Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działają czujniki cofania.


lukmon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie działają mi czujniki cofania w audi. Po wbiciu wstecznego następuje długi dzwięk i potem już nic nie słychać. Można to sprawdzić jakoś? Co trzeba by było sprawdzić Vagiem? Jakie bloki pomiarowe trzeba patrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy wyskakują w sterowniku PDC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo nie mam pojęcia gdzie to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vcdsem kanał 76, wchodzisz -> kody błędów 02 -> i zapewne wyskoczy ci informacja co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze szybciej sprawdzisz  słuchem w w miare cichym otoczeniu po wrzuceniu wstecznego każdy z czujników powinien  ledwo słyszalnie cykać  jak nie cyka to znaczy że jest do wymiany

 

ale o tym jak i o systemie PDC jest wiele tematów wystarczy poświęcić 2 minuty i poszukać na forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem czytałem i tak właśnie robiłem jak wskazałeś z tym słuchaniem czujników. I nic żaden nie wydawał dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że nie dochodzi napięcie ( plus po wstecznym ) do centralki i będzie cisza . Czujniki nie będą działały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykazało mi takie oto błędy; 

001545-lewy tylny czujnik wspomagania parkowania(G203) Otwarty/zwarty obwód do masy.

001546-lewy tylny czujnik sterowania wspomagania parkowania(G204) Otwarty/zwarty obwód do masy

001547-prawy tylny czujnik sterowania wspomagania parkowania(G205) Otwarty/zwarty obwód do masy

001548-prawy tylny czujnik wspomagania parkowania(G206)Otwarty/zwarty obwód do masy

001549-napięcie zasilania dla czujnika wspomagania parkowania. Zwarcie do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chce zakładć nowego tematu wiec podepne sie tutaj.

Moj problem z czujnikami wyglada nastepujaco: mam ori czujniki przod + tyl. Po wrzuceniu wstecznego wyrzuca blad (dlugi pisk + migajaca dioda)

Na sluch z tylu jeden z czujnikow cyka slabiej od reszty(srodkowy prawy) Po wymianie tego czujnika na nowy - Dalej to samo (nowy cyka tak samo slabiej)

Nastepnie wymienilem modul gdyz w poprzednim bylo widac w paru miejscach lekkie okopcenie(myslalem ze moze to bedzie powodem) niestety usterka dalej ta sama. Parktronic nie dziala (czujnik dalej cyka wyraznie slabiej)

Nastepna mysl - (wiazka) zorganizowalem inna wiazke i tutaj zaczely sie kombinacje przy ktorych rece opadly:

- nowa wiazka, nowy modul, nowy czujnik (dalej slabiej cyka tylko ten jeden) 

-nowa wiazka, stary modul, poprzepinane czujniki - dalej to samo ( i generalnie jak nie podpinac zawsze slabszy jest jeden czujnik i parktronic nie dziala

Jedno co zauwazylem ze po 4 dniach na sloncu i "wyschnieciu" czujniki zaczynaja dzialac. Troche wilgoci/myjnia itp juz po ptokach czyli gdzies wilgoc buszuje... 

Z tylu wymienilem wszystko co mozna bylo modul/wiazka/czujnik i nic to nie dalo. Moje pytanie czy:

Przetarcie wiazki(jakies uszkodzenie) z przodu moze skutkowac takimi cyrkami z tylu przez co nie dziala caly uklad parkowania? Lub czy ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem. Wiekszosc opisanych na forum to strzaly typu wymiana i po problemie. Tutaj jak nie wymienie czy podmienie slabszy jest jeden czujnik i nie dziala caly uklad. 

-Czy parktronic ma na tyle pamiec bledu ze bez wykasowania komputerem, mimo usuniecia usterki dalej niezatrybi?

(Znajomy probowal polaczyc sie vcdsem by zczytac bledy "nie da sie" lub robil cos nie tak) 

Moze macie jakies pomysly w co celowac itp. Po powrocie z urlopu postaram sie podpiac pod komputer u kogos innego moze tak sie uda cos dowiedziec bo poki co rece opadly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniac w ciemno zdecydowanie polecam odczyt błędów w pierwszej kolejności.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz racje. Po prostu po probie polaczenia i failu zasugerowalem sie wymiana "slabszego" czujnika

Edytowane przez Foulen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie podepne, u mnie czujniki po odpaleniu działaja, ale po przejechaniu paru km przestaja dzialac i pozniej jak wrzuce wsteczny jest dlugi pisk, co moze byc uszkodzone

pod vagiem jak czujniki dzialaja nie wyskakuje zaden blad, jak czujniki piszcza nie da sie polaczyc z vagiem.

