kamil-vag Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Co do tego loga na zimnym, zobacz, że tam korekcje w pewnym momencie na 2 cylindrze masz prawie 2 mg... potem zostaje powyżej 1mg... w miarę rozgrzewania maleje, więc i wibracje też są zapewne mniejsze... Miałem u siebie podobnie... koledzy z forum poradzili mi wymianę uszczelnień. Ja dodatkowo wymyłem pompki na myjce ultradźwiękowej. Po tej operacji korekcje przy odpalaniu spadły i już nie masowało po fotelu A też wrzucałem logi na ciepłym i były OK. A na zimnym podobnie jak tu - wysokie... Tylko do wymiany uszczelnień potrzeba fachowca z pasją, co zrobi Ci to po instrukcji a nie na pałę... trzeba przeszlifować gniazda pompek itd... robiłem sam i miałem pewność, że się przyłożę i będzie dokładnie. Edytowane 8 Maja 2017 przez kamil-vag
A4 B6 Multi Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 1 minutę temu, kamil-vag napisał: Co do tego loga na zimnym, zobacz, że tam korekcje w pewnym momencie na 2 cylindrze masz prawie 2 mg... potem zostaje powyżej 1mg... w miarę rozgrzewania maleje, więc i wibracje też są zapewne mniejsze... Miałem u siebie podobnie... koledzy z forum poradzili mi wymianę uszczelnień. Ja dodatkowo wymyłem je na myjce ultradźwiękowej. Po tej operacji korekcje przy odpalaniu spadły i już nie masowało po fotelu A też wrzucałem logi na ciepłym i były OK. A na zimnym podobnie jak tu - wysokie... Tylko do wymiany uszczelnień potrzeba fachowca z pasją, co zrobi Ci to po instrukcji a nie na pałę... trzeba przeszlifować gniazda pompek itd... robiłem sam i miałem pewność, że się przyłożę i będzie dokładnie. Rozumiem...Rozmawiałem z mechanikiem to mówił żeby nie ruszać jak się nic niepokojącego nie dzieje.Jezdzi dobrze,nie trzęsie raczej w aucie,nie ma innych objawów...Rozumiem że korekcje max do 2mg, a im bliżej 0 tym lepiej?
kamil-vag Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Najlepiej jak są tak do 0,5 - 0,6 mg... Ty miałeś jeszcze w plusie kat synchronizacji jak dobrze pamiętam ? ? ? Ile to było ? Możliwe, że jakbyś zjechał na te -1.1 to lepiej by mu szło to odpalanie... 1
A4 B6 Multi Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 3 minuty temu, kamil-vag napisał: Najlepiej jak są tak do 0,5 - 0,6 mg... Ty miałeś jeszcze w plusie kat synchronizacji jak dobrze pamiętam ? ? ? Ile to było ? Możliwe, że jakbyś zjechał na te -1.1 to lepiej by mu szło to odpalanie... synchroangle 2.2-2.8 ,ale ja nie mam problemów z odpalaniem...
kamil-vag Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 3 minuty temu, A4 B6 Multi napisał: Rozmawiałem z mechanikiem to mówił żeby nie ruszać jak się nic niepokojącego nie dzieje. Trochę ma w tym racji... bo to jest wada fabryczna PD na jedną śrubę... gniazda się wyrabiają, pompka buja się na boki i zawsze coś przepuści gazów do szyny paliwowej, zakłócając proces spalania w komorze, stąd też zaczynają się pojawiać problemy w utrzymaniu równomierności biegu jałowego... niby jest zakres do 2,8 mg, ale wiadomo, że im bliżej 0,2 - 0,6 mg tym silnik będzie pracował równiej... Wymiana uszczelnień pomaga, ale problem "kiedyś" zapewne powróci, zostaje tulejowanie gniazd... tylko trzeba sobie odpowiedzieć, czy warto wydawać te kwoty 1000 wzwyż za to, by te korekcje były w granicach 0,5 - 0,6 mg...
kamil-vag Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 4 minuty temu, A4 B6 Multi napisał: synchroangle 2.2-2.8 ,ale ja nie mam problemów z odpalaniem... Nie chodzi mi o samo odpalanie, ale zazwyczaj niższe synchro ciągnie za sobą spadek korekt...
A4 B6 Multi Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 Teraz, kamil-vag napisał: Nie chodzi mi o samo odpalanie, ale zazwyczaj niższe synchro ciągnie za sobą spadek korekt... Ok rozumiem.Skoro auto chodzi Ok to pompek nie ruszam...
A4 B6 Multi Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) No chyba jednak coś jest nie tak.Dzisiaj odpaliłem auto 12,5stponi i po 3-5 sekundach od odpalenia zaczęło nim rzucać bardzo mocno jakby nie domagał któryś cylinder i coś stukało w silniku[tak jakby się dławił i stukał].Po chwili zgasiłem odpaliłem jeszcze raz to nic nie trzęsło i nie stukało. Dodam że jak stoję w korku to nie raz się zdarzy że dziwnie raz rzuci silnikiem i zaraz wszystko ok.To będą te pompki czy jak myślicie?? I jeszcze pytanie:czy zmiana z 5w30 GM na 5w40 MOTUL mogła pogorszyć pracę pompek??Bo jak kupowałem auto 3 miesiące temu i temperatury były ok 0 stopni to nie było mowy o najmniejszym drgnięciu ,a co dopiero o takich objawach... A może zacząć od ustawienia tego synchro na 0 czy -1,1 bo teraz jest synchroangle 2.2-2.8 Edytowane 24 Maja 2017 przez A4 B6 Multi
A4 B6 Multi Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2017 A więc minęło już trochę czasu i pogody też poniżej 0.Śmiało mogę stwierdzić co było było u mnie przyczyną "telepania budą" po odpaleniu.Synchroangle.Po wymianie rozrządu i ustawieniu w okolicach 0 do dzisiaj problem nie powrócił.Wielkie podziękowania dla kamil-vag bo dzięki niemu mam problem rozwiązany:)Dzięki Kamil...
