Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyświetlającą sie podczas jazdy kontrolka oleju..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio jeżdżąc na odcinku kilkanastu kilometrów zaczęła mi sie objawiać tzw lampa Alladyna - kontrolka oleju. Nie myśląc za długo dolalem oleju, ale problem nie ustał na długo, bo dzis ponownie zaistniała ta sama sytuacja. Znowu dolalem. Ale pozniej sprawdziłem stan oleju (jak trochę auto dostalo) i fakt, bagnet jest do kitu bo mało na nim widać, ale wskazywał na stan pełny, mimo to znów mi sie zapaliła kontrolka. Obawom sie, ze problem może leżeć gdzies głębiej, ponieważ jak auto chwile postoi, czy nawet zostanie ponownie odpalone to kontrolka znika (zreszta Check przed uruchomieniem tez pokazuje OK) i obawiam sie, ze tak bedzie w kółko, a wydaje mi sie, ze ta sprawa jest grubsza.

Auta nie piłuje. Jeździłem bardzo delikatnie, z reguły do 2 max 2,5 tysiąca obrotów przez cała podróż. Sporadycznie dolozylem więcej gazu.

Dodam, ze czujnik oleju został wymieniony niedawno (jakies 400 km temu)

Spotkal sie ktoś z podobnym problemem? Jest jakies rozwiązanie?

Z góry dzięki za odpowiedzi..

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia pompy oleju, pierwszy lepszy mechanik na pewno zmierzy Ci ciśnienie i będziesz wiedział co i jak.

Opublikowano

wyskakuje olej mini czy olej sensor? druga sprawa czujnik ori czy zamiennik? 

Opublikowano

Yyy.. a czym to sie różni? :) Raz mi lampa wyskoczyła z jakimś napisem, a teraz po prostu "Oil".
Czy włożyli zamiennik czy ori to cieżko mi stwierdzić bo sie nie pochwalili :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

orginał coś koło 300zł jak się dowiadywałem i mi się nie pomyliło. kontrolka żółta się zapala ? zobacz czy skasujesz na przyszłość samym otwarciem maski i odkręceniem korka. 

mi na początek wyskakiwało olej mini kasowało się otwieraniem maski po jakimś czasie zaczęło wyskakiwać olej sensor aż w końcu pali się oporowo nie zależnie co by nie zrobić. Wymieniłem na używkę ale ori narazię spoko.

ps. ogólnie temat już istnieje mogłeś się podpiąć 

Opublikowano

Ja mam fis ten jednokolorowy, czerwony. Zaświeca sie/wyświetla lampka oleju na Fis. No to na pewni mam zamiennik w takim razie, kosztował jakies 30 zl. W zasadzie może to tez wpływa jakoś na same wariatory/rozrzad?
No tak. Mogłem bardziej poszukać postu. Na przyszłość zwrócę na to uwagę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

wydaje mi się że mimo to powinneś mieć i tak dwa kolory lampki olejowej w a3 tak miałem Fis był czerwony na pół pola a jak miałem min to żółta się zapałała czerwona to kategoryczny zakaz dalszej jazdy. Sam czujnik nie ma wpływu na to ale jeśli masz za słabe ciśnienie oleju to jak najbardziej bo wariatory są napędzane olejem 

Opublikowano

Mi sie wyświetla na Fis, ta lampka, na środku, duża ikonka. Innej nie zaobserwowałem :/ zastanawiam sie czy nie wariuje wlasnie ten czujnik. ;/ W takim razie chyba mam problem, bo troszkę jeździłem (ale stan oleju był dobry) czyli ta lampka/obrazek w Fis to kategoryczny zakaz jazdy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

no nie mam do końca pojęcia jak to jest w a4 z czerwonym fis ja mam kolorowy wyświetlacz. musisz poszukać o tym info. Jeżeli to jest info o braku ciśnienia to odradzam dalszą jazdę 