mysle nad kupieniem modulu tylko mam pytanie bo numer oe sie zgadza tj (8E0919283C) na 8 czujnikow, itd tylko pod kodem kreskowym sa inne nr np zamiast F101 jest np S301, identycznego nie moge znalezc, to bedzie dzialal ?(mysle ze to jakis nr seryjny, ale moge sie mylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze inaczej, u mnie w module brak błędów, człony wykonawcze nie pokazują odległości od czujnika, sygnał działa, skrzynia multitronic, włączam wsteczny cisza, światła wsteczne świecą ale czujniki się nie uruchamiają gdyż w module czujników dalej nie widać że włączony jest wsteczny. Czy ktoś ma schemat skąd moduł parkowania ma info o włączonym wstecznym biegu bo na pewno nie z lamp cofania. Wymieniałem wybierak lewarek cały z elektroniką, nie pomogło, wymieniałem skrzynię która ma nowy komputer sterujący i też nic. Więc pomysły się skończyły. Czy w parametrach kiedy się włączy i człowiek chodzi koło zderzaka to powinno być widać że jest ruch czy dopiero po włączeniu wstecznego kiedy moduł się włącza? Bo to by mi dało dużo informacji że mam szukać tylko sygnału o wstecznym lub uszkodzenia w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze inaczej, u mnie w module brak błędów, człony wykonawcze nie pokazują odległości od czujnika, sygnał działa, skrzynia multitronic, włączam wsteczny cisza, światła wsteczne świecą ale czujniki się nie uruchamiają gdyż w module czujników dalej nie widać że włączony jest wsteczny. Czy ktoś ma schemat skąd moduł parkowania ma info o włączonym wstecznym biegu bo na pewno nie z lamp cofania. Wymieniałem wybierak lewarek cały z elektroniką, nie pomogło, wymieniałem skrzynię która ma nowy komputer sterujący i też nic. Więc pomysły się skończyły. Czy w parametrach kiedy się włączy i człowiek chodzi koło zderzaka to powinno być widać że jest ruch czy dopiero po włączeniu wstecznego kiedy moduł się włącza? Bo to by mi dało dużo informacji że mam szukać tylko sygnału o wstecznym lub uszkodzenia w module.
Czujniki na vagu pokazują odleglosci dopiero po wrzuceniu wstecznego. Wygląda że masz gdzieś przerwę w obwodzie.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, stąd moje pytanie o schemat połączeń żeby się dowiedzieć skąd sterownik PDC dostaje sygnał że bieg wsteczny jest włączony. Resztę już zrobię sam hihihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mbedi to Ci chyba pomoże (pierwszy post w dolnej części jest schemat PDC na tył):

 

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc jak jest ruch to teraz czas na moje działanie. Wygląda na to że na przewodzie biało-czerwonym od sterownika do F4 powinno się pokazać napięcie i wtedy sterownik się włączy i zacznie reagować. W wolnej chwili rozbiorę boczek i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja na VAGU mam taki błąd

060D Napięcie zasilania czujnika dystansu przerwa/zwarcie do masy

Audi A4B7

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się do tematu..

Przestało mi ostatnio działać PDC, po wbiciu wstecznego długi pisk, potem cisza, wiadomo standardzik. Osłuchałem czujki i 2 nie cykały - prawa skrajna i lewa środkowa.
Przy okazji naprawy tylnego zderzaka poprosiłem gościa, żeby zobaczył jak tam to wygląda z tymi czujnikami, kable, konektory czy całe, nie pognite, itd. Odpiął każdy, obejrzał, popsikał kontaktem i mówi, że wyglądało OK.

Po tym zabiegu lewy-środkowy wrócił do życia, zaczął cykać i już nie ma błedu - miał właśnie ten "009 - Open or Short to Ground".
Prawy skraj nadal nie gada, nie cyka i ma błąd, ale "004 - No Signal/Communication".

Pytanie brzmi czy ktoś może wie, czy ten błąd oznacza padnięty czujnik, czy może np. padnięty kanał w module ?
I drugie - ten tylny prawy skrajny sensor jaki ma mieć numer, bo wg. VCDS to jest "G206", ale jak szukałem to były inne oznaczenia, z literkami na końcu... To ma być ten z D ? Wtyczka ma być pod kątem prostym czy ok. 45 stopni? Lewy z prawym sa zamienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...