mefjiu Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Opublikowano 11 Marca 2017 Dnia 10.03.2017 o 12:36, soul87 napisał: jaki przebieg masz? zdarzyło Ci się przegrzać silnik ? Przebieg realny ok. 250-260t km. Raczej nie przegrzałem, a jakby tak było, to jakie są tego skutki? Dnia 10.03.2017 o 13:09, k232 napisał: Przy zepsutej uszczelce pewnie, że dymi. No bo u mnie wali z kominów, że hoho...
sH3ep Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Przegrzanie często prowadziło do pękania bloków, w ostatnim czasie dość popularna usterka niestety. W moim przypadku jakoś bardzo nie dymiło przy walniętym bloku. Mocne dymienie może wskazywać na uszczelkę pod głowicą (co w porównaniu do pękniętego bloku byłoby dobrą wiadomością). Ale bez otwarcia silnika to nadal jest wróżenie ;/
mefjiu Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Opublikowano 11 Marca 2017 No właśnie... A pęknięcie bloku (w razie "W") da się zobaczyć gołym okiem? Czy ratuje mnie tylko wyjęcie go i na "prześwietlenie"? Rzekomo poprzedni właściciel robił obydwie UPG, ale szczerze papieru na to nie widziałem, a powiedzieć można wszystko, więc nie mam pewności... Jeszcze co do pęknięcia bloku... Kupiłem wczoraj ASNa z obróconą panewką i w razie jakby mój blok okazał się trafiony, to czy ten nadawałby się jeszcze do reanimacji? Bo wiem na 100%, że oleju dużo nie brał, wody w ogóle.
mefjiu Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) Ubywa i to sowicie. Ostatnio robiłem trasę 450km, to wracając dosłownie 6km od domu zapalił się judasz od wody, zjechałem w zatoczkę, maska do góry, patrzę, a tam z 700-800ml ubyło (tyle dolalem do max-a), za to na tej trasie oleju nic prktycznie nie ubyło... Edytowane 11 Marca 2017 przez mefjiu
Envin Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Dnia 11.03.2017 o 20:29, mefjiu napisał: Ubywa i to sowicie. Ostatnio robiłem trasę 450km, to wracając dosłownie 6km od domu zapalił się judasz od wody, zjechałem w zatoczkę, maska do góry, patrzę, a tam z 700-800ml ubyło (tyle dolalem do max-a), za to na tej trasie oleju nic prktycznie nie ubyło... no miodzio nic tylko jeździć z uwalonym silnikiem a później płacz bo pęknięty blok albo głowice spękane
mefjiu Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Opublikowano 16 Marca 2017 13 godzin temu, Envin napisał: no miodzio nic tylko jeździć z uwalonym silnikiem a później płacz bo pęknięty blok albo głowice spękane Kolego, przed tą trasą nie zauważyłem aż takich ubytków, głupi nie jestem, teraz auto w zasadzie stoi, żeby nie pogorszyć sytuacji. Masz może pomysł co to może być czy tak po prostu z nudów komentujesz? Bo jakbym chciał takie komentarze czytać, to bym na grupę na facebooku wrzucił pytanie...
Robero321 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) blok do sprawdzenia. Jaka kompresja ? Edytowane 16 Marca 2017 przez Robero321
mefjiu Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Opublikowano 16 Marca 2017 Kompresji nie mierzyłem... Tyle że na pomiarze kompresji też może być lipa, bo jak walnęła UPG, to pomiar chyba będzie niższy(?). Na weekendzie postaram się gdzieś podjechać na pomiar.
k232 Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 Robiłeś test uszczelki pod głowicą czy dalej nie??
mefjiu Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Opublikowano 17 Marca 2017 (edytowane) Zrobiłem dwa razy, za każdym razem po ok. 4 minutach płyn żółto-zielony (czyli wg instrukcji z aukcji wychodzi że walnięta, tyle że dymi z dwóch kominów)... Tylko czy jak jest pęknięta tuleja na którymś cylindrze, to nie wyjdzie jakby była UPG? Edytowane 17 Marca 2017 przez mefjiu
Envin Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 14 godzin temu, mefjiu napisał: Kolego, przed tą trasą nie zauważyłem aż takich ubytków, głupi nie jestem, teraz auto w zasadzie stoi, żeby nie pogorszyć sytuacji. Masz może pomysł co to może być czy tak po prostu z nudów komentujesz? Bo jakbym chciał takie komentarze czytać, to bym na grupę na facebooku wrzucił pytanie... Jeśli tak to zwracam honor. W każdym przypadku pęknięcia bloku jaki widziałem działo się tak że gotowało silnik do momentu aż wywaliło płyn zbiorniczkiem, acz kolwiek nie jest to pewnie reguła... A mój pomysł hmm optymistyczne założenie to biały dym po dłuższym postoju niekoniecznie musi oznaczać, że płyn jest w komorze spalania!! Na biało bd dymił jak odma ta pod kolektorem ssącym bd spękana i wtedy gęsty aż ciężki biały dym z obu rurek przez chwilę po odpaleniu, a właśnie dymi z obydwu rurek jednocześnie czy najpierw z jednej a po chwili z 2 czy tylko z jednej??? Jeśli odma cała to wszelkie testy UPG kompresja itd. A ubytek płynu to wycieki gdzieś mogą być których nawet nie zauważysz bo jak to płyn wyparuje od razu i już a wycieka jak ciśnienie się zrobi. Tak więc optymistyczny plan odma pod kolektorem ssącym + niezidentyfikowany wyciek. Pesymistycznie jeśli wyjdzie że upg albo coś z kompresja to mimo że np bd wskazywać na głowice to i tak sprawdź blok bo już niejedna osoba zrobiła głowice i potem się okazało że jest tak samo bo bloku nie sprawdzili.
