Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór DV i N249 problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Ostatnio zauważyłem, że przy zmianie biegów podbija mi obroty, pierwsze co przyszło mi do głowy zawór DV, diagnoza trafna przepuszczał na podciśnienie, zamówiłem nówkę z ASO z końcówką P. Przy montażu nowego DV postanowiłem jeszcze dmuchnąć w rurkę od podciśnienia, która prowadzi do zaworu sterowania DV (N249) i ku mojemu zdziwieniu zaworek przepuszczał, założyłem DV, przejechałem się, problem ten sam podbija obroty, w związku z czym mam parę pytań:

1. Czy N249 ma przepuszczać na wyłączonym zapłonie czy ma być cały czas zamknięty?

2. Istnieje możliwość tymczasowego obejścia N249? Gdzieś kiedyś czytałem, że DV wystarczy podpiąć pod kolektor, podobno tak było to rozwiązanie w pierwszych 1.8T.

3.  Jeżeli możliwa jest opcja z pytania nr.2 to czy przy otwartym cały czas N249, DV powinna działać? (Teoretycznie jest wtedy wpięta jakby bezpośrednio w kolektor)

 

Opublikowano

Z ciekawości zapytam czy jak dodasz gazu tak na 2.5 - 3 tysiące obrotów i zdejmie nogę z gazu to obroty szybko spadają a czy wolno ??

Opublikowano

N249 przepuszcza do dv na wylaczonym zaplonie, lepiej sprawdz czujnik sprzegla czy dziala.

Opublikowano
30 minut temu, jacek70 napisał:

Z ciekawości zapytam czy jak dodasz gazu tak na 2.5 - 3 tysiące obrotów i zdejmie nogę z gazu to obroty szybko spadają a czy wolno ??

Raczej normalnie, przy przyspieszaniu jak czuć, że turbo pompuje puszcze gaz i wciśnie szybko sprzęgło podbija o ok 200 obroty

5 minut temu, Łukasz13 napisał:

N249 przepuszcza do dv na wylaczonym zaplonie, lepiej sprawdz czujnik sprzegla czy dziala.

Czujnik sprawny na 100% bo wyłącza tempomat.

Opublikowano

Może zaworem odpowietrzenia jest padnięty ?

Opublikowano
3 minuty temu, jacek70 napisał:

Może zaworem odpowietrzenia jest padnięty ?

Gdzie znajdę ten zawór?

Opublikowano

Pod kolektor em ssący w gumowym trójniku.  On ma w jedną stronę przepuszczać a w druga nie. 

Tak wyglada⤵

 

Screenshot_2015-06-15-23-09-14.png

Opublikowano (edytowane)

Parę miesięcy temu robiłem kapitalkę podciśnienia, ten zaworek jest nowy jak i wiele innych. 

 

PS. Wie ktoś może dlaczego pomimo uszkodzonego DV nie miałem charakterystycznego źrebaka?

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano

daj pod kolektor i tyle,ja u siebie zrobilem taka czystke ze na kolektorze zostal tylko dv ,zawor cisnienia paliwa,i servo,reszta poszla w smieci.

Opublikowano

Ja też miałem niedawno taki problem, że podbijało mi obroty, tempomat działał i na vagu wyszło, że czujnik sprzęgła jest dobry. Nie dawało mi to spokoju i zamówiłem nowy ori czujnik i problem z obrotami zniknął. 

Opublikowano
21 godzin temu, frezergt napisał:

Ja też miałem niedawno taki problem, że podbijało mi obroty, tempomat działał i na vagu wyszło, że czujnik sprzęgła jest dobry. Nie dawało mi to spokoju i zamówiłem nowy ori czujnik i problem z obrotami zniknął. 

Z tego co widzę na schemacie, jest to czujnik jedno obwodowy, czyli jak tempomat wyłącza to musi być dobry, ale dla pewności odepnę go i się przejadę zobaczymy czy będzie różnica.

 

Opublikowano

Wszystko zalezy jak miales uszkodzony dv. jesli był zacięty w pozycji zamknietej no to teoretycznie "kichanie" powinno byc slyszalne. Jednak gdy był uchylony z jakiegos powodu no to wtedy wiadomo. 

Trzeba tez pamiętać, ze w b6 obrory dzialaja bardzo plynnie, po prostu tak jest program napisany ze nie da sie bardzo szybko zamknac ani otworzy przepustnicy w trakcie jazdy, a to wszystko dlatego zeby zachowac maximum plynnosci. Przejedz sie z odpietym sterownikiem abs i zobaczysz jak szybko obroty spadaja i jak szarpie po odpuszcxeniu gazu. Wtedy zachowuje sie jak typowe auto z przepustnica na linke i bedziesz wiedzial o co chodzi. U mnie w bex tez podbija obroty przy takim dziwnym ukladzie sprzegla i gazu i to jest normalne. 

Opublikowano
6 godzin temu, marhew napisał:

Wszystko zalezy jak miales uszkodzony dv. jesli był zacięty w pozycji zamknietej no to teoretycznie "kichanie" powinno byc slyszalne. Jednak gdy był uchylony z jakiegos powodu no to wtedy wiadomo. 

Trzeba tez pamiętać, ze w b6 obrory dzialaja bardzo plynnie, po prostu tak jest program napisany ze nie da sie bardzo szybko zamknac ani otworzy przepustnicy w trakcie jazdy, a to wszystko dlatego zeby zachowac maximum plynnosci. Przejedz sie z odpietym sterownikiem abs i zobaczysz jak szybko obroty spadaja i jak szarpie po odpuszcxeniu gazu. Wtedy zachowuje sie jak typowe auto z przepustnica na linke i bedziesz wiedzial o co chodzi. U mnie w bex tez podbija obroty przy takim dziwnym ukladzie sprzegla i gazu i to jest normalne. 

DV przepuszczał ciśnienie od strony IC do podciśnienia (pęknięta membrana dźwigająca tłoczek), założyłem nowy z ASO, różnicy brak, idzie tak jak szła, dziwnych odgłosów brak, jednak po logach widać, że ciśnienie po puszczeniu gazu wzrasta (niżej wykres) muszę sprawdzić N249 czy jest sprawny i całe jego podciśnienie, aktualnie czekam na wakuometr i porobimy testy.

289a7684ee00.jpg

Mam jeszcze pytanie, czy obroty zamieszczone na poniższym filmie opadają normalnie? Przy wkręceniu i puszczeniu gazu, obroty opadają jakby dziwnie powoli, a od 3-4tys już bardzo szybko, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi i nie wiem czy tak ma być i to normalne czy coś jest skopane.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...