artdlug Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 A4B7 BPW 103 kw, 300 tysi najechane. Hej. Od dwoch dni stwierdziłem,że mam wiecej oleju niż powinno być. wyczytałem że mogą to być uszczelniacze pd lub pompa wakum. Po dłuższym postoju zapala jakby przez pierwsze 2s. chodził na 3 garach, pozniej jest git. Auto przyśpiesza, ma moc ale tylko 135 km a powinno być 140(spr na hamowni). stan oleju wskazywał pomiędzy górną a środkową kulką na bagnecie, jakieś 3 cm powyżej max. Odciagnąłem olej do stanu min po przejechaniu zaledwie 70 km stan wzrósł na równi między min a max. Co jest powodem takiego szybkiego przybywania ON w oleju, wakum czy uszczelniacze a moze jeszcze cos innego. DPF był w 11% zawalony, wartość sadzy 97, choć nie wiem co to znaczy. DPF obecnie 0% a sadze zostały. Nie wiem od czego mam zacząć diagnoze a przy okazji co jeszcze wymienic żeby było git. Ponadto słychać dudnienie w filtrze powietrza, czasami zdarzy się że nie słychać ale raz na 6 miechow. Na biegu jałowym spalanie wzrasta do 45 l/100km tak pokazuje fis- taki stan. Załącze logi choć nie wiem czy o te będzie chodziło. Prośba o pomoc.
ar3k92 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Dopoki mialem w BPW dpfa to tez mi przybywalo oleju, w dodatku byl rzadki i smierdzial ropą. To jest typowa bolączka w autach z dpf ze paliwo splywa do miski. Zwlaszcza jesli często przerywasz cykle dopalania dpfa. U mnie po wycieciu dpf problem zniknal. Poziom oleju sie unormowal. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
artdlug Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Tylko ze to raczej nie DPF. Wypalony zostal recznie choc mocno zawalony nie byl. A ropuchy przybywa szybko.
ar3k92 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Nie szkodzi. Samo posiadanie dpf rozrzedza olej, poniewaz czesto bez wiedzy kierowcy komputer sam go wypala np. w trasie kiedy sa do tego warunki. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
.Pablo. Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Jak przybywa ci tyle oleju to raczej bym autem nie jeździł, bo za chwilę będzie temat silnik stanął zatarty. Co do koni to sprawdź broki jak wyleciały to kilka koni uciekło na pewno.
SotoM Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) ja bym zmienił pompe vacum - używkę dorwac za 200zł lub kupił zestaw naprawczy i zregenerował swoją pompe a o wymianie oleju nie wspominam - bo odsysanie co chwila to nie tedy droga... co do dpf - zalej do baku STP dla DPF i zrób zbiornik na tym. układ paliwowy sie przeczysci a dpf sie lepiej bedzie wypalał.,.. Edytowane 28 Marca 2017 przez SotoM
artdlug Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 oki. dzięki za info. jutro ogarnę jaki nr ma wakum i zapodam drugą zobaczę efekt. jak będzie git to wymienię w niej gumki, tylko czy sam dam radę. SotoM może masz jakąś rozpiskę co po czemu czy film instruktażowy. olej wymienię tylko aż znajdę przyczynę mieszania się ON z OIL :-), buźka jest ale aż mnie bania ściska bo fura potrzebna.
piotrsob1 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Ta wartość "97" w grupie 068 to nie sadze tylko zawartość odłożonego w cegle popiołu Teoretycznie taki DPF powinien być już wymieniony dobre 30 gram temu Co do przybywania oleju , to przy takim tempie przybywania przyczyną jest wspomniana pompa tandemowa, albo uszczelniacze na pompkach Jak nie ma innych objawów wskazujących na problemy z o-ringami, to zaczął bym od tandemu
artdlug Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Dnia 1.04.2017 o 22:52, piotrsob1 napisał: Ta wartość "97" w grupie 068 to nie sadze tylko zawartość odłożonego w cegle popiołu Teoretycznie taki DPF powinien być już wymieniony dobre 30 gram temu Co do przybywania oleju , to przy takim tempie przybywania przyczyną jest wspomniana pompa tandemowa, albo uszczelniacze na pompkach Jak nie ma innych objawów wskazujących na problemy z o-ringami, to zaczął bym od tandemu Dzieki za podpowiedz. Nie wiem czy nie ma innych objawów. Jak silnik dlużej postoi to zapala jakby nie palil na jednym cylindrze. Potrzęsie chwile (max 2 sek.) i potem jest git. Na rozgrzanym tez taz na jakis czas zatrzęsie budą. Przyspieszenie oki. A i w fis mi na kompie spalanie wysokie pokazuje na luzie nawet do 40l/100km. Po mocy zawsze pokazuje 8.1 l/100km. Srednie spalanie tez jest większe o jakiś litr:( Do tego zastanawia mnie dudnienie w filtrze powietrza. Teraz jakby cześciej chodzi cicho tak jak powinien. Rzadko buczy. Ale jak nuczal to wszystko bylo oki.
