Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po odpaleniu trzęsie budą, faluje i kopci na bialo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 minuty temu, kamil-vag napisał:

Tak, możesz tez trochę przycisnąć.

Tak, dajesz log od 1500 obr do 4000 tys.

Wykluczasz niekontrolowane przez EGR przedostawanie się spalin do układu dolotowego... 

 

Dzięki.Idę działać,dam znać...

Opublikowano

A tu turbo.Jak wcisnąłem gaz do dechy to mocno wbiło w siedzenie,nie wiem co to jest że ma aż taka moc.Co prawda gruszka jest mocno podkręcona ,ale żadnych błędów na kompie nie ma o przeładowaniu itp.Co myślisz Kamil?Jak to wszystko według Ciebie wygląda?
https://log.malonetuning.com/chart/236649#H8KLCAB6W2xbAgNtwo1NDsOCIBDChcOvw4J6Jilaw7UwwoQFw4rChE5SwqHCgcKpwqnCnl7CoEnDo8OCw6V7w5%2FDuzFGPcOSw7PDjsKRMMOkwrQuRcOBYMKhwplzw4rDvMKhKkEFworClMKdwpDDmkl8URbClMKEG8K6wo1bY8OvTMOsCcK9E1dIwpp5BsOJK8O9I8K3woM4w6%2FDsX3DjMKow4xhwpJ%2BU8KTP8OADMKgYcKEC1zDoQTCusK%2BKcOdU27ClVTClsKZw7vCqh7CrcO9AsK1HHw%2Bw5AAAAA%3D

Opublikowano

Ja bym się pokusił o wymianę tych oringów i do tego czyszczenie styków na wtyczkach i dogięcie konektorków, te bipy jak pisałem dość wysokie jak na AVF.

Przydałoby się tez zmierzyć ciśnienie tłoczenia paliwa na tandem pompie... 

Co do logów MAF/MAP popraw... gaz od 1500 obr i cały czas wciśnięty do 4000 tys na 100% (pedał w podłodze).

Opublikowano
8 minut temu, kamil-vag napisał:

Ja bym się pokusił o wymianę tych oringów i do tego czyszczenie styków na wtyczkach i dogięcie konektorków, te bipy jak pisałem dość wysokie jak na AVF.

Przydałoby się tez zmierzyć ciśnienie tłoczenia paliwa na tandem pompie... 

Co do logów MAF/MAP popraw... gaz od 1500 obr i cały czas wciśnięty do 4000 tys na 100% (pedał w podłodze).

A to nie był jeszcze w podłodze? :)Ciekawe co będzie jak wcisnę na maxa:grin:Mam nadzieje że silnik nie "odleci"...

Opublikowano

A co do pompy vacum to wymieniłem rok temu na nową bosch z poprawionym króćcem ,więc raczej pompa OK.

Opublikowano

Teraz log OK, wydaje mi się, że geometria lubi się przycinać... także pilnuj, jak będzie za bardzo czuć moc, to turbo na stół i do czyszczenia... jedna rada - co jakiś czas rozgrzany motor, 3 bieg, długa prosta i porządnie powciskać parę razy, żeby przedmuchiwać turbo i rozruszać geometrię...

Opublikowano
57 minut temu, kamil-vag napisał:

Teraz log OK, wydaje mi się, że geometria lubi się przycinać... także pilnuj, jak będzie za bardzo czuć moc, to turbo na stół i do czyszczenia... jedna rada - co jakiś czas rozgrzany motor, 3 bieg, długa prosta i porządnie powciskać parę razy, żeby przedmuchiwać turbo i rozruszać geometrię...

Tutaj do geometrii bym się nie przyczepiał bo była  czyszczona ponad miesiąc temu i przestałem jeździć jak "emeryt" bo turbo fajnie wciska ,więc się trochę bawię tą turbinką:)Ale ostatnio ta zabawa na autostradzie skutkowała urwaniem wirnika tutaj temat:


