Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy po montazu DSMIC-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczow.

Jak kazdy uzytkownik 4-rki z 1.8t postanowilem dokonac malych modyfikacji.
Pacjent to 1.8T BFB z 2003 roku. otoz jakies pol roku temu, przy okazji wywalenia hydraulicznego napinacza, udalem sie do tunera celem wylaczenia tego ustrojstwa w sofcie i przy okazji zainstalowanie wirusa. Od tamtego czasu jazda autkiem byla bardzo przyjemna i zadnych problemow nie stwierdzono.  Niestety przy wiekszych temperaturach autko nie mialo wiele ochoty do jazdy w przeciwienstwie do pogody gdy bylo zimno i mokro. Generalnie diagnoza wskazywala na za maly intercooler.

Doslownie dwa dni temu, zlecilem wymiane kompletnej dwumaski ze sprzeglem. Przy okazji tej operacji zainstalowany zostal zestaw z BEX-a prawego intercoolera oraz dwoch wiatrakow na chlodnicy.

 

Auto odebralem i odrazu zauwazylem roznice, jedzie, wyrywa do przodu przy lekkim wcisnieciu gazu juz od 1800 obrotow. Jazda zrobila sie mega elastyczna i bardzo przyjemna.
Niestety  zauwazylem dodatkowo ze spalanie pokazywane przez komputer to jakis kosmos. Nigdy w zyciu nie osiagalem takich wartosci przy moim stylu jazdy.

Chcac sprawdzic moja teze, zalalem PB95 do pelna i ruszylem na traske, noc, pusto, deszczowno. Wynik: przy meeega emeryckiej jezdzie, na prawde zadnego hamowania, poprostu jazda i to glownie z predkosciami 70-80 na 5-tce odnotowalem spalanie na poziomie 7.5l/100 km. Moze nie bylo by to niepokojace gdyby nie fakt ze wczesniej na tej trasie osiagalem 7.2l /100 jadac znacznie zwawiej, nie tak wolno i zachowawczo.

Postanowilem zlogowac samochod. Z racji ze nie mialem internetu nie bylem pewien ktore grupy moga byc uzyteczne.

http://vaglog.pl/log-003_119_115_g99E0.html
http://vaglog.pl/log-003_119_115_8q68eh3.html

 

Mam nadzieje ze te logi pomoga ustalic chodz troche co dolega pacjentowi. Dodam ze N75 byl wymieniany miesiac temu na nowy z ASO.

Dodatkowo dodam, ze faluja mi obroty na gazie a gazownik twierdzi ze korekty strasznie wariuja (na benzynie!). Czy jest mozliwosc ze sonda lambda jest tutaj winowajca?

Z gory dzieki za pomoc!

Opublikowano

Z tych logów za wiele nie wynika, za mało kanałów, zrób 002+033, 115+118, 003+020 na pb po kasowaniu błędów. Widać jedynie tyle że turbo mega późno wstaje i słabo pompuje, nie wiem o jakim wyrywaniu do przodu od niskich obr. piszesz bo turbo osiąga zadane doładowanie powyżej 3 tyś obr, poniżej wygląda na totalnego muła...

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Łukasz13 napisał:

Z tych logów za wiele nie wynika, za mało kanałów, zrób 002+033, 115+118, 003+020 na pb po kasowaniu błędów. Widać jedynie tyle że turbo mega późno wstaje i słabo pompuje, nie wiem o jakim wyrywaniu do przodu od niskich obr. piszesz bo turbo osiąga zadane doładowanie powyżej 3 tyś obr, poniżej wygląda na totalnego muła...

Auto ciagnie bardzo sprawnie. 
 

Z tym wyrywaniem chodzi mi o to,  ze gdy jade spokojnie i wciskam delikatnie gaz, to samochod mocno przyspiesza.  Turbina juz nie pierwszej mlodosci i nadaje sie do wymiany, tyle tylko  ze tak jak napisalem, nawet przy lekkim wcisnieciu gazu, momentalnie samochod "ciagnie" , co jest dosc dziwne bo nigdy tak nie bylo. Do tego spalanie automatycznie rzedu 40 l/100 na komputerze, chociaz gaz wcisniety moze ze 15-20 %.
Postaram sie zrobic te logi o ktore prosisz i wrzuce je za chwile. 

 

Pytanie dlaczego turbina nie doladowywuje, bo lapie  blad 16683 . Wczesniej go nigdy nie bylo, a dolozony jest tylko drugi intercooler.

Edytowane przez kucik12
Opublikowano

Błąd masz właśnie dlatego że turbo tak słabo ładuje, nie wiemy nic jak było wcześniej przed montażem tego drugiego colera było dobrze czy nie, czy problem może powstał w czasie montażu i jest coś nieszczelne czy już wcześniej tak było.

