kamdaro Opublikowano 13 Marca 2017 Opublikowano 13 Marca 2017 Panowie mam takie pytanie czym mozna wyczyscic uklad od klimatyzacji popsula mi sie sprezarka i jak wyjole filterek pod podszybiem bylo pelno opilkow a sprezarka rozpadla sie. Czym tanio i szybko wyczyscic uklad.
emil.wasiak.7 Opublikowano 13 Marca 2017 Opublikowano 13 Marca 2017 Podejrzewam, że najlepiej dać do speca. Czyszczenie układu, wtedy montaż nowej, zalanie jej olejem itd. Mam podobną sprawę do ogarnięcia na sezon więc chętnie poczytam jak jakiś obeznany kolega się wypowie [emoji1]Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Czyszczenie układu klimy tylko maszyną do tego przeznaczoną.
kamdaro Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Opublikowano 14 Marca 2017 Panowie a gdzie dostane taki maly filterek od kimy i jaki olej potrzebny do sprezarki i czy ja musze zalewac olejem sprezarke czy mechanik ktory bedzie mi nabijal klimatyzacje.
bialy986 Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Taki filterek dostaniesz np.w inter carsie firmy Hella za 10zl.Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Filtr rozprężny jest za 10-15zł, najlepiej wymontować swój i kupić takiego samego koloru.Osuszacz też do wymiany, jeśli jest stary bo on też opiłki i grafit wyłapuje.
Romeck Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Chłodnica też do wymianyWysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Prędzej parownik, bo z niego nie da się wypłukać wszystkich opiłków i grafitu.Troche nie opłacalna robota... żeby parownik wyciągnąć to trzeba rwać cały kokpit.Mnie też czeka płukanie układu ale wiem co znaczy prucie dechy dlatego tylko płukanie musi starczyć.
romanzlasu Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 zawór rozprezny nowy osuszacz nowy, chlodnica nowa a czyszczenie to najlepiej wszystkie rurki demontujemy i płuczemy płynem do płukania albo od biedy zmywaczem do hamulców, parownik tylko na maszynie albo zostawiamy bo wiekszosc opiłków na 95% zatrzymało się wcześniej. Wymiana sprezarki bez czyszcenia układu i wkladania nowych gratów to szkoda czasu i kasy bo nowa sprezarka i tak sie zmieli. Wydatek spory ale na pewno bedzie ok, sprawdzone
kamdaro Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Opublikowano 16 Marca 2017 W sprezarce pekly bodajze 2 podkladki male ale jedna dostala sie miedzy lorzyskiem a korpusem od strony paska i tam zrobilo szkody duzo. Jak wyjmowalem filterek to z tamtąd wylecialo najwiecej tego szajsu.
Hezen Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Większość opiłków i grafitu zapycha dysze rozprężną przez co mocno spada wydajność układu - sprężarka nie potrafi przepchnąć odpowiedniej ilosci czynnika przez dysze.
kamdaro Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Opublikowano 16 Marca 2017 Wlasnie dlatego sie zastanawialem dlaczego mi nie chlodzi klima po wlaczeniu. Bylo tak ze sprezarka stanela deba i po jakims momencie odblokowala sie i dalej chodzila ale nie chlodzilo no i ciezko mial silnik pracowac az w pewnym momencie nawet nie wiem kiedy urwalo pasek
Hezen Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Jeśli zmieliło łożysko i podkładke to nie ma co się dziwić że się postawiła i pasek spaliło xDGrafit i opiłki są natruralnym efrktem zużywania się kompresora.Moja sprężarka chodzi, bije słabe ciśnienie (podejrzewam zawieszony lub wyklepany zawór ciśnienia) a to norma w kompresorach zexel.Na ten rok mam w planach rozebrać kompresor, kupić uszczelnienia oraz wyżej wspomniany zawór i olej.Jak to nie pomoże to kompresor do wymiany - cylinderki i pierścienie wytarte przez to nie uzyskuje odpowiedniego ciśnienia.Do tego wszystkiego dojdzie płukanie układu. Jakby ktoś nie wiedział, no i ciężko uzyskać jakiekolwiek info na czym polega regeneracja kompresora to już tłumacze: na cylinderki jest nakładana wartwa chromu, następnie są dobierane pierścienie oraz wszystko docierane.W ten sposób dostajemy "nówke" kompresor który utrzymuje nominalne ciśnienie sprężania czynnika chłodzącego.
kamdaro Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Opublikowano 16 Marca 2017 Ten olej to gdzie go dostane. Bo ta moja sprezarka sie jie nadaje kupie uzywke i zalorze tylko musze naipierw kupic osuszacz filterek i wyczyscic uklad rurki wymyc no i ten skraplacz troche wyczyscic maszynowo a chlodnice da sie wyczyscic czy moze byc problem jak dam do czyszczenia maszynowego. Chodzi mi tez o ten olej bo nie wiem gdzie go dostac i kiedy sie go uzywa.
Nowak50 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 A jeżeli prawie 2 lata temu znalazłem na osłonie silnika tarczę od sprzęgła kompresora to czy sama wymiana sprzęgła wystarczy czy trzeba inny kompresor założyć ? Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
romanzlasu Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 od czegos to sprzeglo sie roleciało wiec pewnie zatarta sprezarka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się