Dziś zobaczyłem że wydmuchało lekko uszczelkę albo zaślepkę od EGR[Chyba przy składaniu turbo ostatnio "coś poszło nie tak"kolega mi pomagał i to On akurat składał...].Nie wiem czy to może mieć jakiś związek?
Podsumowując:
Pompki są OK?Ile wynosi korekcja dla uszkodzonego wtrysku który nadaje się do wymiany?Powyżej 2.1/-2.1?
Dlaczego dużo pali?Cały czas powyżej 10L[miasto,klima,korek] w trasie na poziomie 6,7-7L
Ta nierówna praca z rana i dymek nie ma nic wspólnego z uszkodzonym wtryskiem?Ew te oringi i czyszczenie styków?Boje się że jak wyciągnę wtryski to okaże się że któreś z gniazd jest zjechane i głowica pójdzie do regeneracji, a wtedy koszta na maxa.To wolałbym kupić inny silnik z dobrymi sprawdzonymi pompkami bo wyjdzie taniej...
Co z tą nadmierną mocą?Nic ciekawego na tych logach nie widać?
Jak ostatnio wymienialiśmy turbo to gruszkę zostawiłem ustawioną tak jak w tej wcześniejszej turbinie która się rozpadła,zastanawiam się czy ta moc nie jest przez tą gruszkę ze jest tak ustawiona?Czy jak jest ustawiona za wysoko to turbo może się rozlecieć?Czy pokazywało by przeładowanie na logach i kompie?

Opublikowano

Geometria czyszczona pewnie ręcznie... wystarczy odpowiednia temperatura, trochę oleju, trochę lejącego wtrysku i na te mikrorysy po papierze ściernym na momencie na nowo przykleja się syf... najlepiej kupić nową albo wypolerować albo szkiełkowanie... nie mówię, że na 100% geometria, bo może np. N75 łapać przycinki, ale patrząc po logach bardziej mi to wygląda na geometrię... 

W 1 logu co wrzuciłeś poszło na 2770 mbar, w kolejnych już było lepiej, ale też łapie chwilowe overboosty. Na razie to jest na tyle małe zjawisko, że N75 sobie radzi i zbija ciśnienie... jak przestanie sobie radzić to będzie łapał tryb awaryjny

Turbo wstaje Ci bardzo szybko, można by na próbę wydłużyć ramię o pół obrotu i wtedy zobaczyć czy nie będzie tego sporego przeładowania na początku i pod koniec loga... 

Uszczelka EGR jak masz podejrzenia to wymień... 

Korekcje to tylko pogląd na wtryski, prawdziwe sprawdzenie to jedynie na stole pomiarowym... ale jak oddasz tam, to na bank stwierdzą nieprawidłowość, żebyś u nich regenerował :P

Ja bym tego nie robił ,a zmienił jedynie te o-ringi, tym bardziej, że jeszcze tego nie robiłeś. Nie pisałbym od razu czarnych scenariuszy, że wybite gniazda... taka sytuacja to raczej jak ktoś robił kiedyś pompki i za słabo dokręcił śrubę mocującą, albo bardzo duży przebieg bez zaglądania pod pokrywę... 

Taka wymiana oringów, dogięcie konektorków nie zaszkodzi, a wręcz powinno pomóc... 

Opublikowano
14 godzin temu, kamil-vag napisał:

Geometria czyszczona pewnie ręcznie... wystarczy odpowiednia temperatura, trochę oleju, trochę lejącego wtrysku i na te mikrorysy po papierze ściernym na momencie na nowo przykleja się syf... najlepiej kupić nową albo wypolerować albo szkiełkowanie... nie mówię, że na 100% geometria, bo może np. N75 łapać przycinki, ale patrząc po logach bardziej mi to wygląda na geometrię... 

W 1 logu co wrzuciłeś poszło na 2770 mbar, w kolejnych już było lepiej, ale też łapie chwilowe overboosty. Na razie to jest na tyle małe zjawisko, że N75 sobie radzi i zbija ciśnienie... jak przestanie sobie radzić to będzie łapał tryb awaryjny

Turbo wstaje Ci bardzo szybko, można by na próbę wydłużyć ramię o pół obrotu i wtedy zobaczyć czy nie będzie tego sporego przeładowania na początku i pod koniec loga... 

Uszczelka EGR jak masz podejrzenia to wymień... 

Korekcje to tylko pogląd na wtryski, prawdziwe sprawdzenie to jedynie na stole pomiarowym... ale jak oddasz tam, to na bank stwierdzą nieprawidłowość, żebyś u nich regenerował :P

Ja bym tego nie robił ,a zmienił jedynie te o-ringi, tym bardziej, że jeszcze tego nie robiłeś. Nie pisałbym od razu czarnych scenariuszy, że wybite gniazda... taka sytuacja to raczej jak ktoś robił kiedyś pompki i za słabo dokręcił śrubę mocującą, albo bardzo duży przebieg bez zaglądania pod pokrywę... 

Taka wymiana oringów, dogięcie konektorków nie zaszkodzi, a wręcz powinno pomóc... 

