Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problemy z gazem po remoncie głowicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czujnik halla raczej miałby raczej objawy takie same dla benzyny i gazu ( ale vag powie prawde). Co do cewki to bardziej stawiałbym na nią :mysli: wedle ksiązki "sam naprawiam" cewki i układu wzmocnienia ( jedność) nie da się sprawdzić tylko podmiana z innego modela :gwizdanie:

Opublikowano

Hmm, vag nie pokazuje błędów czujnika Halla. Czyli podmiana mi zostaje. Ktoś z 3-miasta by się zgodził?? [br]Dopisany: 26 Styczeń 2009, 18:44_________________________________________________Jako że na razie nie mam możliwości podmiany cewki zapłonowej, postanowiłem przyjrzeć się logom. Na razie zrobiłem statyczne. Obserwacje:

Blok Pomiarowy 06, wartość Lambda regulation: -13,3% (zakres -10% - 10%),

Blok pomiarowy 07, wartość Lambda reg control valve: -12,5% (zakres -10% - 10%)

Blok pomiarowy 08, wartość Injection period corrected: 3,35ms (zakres 1-3 ms)

W tych blokach pomiarowych tylko te wartośći wykraczają poza podane zakresy. Czy na tej podstawie można stwierdzić, że sonda szwankuje??

Opublikowano

Czy na tej podstawie można stwierdzić, że sonda szwankuje??

Nie do końca, bo to że przelewa mieszankę nie musi świadczyć o uszkodzeniu sondy. Zwróć uwagę na napięcie sondy w grupie 007 i na częstotliwość zmian tego napięcia przy podwyższonych obrotach biegu jałowego.

Opublikowano

Napięcie sondy w granicach normy (normalne obroty) na podwyższonych będę badał jutro. Dzięki[br]Dopisany: 29 Styczeń 2009, 18:50_________________________________________________Udało mi się zrobic logi

temat tu: http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b5_adr_logi_statyczne-t64308.0.html;new[br]Dopisany: 02 Luty 2009, 08:12_________________________________________________Witam ponownie. Proszę o ocenę tych logów co zrobiłem.

A gdybym był na 100% pewny, że układ benzynowy (cewka) jest sprawna, to co w układzie gazowym mogłoby powodować takie zachowanie silnika?? Czy np zapchany filtr, listwa, zamiana wtyczek od wtryskiwaczy gazowych może na to wpływać???

Pomóżcie, proszę, bo jestem bliski ;(.

Na dodatek spalil mi 42 litry lpg, a przejechalem 180 Km. !!!!!!!!! HELP !!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

to gigantyczne spalanie wskazywałoby na sonde (miałem kiedyś podobnie) ale zerknołem na twoje logi i niby sonda działa, kolega meteogda prosił żebys jeszcze zobaczył jak zachowuje sie sonda przy wyższych obrotach.

Opublikowano

specem nie jestem ale sądze że 2000 to wystarczająco, zaraz sie wybieram do swojego samochodu to zloguje swoją sonde i porównamy

Opublikowano

Fajnie, dzięki wielkie, ja też idę logować.[br]Dopisany: 04 Luty 2009, 12:34_________________________________________________Logi na podwyższonych obrotach - gaz zrobione, od lewej - grupa 07, 08, 09

logipodwobrfb8.jpg

Opublikowano

wydaje mi sie że twoja sonda jest juz zużyta, sprawna sonda zmienia swoje napiecie w zakresie 0,2-0,8V raz na sekunde. Zrób sobie wykres w excelu czas/napiecie, u ciebie ta zmiana nastepuje raz na 2-4 sekundy ale niech ktoś bardziej doświadczony rzuci na to okiem

Uniwerslana sonda to koszt około 90PLN jeśli jesteś bardzo zdesperowany.

Opublikowano

Hmm, a czy taką uniwersalną sondę warto montować w samochodzie, czy raczej zainwestować w coś lepszego??[br]Dopisany: 04 Luty 2009, 14:22_________________________________________________A jeśli chodzi o desperację, to jestem :wallbash:

Opublikowano

Zawsze lepiej zainwestować :) ale uniwersalna też będzie działać, mam taką u siebie. Sondy uniwerslane nie zawsze mają takie charakterystyki jak powinny mieć dlatego zazwyczaj każdy poleci ci kupić oryginalną która kosztuję coś ze 3 razy więcej, twój wybór.

Opublikowano

hmm nie wiem, poczekaj aż spece powracają z roboty :wink4:

Opublikowano

jakbyś chciał sonde na podmianke to moge ci podesłac tylko wczesniej fotka wtyczki czy taka sama.

wymieniałem u siebie na nowe bo było prawdopodobieństwo zepsucia ale okazało się ze to nie wina sondy tak więc zostały mi 2szt

Opublikowano

to moge ci podesłac

Bede baaardzo wdzięczny. Jutro pójdzie fotka.[br]Dopisany: 04 Luty 2009, 20:02_________________________________________________Nr katalogowy mojej sondy: 058 906 265 A. Do ACK i ADR są takie same??

Opublikowano

A jeszcze zauważyłem jedną rzecz - czemu napięcia w grupie 7 i w gr 9 się różnią??

Bo ich pomiar był robiony w innym czasie...

u ciebie ta zmiana nastepuje raz na 2-4 sekundy

Reszty po prostu nie widzisz, logując kilka grup zbyt rzadko są robione kolejne próbki.

Czy np ..., listwa, zamiana wtyczek od wtryskiwaczy gazowych może na to wpływać???

Tak.

Opublikowano

nie wiem czy są takie same ale zamienniki na pewno wyglądają inaczej i wątpie zeby miały taki sam pomiar jak ori

mysle ze podmienic to jest 10min jesli nic nie pomoze trzeba szukac dalej

Opublikowano

To wtyczka. Przewody od lewej: biały, biały, szary, czarny.

wtyczkasondal1av0.jpg

[br]Dopisany: 05 Luty 2009, 08:02_________________________________________________Wrzucam jeszcze wykres działania sondy lambda.

wykreslambdaox4.jpg

Opublikowano

u ciebie ta zmiana nastepuje raz na 2-4 sekundy

Reszty po prostu nie widzisz, logując kilka grup zbyt rzadko są robione kolejne próbki.

zauważylem własnie że pomiędzy kolejnymi odczytami był spory odstęp ale nie byłem pewny co jest tego przyczyną, dlatego napisałem żeby się ktoś mądrzejszy jeszcze wypowiedział :)

Artur_Audi VAGa do ręki i jeszcze raz sonde zloguj ale tym razem samą grupę 7 i zrób nowy wykresik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...