Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepływka zaniża, wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moja przepływka od zakupu autka zaniżała. Powinna pokazać koło 92-95g/s a pokazywała 82-84g/s przy maks obrotach. Czyścił ją najpierw mechanik (spray do hamulców), potem ja (spray do MAF), potem drugi raz ja (mechanicznie), gdzie ją uszkodziłem. Zamówiłem używkę i po jej założeniu dalej jest koło 84 przy maks.
Poniżej daje porównanie.
Pytanie 1), czy to zaniżanie to jednak nie jest wina jakiejś nieszczelności czy w ogóle kosmitów?

Bo trochę dla mnie dziwny zbieg że używka pokazuje to samo. Dodam że map (w STAG) na wolnych wynosi 0,29-0,31. Maks to jakieś 0,97. Przy pełnym bucie 6000rpm jakieś 0,92-0,94. Dolot sprawdzany na PLAKa i podgląd korekt kilkukrotnie, nie znalazłem nieszczelności.


Sonda w moim autko jest sondą szerokopasmową. Po obserwacji logów wysuwam następujący wniosek. Moja sonda koryguje nawet w OL.
Pytanie 2), czy dobrze rozumuje, że tak na prawdę ze względu na działanie sondy szerokopasmowej mogę trochę problem ubogiej mieszanki "olać". Ewentualnie dolać mnoznikiem na LPG i cieszyć się jazdą bez stresu.

porównanie przeplywek.JPG

Porównanie.csv

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Dominik, ALT musi pokazać te 95 - 100 g/s. Tylko jeszcze by było dobrze, jakbyś podciągnął logi do co najmniej 6500 obr/min...  Druga sprawa, jak robiłeś te logi. Czy przed każdym logiem na PB stawałeś i kasowałeś korekty ? ? ?

Znalazłem swoje logi... też mi zaniżała. Ale po czyszczeniu było tak: 

obr.       maf g/s
6320 - 102.61
6360 - 105.39
6440 - 107.06

 

Opublikowano (edytowane)

Silniczek to AZJ :) 115KM. Gdzieś znalazłem wzór ogólny że przepływka winna pokazywać 0,8*MOC czyli 92g/s (pi razy drzwi potwierdza to przepływka innego kolegi z AZJ).  Kasowane były błędy. Potem z 10km na Pb żeby dojechać na stosowną drogę żeby dało się przycisnąć. W octavii I zegary przy deczko ponad 6tys mają czerwone pole:
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj2geKtzuTSAhXrApoKHbHmBZUQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.autoczesci-elektronika.eu%2F2210%2Czegary-vdo-skoda-octavia-1.6-1u1919034j.html&psig=AFQjCNFfnb9zWfCB9sNSyPyPKgack6Ybdw&ust=1490083123956502
dlatego nie wchodziłem w ten zakres. Ale mogę spróbować tak te 6500 wykręcić. Tą nową używkę potraktowałem IPA w sprayu, bo niestety goscie się zabezpieczyli przed wyciągniegnieciem samego czujnika ((w sumie im się nie dziwie, ktoś by wyciagnał wkład i odesłał i miałby za darmo) .  Dziś jak nie będzie lało sprawdzę co pokaże po czyszczeniu. Mam jeszcze taką podpowiedź żeby spróbować bez filtra powietrza. 

Z innej beczki, w aucie jest szerkopasmówka... Jeśli dobrze rozumiem (z obserwacji loga) to ona cały czas pilnuje mieszanki. Nawet przy bucie... Więc pytanie, czy jest się w ogole sens martwić tym zaniżaniem...

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

AZJ ;) myślałem, że ALT

Wydaje mi się, że te "short" korekcje przy bucie szły Ci za wysoko...  ale to by było normalne przy stanie kiedy MAF lekko zaniża. ECU dawkuje do wskazań MAF, ale sonda wychwytuje, że jest za ubogo (bo w rzeczywistości silnik zasysa większą dawkę) i robi korekcje na +

Zresztą wiem to po swoim przykładzie, jak MAF zaniżał korekty leciały przy butowaniu ostro na + . Po wyczyszczeniu MAF, spadły do chwilowo max chyba 8% - spójrz na wykres tej Twojej starej... tam miałeś już powyżej 2000 korekcje na +10, nie powinno raczej tak być... na tej używanej jest znacznie lepiej. 

Wydaje mi się, że przepływ powinien być powyżej tych 90 - nawet te 95 g/s - tam na odpiętej przepływce ECU podkłada przepływ z map i tak powinno zapewne być przy w pełni sprawnej przepływce i układzie dolotowym...  

W mapach jest podstawowy czas wtrysku/dawka wtrysku w funkcji obrotów i przepływu powietrza dodatkowo korygowany o temp i takie tam :P Jak dajmy na to przy tych 5900 powinno być 94 g/s a u Ciebie jest 84 g/s to siłą rzeczy musi coś dodać po korekcji z sondy... 