Bartek1329 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 W dniu 2.12.2017 o 20:55, A4 B6 Multi napisał: A więc minęło już trochę czasu i pogody też poniżej 0.Śmiało mogę stwierdzić co było było u mnie przyczyną "telepania budą" po odpaleniu.Synchroangle.Po wymianie rozrządu i ustawieniu w okolicach 0 do dzisiaj problem nie powrócił.Wielkie podziękowania dla kamil-vag bo dzięki niemu mam problem rozwiązany:)Dzięki Kamil... A jakiej firmy zakładałeś rozrząd?
A4 B6 Multi Opublikowano 22 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2017 2 godziny temu, Bartek1329 napisał: A jakiej firmy zakładałeś rozrząd? Ori Audi
dieselchip_ Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 (edytowane) wrzuć na test blache pod egra... sorry nie doczytałem że temat sprzed kilku miesięcy Edytowane 22 Grudnia 2017 przez dieselchip_
A4 B6 Multi Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Chciałem dodać że jeżdżę już tak rok, ale teraz auto zaczęło palić 13-15L w korkach na klimie w mieście ,a średnio z trasą wychodzi ok 10L.Co będzie do wymiany?Pompki?Uszczelniacze pompek?
kamil-vag Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 Znowu logi by się przydały, te z korekcjami 13+18+23, do tego 004 i dynamiczny 003+008+011 może turbo nie wstaje jak trzeba i dlatego pali więcej...
A4 B6 Multi Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Jutro postaram się zrobić...Zastanawiam się jeszcze nad filtrem paliwa bo dawno nie zmieniałem,ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z większym spalaniem?
A4 B6 Multi Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Przesyłam logi,były robione na zimnym silniku.Od 10 sekundy zaczyna się lekka nierówna praca,mimo to na wykresach nie widać żeby coś nagle skakało,obroty nie raz na chwilę lekko spadają, silnik jakby się wtedy lekko dławił.Po ok minucie lekko zadymił.Później już idealnie...https://log.malonetuning.com/chart/236630#H8KLCADCnXVrWwIDTcOLw4EOwoMgEATDkH%2FDmcOzwpDCiFXDuzHChAPDlQ1uYsOFw4DCmsOYfsK9w4VePMOOwrwZw6doTMOvwpfCrGxiTsO7VgjCjUctwpfClMOlw4vCvwjCisK8cg7DilQlTMKTw7nCmHBIwrksS8Kcw7XCgsOCegPDl8OAwqLDhQMdegx4esKQw73Dv3dNZVtEw6vDinbDnsKfw5%2FDk2YEwoMAAAA%3D
kamil-vag Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 BIP-y jak na AVF wysokie, może być problem z dostarczaniem paliwa... Zrób dynamiczny grup 013+018+023 nie musi być dokładny, włącz VAGa i loguj i jedź, trochę przyciśnij, trochę normalnie, chodzi by wyłapać czy przy obciążeniu BIP-y jeszcze nie rosną... Zrób też dynamiczny 003+008+011
A4 B6 Multi Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Godzinę temu, kamil-vag napisał: BIP-y jak na AVF wysokie, może być problem z dostarczaniem paliwa... Zrób dynamiczny grup 013+018+023 nie musi być dokładny, włącz VAGa i loguj i jedź, trochę przyciśnij, trochę normalnie, chodzi by wyłapać czy przy obciążeniu BIP-y jeszcze nie rosną... Zrób też dynamiczny 003+008+011 Dzięki Kamil za odp.Czyli włączam 013+018+023 na ciepłym silniku i jeżdżę?Mam go przycisnąć do końca? A z tym 003+008+011 to też w silniku i blokach?To było że daje start log od 1.8 obrotów do końca i stop log?
A4 B6 Multi Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 W dniu 22.12.2017 o 18:04, dieselchip_ napisał: wrzuć na test blache pod egra... sorry nie doczytałem że temat sprzed kilku miesięcy A o co chodzi z tą blachą pod EGR?
kamil-vag Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 21 minut temu, A4 B6 Multi napisał: Czyli włączam 013+018+023 na ciepłym silniku i jeżdżę?Mam go przycisnąć do końca? Tak, możesz tez trochę przycisnąć. 21 minut temu, A4 B6 Multi napisał: A z tym 003+008+011 to też w silniku i blokach?To było że daje start log od 1.8 obrotów do końca i stop log? Tak, dajesz log od 1500 obr do 4000 tys. 21 minut temu, A4 B6 Multi napisał: A o co chodzi z tą blachą pod EGR? Wykluczasz niekontrolowane przez EGR przedostawanie się spalin do układu dolotowego...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się