Opublikowano
Błąd masz właśnie dlatego że turbo tak słabo ładuje, nie wiemy nic jak było wcześniej przed montażem tego drugiego colera było dobrze czy nie, czy problem może powstał w czasie montażu i jest coś nieszczelne czy już wcześniej tak było.


Dzieki za pomoc. Przed montazem bledow nie bylo, turbo faktycznie pozno wstawalo ale poza tym wszystko okej.

Zobaczymy co wyloguje.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
7 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Z tych logów za wiele nie wynika, za mało kanałów, zrób 002+033, 115+118, 003+020 na pb po kasowaniu błędów. Widać jedynie tyle że turbo mega późno wstaje i słabo pompuje, nie wiem o jakim wyrywaniu do przodu od niskich obr. piszesz bo turbo osiąga zadane doładowanie powyżej 3 tyś obr, poniżej wygląda na totalnego muła...

Auto ciagnie bardzo sprawnie. 
 

Z tym wyrywaniem chodzi mi o to,  ze gdy jade spokojnie i wciskam delikatnie gaz, to samochod mocno przyspiesza.  Turbina juz nie pierwszej mlodosci i nadaje sie do wymiany, tyle tylko  ze tak jak napisalem, nawet przy lekkim wcisnieciu gazu, momentalnie samochod "ciagnie" , co jest dosc dziwne bo nigdy tak nie bylo. Do tego spalanie automatycznie rzedu 40 l/100 na komputerze, chociaz gaz wcisniety moze ze 15-20 %.
Postaram sie zrobic te logi o ktore prosisz i wrzuce je za chwile. 

 

Pytanie dlaczego turbina nie doladowywuje, bo mam   blad 16683 .

Opublikowano
Teraz, kucik12 napisał:

Auto ciagnie bardzo sprawnie. 
 

Z tym wyrywaniem chodzi mi o to,  ze gdy jade spokojnie i wciskam delikatnie gaz, to samochod mocno przyspiesza.  Turbina juz nie pierwszej mlodosci i nadaje sie do wymiany, tyle tylko  ze tak jak napisalem, nawet przy lekkim wcisnieciu gazu, momentalnie samochod "ciagnie" , co jest dosc dziwne bo nigdy tak nie bylo. Do tego spalanie automatycznie rzedu 40 l/100 na komputerze, chociaz gaz wcisniety moze ze 15-20 %.
Postaram sie zrobic te logi o ktore prosisz i wrzuce je za chwile. 

 

Pytanie dlaczego turbina nie doladowywuje, bo mam   blad 16683 .

Zalaczam logi dynamiczne zrobione na PB dzis. Prosze o ocene.

 

http://vaglog.pl/log-002_033_Ki15KUF.html
http://vaglog.pl/log-115_118_L0CLI.html
http://vaglog.pl/log-003_020_371E5.html

 

Z gory dzieki za pomoc.

Opublikowano

DV raczej tak, chyba odwrotnie sie go zalozyc nie da.

Generalnie auto wariowalo przez jakies 130km, w chwili obecnej jest juz w miare normalnie.
Czasem zdarza sie ze turbo wstaje odrazu a czasem troche pozniej, szczegolnie gdy jest dobrze rozgrzany silnik (trasa).
Czy jest szansa ze to czujnik temp przeklamuje od czasu do czasu w zaleznosci od temperatury?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 2.05.2017 o 18:00, kucik12 napisał:

DV raczej tak, chyba odwrotnie sie go zalozyc nie da.


 

Da się ;), turbo kijowo wstaje do tego podbija ci ciśnienie przy puszczeniu gazu co wskazuje na problem z DV.

Opublikowano

Dziek za diagnoze. Faktycznie mozliwe ze DV-ka niedomaga. W za jakies 2 tygodnie planuje wymienic turbine na nowa i do tego dorzuce wtedy zawor DV.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

O ile dobrze zrozumiałem miałeś robiony program na seryjnej graciarni i teraz po dołożeniu prawego IC-ka w programie nic nie było robione?

Zamiast wymieniać turbo (chyba że złom), ja bym na Twoim miejscu wywalił kata (zakładam, że go masz) i pojechał dopasować program, zestroić go na Pb98, ew. wrzuć wtryski z BEX jak chcesz jak najwięcej kucy wycisnąć.
Przed wszystkim obowiązkowo szczelność dolotu czy dobrze poskładałeś, a po wszystkim do gazowni.

Dodam, że dopiero liżę temat tuningu, więc niech ktoś doświadczony poprawi jak coś nie tak napisałem...

Edytowane przez Pablo_s-c

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...