Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy z wymianą sprzęgła nalezy wymienic takze dwumase ? Po czym poznac jesli te drugie jest sprawne? 

 

Opublikowano

zwykle wymienia komplet

Opublikowano

jest jeszcze cos co trzeba bedzie uwzglednic przy wymianie ? 

Opublikowano

Jeżeli nie słyszałeś stuków, puków przy zmianie biegów nie trzesło silnikiem nie było jakiś bliżej nie określonych wibracji przy gaszeniu/zapalniu auta to smiało wymieniaj samą tarcze i docisk, dodatkowo po zrzuceniu skrzyni i sprzegla bedzie mozna zweryfikowac dokladniej jak wygląda dwumasa i ocenic czy sie nadaje do wymiany czy jeszcze przejezdzi jedno sprzęgło.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, akro023 napisał:

jest jeszcze cos co trzeba bedzie uwzglednic przy wymianie ? 

Wysprzęglik i łożysko oporowe. Jeżeli cieknie to uszczelniacz wału od strony skrzyni i właściwie to wszystko jeżeli po drodze przy odkręcaniu pół osiek nie wyjdzie, że gdzieś jest guma podarta albo przeguby mają dość. Warto jeszcze przyjrzeć się poduszce skrzyni.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Po prostu czuje na sprzegle ze bierze praktycznie przy samym koncu, do tego czasami falowanie obrotow 

Opublikowano
1 minutę temu, akro023 napisał:

Po prostu czuje na sprzegle ze bierze praktycznie przy samym koncu, do tego czasami falowanie obrotow 

Co masz na myśli mowiac falowanie obrotow? Przy wciskaniu pedalu gazu pod obciazeniem sprzeglo sie slizga i "obroty faluja"? 

Opublikowano

slizganie sprzegla nie jest az tak zauwazalne, a moze wgl nei wystepuje bo nie wyczuwam tego 

ogolnie to przy startowaniu to powoli mi schodza obroty, wiec nei wiem czego to moze byc przyczyna 

Opublikowano

Sprzęgło raczej nie ma tu nic do tego. Szukać przyczyny gdzie indziej

Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega wyżej mówi, zostaw sprzeglo w spokoju szkoda pieniązków.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Jak Ci się zacznie ślizgać sprzęgło przy dynamicznej zmianie biegów to będzie ten moment żeby wymienić. I tak jak koledzy pisali najlepiej komplet : tarcza, docisk, dwumas, łożysko oporowe i ewentualnie wysprzeglik. Koszt w sumie 2100 + robota

Opublikowano

Sprawdź pompę sprzęgła. Moja miała dość i zgiął się teleskop przez co łapała bardzo nisko. Koszt ok 200 + robota.

Dwumasą się nie przejmuj. Trzeba mieć niefart, albo ognisty temperament za kółkiem, żeby rozwalić dwumas przy ALT. 

Jeśli zdecydujesz się na zmianę sprzęgła, najlepiej kompletu np Sachsa, mechanik bardzo szybko oceni czy dwumas nie ma luzów.  Ewentualnie podjedź pod stromą górkę na 4-ce przy 40km/h. Jeśli nie zacznie szarpać, masz już wstępne oględziny za sobą :)

Opublikowano

no te sprzeglo troche mnie irytuje ze tak wysoko dopiero lapie przez co czasami zrywa silnik :/ 

jak caly komplet trzeba by bylo wymienic to troche w koszta trzeba bedzie sie zakopac :(

Opublikowano

po zmianie sprzęgła dużej różnicy nie będzie, tez łapie na samej górze, niby przez pierwszy 1000km łapie od połowy ale potem wraca do normy.
jedyny plus lekko działający pedał sprzęgła.

wymieniałem w listopadzie komplet sascha - 1515 zł + 200 robota. nie wiem po co wymieniłem dwumas,  mój był niemal w idealnym stanie. teraz leży i się kurzy.

Opublikowano

Przed wymianą jak i po wymianie sprzęgła na LUK w A4 bierze w połowie. Nie wiem jak z regulacją pedała sprzęgła w audi ale kiedyś jak żona miała corolle d4d po wymianie sprzęgło brało od samej podłogi i nie dało się jeździć. Sprzęgło oczywiście też hydrauliczne i czytałem tam na forum, że absolutnie nie ma żadnej regulacji i tak ma być. Pojechałem do znajomego mechanika i dosłownie chwile podłubał coś przy pedałach i sprzęgło idealnie brało od połowy, a położenie pedała w stosunku do innych się nie zmieniło. I bądź tu mądry...

Opublikowano

U mnie jak odbierałem samochód od mechanika to nie umiałem wyjechać , bo można sprzęgło ręką obsługiwać, tak lekko działało i od samego dołu, a po tygodniu się ułożyło i łapie od połowy....  Zobaczymy co to będzie, jak odbiorę po weekendzie bo jeszcze coś tam nie tak jest, bo coś lekko stuka po wciśnięciu pedału i wróciło na gwarancję. 

Cytuj

Trzeba mieć niefart, albo ognisty temperament za kółkiem, żeby rozwalić dwumas przy ALT. 

Albo dużo jeździć ;) Po 250 tyś km to chyba nie tak wcześnie.

Opublikowano

to czyli to taka normalka w tych autach z tym sprzeglem ...

moze z ta pompa sprzegla jeszcze cos ewentualnie by zrobic 

 

 

Opublikowano
Dnia 25.02.2017 o 18:17, rade napisał:

Albo dużo jeździć ;) Po 250 tyś km to chyba nie tak wcześnie.

To nie diesel, żeby rozwalić dwumasę przy 200-250k km :)  Kolega tracer123 twierdzi, że miał dwumas w niemal idealnym stanie, a zdaje się, że już dawno przekroczył 250.

Dwumas ALT może dużo wytrzymać. To ten sam, którym szarpie 1.8T, który jednak o wiele gwałtowniej nabiera mocy.

Opublikowano

na razie sie wstrzymam z ta wymiana, bo moze rzeczywiście nie ma takiej potrzeby na ta chwile 

Opublikowano

Witam, podepne się pod temat sprzęgła 5 miesięcy temu wymieniałem kompletne sprzęgło + dwumasa Sachs + wysprzęglik i po tych 5 miesiącach zaczął dziać się problem bo przy rozgrzanym silniku gdy wciskam sprzęgło to słychać stuki.. co to może być ? Mechanik spieprzył robotę ? czy po takim czasie czyli 5 miesięcy jechać do nich z reklamacją ? Audi a4b6 2.0 ALT.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...