Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana oleju cz 10w40 na 5w40? Ajm 115pd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,  jakiś czas temu kupiłem a4b5 00r przebieg około 250k,  według książki serwisowej od dłuższego czasu miał lany olej 10w40,  osobiście po kupnie jak doradził mi mechanik też taki zalałem, (shell helix)  zrobiłem na nim ok 5 tys km i nic się nie dzieje, oleju nie ubywa! ,  czy uważacie że zostanie przy tym oleju  10w to dobry pomysł skoro śmiga już na nim kilka sezonów? Czy wymian na 5w czymś wtedy  grozi dla silnika, jakie koszta?  Pozdrawiam

Ps osobą opierające swoje wypowiedzi wiedzą tylko z internetów dziękuję :)

Edytowane przez Odiro
Opublikowano

Koszta oleju 5W ? :grin:

Opublikowano

Chodzi mi bardziej o naprawę ewentualnych rozszczelnień, jak może zareagować silnik?

Opublikowano

Osobiście znam jeden przypadek, w którym po wymianie oleju z półsyntetyka na pełen syntetyk zostały wypłukane nagarowe "uszczelnienia" i silnik zaczął gubić olej. Ale jest to jeden przypadek na milion, więc nie ma co się bać. Oczywiste jest, że zalegający w silniku nagar to nic dobrego, ale ekonomiczna opłacalność ewentualnego remontu uszczelek w silniku to kwestia sporna. Ja osobiście jeżdżę 1.9 TDI na pompie, mam na blacie teoretyczne 325 tys. km i podobnie jak Ty wiem, że od dawna jeździ na 10W40.  Postanowiłem nadal zalewać go 10W40, z tym że stosuję markowy olej wysokiej jakości. Nie ubywa, nie cieknie, nie dymi, i jestem zadowolony. Najważniejsze, aby stosować się do normy Audi/VW, ale decyzja należy do Ciebie :)

Opublikowano

Tylko ze silniki pd powinny miec koniecznie zalewane 5w. Ze wzgledu na pompki. Jesli twoj mechanik tego nie wie to kiepsko

Opublikowano
Godzinę temu, Mozgu napisał:

Tylko ze silniki pd powinny miec koniecznie zalewane 5w. Ze wzgledu na pompki. Jesli twoj mechanik tego nie wie to kiepsko

A tak w ogóle to gdzie można znaleźć informację jaka lepkość jest zalecana do danego silnika Audi? Wszędzie gdzie szukałem jest napisane jedynie 505/00, 505/01 itd. Klasy lepkości nie mogę się doszukać.

Opublikowano (edytowane)

Sam nie wiem czy są takie tabele... ogóle się przyjęło.. że jak mamy silnik z turbosprężarką to leje się olej 5W (full)

Ja do swojego 1.9TDI VP 90KM cały czas leję 5W40, na blacie 320, wycieków brak, nigdy nie uszczelniałem silnika itp

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Lej śmiało. Kumpel w passacie ze 4 lata na 10w40 jeździł. Zmienił na 5w40 i same plusy. Silnik ciszej chodzi, lżej odpala.

Opublikowano

Ale ty masz silnik vp do ktorego mozesz lac 10w40 z norma 505.00 a kolega ma pd do ktorego trzeba miec norme min. 505.01 a taki z 507 napewno by nie zaszkodzil. A znacznie lepiej dla turbo jesli masz olej 5w

Opublikowano

Z książki serwisowej poprzedniego właściciela wynika że już ponad 60tys km na 10w  więc nie wiem , mechanik mój mówił że bezpieczniejszą opcją jest zostać na 10w  po takim przebiegu tym bardziej że auto dobrze się spisuje. Turbina po regeneracji około 90tys temu . Jest jakiś olej 10w  który spełnia norme 505.01?  

Opublikowano

Milion razy walkowane.po co jeszcze to dalej drazyc????

Znieniaj wczesniaj dajac plukanke silnika i bedzie latac.

Co ma sie rozszczelnic pierscienie puszcza:wink:

Jak myslisz czemu turbo bylo juz robione???

Dlugie interwaly i 10w i masz wynik.

Opublikowano (edytowane)

Heh no może faktycznie cos w tym jest wesz82 :)

Od kumna samochodu (5lat, zrobione 105tyś km) turba nie robiłem, a też tam nikt nigdy nie studzi itp.. ale leję tylko 5W40 i wymiana co 15tyś km

No właśnie... a jest w ogóle olej 10W40 z normą dla pompo-wtryskiwaczy PD VW 505.01 ??

Do autora tematu.. możesz spróbować zacząć jeździć na tym oleju :

http://www.motul.com/pl/pl/products/specific-505-01-502-00-5w40

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Ze przy takim przebiegu padlo to malo wiarygodne bo moje ma 412kkm nalatane i dalej nie ma luzow, dalej jezdze na 5w40 i dolewam jakies 700ml od wymiany do wymiany bo lubie miec na max na bagnecie. Tez jezdze na motulu ale zdaje sie tym x-clean z norma 505.00

Ale koniec OT. Kolego twoja decyzja. Natomiast ja powiem od siebie to co powiedzial mi kolega z twgo forum. Ze jesli jest wyciek oleju to sie go uszczelnia a nie leje smole zamiast oleju zeby mniej cieklo. A temat rozszczelnien itd to myslalem ze juz zostal rozwiany w latach 90-tych. 

I najwazniejsze olej lejemy ciagle taki jak zaleca producent a nie jakies zmiany z powodu przebiegu bo pogarszanie oleju szybciej go wykonczy. I nawet ja bedziemy mieli milion to dalej auto najlepiej zeby pracowalo na systetyku spelniajacym norme przewidziana przez producenta

Edytowane przez Mozgu
Opublikowano

Dokładnie - jest wyciek. Naprawimy. A nie... Ja z 15w40 zmieniłem na 10w40. Żeby go przepłukać. Mam zamiar przy następnej wymianie zalać 5w40.

Opublikowano
59 minut temu, Mozgu napisał:

Tez jezdze na motulu ale zdaje sie tym x-clean z norma 505.00

Zdaję się, że na X-cessie :hi:

Opublikowano

Niech bedzie, dawno nie widzialem banki bo nie musze za czesto dolewac zwlaszcza ze obecnie z osobowki korzystam w weekendy a na codzien poruszam sie ciezarowka :)

Opublikowano

Kolego ja też miałem trochę obaw. Kupiłem auto był zalany 10w, przez 6 lat, przez poprzedniego właściciela. Jeszcze wcześniejszy właściciel zrobił czipa( taka wersja light) i lał motula 15w50 full syntetyk. Ja kupiłem,  jest teraz program, już przy którym wypadało by żeby dmuchawce było lżej i leje motula 5w, wymiana max co 10 tyś. Dolewam jakieś kilka setek przy 5 tyś żeby było max. Przebieg licznikowy około 370 tyś. Ja zrobiłem prawie 50 i nic się nie rozszczelnia. Twój wybór, ale ze względu na niskie temperatury zimą  lepszy byłby full syntetyk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...