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą który ma passata b5 fl 1.9tdi avf.Mówi że od 8 lat ma ten sam problem ,że na zimnym po odpaleniu nie równa praca ,dymienie przez chwile i że nie rusza tego bo jego kolega miał to samo i chciał to wyeliminować,mówi tak: zrobił oringi,dalej to samo:wymienił wtryski ,dalej to samo:dał głowice do regeneracji ,dalej to samo...wsadził w silnik 4k i dalej to samo!
Chyba temat odpuszczam bo to nie ma sensu.Jak mi ktoś powie:miałem to samo ,wymieniłem to...i pomogło to wtedy będę działał...
Dzisiaj byłem w trasie spalanie przy 100km/h 6L ,a przy 120-140km/h 6,5L to chyba dalej za dużo?Ps:tyle mi palił kiedyś 3.0d chociaż przy 100km/h potrafił zejść do 5,5l...
Co do geometrii to rzeczywiście cisnę auto, ale max do 3tys obrotów,chyba trzeba bardziej:)
Zaślepka egr jutro będzie zrobiona.
Jeszcze ta gruszka i turbo.Ponawiam pytanie:
Czy jak jest za mocno podkręcona gruszka to turbo może się posypać?
Dlaczego jest przeładowanie i to jak piszesz dosyć spore na początku i na końcu ,a na kompie nie wyskakuje żaden błąd?
Bo ogólnie to wolałbym tak zostawić jak jest bo wbija w fotel na maxa :) i nie ma najmniejszej "turbo dziury",momentalnie po wciśnięciu gazu jest wbicie:)Tylko czy to jest zdrowe dla silnika i turbo?Bo nie chciałbym żeby znowu urwało mi wirnik w turbo lub coś innego...
 

Opublikowano

Ja temat kończę, napisałem Ci co zrobić i z turbo i z silnikiem... Co Ty z tym zrobisz dalej nie wiem, tylko po co zakładać takie tematy ?

ŻADEN OVERBOOST NIE SŁUŻY TURBO, MOTOROWNI I OSPRZĘTOWI...

Błędu nie ma bo zjawisko jest chwilowe i N75 daje radę zbić ciśnienie...

Opublikowano
14 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ja temat kończę, napisałem Ci co zrobić i z turbo i z silnikiem... Co Ty z tym zrobisz dalej nie wiem, tylko po co zakładać takie tematy ?

ŻADEN OVERBOOST NIE SŁUŻY TURBO, MOTOROWNI I OSPRZĘTOWI...

Błędu nie ma bo zjawisko jest chwilowe i N75 daje radę zbić ciśnienie...

Decyzja podjęta:)
Gruszkę też wydłużę o pół obrotu i podeślę logi...
W poniedziałek rano zaczynamy.Dam znać...

20180811_124446[1].jpg

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze nie jestem pewny czy przy EGR jest zaślepka czy uszczelka.EGR lepiej mieć zaślepione czy nie?

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Ktory rok masz tego auta ?

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, A4 B6 Multi napisał:


Co do geometrii to rzeczywiście cisnę auto, ale max do 3tys obrotów,chyba trzeba bardziej:)

Do 3 tys. ?!?!?! Toż to szaleństwo !!! ? A na powaznie... W ten sposób nawet logów dobrze nie zrobisz. Kamil dobrze radzi, diesla obligatoryjnie trzeba czasem przegonić ?

Edytowane przez Onyks
Opublikowano
43 minuty temu, kamil-vag napisał:

Ktory rok masz tego auta ?

2003r AVF tak jak Ty:)

Opublikowano
36 minut temu, Onyks napisał:

Do 3 tys. ?!?!?! Toż to szaleństwo !!! ? A na powaznie... W ten sposób nawet logów dobrze nie zrobisz. Kamil dobrze radzi, diesla obligatoryjnie trzeba czasem przegonić ?

Kolego jakbyś zobaczył co się dzieje do 3tyś to byś zrozumiał dlaczego dalej nie kręcę?,ale niestety będę musiał trochę tą gruszkę od turbo wydłużyć o pół obrotu i już tak grubo nie będzie...Wiadomo że logów nie robię do 3 tyś tylko do 4tyś ,a jazda na co dzień nie ma nic wspólnego z logami...

Opublikowano
4 minuty temu, A4 B6 Multi napisał:

2003r AVF tak jak Ty:)

Ty masz u siebie zaślepione?czy masz uszczelkę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...