hiszpan115 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 witam . panowie sprawa wygląda tak jest ogłoszenie audi 1,8 T Q 2002 avant jadę oglądam ogólnie wszystko super biorę cena dogadana ale trzeba jeszcze przegląd wiec jedziemy robić do stacji w drodze na przegląd zaczeło coś tyrkać przy silnku podczas jazdy mysle osłona pod silnikiem czy coś dojeżdżamy na przegląd a to okazuje sie ze dzwięk z silnika dochodzi . myslę lipa ale nic jeszcze umowa nie podpisana nie zapłacone to nie mój problem . odrazu mówię do sprzedającego że to prawdopodobnie łańcuszek ( oczytałem sie wczesniej ) i myślałem ze laweta i mechanik ale chłop ze wracamy że te 7 km to wrócimy . troche sie pomylił bo po 2 km jak zjeżdżalismy z głownej drogi czyli zwolnił do 20 na godzinę wysprzeglił SILNIK ZGASŁ !! holowanie na plac !!ALE do rzeczy -- silnik padnięty sprzedajacy wporządku naprawde przeprasza mnie bardzo ze tak sie zrobiło . podejrzewam głowica złom ale nie odpusciłem tematu tylko cene dogadałem i zabrałem sprzęt wczoraj . 23.04 . wtorek mechanik ma rozbierac panowie jak myślicie jakie koszty wyjdą ? czy lepiej szukać głowicę ( o ile faktycznie zmasakrowana ) czy może cały silnik ? jeśli szukać głowicę to jaka głowica do silnika z oznaczeniem AVJ . może ktoś polecić kogoś kto może sprzedaje pewne częsci do tego modelu auta ?
marhew Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Po 1 to skad wiesz ze to glowica? To ze się tlukla rownie dobrze moze oznaczac brak smarowania i silnik stanal bo zwyczajnie sie zatarl. Zapchany smok czy padnieta pompa oleju to temat znany w 1.8t. Po 1 nalezy sprawdzic czy silnik w ogole sie obraca, jesli tak to miska w dol i przeglad smoka/ pompy. Tu sie pojawi dylenat jeszcze, czy najpierw odpalic i sprawdzic cisnienie oleju czy od razu wymieniac pompe jesli sitko smoka bedzie czyste. A jesli piec stoi no to niestety trzeba szukac slupka.
hiszpan115 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 kręci bo chłop próbował jeszcze palic i wał kręci swobodnie , ale napewno będzie trzeba przejrzec wszystko .
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zacząłbym od zdjęcia michy i sprawdzenia jak smok oraz zdjąc dekiel i zobaczyć czy napinacz się nie posypał. Jeśli zapchany smok to masz przyczynę. W innym wypadku trzeba drzeć silnik. Może uda się ogarnąc bez żadnych remontów.
hiszpan115 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Godzinę temu, przem8 napisał: Zacząłbym od zdjęcia michy i sprawdzenia jak smok oraz zdjąc dekiel i zobaczyć czy napinacz się nie posypał. Jeśli zapchany smok to masz przyczynę. W innym wypadku trzeba drzeć silnik. Może uda się ogarnąc bez żadnych remontów. napewno jutro pogonię mechanika niech chociaż pokrywę zaworów zdejmie to może już trochę rozjasni sytuację a miska napewno też bedzie zdjęta do czyszczenia wszystko .
gsekulski Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) To może być wiele przyczyn. Nie koniecznie silnik złom. Zapaliła ci się kontrolka oleju? Sprawdziłes czy pasek rozrządu nie pękł? łapał temperature? Co do smoka to czy ja wiem. Gdyby Ci całkiem stracił smarowanie to by się przytarł na którymś cylindrze. Wtedy raczej by nie kręcił swobodnie i raczej by łapał większą temperaturę. Mi to nie wygląda na większy remont silnika. Ale pochwal sie co było przyczyną? Edytowane 5 Maja 2017 przez gsekulski
hiszpan115 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 sprawa wyglada następująco . napewno rozpadł się sliżg napinacza łańcucha przez co rozrząd został przestawiony i ciach po zaworach , dostały wszystkie ssące . więc głowica do naprawy , zawory docieranie szlifowanie nowe zawory oraz popychacze komplet , oczywiscie przy okazji wchodzi nowa pompa oleju bo podejrzewam że sliz mógł się rozpaśc przy okazji gdy cisnienie oleju spadło to napinacz sie zluzował i tylko dlatego łańcuch rozerwał ślizg ale to tylko teoria . do tego honowanie cylindrów oraz zmiana pierscieni (chociaż nie było przytarte ani cylindry ani wał na panewkach ), napinacz i łańcuch oraz pasek rozrządu z rolkami i pompa wody wpadają nowe trochę wszystko wyjdzie ale cóż jak robić to przy okazji wszystko do porządku (chyba nie będzie mialo się co zepsuc w silniku ). w tygodniu mam odebrac z warsztatu zobaczymy jak będzie teraz chodziła maszyna .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się