Zrób log najlepiej 1500 - 6500 na 3 albo 4 biegu... tylko przed logiem skasuj korekty, tak, żeby podstawowy czas wtrysku nie był zakłócony i wtedy zobacz jak to wygląda... Ogólnie takie korekty na poziomie 6% są do akceptacji... ale na tej starej te 12% to już coś było nie tak... 

Dodatkowo sam wiesz, że LPG zawsze coś tam korekty rozjeżdża... Jakie masz korekty "long" po dłuższej jeździe w ogóle ? ? ? 

Opublikowano (edytowane)

Na PB LTFT było rzędu -3 a wolnych +6 na biegu, na starej przepływce. Jeszcze nie zdążyłem sprawdzać na nowej. Po wymianie MAF  wydaje mi się że LPG wymaga regulacji.  Zauważyłem że jest tak że w momencie przejścia w OL korekta w 032 czyli LTFT na starej przepływce się zmieniała. Z tych +6 przyjmowała wartość +1 tylko w momencie butowania, później wracała stara wartość +6. Muszę sprawdzić jak teraz zachowuje się 002+032+033 tylko że to da duży "input lag".


O te korekty to chodzi mi o to że widzę wiele logów z 1.8T, z sondą 1V w których w logach na czas OL jest 0. Nie chce mi się wierzyć że wszyscy mają nagle tak sprawne auta :) więc mój domysł jest taki:

Sonda zwykła 1V nie jest w stanie określić stanu mieszanki dlatego  przyjmuje STFT w OL równe 0 i auto jedzie pracując ze sztywnych map. No i jeśli jest uboga mieszanka to Ty masz problem. Sonda szerokopasmowa jest sondą AFR, dokładnie określa skład mieszanki i mimo wszystko nawet w trybie OL wprowadza korektę tak aby uzyskać to co zadali w mapach w trybie OL. Mam taki pomysł że pomogłyby tu logi grupy 031 w aucie w którym MAF zaniża z sondą 1V i z moim. 

Draże ten temat bo myślę o tym żeby deczko podlać LPG tam gdzie mieszanka jest uboga i w efekcie komputer i sonda się mniej orobią :) 

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Masz tam chyba jeszcze grupę 031, gdzie pokazuje Ci wartość współczynnika lambda zadaną i wartość aktualną - może spróbuj do tego korygować LPG ? ? ? To jest właśnie wskaźnik AFR... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Tak wiem że tam jest AFR :) z tego sobie stroję instalacje LPG w OL, tylko że jeszcze nie zdążyłem tego zmienić do nowej przepływki. :)
I w sumie teraz myślę zrobić tak:
-przejazd na Pb z 031+033
-przejazd z "podlanym LPG" z 031+033
Jeśli pokaże mi że na Pb 033 będzie przyjmować te +6 a na LPG np. -2 czy 0 tzn. że moje myślenie na temat sondy szerokopasmowej i korekt w OL jest słuszne.
Zresztą tak jeszcze analizowałem moje tabelki:
5320obr stara przepływka czas wtrysku 18.7 nowa 17.68. 18.7/17.68=1.0577 czyli różnica 5.77%. stara miała korektę 12.5%. 12.5%-5.77%=6,73% czyli bardzo blisko pokazywanego na nowej 6.3%. Co znowu potwierdzałoby tą teorie... Choć do kompletu brakuje wskazania 032 bo ta mogła "zakłócać" moje obliczenia. Ale jak mówiłem w trybie OL jest takie zachowanie że 032 RUN zmienia się na wartość bliską 0-1%

Jeszcze dodam, logi dla porównania oba na tej nowej używce:
http://vaglog.pl/log-002_033_ZMCJbS4.html   -Pb
http://vaglog.pl/log-002_033_95GtA5y.html  - LPG

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Zawsze lepiej na LPG zrobić tak, żeby przy butowaniu ujmowało, niż ma dodawać z ubogiego ;) Co do szerokopasmówki to zgadzam się z Twoją teorią...  Tylko weź pod uwagę to, że wypracowane korekty mają wpływ na podstawowy czas wtrysku, dlatego najlepiej wszelkie spekulacje robić po kasowaniu korekt...

 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, kamil-vag napisał:

lepiej na LPG zrobić tak, żeby przy butowaniu ujmowało, niż ma dodawać z ubogiego

Czekaj, żebym dobrze rozumiał... ujmowało... w sensie co? mówisz o tym że jednak lepiej troszke podlać?
 

 

4 minuty temu, kamil-vag napisał:

Zawsze lepiej na LPG zrobić tak, żeby przy butowaniu ujmowało, niż ma dodawać z ubogiego ;) Co do szerokopasmówki to zgadzam się z Twoją teorią...  Tylko weź pod uwagę to, że wypracowane korekty mają wpływ na podstawowy czas wtrysku, dlatego najlepiej wszelkie spekulacje robić po kasowaniu korekt...

