Brzozek Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Witam, zauważyłem że po odpaleniu pojawia się dymek. Gdzie szukać problemu? Turbina regenerowana ok 3 lata temu, oleju też ubywa. DPF brak, podczas jazdy nie zauważyłem w lusterku żeby mocno kopcił. Przy usuwaniu DPFa wyszło że był mocniejszy soft który dobił DPFa oraz duże ciśnienie doładowania. Edytowane 28 Marca 2017 przez Brzozek
lenovo Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 sprawdź odmę czy pluje olejem . Przebieg potwierdzony ?
Brzozek Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Teraz, lenovo napisał: sprawdź odmę czy pluje olejem . Przebieg potwierdzony ? Odma wymieniona 1,5 roku temu na nową, przebieg raczej pewny kupowałem od znajomego który przed zakupem wszystko sprawdzał.
lenovo Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Ale nie chodzi mi oto czy odma jest sprawna tylko czy ona pluje olejem bo może pierścienie są już w kiepskiej kondycji soft też swoje robi . Jest też taka możliwość że turbo przepuszcza olej i dlatego kopci . Nie ma znaczenia czy turbo było regenerowane czy nie , po sofcie wszystkie elementy są bardziej narażone na uszkodzenie . Edytowane 28 Marca 2017 przez lenovo
Brzozek Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, lenovo napisał: Ale nie chodzi mi oto czy odma jest sprawna tylko czy ona pluje olejem bo może pierścienie są już w kiepskiej kondycji Czyli należy wypiąć wężyk od odmy, wprowadzić go do butelki/puszki i sprawdzić ile wypluje oleju? Edytowane 28 Marca 2017 przez Brzozek
lenovo Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Ja bym tego tak nie robił . Odkręć rurę doprowadzający powietrze do kolektora dolotowego i wytrzyj ile potrafisz wnętrze rury . Potem zakręć i przejedz się kawałek . Po powrocie ponownie odkręć i sprawdź czy jest mokro we wnętrzu delikatne pary będą ale nie mokro . Ile on bierze mniej więcej oleju ? Edytowane 28 Marca 2017 przez lenovo
zelek2012 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 U mnie ten sam problem, po odpaleniu dymek, podczas szybkiego gazowania na luzie takze, sprawdzałem odme tak jak kolega pisał wyzej z puszka i tam troche oleju się nazbierało ale nie dużo. dolewam ok litra oleju na 15 tys. Ciekawy jestem czy wymiana odmy by pomogła czy inna przyczyna.
Brzozek Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Ja wymieniam co 13tys Motul 5W30 ze względu na DPFa bańka 5L do silnika wchodzi 4.. resztę miałem na dolewki. Teraz raczej przejdę na 5W40. @zelek2012 ja wymieniałem pokrywę zaworów ponieważ po wyciągnięciu bagnetu było słychać wyraźnie jak uchodzi ciśnienie... auto kopciło jak smok na postoju przeważnie na światłach i ubywało oleju. Po wymianie pokrywy był spokój. Edytowane 28 Marca 2017 przez Brzozek
zelek2012 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 6 minut temu, Brzozek napisał: Ja wymieniam co 13tys Motul 5W30 ze względu na DPFa bańka 5L do silnika wchodzi 4.. resztę miałem na dolewki. Teraz raczej przejdę na 5W40. @zelek2012 ja wymieniałem pokrywę zaworów ponieważ po wyciągnięciu bagnetu było słychać wyraźnie jak uchodzi ciśnienie... auto kopciło jak smok na postoju przeważnie na światłach i ubywało oleju. Po wymianie pokrywy był spokój. Własnie chyba i ja wymienie i zobacze jaki bedzie efekt. ponod od 2.0 tdi jest lepsza odma
Brzozek Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Coś mi świta że były dwa rodzaje odmy w 1.9 te które miały ujście z odmy pod kątem były lepsze. Cena w ASO ok 700zł Teraz mam do wymiany wałek/panewki więc przy okazji mechanik sprawdzi co z tym dymkiem po odpaleniu. Koszty coraz większe...
zelek2012 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 3 minuty temu, Brzozek napisał: Coś mi świta że były dwa rodzaje odmy w 1.9 te które miały ujście z odmy pod kątem były lepsze. Cena w ASO ok 700zł Teraz mam do wymiany wałek/panewki więc przy okazji mechanik sprawdzi co z tym dymkiem po odpaleniu. Koszty coraz większe... no własnie także koszty nie małe, wymień przy okazji jak bedziesz miał rozebrane wszystko uszczelniacze bo i przez nie moze olej uciekac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się