Guest Kaziu_Wichura Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Witajcie Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne? Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł. Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Witam! Cie, no więc ja wymieniałem sonde w A4 1.8T AEB ,ale w 1.8 jest ta sama sonda, tych uniwersalnych nie radze kupować bo się możesz przejechać.Nie wiadomo co ta sonda może mierzyć.Pamiętaj że ważna jest też moc grzałki.Ja jak zabrałem się za wymiane to najpierw założyłem boschowską ale tańszą za bodajże 130zł ,była bardziej uniwersalna,która miała moc grzałki 12W .Zakładałem ją z kumplem który ma Esi Tronica i co wyszło ,że grzałka jest za słaba bądz poprostu sonda za licha bo na wykresie gdzie sonda powinna ładnie falować falowanie było za słabe,silnik wyraznie czegoś mu brakowało.Już nie myśle co by było jakbym założył tą za 60..70zł .Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu.Moc grzałki była 18W już,a kosztowała jakies 230zł. Co się okazało na wykresie w EsiTronicu pracowała ładniutko sobie falowała pod takie wartosci jakie powinna mieć sprawna sonda lambda.No i samochód od razu zaczął płynniej pracować i lepiej jezdził.Sądze że za sonde musisz wydać koło 250zł wtedy będzie dobrze.Mówimy tu oczywiscie o sondach 4 przewodowych,bo te 5 przewodowe są droższe.Ja nie wiem jaką ty masz.Sonde nr.2 jaką założyłem miała krutszy kabel ale w zestawie była specjalna złączka którą łączysz nowy odcinek kabla ze kawałkiem starego gdzie jest wtyczka do instalacji.Lączenie też jest ważne bo za pomocą tej złączki nie zmieniasz oporności a to ważne do poprawnej pracy sondy.Jakbyś np. sobie te kable zlutował to cyna mogłaby zmienic oporność kabla i sonda mogłaby już niewłasciwie pracować.Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ma-ciej 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Również kupiłem do AEB sondę uniwersalną za 70 zł na Allegro i mam błąd (o którym już pisałem na forum) obwodu podgrzewania sondy a napięcie maksymalne 0,5V. Nie zniechęcony kupiłem sondę dedykowaną - zamiennik za 99 zł :biggrin: i zobaczę dopiero jaki będzie efekt. Nie jestem pewny czy niepoprawna praca sondy jest spowodowana jej niską jakością, czy awarią ECU. Jeżeli chodzi o lutowanie przewodów, to nie widzę problemu, bo w układzie pomiarowym sondy płynie bardzo mały prąd i oporności lutów są pomijalne. Inna sprawa, że ciężko jest ocynować te przewody. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaziu_Wichura Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic? Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic? Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich. Sonde kupiłem z kawałkiem kabla o długości może 0,5 metra i w komplecie była złączka boschowska tak aby nie lutować kabli tylko na zasadzie zaciskowej.Czyli reasumując masz nową sonde z pół metrowym kablem i starą z wtyczką na drugim końcu.Odcinasz ze starej tyle kabla ile potrzebujesz i łączysz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaziu_Wichura Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic? Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich. Sonde kupiłem z kawałkiem kabla o długości może 0,5 metra i w komplecie była złączka boschowska tak aby nie lutować kabli tylko na zasadzie zaciskowej.Czyli reasumując masz nową sonde z pół metrowym kablem i starą z wtyczką na drugim końcu.Odcinasz ze starej tyle kabla ile potrzebujesz i łączysz. masz jeszcze niamiary na sklep w którym to kupiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur1983 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2009, 13:34_________________________________________________ Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Czarek Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam też wymieniałem sondę. Kupiłem boscha za 330 zł do mojego typu silnika.Dobrze,że tylko jedną musiałem wymienić bo mam ich aż 4 Moim zdaniem nie warto kupować tych tanich,bo jak nie będzie prawidłowego sygnału to lipa i tylko podwójny koszt Radzę kupić tę drozszą pod dany model Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur1983 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 tak ja też sie z tobą z zgadzam Czarek tylko nie jestem pewny czy to oryginał bo auto ma swoje lata i nie wiem czy ktoś nie wymienił sondy przedemna i czy na taką samą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzikasz 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Ja ostatnio kupowałem oryginał Boscha od kolegi z forum, pracującego w sklepie z częściami, pięcioprzewodowa 275 zł, nie polecam podrób, lub uniwersalnych, wymienić raz a dobże bo podruba posłuży rok i trzeba nową, i kosztowo wyjdzie na to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gornano 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2009, 13:34_________________________________________________ Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić? Po numerze który podałeś nic nie można znaleść. Nie było tam innego numeru sondy? Powinna mieć taki nr: Bosch 021906265AG Audi 058906265A Witajcie Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne? Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł. Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd). Pozdrawiam Patrząc na orginały na allegro np. http://www.allegro.pl/item513119146_sonda_lambda_audi_a4_a6_vw_passat_bosch_sklep.html cena powyżej 300 jest na poziomie akceptowalnym. Ciekawe ile śpiewają w ASO Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur1983 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Już zamówiłem podobno sie zgadza zamówiłem już dziś moja sonda jest oryginalna zamówiłem na allegro bosch 058906265 17/95 258006014/015 cena to 270zł ale nie którzy śpiewają za nią 350zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateogda 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB Tak! AEB do czerwca '96r. miało właśnie taką sondę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gornano 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB Tak! AEB do czerwca '96r. miało właśnie taką sondę. Widocznie ten numer o którym ja pisałem był po czerwcu.. Suma sumarum, wymieniać nie musisz bo masz odpowiednią (no chyba że uszkodzona) Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witajcie Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne? Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł. Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd). Pozdrawiam uzupełnij profil Przyjacielu w AEB były dwa rodzaje sond:(oznaczenie NGK) 07.96-07.97 AEB OZA447-E25 08.97-07.98 AEB OZA447-E35 o sondzie uniwersalnej zapomnij Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilo 0 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Albo się pomyliłeś z cytatem albo każesz uzupełnić profil userowi którego już tu nie ma :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerber07 0 Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Witam wszystkich. To mój pierwszy wpis na tym forum, więc mam nadzieję że wszystko się ukaże w tym miejscu gdzie powinno Zwracam się tutaj do użytkownika "devastation", mianowicie w nawiązaniu do naszej dzisiejszej rozmowy telefonicznej (8 grudnia) pytałem dzięki Twojej uprzejmości o sondę lambda do Audi A4 B5 (ADR) z 1998r. Otóż problem jest tego typu, iż po odpaleniu samochodu na zimnym silniku obroty zaczynają "falować" i po chwili samochód potrafi zgasnąć :-( Kasowaliśmy dzisiaj z kolegą błędy na ciepłym silniku (Autoboss V30) i po ich skasowaniu po jakiejś 1-2 minut sonda lambda przestawała pracować (przynajmniej tak pokazywał wykres-najpierw wykres szedł sobie ładnie sinusoidalnie a po 1-2 minutach była prawie linia prosta) Kumpel powiedział mi że to prawdopodobnie będzie uszkodzona sonda lambda :-/ Pytanie czy wymiana sondy lambda załatwi cały problem??? Błędy jakie pokazał nam komputer i udało mi się wydrukować to: P1602 (dostawa napięcia-terminal 30 napięcie za niskie) P1559 (Moduł kontrolny zaworu przepustnicy J338 błąd w podstawowych ustawieniach) P0130 (obwód czujnika tlenu, Bank1-czujnik 1b błąd pracy) Czy po przeczyszczeniu przepustnicy i zaadaptowaniu jej na nowo powinno być wszystko ok? Czy może być dodatkowo uszkodzona taka część jak przepływomierz? I czy ten czujnik temp. o którym rozmawialiśmy jest do wymiany (bo czasami pokazuje się 90 stopni na zegarze a czasami 70) Dodam że czyściliśmy ten czujnik (niebieski-czteropinowy) i przez kilka dni było OK. Czy może błędne wskazywanie temp. na zegarze to również jakaś pochodna uszkodzonej sondy lambda, przepustnicy bądź przepływomierza? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas na zainteresowanie się tematem. Mam nadzieję że za bardzo się nie rozpisałem, ale chciałem aby problem był jak najbardziej czytelny i wyczerpujący. Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
qrczak91 0 Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 nie wymieniaj czujnika, nie ma sensu. U mnie jest dokładnie to samo (tzn. było). Czasem pokazywał 70, czasem 90 na zegarach. Wymieniłem czujnik i teraz pokazuje 55-60. Chyba, że dostałem zły czujnik... Co do sondy, ja także wymieniałem, prawie rok temu, zaraz po kupnie auta i ja brałem od użytkownika TOM77. Wymienił mi kolega Szczuraz i jestem zadowolony. Żadnych problemów. Za sondę Bosch'a zapłaciłem chyba 220zł. (270?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 nie wymieniaj czujnika, nie ma sensu. :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: brawo Kolego nie ma co :wallbash: :wallbash: Cerber07 zrób wszystko tak jak mówiłem, nie ma co cudówac jak auto ma byc sprawne Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerber07 0 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Do Devastation Tak też zrobię. Na poniedziałek mam już umówionego elektryka a zrobiłem tu rekonesans u siebie i ma się koleś znać na rzeczy, poza tym widzę że sporo aut u niego stoi a i opinie o nim są pozytywne. Jeśli chodzi o części to ta sondę lambda, którą mi poleciłeś NGK jest za 345zł a znalazłem u siebie w okolicy Bosha za 250zł. Jeśli możesz to doradź tylko która z nich byłaby lepsza, bo jeśli ten NGK miałby być tego Bosha na głowę to 100zł jestem w stanie poświęcić-ważne żeby auto "wyzdrowiało"!!! Dodatkowo powiem mu o tej przepustnicy żeby wyczyścił i ten czujnik zbadał czy będzie do wymiany. Jeśli chodzi o czujnik temperatury to niby AudiVW jest za chyba 70zł ale HELLA są już za 100zł. Pytanie jest identyczne, który z nich jakościowo przewyższa drugiego, bo różnica jest tylko 30zł? PS. Poinformuję jak tylko auto odbiorę od elektryka czy "maleństwo" zostało uzdrowione czy będzie miało jeszcze jakąś bolączkę (mam nadzieję że nie!!!) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Czujnik kup oryginalny, w ASO podaj nr tej sondy Bosch-a to sprawdzimy czy odpowiada sondzie NGK Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerber07 0 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Ok, czujnik wezmę z ASO, jeśli chodzi o sondę to będąc w sklepie (oni mają od razu mechanikę) nie mogliśmy spisać tego numeru bo parę cyfr było nieczytelnych (nie mogliśmy jej wykręcić a poprzez odbicie z lusterka też nic nie mogliśmy zrobić) więc czekam aż elektryk ją wyciągnie i mi poda te numery bo dogadałem się z nim że ja kupuję części. Link to comment Share on other sites More sharing options...
virus191 1 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Jak z wymianą sondy ? Idzie ją odkręcić samą ? Też będę ją wymieniał niedługo bo mnie prześladuje 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent i słyszałem, że nieraz trzeba z całym kolektorem wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 z kolektorem ? :mysli: dlaczego ?[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 13:34_________________________________________________ Ok, czujnik wezmę z ASO, jeśli chodzi o sondę to będąc w sklepie (oni mają od razu mechanikę) nie mogliśmy spisać tego numeru bo parę cyfr było nieczytelnych (nie mogliśmy jej wykręcić a poprzez odbicie z lusterka też nic nie mogliśmy zrobić) więc czekam aż elektryk ją wyciągnie i mi poda te numery bo dogadałem się z nim że ja kupuję części. mi chodzi o nową sonde Boscha a nie ta którą ,masz w aucie Link to comment Share on other sites More sharing options...