 

No tak... dobra dziś zrobię (przy pogodzie oczywiście) podlanie mnożnika w górnych partiach i dwa logi z kasowaniem zaraz przed butem :)

Jeszcze dwa logi na nowej używce Pb i LPG:
-http://vaglog.pl/log-002_033_ZMCJbS4.html - PB
-http://vaglog.pl/log-002_033_95GtA5y.html -LPG (patrzeć na koniec)

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
Teraz, zwonko napisał:

Czekaj, żebym dobrze rozumiał... ujmowało... w sensie co? mówisz o tym że jednak lepiej troszke podlać?

Dokładnie ;) Uboga mieszanka to samo zło :P 

 

Opublikowano (edytowane)

To prawda. Wszyscy tak mówią. Ja tylko biorę na to poprawkę bo tak naprawdę póki sonda sobie z tym radzi i auto jeździ w CL to wiele szkód nie na robi. Oczywiście nie nakłaniam do tego żeby tak jeździć, lepiej jeśli są wysokie zająć się problemem niż cieszyć się bo "eee....sonda se poradzi ;) "  . Z tym że bogata też nie jest zbyt zdrowa z tego co wiem, tyle że atakuje tańsze i prostsze do roboty części (katalizator czy np. świece a nie głowicę i zawory )

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Wszystko to prawda... ogólnie jak korekty mieszczą się w tych +- 10 % to nie jest źle, perfekcyjnie jak schodzi się do +-5%. Ale to już naprawdę trzeba posiedzieć w aucie i porobić korekcje po obrotach i temperaturze, ciśnieniu reduktora... Mi się udało tak zrobić, ale musiałem właśnie korekcje po temperaturze zrobić - ile się ujeździłem, żeby dojść do takiego stanu rzeczy... najlepiej by się to robiło w 2 osoby... w czasie rzeczywistym :P Klonowanie by się czasami przydało hehe... 

Opublikowano

A zatankujesz gaz innego dnia i z innej stacji i wszystkie korekty w ... xD przejedziesz kilka tys km pozatykasz filterki i też już co innego będzie :P pewnie dlatego przesiadłeś się na diselka  :P ja podchodzę do tematu jako do nauki i z luzem. Pierwszy raz jak się dowiedziałem, że mam +6 na run i że to znaczy uboga mieszanka to schowałem auto pod płachtą i nie jeździłem (żart :P ). I tak moje autko rzadko widzi 4000-4500rpm a co dopiero więcej. Dzięki za wszelkie rady i poświęcony czas. Teraz najwyżej odezwe się po testach.

Opublikowano

Kamil, przepłwyka używka przeczyszczona. Wypsikana po prostu IPA w sprayu, gdyż nie mogłem rozkręcić, w razie gdybym chciał ją odesłać.
Po pewnym przestoju ale dodaje (logi tego samego dnia, tyle co czas na założenia filtra, kasowanie błędów zaraz przed logiem):
http://vaglog.pl/log-002_033_kAooG.html   -log bez filtra powietrza na Pb (log środkowy) max 91.2g/s
http://vaglog.pl/log-002_033_Y3VAaR.html   -log z filtrem powietrza 88.6g/s
różnica 2.6g/s. Wniosek filtr mimo nowości deczko psuje przepływ.  No cóż zwykły filtron. Korekty są lekko na ubogo do tych 5-6%, a przy bucie do max 4%. Co ciekawe większe mimo większej dawki :) 
Podsumowując przy takich korektach i takim braku około 4 g/s z tego co wiem powinna dać 92g/s) chyba zrezygnuje i ją zostawię.

Opublikowano

Też bym już nie kombinował... a ten drucik był ładny metaliczny ? ? ? od niego zależy najwięcej bo to on działa jako element pomiarowy... 

Opublikowano

Wiem... Wlasciwie to chyba jest taka blaszka niż drucik.  Tylko szczerze nie bardzo szlo to dojrzeć przez kratke (a w razie gdyby trzeba było odesłać to wolalem nie demontowac) . Próbowałem nawet robić nagranie telefonem ale też guzik widać . Na pewno  nie wyglądał na jakiś czarny. Może kiedyś jeszcze się podejme rozkrecenia i go jeszcze trochę potraktuje. Zrobię mu kapiel w IPA ;) słyszałem ze to dobry i nie inwazyjny sposób. Woreczek i ipa a w środku sam przepływomierz (bez rurki) 

Opublikowano

Dzięki Kamil za wszelką pomoc ;)

Opublikowano

Mogę odgrzać i zapytać jak na vagu sprawdzić przeplywke? Bo mi mechanik mówił ze świruje gdy wymieniał przepustnicę ale wole sam to sprawdzić by mu za nic kasy nie dawać. Silnik to 1.6adp benzyna :)

Opublikowano

Log dynamiczny i statyczny. Grupa 002, dobrze by było przy okazji sprawdzić korekty (lambda). Nie wiem czy w ADP są one w 007 czy w 033, ale chyba w 007. 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...