k232 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 Witam wszystkich Panowie, dowiedziałem się od mechanika, że potencjometr przepustnicy jest już za słaby i powoli widać, że nie wydala, która to jest część?? Druga sprawa to to, że jak się delikatnie kopnie na benzynie w pedał gazu to falują obroty, z czym to może być związane? Czy ktoś jest w stanie pomóc?
wojtek79 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Potencjometr przepustnicy jest zintegrowany z przepustnicą i znajduje się w tej czarnej plastikowej obudowie u dołu przepustnicy. To że falują obroty po kopnięciu to pewnie przez to może nie masz linki od pedału gazu do przepustnicy tylko przy pedale gazu też jest potencjometr.
k232 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Mam linkę do pedału gazu, wymienię całą przepustnicę i zobaczę czy dalej będzie problem.
pulpecik Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Wymienisz może na taką samą lub gorszą, używki mogą być zwyczajnie zużyte. Oryginał drogi(piszę w ciemno, bo nie wiem ile). Zamienniki jeżeli są to podziękowałbym -miałem do czynienia, bo montowałem ludziom potencjometry klapy w Ke-j. Spróbuj oczyścić sprejem do styków, chociaż co się raz wytarło to się nie "oddetrze". To cholernie ważny element, często zlewany przy problemach z wolnymi(ale nie tylko) obrotami w różnych silnikach. A podlegający normalnemu zużyciu skutkiem wycierania. Czasem udaje się przesunąć "pędzelek" na mniej zużytą część ścieżki oporowej ale potencjometr musi mieć taką mniej zużytą część. Nieczęsto ma, jednak w niektórych autach z braku dostępności tych lementów nawet w ASO(np. klasyki) podejmuje się takie próby reanimacji. Można dokonać pomiaru miernikiem czy reakcja na ruch przepustnicy przekłada się na liniową zmianę oporności potencjometru. Zazwyczaj wytarcie ścieżek następuje w zakresie charakterystycznym dla typowej jazdy jaka była udziałem określonej sztuki auta. Na wolnych rzadziej ale może też być "błotko", zanieczyszczające i ścieżki i "pędzelek" Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez pulpecik
k232 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Czyli ogólnie rzecz biorąc chodzi Ci o to aby pobawić się w potencojometrze ?
pulpecik Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ja bym spróbował: a- zmierzyć płynność zmiany oporności b- w przypadku b=d*pa wyczyścić potencjometr c- w przypadku a+b=d*pa wymienić Tak bym zrobił u siebie
k232 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Mi się wydaje, że przepustnica jest dobra bo nie stawia żadnych oporów przy robieniu adaptacji, ale faktycznie ten cały potencjometr może być już skończony.
pulpecik Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Sama przepustnica to kawałek metalu, w takich podzespołach ogólnie nazywanych "przepustnicą" zazwyczaj awarie związane są z nieszczelnością, swobodą ruchu, usterkami potencjometru i ewentualnych wyłączników czy napędów. Ogólnie to dosyć łatwo to obejrzeć, zdiagnozować.
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 Jedną zmieniłem ale jeszcze gorsza niż ta co była.. Na tej nie ma nawet ssania a obroty dalej wariują, mam jeszcze jedną też używaną ale nie mam nikogo kto by mi sprawdził przepustnicę na ostro czy działa
Randor Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Jakie są objawy uszkodzonego potencjometru? Wywala jakieś błędy? Może u mnie jest to samo. Szkoda tylko, ze nowa ori przepustnica to koszt ok 1000zł a używki można sobie w buty wsadzić. Edytowane 22 Maja 2017 przez Randor
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Falowanie obrotów, nierówna praca na biegu jałowym tzw. luz, błędów właśnie nie pokazuje - przynajmniej ja jeszcze nigdy u Siebie nie miałem. Nowa oryginalna ponad 1k zł... a zamiennik za 500 zł można sobie w buty wsadzić Edytowane 22 Maja 2017 przez k232
koloboro Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Ja bym na waszym miejscu najpierw poszukal nieszczelności w dolocie, a dopiero potem wymieniał przepustnice. Łatwo sprawdzić samostartem. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 30 minut temu, koloboro napisał: Ja bym na waszym miejscu najpierw poszukal nieszczelności w dolocie, a dopiero potem wymieniał przepustnice. Łatwo sprawdzić samostartem. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Słuchaj, samostart też nie jest taki hop siup. Jeżeli z autem coś jest nie tak to można nawet i spalić auto jak nie wiesz jak sprawdzać. U mnie nieszczelności wyeliminowane a więc co dalej ?
koloboro Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 trzeba podejrzeć wskazania potencjometru w vaguWysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 15 minut temu, koloboro napisał: trzeba podejrzeć wskazania potencjometru w vagu Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Wiesz dokładnie jak to obadać?
koloboro Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 w blokach pomiarowych, nie pamiętam dokładnie w których jest wskazanie wychylenia pedału gazu i przepustnicy.
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 1 minutę temu, koloboro napisał: w blokach pomiarowych, nie pamiętam dokładnie w których jest wskazanie wychylenia pedału gazu i przepustnicy. A pamiętasz jakie powinny być wartości?
koloboro Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 zaobserwuj dzialanie na jalowym poainna byc w miare stala wartość. vcds ma podpowiedzi. jak dodasz gazu ma plynnie wzrastać. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 Okej, to nagram filmik jakie wartości i później wstawię, jeszcze chwilę lapka podładuję
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się