawowe 2,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 2,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 2,3,Prędkość Jazdy, Samochodu [km/h] 2,4,Stan Pracy, Silnika, 0100 = Wolne obroty\n0010 = Częściowe obciążenie\n0001 = Pełne obciążenie ; 3,0,Funkcje Podstawowe 3,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 3,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 3,3,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6° 3,4,Otwarcie,przepustnicy [%] ; 4,0,Funkcje Podstawowe 4,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 4,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 4,3,Czas Wtrysku [ms] 4,4,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 1.8...3,2 g/s ; 5,0,Funkcje Podstawowe 5,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 5,2,Napięcie ECU,[V],10...15 V 5,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C 5,4,Temperatura,Zasys. Powietrza ; 6,0,Współczynnik Korekcji Wyskokości n.p.m 6,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 6,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 6,3,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6° 6,4,Współcz. Korekcji, Wysokości n.p.m,0,9...1.1 ; 7,0,Stabilizacja Biegu Jałowego 7,1,Kąt Uchylenia,Przepustnicy, Wymagane 2...6° 7,2,Bieg Jałowy,Wartość Wyuczona 1, Bez obciążenia 7,3,Bieg Jałowy,Wartość Wyuczona 2, Z obciążeniem 7,4,Stan Pracy, Silnika, 0100 = Wolne obroty\n0010 = Częściowe obciążenie\n0001 = Pełne obciążenie ; 8,0,Stabilizacja Biegu Jałowego 8,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 8,2,Obroty Silnika,(Wymagane) 8,3,Stabilizacja Biegu,Jałowego [%], -10...+15% 8,4,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 1.8...3,2 g/s ; 9,0,Stabilizacja Biegu Jałowego - Zapotrzebowanie dawki powietrza 9,1,Regulator Powietrza,,-10...+15% 9,2,Stan Modułu,Przepustnicy,xxxx?xxx = 1 Fault has occurred during adaption\nxxxxx?xx = 1 No current supply to throttle valve\nxxxxxx?x = 1 Battery voltage too low (below 8V)\nxxxxxxx? = 1 Idling switch open 9,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C 9,4,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min ; 10,0,Układ Regulacji Lambda 10,1,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5% 10,2,Napięcie,Lambda [V], Zakres: 0,0...1,0 V 10,3,Cykl Pracy,Zaworu N80, 0...20%\nDotyczy cyklu pracy zaworu elektromagnetycznego filtra z węglem aktywnym (N80) 10,4,Współcz.Korekcji,Lambda,Przy Aktywnym odpowietrzaniu zbiornika\n -20...2 % ; 11,0,Adaptacja Lambda 11,1,Czas Wtrysku [ms] 11,2,Wartość Wyuczona,Bieg Jałowy, -1.0...+1.0 ms 11,3,Wartość Wyuczona,Częśc.Obciążenie, 0.9...1.15 ms 11,4,Odpowietrzenie,Zbiornika ; 12,0,Układ Regulacji Lambda 12,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 12,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 12,3,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5% 12,4,Napięcie,Lambda [V], Zakres: 0,0...1,0 V ; 13,0,Zuzycie Paliwa 13,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 13,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 13,3,Prędkość Jazdy, Samochodu [km/h] 13,4,Zużycie Paliwa,[l/h],0,5...2,0 l/h ; 14,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-4 14,1,Cofnięcie Kąta,Cylinder 1 14,2,Cofnięcie Kąta,Cylinder 2 14,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 3 14,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 4 ; 15,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-2 15,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 15,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 15,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 1 15,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 2 ; 16,0,Cofnięcie Kąta Wyprzedzenia Zapłonu - Cylinder 1-2 16,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 16,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 16,3,Cofnięcie Kąta,Cylinder 3 16,4,Cofnięcie Kąta,Cylinder 4 ; 17,0,Zapłon (Układ Spalania Stukowego - Cylinder 1-4) 17,1,Napięcie,Cylinder 1,0.4...1.3 V 17,2,Napięcie,Cylinder 2,0.4...1.3 V 17,3,Napięcie,Cylinder 3,0.4...1.3 V 17,4,Napięcie,Cylinder 4,0.4...1.3 V ; 18,0,Zmniejszenie Momentu Obrotowego 18,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 18,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 18,3,Cofnięcie Kąta,W.P - Skrzynia 18,4,Kąt Wyprzedzenia,Zapłonu,6...14°BTDC ; 19,0, 19,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 19,2,Skrzynia Biegów,Status, 0 = Neutralny\n 1 = Wrzucony Bieg 19,3,Klimatyzacja,Status, 0 = Wyłączona\n 1 = Załączona 19,4,Sprężarka,Klimatyzacji, 0 = Wyłączona\n 1 = Załączona ; 20,0,Stan pracy układu regulacji sondy lambda 20,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 20,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 20,3,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C 20,4,Układ Regul.,Lambda - Stan, ; 21,0,Stan pracy układu regulacji przepustnicy 21,1,Stan Modułu,Przepustnicy,,xxxx?xxx = 1 Fault has occurred during adaption\nxxxxx?xx = 1 No current supply to throttle valve\nxxxxxx?x = 1 Battery voltage too low (below 8V)\nxxxxxxx? = 1 Idling switch open 21,2,Min. Położenie,Przepustnicy,70...100 % 21,3,Awaryjne Położ.,Przepustnicy,67...100 % 21,4,Max. Położenie,Przepustnicy,0...20 % ; 22,0,Położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego 22,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 22,2,Masa Zasysanego,Powietrza (G70),Wymagane (Bieg Jałowy): 76...164 mg/cykl 22,3,Czujnik Halla,- do +,26...30 22,4,Czujnik Halla,+ do -,86...90 ; 98,0,Adaptacja przepustnicy - Status 98,1,Czujnik Położenia,Przepusynicy (G69),3,7...4,75 V 98,2,Nastawnik,Przepustnicy (G68),2.28...4.75 V 98,3,Status przepustnicy,,00000000 98,4,Warunki Pracy,,10 = Błąd / 01 = Nastawienie Trwa / 00=OK ; 99,0,Układ Regulacji Lambda 99,1,Obroty Silnika,(G28),Wymagane (Bieg Jałowy): 750...850 Obr/min\nZakres: 0...6800 Obr/min 99,2,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),Wymagane: 80.0...110.0 °C 99,3,Układ Regulacji,Lambda [%],Zakres -25...+25%, Wymagane -5...+5% 99,4,Układ Regul.,Lambda - Stan, ;
kamil-vag Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 A i sonda Ci stoi caly czas w logu na 1.02 V - czyli albo uszkodzona, albo rzeczywiście cały czas leje... ale najpierw zrób coś żeby nie waliło błędu z MAF...