mefjiu Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Opublikowano 17 Marca 2017 (edytowane) Na zimnym wydaje mi się, że dymi bardziej z prawej rury, ale delikatnie, może to tylko mi się wydaje- generalnie dym idzie z obydwu rur podobnie/ tak samo. Co do płynu, to temperatura na zegarach jest w normie, ciśnienie się nie robi, płyn się nie gotuje, muszę tylko podpiąć pod kompa i sprawdzić co za temperaturę VCDS pokaże. Odmy w razie czego mam z drugiego ASN-a, więc jakby co nie ma problemu z wymianą, tylko ciekaw jestem, czy sam sobie z tym poradzę. Jakby jutro była pogoda, to bym się tym zajął, warto spróbować, bo jednak robienie silnika to nie za bardzo optymistyczna wizja... Pomiar ciśnienia jutro mam podjechać do jednego warsztatu zrobić, bo dziś nie mieli czasu, więc z tym będę pisał. Oby wyszła jakaś pierdoła, bo za te pieniądze, co bym wykonał remont wolałbym zrobić coś w aucie Edytowane 17 Marca 2017 przez mefjiu
Envin Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 (edytowane) No musisz zdjąć cały kolektor ssący inaczej nawet nie sprawdzisz Edytowane 17 Marca 2017 przez Envin
mefjiu Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Opublikowano 17 Marca 2017 Dużo oleju przy odłączaniu odmy wyleci?
Envin Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Podejrzewam, że w Twoim wypadku nie wyleci nic bo jej nie będzie Oby tak było bynajmniej to by rozwiązało ew problem dymienia. Edytowane 18 Marca 2017 przez Envin
mefjiu Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Opublikowano 18 Marca 2017 Nie miałem dziś czasu na nic w zasadzie, bo pilna rodzinna sprawa mi wypadła... Teraz jutro niedziela, a w poniedziałek wyjeżdżam, więc wszystko zrobię najwcześniej w czwartek... Oby tylko odma, będę pisał
mefjiu Opublikowano 23 Marca 2017 Autor Opublikowano 23 Marca 2017 Witam! Dziś miałem chwilę czasu, więc zabrałem się za odmę... Wyczyściłem elementy zaznaczone na obrazku: <a href=https://zapodaj.net/3dbd813176291.png.html>Bez tytułu.png</a> Czy coś oprócz nich powinienem wyczyścić? Dodam, że udało mi się to wszystko wygrzebać bez ściągania kolektora, bo trochę za bardzo okablowany i do tego przewody od gazu, więc nie chciałem nic zepsuć. Czy coś pomogło, to się okaże, jak pojadę gdzieś i zagrzeję silnik. Na zimnym ze 2 minuty chodził i dym, jakby sporo mniejszy.
Envin Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Zdjęcie się nie wyświetla ale nie mogłeś wyczyścić wszystkich odm bez wyciągania kolektora!!! pod nim się wpina jeszcze taki krótki króciec którego nie ma opcji wyciągnąć bez zdejmowania kolektora a na 99% moim zdaniem ten króciec jest winowajcą...
mefjiu Opublikowano 23 Marca 2017 Autor Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) Spróbuj to zobaczyć: https://zapodaj.net/3dbd813176291.png.html Te wszystkie rurki, które zaznaczyłem wyciągnąłem i wyczyściłem, bo syfu było sporo. Roboty z tym miałem sporo, bo jednak to nie takie łatwe jak myślałem. Czy wszystko wyczyściłem? Tam pod kolektorem jest taka osłona silnika czarna, spora ok. 20-25cm długa, do której wchodzą rury od odmy, czy to też powinienem zdemontować i wyczyścić? Do tego na 100% trzeba demontować kolektor P.S.: Ta duża nakładka czarna, do ktorej wchodzi wąż odmy i która siedzie pod kolektorem też może być zapchana? Bo niestety dalej trochę dymi... Odrobinę mniej, niż przed czyszczeniem, ale jednak... Edytowane 24 Marca 2017 przez mefjiu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się