virus191 1 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Wyczytałem, że po prostu po długim czasie jest już tak zapieczona, że nie idzie odkręcić, a z tego co patrzyłem mam jeszcze ori, która siedzi tam prawie 17 lat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 sonde łatwo przewiercic i na nowo nagwintowac gwint w kolektorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
motor144 1 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 cerber07 u Ciebie ten sam model to powinieneś mieć taką fabrycznie sondę jak była u mnie: BOSCH 0 258 003 518 , 058 906 265 A Sam wyszukałem według parametrów ori BOSCH odpowiednik: 0 258 003 478 z wtyczką i sam ją zamontowałem. Do wykręcenia starej sondy potrzebowałem : 1.nafty do penetrowania gwintu i młotka do opukania sondy 2.przecinaka i młotka do ruszenia sondy 3.dobrego, ciasno pasującego klucza Powinna pasować na 100% i w Intercarsie była ostatnio za PLN 280,97 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerber07 0 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Ok, jak będę w sklepie to powiem żeby mi sprawdzili ten numer oryginalny sondy Boscha. Widzę że tutaj kolega "Motor144" miał już przygodę z sondą i podrzucił informacje dotyczące numerów BOSCHowskich za co wielkie dzięki dla niego a także za podpowiedź jak i czym ją można zdemontować. Mi niby znaleźli sondę BOSCHA w sklepie za 250zł ale posługując się swoim katalogiem, który mieli (więc mogą być jakieś rozbieżności) a nie numerami, które zostały mi tutaj przez kolegę podane. Jutro za pomocą tych numerów postaram się ustalić cenę tej sondy. Poza tym mam nadzieję że elektryk może będzie się mógł już jakoś określić, co dolega mojemu (prawie ) RS'owi :> z podtlenkiem LPG :> PS. Wielkie podziękowania dla Was Panowie za włączenie się do dyskusji i podzielenie się swoimi spostrzeżeniami dotyczące mojego problemu z autem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsdicti 0 Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Ja nie wiem czy ja mam takie szczęście czy może samochód tak mnie kocha ale .... wymieniałem sonde już 2 razy ... pierwsza kosztowała mnie 69zł (Magnetu Manelli czy jakoś tak) w każdym bądź razie włoski uniwersalny zamiennik, druga sonda siedzi w aucie od 3 dni i jest to Bosch uniwersalny za 120zł (18W grzałka, oscyluje w pełnym zakresie tak jak powinna) - przez te 3 dni przejechane prawie 200 km i nie poznaje samochodu, inne auto. Poprzednia sonda starczyła równo na 12 miesięcy, ta pewnie starczy na drugie tyle. W tak prostych silnikach jak 1.6 czy 1.8 wydaje mi się, że nie ma co inwestować w sonde za 350zł bo nawet podczas nie poprawnego jej montażu można ją uszkodzić, przyznam się - że ta sonda która siedzi u mnie w aucie teraz od 3 dni jest drugim boschem którego kupiłem w ciągu jednego tygodnia ponieważ poprzedniego sam zepsułem Kabel zwarł się gdzieś z masą do plusa i po sondzie .... ktoś tu pisał o lutowaniu itd .... właśnie dlatego nie jestem zwolennikiem kupowania tak drogich sond lambda bo ludzie potrafią nawet je lutować :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerber07 0 Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Witam, Odebrałem właśnie auto od mechanika (elektryka) i co się okazało... Otóż jedyne co mi wymienił to czujnik temperatury bo faktycznie czasami przekłamywał na zegarze (raz pokazywał 90 stopni, żeby potem spaść na 70 i za jakiś czas znowu na 90 albo i nie...) No ale nie tego dotyczy temat Elektryk po sprawdzał mi wszystko (podpiął sondę lambda pod komputer - pracowała idealnie - nie wiem dlaczego u kolegi pracowała ona przez pierwsze 2 minuty a potem wyglądała na wykresie jakby była uszkodzona. "Wyczyścił" też przepustnicę żeby i to wykluczyć, ale mówił że przepustnica była praktycznie w stanie idealnym, więc wcale nie musiał jej odkręcać, jednak profilaktycznie należało i to wykluczyć. Mówił że to mogło być spowodowane tym słabym akumulatorem, który wymieniłem tydzień temu na nowy. Sondę mówi żeby zostawić bo jest dobra, dodatkowo sprawdził świece (NGK) po 20 tys. nie widać praktycznie zużycia (świece wykręcał przy mnie), odczyty na komputerze (lambdy, temp., itp.) jak najbardziej w porządku. Póki co zostawiam to tak jak jest, zobaczę czy się coś poprawi po wymianie tego akumulatora, czujnika temp. i wizycie u elektryka. PS. Dziękuję Panowie za pomocne rady, które udzielaliście mi, dotyczące tego wątku. Myślę że jeszcze nie raz tu zawitam (forum) i niejedno pytanie zadam Mam nadzieję że któregoś dnia również moja wiedza (dopiero początkująca w motoryzacji) przysłuży się komuś na tym forum. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now