danioRM Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) 23 godziny temu, kamil-vag napisał: A i sonda Ci stoi caly czas w logu na 1.02 V - czyli albo uszkodzona, albo rzeczywiście cały czas leje... ale najpierw zrób coś żeby nie waliło błędu z MAF... @kamil-vag @k232 Dzisiaj się za to zabrałem i okazało się że przepływomierz był odłączony. Podłączyłem go, błędu nie ma, ale silnik nie ma mocy. Odłączyłem go tak jak było wcześniej, ale efekt ten sam, obroty wolno idą w górę, silnik nie ma mocy. Może trzeba zrobić adaptację przepustnicy? Pomiary VAG-iem z podłączonym przepływomierzem. Jak to teraz wygląda? http://vaglog.pl/log-004_012_013_419eXi.html http://vaglog.pl/log-004_lf689.html http://vaglog.pl/log-012_nmj99m2.html http://vaglog.pl/log-013_f5Z6va.html Edytowane 23 Lutego 2017 przez danioRM
kamil-vag Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Sonda zaczęła pracować... to już pół sukcesu, ale korekty za bardzo na - czyli mieszanka za bogata. Adaptację możesz zrobić... ale przepatrz lepiej wtyczkę/przewody od przepustnicy, tu też najczęściej pomaga jedynie wymiana całej przepustnicy... Nie wykrywa Ci po prostu, że przepustnica jest zamknięta i przez to nie działa poprawnie silnik regulacji klapy - tzw kiedyś "silnik krokowy"... Teraz tego błędu musisz się pozbyć...
k232 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 To w najgorszym wypadku przepustnica do wymiany.
danioRM Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) @kamil-vag @k232 Byłem dzisiaj u kolegi mechanika. Sprawdzał świece, wyczyścił je. Przepływomierz i przepustnica też zostały wyczyszczone. Sprawdził mi też 4 cylindry. Pierwszy miał ciśnienie 6 atmosfer, drugi 7, trzeci 7,5, a ostatni 8 atmosfer. Pewnie ktoś go mocno cisnął na autostradzie. Prawdopodobnie silnik bierze olej, bo z wydechu ciągle cieknie jakaś ciecz, jak na tym filmiku. http://www.dailymotion.com/video/x5cy8zs Poza tym korek wlewu ma żółty osad. Zaproponował mi dodatek do oleju ceramizer, aby zwiększyło się ciśnienie na cylindrach o ok. 3,4 atmosfer. Co o tym sądzicie? VAG pokazuje te błędy, ale pewnie to jest przyczyną. Co teraz najlepiej zrobić? Za kilka dni pojadę do innego mechanika upewnić się czy miał rację. Czy po wyczyszczeniu świec, podłączeniu przepływomierza może mniej palić? Jak zrobić adaptację przepustnicy? Edytowane 23 Lutego 2017 przez danioRM
k232 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 To Ty masz silnik do wymiany a nie przepływomierz...
danioRM Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Opublikowano 24 Lutego 2017 6 godzin temu, k232 napisał: To Ty masz silnik do wymiany a nie przepływomierz... Dlaczego tak uważasz? Na podstawie niskich ciśnień na cylindrach? Tutaj znalazłem ciekawą stronkę z różnymi poradnikami. Na temat cylindrów jest porada nr 1. Jest tam informacja, że trzeba wyjąć bezpiecznik odpowiadający za zasilanie pompy paliwa, silnik musi być także rozgrzany. Czy jest sens powtarzać ten test z zastosowaniem się do tych wskazówek? Niestety ja nie posiadam monometru, więc musiałbym odwiedzić kolejnego mechanika. http://www.ceramizer.pl/dodatkowe-materialy/porady-ciekawostki Jakie powinno być ciśnienie sprężenia w tym modelu, 1.6 AHL? Znalazłem ciekawy filmik na temat ceramizera. Co o nim sądzicie? Jest sens używać go? https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się