donM. Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Witam, jako iż planuję zakup auta w najbliższym czasie i zastanawiam się nad A4 2.0 B6, jako iż w moim przedziale cenowym nie znajdę 1.8T. Jak ten silnik sprawuje się na LPG? Mam do przeznaczenia 13 tysięcy na samochód + koszty lpg rejestracji itp. Jestem w stanie wyrwać autko w dobrym stanie czy lepiej odpuszczać?
WYSKUN Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 2.0 130 koni spala wiecej oleju niż chodakowska na bierzni a 2.0 fsi 150 ma problem z osadzajacym sie nagarem
ecobuda Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Odpuść kolego. Zbieraj kasę i szukaj 1,8 t albo 1.9 tdi w manualu. Zrobisz program będzie latał jak szatan i Junkers ci nie potrzebny.
Kary Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Jako użytkownik alta jakoś bardzo nie narzekam, ale koledzy mają rację. Daj spokój z tym silnikiem. Celuj w 1.9 tdi najlepiej w quattro ewentualnie 1.8T. W tym budżecie kupisz samochód z około 300 tys przebiegu(to nic złego ale nie w ALTcie), silnikiem do remontu plus pewnie inne sprawy typu zestaw startowy(rozrząd/olej/świecie/filtry) - szybko licząc trzeba będzie dołożyć około 4-5 tys, do tego lpg za 2.5 k. Niestety ale dopiero jak policzysz te rzeczy wyjdzie Ci cena samochodu, cena za którą spokojnie możesz szukać tdi.
xsebo1 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Szczerze mówiąc to i vka lepsza od 2.0. Gazu spali ze 2 litry więcej, co nie robi różnicy. Instalacja gazowa trochę droższa ale mocniejsza konstrukcja. Gdybym w ostatnie 2 remonty z poprawkami 7 tys nie włożył to miałem inne plany. Wszystko byle nie 1.6 i 2.0 [emoji12] Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) 13k na a4b6 + instalacja lpg i rejestracja? z takim budżetem to raczej szukaj a6 c5 przed liftem i to nie wiem czy się zmieścisz. i nie próbuj uparcie pchać się w ALT, nawet jak nie przeszkadza ci spalanie oleju. inne części do tego silnika też w chorych cenach i nie pasują używki z popularniejszych 1.8t. ale z drugiej strony, mogę swojego ALT sprzedać, oleju dużo nie pije, nic nie stuka, nic nie puka hahah Edytowane 28 Marca 2017 przez tracer123
Kary Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Tracer jakie części są drogie do alta? Toż to zwykła rzędowa czwórka, różnicą się od innych 5 zaworami na gar - tak czy siak ja nie zauważyłem, żeby ceny były chore lub nie było używek lub zamienników. Zresztą koniec końców prócz żłopania oleju te silniki nie są specjalnie awaryjne...ale nie kupuj alta
Kozacz Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) bo będziesz kolejnym któremu trzeba będzie wytłumaczyć jak zrobić remont by nie jadł oleju swoją drogą w tym budżecie to będzie naprawde pożądny gruz moim zdaniem :/ auto kupisz za 13 ale troche wsadzisz w pierdoły do niego Edytowane 29 Marca 2017 przez Kozacz
tracer123 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 21 godzin temu, Kary napisał: Tracer jakie części są drogie do alta? Toż to zwykła rzędowa czwórka, różnicą się od innych 5 zaworami na gar - tak czy siak ja nie zauważyłem, żeby ceny były chore lub nie było używek lub zamienników. Zresztą koniec końców prócz żłopania oleju te silniki nie są specjalnie awaryjne...ale nie kupuj alta różnice w cenach się zaczynają gdy zaczniesz ładowac hałasy z silnika, nastawnik zmiennych faz rozrządu, wariator, łańcuszek i napinacz. nawet alternator ma inne mocowanie niż te z 1.6/1.8t i od ręki go nie dostaniesz.
