Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytan świeżaka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem tu nowy :)

Nabyłem swoje pierwsze Audi. Audi A4 3.0TDi Quattro 2005r, rozrząd na łańcuchu. ( dodam, że liczę się z kosztami eksploatacji auta )

Kupiłem je od Pana, który na oleju 5w40 longlife przejechał 30k km, co nie było zbyt mądre. Przy odpalaniu było słychać łańcuch, póki napinacze nie załapały, po wymianie oleju było lepiej. Teraz nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy nie ale co chwila mam wrażenie, że jednak go słychać :P olej zalałem 5w30 Castrola longlife, lecz ja będę go zmieniał co 12-15k km, mimo zaleceń 

https://www.youtube.com/watch?v=9adYQvbYPqE

Tu podsyłam filmik z odpalania, ciut długo załapuje lecz jedna świeca jest już zajechana i wyświetla błąd. Ciężko określić dźwięk z filmiku lecz może ktoś będzie w stanie coś powiedzieć ;p

Pytania, zaczynając od świecy, jedna jest wypalona to wymieniać jedną czy wszystkie ?

Korektor dolotowy, kupować nowy i wymieniać co wiąże się z większym kosztem czy usunąć klapki z tego ?

Filtr cząsteczek, póki co zostawić czy profilaktycznie się go pozbyć?

Biały dymek na 1 stopniu powyżej zera, nie gęsty to raczej zwykła para powstała na wskutek spalania co nie ? :P żadne wycieki raczej bo tak to byłaby gęsta i pojawiała się przez cały czas a tu przestała po rozgrzaniu silnika

 

Również jeżeli ktoś ma jakieś porady co by tu zrobić by polepszyć waruneczki auta to poproszę o podpowiedź.

Opublikowano

Filmu nie odpalałem, bo jestem w pracy :D

Sam niedawno kupiłem swoje pierwsze V6. Słyszałem wszystkie dźwięki, które bezlitośnie zwiastowały wybuch silnika. Okazało się, że silnik suchy jak pieprz, auto idzie jak dzikie, oleju i płynu nie trzeba wcale sprawdzać codziennie. Tak więc trzymaj się - będzie dobrze :D

Świece zawsze warto wymieniać w komplecie. Jak jedna padła to prawdopodobne, że nie długo padnie kolejna. Szkoda roboty. Z drugiej strony.. następna zima za rok :D

Filtr cząstek wywal jak zacznie się z nim problem.

Opublikowano

Chyba slychac rozrzad...
Ja swoj wymienilem kompletny+ od razu sprzeglo i dwumas jak skrzynia byla na stole. Jesli Twoj jest w zlym stanie to chetnie sprzedam moj wyjety. Jeszcze powinien posluzyc, ale ja chcialem wszystko od razu[emoji3]
Wywal castrola i zalej motula, mobila esp lub valvoline. Swiece komplet jak kolega napisal.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

 

Mogę Cię spytać ile wyniosło Cię zrobienie wszystkiego? :)

Ja pytałem kilku "profesionalistów" i ceny były rozbieżne za sam rozrząd... od 4,5k do 10k haha :D

Opublikowano

Rozrzad kompletny 4800 z czesciami. Dwumas okolo 2100.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
21 godzin temu, Jezol napisał:

Filtr cząsteczek, póki co zostawić czy profilaktycznie się go pozbyć?

BKN nie ma filtra...  zweryfikuj, jeśli nie masz filtra możesz lać 5w40

zdecydowanie słychać rozrząd, wali koło sekundy potem jest cisza więc panikować nie trzeba.  Kręcenie silnikiem nie pomaga, możliwe że po wymianie świec go nie usłyszysz. Nawet na zdrowym rozrządzie gdy na szybko w niskiej temp odpalisz silnik czasem go usłyszysz, wystarczy poczekać kilka sekund rozgrzać świecie i jest cisza.

Pamiętaj by używać ręcznego a jeśli chcesz zapinać biegi to zawsze zgodnie z ruchem, czyli jeśli auto zostawiasz na wzniesieniu tyłem w dół to wsteczny, przodem w dól, jedynka.

Opublikowano

Bon ma filtr. Wiem bo mam u siebie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

BKN był produkowany przez erą pseudo ekologii, DPF miały nieliczne egzemplarze.

Opublikowano

Ja akurat mam:/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Postępuj tak jak marcin4x4 napisał!

Klapki kolektorów jeżeli nie dają objawów klekotania jadąc na wysokim biegu ale niskich obrotach to daj sobie spokój. Jeżeli już to samo usunięcie klap i wyprogramowanie wystarczy!

Opublikowano

Koledzy z rozrządem to też nie przesadzajmy - przy odpaleniu zimnego silnika w 3.0 tdi jest bardzo słabe smarowanie i przez kilka sekund może być słuchać grające zawory - to jest częsty objaw w tych samochodach, ale większość użytkowników spanikowana wypisami wyczytanymi na forach leci od razu wymieniać rozrząd...

A mechanicy chętnie to robią bo mają z tego niezły hajs!!

DPF nie warto ruszać do puki nie będzie z nim problemu - jednak powinniśmy wszyscy wpierać ekologię!

Opublikowano

O jakich zaworach piszesz, bo o dziwo nie wiem o co chodzi? 

Opublikowano

chodzi o popychacze zaworowe, potrafią hałasować gdy ciśnienie oleju jest zbyt słabe. Dobra oliwa i nie ma problemu.

w TSI też grają... nawet na dobrym oleju.

Opublikowano
23 minuty temu, marcin4x4 napisał:

chodzi o popychacze zaworowe, potrafią hałasować gdy ciśnienie oleju jest zbyt słabe. Dobra oliwa i nie ma problemu.

w TSI też grają... nawet na dobrym oleju.

Tak dokładnie, cytowałem mojego mechanika bo sam byłem pełen obaw odnośnie kosztów naprawy rozrządu - on mnie uspokoił a mam do niego naprawdę spore zaufanie. Poprostu samochod potrzebuje chwilki aby osiągnąć odpowiednie ciśnienie oleju i uzyskać stabilne smarowanie. Jak jest napinacz walniety to rozrząd dzwoni nie tylko przy odpalaniu.

Opublikowano

Wtedy już musi być mocno walnięty, generalnie nie da się pomylić dźwięku popychaczy z wlaniem łańcucha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...