piotrsob1 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Te 40l/100km jest jak najbardziej normalne i prawidłowe, jak odpalisz , zrobisz 100m i staniesz , a silnik będzie sobie parkotał na jałowym parę minut Problemy z równą pracą motorówki zaraz po odpaleniu mogą wskazywać na nieszczelne uszczelniacze pompek, ale równie dobrze może to być nieszczelna tandempompa albo nieszczelność układu paliwowego od tandemu w stronę zbiornika . Tę ostatnią przyczynę można wyeliminować podłączając paliwo bezpośrednio do tandempompy z bańki pięciolitrowej . Jak rano odpali tak jak zawsze to układ paliwowy do tandemu jest OK
fox60 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Też miałem problem przybywania oleju i najpierw obstawiłem DPF bo właśnie pokazywał 80 g popiołu, ale co się okazało byli tam już jacyś rzeźbiarze i DPF'a nie było a wywalili tylko tablice błędów z sterownika silnika. Po korekcie softu na normalny + wywalenie DPF nic się nie zmieniło, zmieniłem uszczelniacze na pompkach i spokój a znajomy z robocizną wziął za to 350 zł. A tak jak mówisz przybywało oleju dość szybko na 200 Km jakieś 250 ml z tego co pamiętam. Jest jeszcze opcja że to przez DPF bo się już nie ma gdzie wypalać ale to bym zostawił na koniec bo niestety koszty są wyższe.
artdlug Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Hej. Dawno mnie nie było:/ udało się ogarnąć temat. Wymienione zostały uszczelniacze (dziwny temat, ale pompki siedzą u mnie od 1.9 tdi a silnik mam 2.0 BPW 103kw). Mój super mechanior pozwolił mi być przy wymianie. Jestem dummy z niego jak i z siebie, bo podczas jego nieobecności wspólnie z serdecznym kolegą (kierowcą i użytkownikiem audianki/siostry) znaleźliśmy dwa broki, które leżały sobie w oleju (w śrubach torxowych wkręconych w głowice). Po skompletowaniu i skręceniu wszystkiego czuje się jakby w audiance był nowy silnik:)? Odpalił od pierwszego, oczywiście przy pomocy PLAKA, zaczął równo chodzić silnik, nie drżał i co najważniejsze nie było słychać buczenia w filtrze powietrza! Po zrobieniu 200 km stan oleju się nie zwiększa, chodzi cicho jakby był na CP(słowa kolegi). Ja osobiście bałem się jeździć bo silnika nie słyszałem podczas jazdy. Po wymianie jeżdże z głową podniesioną do góry:) już nikt się nie ogląda, że samochód głośno chodzi, teraz tylko po to by podziwiać. Dzieki za pomoc i wsparcie.
piotrsob1 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Czyli jak masz pompki od 1,9 to nasi już tam byli Spisałeś może ich oznaczenia ? Pytam z ciekawości, bo może się kiedyś przydać jakby był problem ze znalezieniem pompek od BPW. Chętnie też poczytam ja się sprawują w dłuższej perspektywie Najważniejsze że furacz lata i nie sprawia problemów
artdlug Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia 12.04.2017 o 22:22, piotrsob1 napisał: Czyli jak masz pompki od 1,9 to nasi już tam byli Spisałeś może ich oznaczenia ? Pytam z ciekawości, bo może się kiedyś przydać jakby był problem ze znalezieniem pompek od BPW. Chętnie też poczytam ja się sprawują w dłuższej perspektywie Najważniejsze że furacz lata i nie sprawia problemów Mam fotki jak cos to moge podesłać. Nie wiem czy tam ktos grzebał. Samochod by sprowadzany z Niemiec. Nie przeze mnie tylko handlarza. Wymieniali turbo i imbusa na pompie oleju bo padlo. sam nie wiem co myslec. Kazdy kombinuje, mechaniczki j...ne:) bys mi podeslal na maila [email protected] fotki jak wygladaja pompki od 2.0 tdi jezeli moje byly zmieniane. A glowica by pasowala od 1.9 do 2.0 i odwrotnie? Chcialem walnac chipa i nieszlo zrobic bo pompki dawki paliwa nie zwiekszaly, teraz wiem dlaczego:/
piotrsob1 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 W BPW pompki są BOSCH-a. Nr. OEM : 038 130 073 BJ Nr. Bosch: 0 414 720 229 A wyglądają tak samo jak od 1,9 organoleptycznie różnią się tylko oznaczeniami
artdlug Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Pierwszy raz na żywo widziałem pompki. Zapodam fotki co robiłem. Jest i nr i data chyba. Moge sie mylic. Napewno bosch.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się