xsebo1 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Wariator 450 zł regenerowany od benego, nastawnik 100-150 zł, łańcuch i napinacz raczej nieśmiertelny. Jeżeli ktoś wymieniał to chyba nietrafiona diagnoza. Alternator 600-700 po regeneracji producenta, u mechanika na chińskich częściach oszczędności lepiej nie szukać. Zawór wysokiego ciśnienia 1000 zł, ale kupujesz podstawę filtra oleju za 30 zł i masz razem z czujnikiem ciśnienia Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Kary Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Dokładnie tak jak xsebo pisze, ceny są raczej normalne, z dostępnością nigdy nie miałem żadnego problemu tym bardziej, że ALTów na części jest od groma i jeszcze więcej. Niestety ale nie mogę się zgodzić, że naprawy altów są drogie, chyba, że inaczej rozumiemy te ceny ale to w końcu klasa średnia-premium. Generalnie moim zdaniem, patrząc na koszta utrzymania i serwisowania tego auta/silnika nie ma strachu, że remonty rozwalą domowy budżet. Większe ryzyko chyba istnieje dla ropniaka bo tam są właściwie trzy droższe sprawy - wtryski, turbo, dwumas - jak padnie w jednym czasie to budżetem zachwieje
xsebo1 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Dwumas u mnie wytrzymał 165 tyś w 13 lat, także nie ma reguły. Przebieg potwierdzony serwisem, ale poprzedni właściciel (kolega) jest cienkim kierowcą. Wymienił razem ze sprzęgłem przed sprzedażą. Szkoda że łożyska nie wymienił mu mechanik, wysypało się po 100 tyś więc jak już wymieniać to komplet Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Henx29 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Posiadam ALT-ka i nie mam problemu z piciem oleju. Od wymiany do wymiany (1 rok) dolewam ok 3 setek. Do silnika nie mogę sie przyczepić. Posiadam go od 4 lat i nic sie z nim nie działo. Jedyne co to termostat, czujnik od kilmy, czujnik od temepratury chłodziwa... i tyle. Co mnie wkurza w tym aucie to jego konstrukcja odprowadzania deszczówki. Gołym okiem widać, że to jest robione tak aby zalewało to auto specjalnie i tylko zapiepszać do dilera po nowe serwo, moduł komfortu, mechanizm zamykania drzwi, silniczek od podnoszenia szyb... Wszystkie rzeczy, które wymieniłem lubią pływać. Jeśli już sie zdecydujesz na ALT-ka to zrób to wszystko tak aby zapobiec zalaniu bo serio potrafi to przynieść wiele problemów. Gdyby nie deszczówka zalewająca elektrykę to oceniłbym swojego ALT-ka na 5+.
tracer123 Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 (edytowane) Nowy alternator 650, nastawnik używany 350 - nowy ponad 1000 zł, używany wariator 450 - nowy ponad 1000 zł, łańcuszek i napinacz prawie 1000 zł, jak padnie pompa wspomagania to ciężko dostać "tanią" nową, do tego robota i części które trzeba wymienić przy robocie (uszczelka klawiatury itp). Do tego problemy z wibracjami (przez to wymieniłem dwumas, niepotrzebnie) , problemy z płynnym zmienianiem biegów (nie u wszystkich), co chwilę coś z elektryką bo coś ją zalewa. Wszystko wymieniłem i wiem że regeneracja turbo i bolączki 1.8t wychodzą taniej i ma się zapas mocy na długie znudzone lata. Nie ma co się upierać że alt to dobry silnik, nie jest i nigdy nie będzie. I dodam że mój alt nie bierze dużo oleju więc nie mam na co narzekać i robię rocznie 40kkm ( w dwa lata zrobiłem 84kkm). Wiem że niektórych to zaboli ale taka jest prawda, do póki wszystko jest dobrze to jest fajnie, jak zacznie się drzeć coś spod maski to zaczynają się problemy. I wiem wiem, po tylu remontach może to niektórych boleć i nie odpuszczą. Edytowane 30 Marca 2017 przez tracer123
zaldar Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Jeżeli ktoś szuka usilnie taniego auta to potem niech nie narzeka że kupił złoma nikt Ci nie sprzeda dobrego samochodu po okazyjnej cenie,potem narzekania że gówno,ale i gówno się zacznie psuć po 400 tys.a na liczniku 180 tys.Magia Panie.Widzę na ulicy że mnóstwo jeżdzi audic z tym silnikiem a na forum około 20 osób zrobiło shit z tego silnika,a co z resztą? może trzeba przy kupnie patrzeć na stan a nie na cenę
HQ-Automotive Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 To akurat racja, a niestety podczas oględzin to właśnie cena lub jak najniższy przebieg są wyznacznikiem tego czy kupimy auto, a nie jego stan faktyczny czy usterki jakie występują. Jeśli trafisz na zadbany silnik 2.0 w A4 B6 to bierz, ale nie jest ona zbyt dynamiczny i trochę spali. Mając 13k na auto szukałbym A6 C5 2.4 bo jest w Twoim zasięgu.
magicman Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 A mój alt ma 300tys na zegarach (przebieg prawdziwy) i złego słowa nie powiem.oliwy nie bierze,jeździ mi się nim dobrze pomimo tylko 130km,w silniku nic nie stuka i powiem że dziwię się jak słyszę o jakiś wariatorach czy innych cudach że ludziom to siada mimo że oficjalnie mają na zegarach 200tys i każdy jest prawdziwy Ja polecam ten silnik PS.moj alcik jest for sale
Kary Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 @tracer123Nie twierdzę, że alt to dobry silnik ale nie mogę też powiedzieć, że jest jakiś zły. Ceny jakie podajesz w moim odczuciu nie są jakieś ekstremalnie wysokie zwłaszcza, że po 300 kk u siebie nic z wymienionych mi nie padło. Zresztą nie będziemy zaśmiecać. Za 13 k nie kupi się dobrego nawet alta, który chyba jest najtańszy w zakupie w b6.
magicman Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 za czternastaka moge oddac mojego altka w klubie
tracer123 Opublikowano 31 Marca 2017 Opublikowano 31 Marca 2017 Ja swojego mogę oddać za 12k, z tym że blacharsko jest do poprawy. Mechanicznie w sumie igła. A na latane jest na 100% powyżej 400kkm, mimo że na blacie jest 250kkm. Co ciekawe oleju bierze mniej niż tym co mają "oryginalne" 250kkm i żłopie po litr na tysiąc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się