Kazim Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Drodzy klubowicze. Bardzo proszę o pomoc w diagnostyce pracy silnika w mojej B6. Historia jest długa i zawiła a rozwiązania do tej pory brak Przez pierwszy miesiąc po zakupie, czyli już prawie rok temu auto pracowało idealnie, cicho, bez żadnych wibracji, telepania. Pewnego razu po wyjeździe pod górę z parkingu podziemnego auto zaczęło telepać silnikiem, wyczuwalne były wibracje na kierownicy, lewarku zmiany biegów, karoserii auta. Po otwarciu maski widać, jak osłona silnika "telepie się" w lewo i prawo. Diagnostyka wskazała uszkodzenie poduszki silnika, tej z czujnikiem. Obie poduszki zostały wymienione na ori ASO, nie pomogło to rozwiązać problemu. Jako, że przymierzałem się powoli do chipa, postanowiłem sprawdzić auto na hamowni czy nie traci mocy - wynik 141,2 km w serii. Szukając przyczyny telepania, postanowiłem zrobić diagnostykę PD, wskazała ona problem z 3 oraz 4 PD, które korekcje miały odpowiednio w zakresie -2/-1,4 - warsztat polecił regenerację PD - tak też uczyniłem, zostały zregenerowane. Po regeneracji PD praca silnika poprawiła się i nabrał on większej dynamiki, lecz nadal widoczne i odczuwalne były drgania zarówno silnika jak i całej karoserii. Dalej były wizyty u róźnych mechaników, w między czasie coś dziwnie zaczęło stukać podczas ruszania. Większość "specjalistów" zdiagnozowała uszkodzone koło dwumasowe. Nastąpiła decyzja o wymienie. Zamontowany komplet sprzęgła i dwumasy SACHS. Po wymianie ustały drgania karoserii, lecz wciąż patrząc na silnik jego obudowa chodzi lewo prawo i są wyczuwalne drgania lewarka, silnik pracuje zdecydowanie głośniej niż po zakupie. Co do poduszki skrzyni - mechanik stwierdził, że wygląda dobrze i nie trzeba jej wymieniać. Co do pracy silnika stwierdził, że ten typ tak ma. Ręce opadają, bo wiem, jak ten samochód pracował wcześniej. Podsumowując co zostało już zrobione: - regeneracja PD (korekcje są bliskie 0, drugi PD odbiega nieznacznie z wynikiem -0,2) - wymiana dwumasy i sprzęgła SACHS - wymiana poduszek silnika na ori ASO Walka z tą usterką powoli zaczyna mnie męczyć, nie chcę się pozbywać auta, chcę je jeszcze eksploatować, żal było by je teraz sprzedać. Nie mam jednak pojęcia, co jest nie tak. Dodam, że silnik nie pobiera oleju od wymiany do wymiany (10tyś km) i nie kopci. Odpala praktycznie od strzała. Proszę was o pomoc w diagnostyce tego przypadku, wszelkie podpowiedzi, nakierowanie mnie na przyczynę tej pracy silnika. Za wszelką pomoc dzięki! Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez Kazim
michcio1985 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Niech jeszcze raz dokładnie popatrz na poduszkę skrzyni bo czasem tylko wydaje się być dobra. zdejmij pokrywę głowicy i oceń wałek czy nie podtarty i czy broki są w walkach pośrednich. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Kazim Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dzięki, sprawdzę jeszcze raz poduszkę. Czy podtarty wałek lub brak broków może powodować drgania silnika? Dodam jeszcze, że podczas jazdy np. na 2 biegu przy 1000obr/min gaz w podłogę i do 1400obr są większe wibracje, silnik zachowuje się jakby miał problem z 1 cylindrem, powyżej 1400obr. już jest ok. Byłem dziś u 2 mechaników i zgodnie stwierdzili, że problem może tkwić w jednej z pompek lub ogólnie układem paliwowym i najlepiej sprawdzić jakie jest zachowanie pompek przy dużym obciążeniu (wysoki bieg, niskie obroty).
michcio1985 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Może powodować. Właśnie główny objaw jest taki ze silnik chodzi głośno i wpada w wibracje. Zrób logi wtedy ocenimy stan pompek.Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Kazim Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Powiem tak, regeneracja PD miała miejsce jakieś 15k km temu. Myślę, że podczas regeneracji mechanik zwrócił by uwagę na zły stan wałka. Ale z drugiej strony, nie mam pewności. Jutro auto wlatuje na hamownię, więc poproszę o komplet logów a w Piątek zajrzę pod pokrywę głowicy i jeszcze raz na poduszkę skrzyni.
michcio1985 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Moc masz niezłą jak na serię, te silniki dostawały niezłe bonusy juz w fabryce. Powoli przeglądaj elementy i w końcu dojdziesz co ją boli.Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Kazim Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Wróciłem z hamowni, która pokazała 135km, czyli -6 km w stosunku do tego co było przed regeneracją PD. Trochę mnie to zmartwiło. Tuner zrobił logi statyczne i dynamiczne, stwierdził, że z PD/BIP etc. nic się nie dzieje a korekcje bliskie 0. Jedynie turbo przeładowuje w okolicach 4k obr i że przez to może być do czyszczenia zmienna geometria w turbinie. Finalnie auto dostało program na 159km i 385nm. Tuner polecił czyszczenie zmiennej geometrii. Fakt, że autko odpycha się już znacznie lepiej, ale niestety wibracji silnika ciąg dalszy. Jak już mówiłem, jutro zdejmuję pokrywę głowicy i zerknę na stan wałka, bo jeśli to nie on powoduje problem to już absolutnie nie mam pojęcia co..
