ew89cia Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) Witam, Auto a4 b6 1,8t quattro avj, na zawieszeniu 1be. Zamierzam zdjąć miskę i przeczyścić smoka w weekend (pewnie porobię zdjęcia). Posiłkował się bede poniższymi tematami z audizine (u nas na forum brak DIY): http://www.audizine.com/forum/showthread.php/608133-B6-1-8T-Oil-Pan-Removal-Install-DIY http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ I krótkie pytanie: czy trzeba popuszczać sanki w w/w modelu auta czy wystarczy podwiesić silnik żeby zdjąć michę i wyczyścić smoka? Edytowane 27 Marca 2017 przez ew89cia
Gość Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) trzeba odkrecic sanki od podłużnic i podnieść silnik, pw poszło Edytowane 27 Marca 2017 przez uszol
ew89cia Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 Dzięki za konkretne info. Niestety bedę miał przy tym tylko swoją parę rąk. Porobię jakieś foty i opiszę już po wszystkim.
wesz82 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Pamietaj tylko by nie ruszac tylu sanek bo bedziesz musial zbieznosc robic.. Silnik na podnosniku do gory i sanki popusc i spokojnie wyjdzie. Nie wiem czy czasem w b6 sa sruby na polaczeniu miski ze skrzynia gleboko schowane.pamietaj o nich.
Gość Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) A po co niby ruszac sanki z tyłu do tej roboty? W kazdym 1.8t sa dwie sruby ukryte w zamachu i jest do nich kur#$#ski dostęp. Najlepiej je odkrecic na samym poczatku jak sanki sa na swoim miejscu. Dwa razy juz robiłem po mistrzach ktorzy łamali tam bity i obrabiali śruby. Obyło się bez zwalania skrzyni, sprzegla i dwumasu ale jak zakatujesz śruby to po ptokach żaden patent nie pomoże. Zawartość dodana 6 minutes later 34 minuty temu, ew89cia napisał: Niestety bedę miał przy tym tylko swoją parę rąk. Może byc ciezko ja sam bym sie tego nie podjal bo nie bedzie kto miał Ci podważyć brechą sanek a nie sadze, że opadna tak nisko ze smok nie bedzie blokowal miski. Robiłem i w b5 i w b7 i zawsze jeden podważał sanki brechą a drugi targał inaczej sie blokowało. Edytowane 27 Marca 2017 przez uszol
ew89cia Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 19 minut temu, wesz82 napisał: Pamietaj tylko by nie ruszac tylu sanek bo bedziesz musial zbieznosc robic.. Silnik na podnosniku do gory i sanki popusc i spokojnie wyjdzie. Nie wiem czy czasem w b6 sa sruby na polaczeniu miski ze skrzynia gleboko schowane.pamietaj o nich. Za co ten silnik podnieść. 1 lewarek pod skrzynię a drugi gdzie? Przymierzam się do kupna belki 500kg do uniesienia silnika i się zastanawiam czy bez niej da radę
krzysztof-kosior1 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Dodatkowo zdejmij i umyj pokrywę zaworów. Sprawdź stan ślizgów i łańcucha na napinaczu. Sprawdź wycieki z tyłu głowicy. Nie trzeba dokupować nowej uszczelki pod klawiaturę.
wesz82 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Uszol znow zaczynasz??? Napisalem tak zeby nie bylo nie porozumien jak u mnie z miska... Nie ma potrzeby targac sie z brecha no chyba ze 1,8 ma inaczej ale w tdi odkrecasz smok i miska schodzi jak marzenie. Pod spod daj lewarek pod sprezarke klimy.
ew89cia Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Jeszcze jedno szybkie pytanie. Elsa zaleca wymianę śrub M12x1,5x120 (N90956803) 2 szt. oraz M10x70 (N90663002) 4 szt ., te co odkręca się od łapy silnika. Niby że są rozciągliwe. I tutaj pytanie, wymieniać je jeśli po odkręceniu są dobre? Troche nie uśmiecha mi się płacić za tą M12 w ASO 18zł, a za tą M10 13,20zł za szt. Mogę je dostać jeszcze w metalowym w klasie 10,9, ale są to śruby z łbem zwykłym a nie podkładkowym (nacinanym). Podpowiedzcie, bo do weekendu muszę się ogarnąć.
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Ja bym je zostawil w sumie swoje zostawilem. Daj tylko na klej i nie powinno nic sie stac.
azure Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Zrób ładnego manuala z roboty z fotkami i opisem :-)
ew89cia Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, azure napisał: Zrób ładnego manuala z roboty z fotkami i opisem :-) Tak zamierzam. Do tego będę zdejmował pokrywę i wymieniał uszczelki pod napinaczem i pod pokrywą + czyszczenie pokrywy, no i oględziny łańcucha / napinacza. Wszystko poprzedzone pomiarami ciśnienia oleju i sprężania, oczywiście będzie przed zabiegiem płukanka LM pro-line i po całym zabiegu ceratec i za jakiś czas znowu pomiary. Plan jest ambitny... Edytowane 28 Marca 2017 przez ew89cia
azure Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Działaj, dasz radę :-) Jak samemu zrobi się to przynajmniej pewność, że dobrze.
ew89cia Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 No i dałem radę. Temat chyba wyczerpany, można zamknąć. Dzięki za pomoc! Poniżej link do fotorelacji. https://a4-klub.pl/topic/392266-czyszczenie-miski-olejowej-czyszczenie-smoka-diy/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się