zibi0310 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Witam kolegów Mam pytanie co do ustawienia instalacji gazowej Audi a4 b6 avant quattro 1.8t Graty w aucie to; Sterownik stag qbox plus Reduktor AC r01 czerwony Wtryski barracuda 130 Auto po programie moc z 163km-193km Instalacja była zalożona jakieś 10tys km temu Gazownik który ja zakladał wystroił ja na mape z mnożnika i powiedział ze jest ok Co jakiś czas sieciła sie kontrolka silnika i często wyskakiwały błędy ubogiej mieszanki więc poczytałem na forum troszke zaopatrzyłem sie w kabelek i zacząłem sam regulować mając dość gazownika i kilku wizyt w tygodniu u niego W miedzy czasie lpg ustawial mi kolega z forum ale pozniej padl reduktor i auto wrocilo do gazownika Korekty po jego strojeniu w vagu ltft były w okolicach 10% a stft przy logach dynamicznych praktycznie w całym zakresie w okolicach 15%!!! Z tego co wyczytałem tego silnika nie stroi sie na mapy tylko na korekty z vaga wiec nie mając nikogo do pomocy zacząłem sam ustawiać na trasie (wiem ze niebezpieczne) Cześciowo nagrywałem sobie ekran laptopa a pózniej odtwarzając korygowałem Mając jakiś tam wykres chciałem zeby było dobrze ustawione wiec korekty przeprowadzałem w zakładce "korekta po obrotach" Teraz po ustawieniach w vagu korekty ltft są w okolicach -2% a stft podczas logów dynamicznych są cały czas w okolicach -1 do -4% Korekta dlugo terminowa jalowego 0 do -1% I teraz moje pytanie bo po mojemu jest ustawione ok ale koledzy z forum lpg (sugeruje sie 2 wypowiedziami) po obejrzeniu zdjec mowia ze mam bardzo przelane i teraz zglupialem bo nie wiem czy mam stroic tak zeby odchyłka miescila sie w granicach +-5% a w zakladce O B1 wartosci byly bliskie zeru czy nie sluchac i patrzec to co korekty z vaga pokazuja? Pytanie mam tez o czasy wtrysków na jalowym Na pb jest 2.4-2.5 a po przelaczeniu na lpg skracaja sie do 2.2-2.4 Jezeli zgram czasy wtrysków to korekta dlugoterminowa jalowego ucieka w strone ubogo I teraz nie wiem czy czasy wtryskow maja byc takie same czy patrzec zeby w korektach nie bylo ubogo Korekty na pb ltft to 0.8 a dlugoterminowa jalowego jest w okolicach 1.9 (czasami ciutek wiecej czasami ciutek mniej) Stft w logach dynamicznych sa w normie Nieszczelnosci nie ma bo sprawdzalem kompresorem Spalanie lpg na 40l przejezdzam okolo 270km w korkach w Warszawie w godzinach szczytu na oponach 227/17 wiec mysle ze przy tej masie jest w miare ok Wdzieczny bede za kazda opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Moja opinia jest taka, jesli wystroiłeś na korekty z vaga i jest teraz ok to nie przejmuj się tym co wyrysowuje stag na swoich mapach, bo one nie zawsze pokrywają sie z rzeczywistścią, szczególnie gdy w aucie jest sonda szerokopasmowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi0310 Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Łukasz13 jak zawsze pomocny i po kazdej pomocy z Twojej strony jestem spokojniejszy ze nie spier....czegos Dziekuje serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekp94 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 jak teraz wystroiłeś na gazie do korekt 0 to pewnie na benzynie masz nie do końca dobrze i korekty z 10 % ciśnienie paliwa lub szczelność dolotu sprawdz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apis Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Jak instalacja była strojona na korekty to nie tyle trzeba stroić żrby korekty były na 0%. Stroić trzeba tak żeby korekty na benzynie i na gazie miały taka samą wartość. Nigdzie nie jest powiedziane że fabrycznie korekty na benzynie są na 0%, może być tak że powiedzmy benzyna ma fabrycznie ustawione korekty na +5%. I ta wartość jest wtedy punktem odniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Galetto Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Korekta to nie jest wartość stała i nigdzie jej się nie ustawia. To odchyłka od takiego AFR jaki jest zadany w danym momencie w mapach ECU. Zero to jest idealnie to co chce ECU, a jeśli występuje korekcja w jedną czy drugą stronę to jest to odchyłka od wartości wzorcowej. Ustawiając LPG stroimy jak najbliżej 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się