Kazim Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Sprawdziłem dzisiaj wałek i jest w bardzo dobrym stanie, nie przetarty. Na szklankach również nie widać zużycia. Chyba pozostaje jedynie opcja oddania PD na gwarancję bo już nie wiem co powoduje taką pracę silnika.
Kazim Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Odświeżam temat, w aucie został dzisiaj wymieniony rozrząd, wałek rozrządu i szklanki, podmienione pompowtryskiwacze na inne sprawne i niestety dalej telepie serduchem. Szczerze to skończyły mi się pomysły na ten samochód. Temat wałkowany na róźnych forach i nikt nie wie jaka jest przyczyna.
mar34 Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 A kat synchronizacji wałka rozrządu miałeś ustawiany? U mnie silnik na wolnych co jakiś czasz tak jakby zrywał, a w zakresie 1600 - 1800 cała buda drżała i chodził na moje ucho strasznie"twardo" Zacząłem od dogięcia konektorków na pompkach, ale to nic nie dało. Następnie luknąłem sobie VAG-iem na kąt i okazało się, że ma +4, a ma być jak najbliżej 0. Po korekcji na silniku można stawiać piwko i nie ma prawa się wylać. Wszelkie wibracje ustały w każdym zakresie obrotów.
Kazim Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Zarówno przed wymianą rozrządu jak i po kąt synchronizacji wynosi 0. Mierzona również kompresja, na każdym cylindrze równiutko 26. Konektorki sprawdzane, są ok.
Kefiro Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Spadek mocy po regeneracji pompowtryskow... Najpierw napisałeś że lepiej ale hamownia pokazała odwrotnie. Zużyte pompowtryski więcej paliwa i większe przeładowanie i ot wychodzi tzw zdrowa seria???
piotrsob1 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Tym silnikiem to Ci telepie tak że widać drgania na karoserii, czy są to tylko leciutkie , nieregularne bujnięcia ledwo wyczuwalne jak siedzisz w fotelu ?
kociu84 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Tym silnikiem to Ci telepie tak że widać drgania na karoserii, czy są to tylko leciutkie , nieregularne bujnięcia ledwo wyczuwalne jak siedzisz w fotelu ?Delikatnie jak siedzę w aucie . Mocno jak dam 1200 obrotów i na tym przytrzymam. Przy przyvazowaniu do 3500 puści dyma czarnego i przy każdym odpaleniu mniejszego czarnego dyma też puszcza . Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
slawekk1980 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Z tym bujaniem silnikiem po przytrzymanu obrotów w okolicy 1100-1200 rpm to chyba normalka w tych silnikach, bo u mnie to samo, w innym B7 1.9 z przebiegiem niecałe 100 tys. też, więc tu bym chyba nie upatrywał nieprawidłowości, wychodzi że jest to reguła. Niech jeszcze inni użytkownicy tych motorówek napiszą czy mają to samo, chodzi o przytrzymanie obrotów na poziomie 1100-1200, silnik wpada wtedy w nienaturalne wibracje.
bercik2 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 U mnie w avf-e występują te szarpnięcia w okolicach 1600 obr. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
kociu84 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Z tym bujaniem silnikiem po przytrzymanu obrotów w okolicy 1100-1200 rpm to chyba normalka w tych silnikach, bo u mnie to samo, w innym B7 1.9 z przebiegiem niecałe 100 tys. też, więc tu bym chyba nie upatrywał nieprawidłowości, wychodzi że jest to reguła. Niech jeszcze inni użytkownicy tych motorówek napiszą czy mają to samo, chodzi o przytrzymanie obrotów na poziomie 1100-1200, silnik wpada wtedy w nienaturalne wibracje.I również puszcza dyma ? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
slawekk1980 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Jakiś nalot oleju z odmy jest ale sądzę że to w granicach normy, więc odma sprawna. Oleju dolewam niecały litr na 10000 km więc też norma.
kociu84 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Jakiś nalot oleju z odmy jest ale sądzę że to w granicach normy, więc odma sprawna. Oleju dolewam niecały litr na 10000 km więc też norma.Mam podobnie z tym że puszcza czarnego dyma więc coś z paliwem lub powietrzem choć wszystko sprawdzone,podmieniane i bez rezultatów [emoji45]Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
slawekk1980 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Na odległość ciężko stwierdzić, jak już kiedyś pisałem u mnie przy zimnym silniku też czuć lekkie drgania w kabinie, jak złapie 90 stopni to jest ok. Chcę ustawic synchro w okolicy zera bo niektórym to pomogło (teraz jest na -2,5) ale obecnie nie mam kabla i tak schodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się