Opublikowano

A masz jakies jeszcze inne statystyki na tym wyswietlaczu? Ja może swój przerobię ale tylko o średnie spalanie itp. No teraz mam tylko zasięg. Choć kolorowy Fis to tez fajny bajer ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A brak ciśnienia oleju jest gorszy od jego braku? Mówisz ze raczej na lawecie sie teraz lepiej poruszać? :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

może u ciebie po prostu czujnik wariuje ciężko mi powiedzieć bo masz czerwony fis jak to do końca działa. u mnie czerwona lampka to kategoryczny zakaz jazdy tak samo jak od płynu chłodniczego gdy miałem dziurawo chłodnice wyskoczyło na czerwono dzięki temu dolałem cieczy i nic się nie stało. Dodatkowe statystyki są take że masz czas działania silnika od zapalenia, średnie spalanie, średnią prędkość, zasięg i spalanie bieżące a po 2h jazdy informuje o tym by zrobić sobie przerwe , pokazuje również spalone żarówki i brak płynu spryskiwaczy.

Opublikowano

Mi nie pokazuje wlasnie średniego spalania itp ale to ogarnę w wolnej chwili i większym budżecie :) spryski, olej, hamulce, to mi wyświetla i kontroluje. O żarówkach nic nie wiem :) Ja mogę tez ustawic dopuszczalna prędkość ale to akurat pierdoła. Pewnie stopniowo bede go rozbudowywał ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Cześć, mam podobny problem. Zrobiłem miesiąc temu wymianę oleju z płukanką liquimolly. Zalany jak zawsze motul x-cess 5w40. Od niedawna pojawia się żółte oil min, czasem po kilkunastu minutach jazdy czasem później. Na bagnecie olej jest. Ostatnio na trasie ponad 200km kontrolka zdążyła się zapalić i zgasnąć. Wczoraj wyskoczyła po ok 15km. Co mam z tym zrobić ?

Opublikowano

sprawdź na przyszłość czy dasz radę skasować oil mini otwarciem maski u mnie tak było to po jakimś czasie zaczeło palić się na stałe oil sensor wymiana na ori używkę pomogły  

Opublikowano

W moim przypadku okazalo sie, ze czujnik jest zabrudzony.. zostal wymieniony, olej tez i filtr, jednak jakies opilki kraza w silniku, bo po kilku kilometrach mechanik stwierdzil, ze znowu zbieraja sie na nim opilki, widac jeszcze musi sie oczyscic.. wlalem mu vavoline 5w50 (taki mi polecili) zobaczymy jak bedzie..

Opublikowano

Panowie, notorycznie ta lampka mi wyskakuje, po przejechaniu kilkunastu/kilkudziesieciu kilometrow.

Kiedy sie zatrzymam, otworze maske i wyciagne i wloze bagnet, to ikonka znika na kolejne kilometry. Stan oleju jest ok, a nic innego, czy to zgaszenie, samo podniesienie maski czy dolanie oleju nie pomaga w zniknieciu tej kontrolki, musze wyciagnac i wlozyc bagnet... zglupialem, czy to wlasnie wina czujnika oleju, czy cos wiecej??

IMG_3164.JPG

Opublikowano

- Sprawdzałeś pompę? Ciśnienie? jak ktoś wyżej wspomniał ?

- Sprawdzałeś jaki masz czujnik jaki Ci wsadzili ? jeśli faktycznie dziadostwo to aut i wsadź ori

- Olej jaki kazał Ci zalać mechanik to raczej do Poloneza a nie do tego silnika..

Z resztą chyba ktoś Ci wyżej już napisał co masz do sprawdzenia łącznie z zamianą czujnika na ORI a nie na chińszczyznę za 30 zeta

 

Dnia 26.02.2017 o 18:25, spectrum89 napisał:

W zasadzie może to tez wpływa jakoś na same wariatory/rozrzad?

TAK  ma.. wpływ - są  sterowane międzyjnymi ciśnieniem oleju

Opublikowano

Ciśnienie oleju podobno Ok. Zmierzone niedawno i było jakieś 1,5 bara. Czujnik nie jest ori, poszukam na necie jakiejś używki .
Ale co z olejem, Valvoline 5w50 jest zły?? To jaki najlepiej wlać?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

ja mam też taki olej i nie widzę w nim nic złego. Co do kontrolki też mam podobny problem wyskakuje mi równo co 100km kasuję po przez uniesienie maski i właśnie sprawdzenie stanu oleju. Wymieniłem czujnik na ori używkę 2tyś km był spokój i znowu to samo.  Przy następnej wymianie znowu go podmienię bo mam jeszcze jeden może ten nie będzie felerny 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...