kirbag Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Czujnik wymieniłem gdyż objawy miałem następujące: zimny silnik i po przekręceniu stacyjki włączał się natychmiast wentylator przy chłodnicy, dodatkowo w czasie jazdy temp. tylko minimalnie na wskaźniku osiągała wartość "ciut" nad 50stopni. Fabryczny czujnik był koloru czarnego (059919501C), zamontowałem zielony (059919501A). - najpierw spuściłem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, następnie odpiąłem dolny wąż od zbiorniczka i wsunąłem w niego przewód i przez niego spuściłem około 3 litrów płynu (licząc ten ze zbiorniczka) - zdemontowałem filtr powietrza i dostałem się do czujnika, po usunięciu zawleczki wyciągnąłem czujnik i.........wyleciał i tak płyn chłodniczy (około 0,5 może 3/4 litra). - wypiąłem czujnik z kostki i wyjąłem oring, który pozostał w gnieździe. - wpiąłem w kostkę nowy czujnik i z nowym oringiem włożyłem w gniazdo i zabezpieczyłem zawleczką. -zamontowałem filtr powietrza i spiąłem przewody do zbiorniczka wyrównawczego - zalałem płyn G12+ -nie zakręcając wlewu zbiorniczka odpaliłem silnik i przez około 10 minut chodził, po czym ruszyłem w przejażdżkę (zakręcając zbiorniczek). Obecnie sytuacja jest taka, że wskaźnik temperatury wygląda, że działa bo temperatura rośnie ale.......osiąga jedynie kreskę pomiędzy 50 a 90stopni. Przyjąłem zatem, że coś jest nie tak także z termostatem. Czy ktoś miał podobnie i mógłby coś podpowiedzieć???
ecobuda Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 A masz możliwość sprawdzenia temperatury kompem, jeżeli pokaże to samo co wskaźnik to termostat do wymiany. Możesz jeszcze obmacać węże od chłodnicy czy nagrzewają się razem silnikiem jeżeli tak to termostat nie trzyma. Jak nie masz kompa to kup nawet elm327 za 20zł. Temperaturę ogarnia i do kasowania błędów się przyda.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
kirbag Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 Niestety nie dysponuję kompem z odpowiednim oprogramowaniem, choć ponoć można sprawdzić poprzez klimatronica (taką na forum znalazłem wskazówkę, kod 51) i jutro w ten sposób spróbuję.
kirbag Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Czujnik zakupiłem firmy Febi........chciałem dziś sprawdzić temp. poprzez panel klimatronica ale niestety nie mogę uruchomić na swoim panelu menu serwisowego (naciskałem jednocześnie recyrkulację+nawiew na szybę). I jedna uwaga-dziwne jest to, że po przejechaniu dziś 15 km (temp na dworze 13st.) wąż wychodzący od górny chłodnicy czuć, że płyn jest mocno ciepły ale wąż z dołu pomiędzy chłodnicą, a termostatem o wiele chłodniejszy, a właściwie to nie czuję aby był ciepły (choć nie jest też zimny). Edytowane 5 Maja 2017 przez kirbag
slawekk1980 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Czujnik temperatury tylko ORI, zamienniki i inne badziewia z allegro często gęsto od razu kwalifikują się do wymiany, niestety te 100 zł trzeba dać jak chcesz być zadowolony. Przydałby się kabel żeby jednoznacznie stwierdzić co szwankuje. Gdyby okazało się że termostat do wymiany to również zalecałbym ORI aby uniknąć rozczarowania. Na marginesie, do wymiany czujnika nie trzeba spuszczać płynu, przygotować nowy czujnik, przesmarować na nim oring płynem, podłożyć szmatę i szybka podmiana-przypilnować tylko żeby stary czujnik wyjąć razem z oringiem, u mnie wystarczyło później dolać jakąś setkę płynu. 1
Chadury89 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 ja kupiłem czujnik firmy borsehung. 4 lata gwarancji i podobno ten sklep w necie nie miał na niego żadnej reklamacji. Z kurierem wyszedł mnie około 50zl. Ori z aso tez potrafia być wadliwe.
kirbag Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Dzięki za wskazówki, byłem u mechanika i stwierdził, że to termostat do wymiany, a chłodna rura według niego świadczy o tym, że termo jest otwarty i w dużym obiegu najzwyczajniej płyn się nie daje rady nagrzać. Zaproponował mi oryginalny termostat za 70pln (nowy) + wymiana (w ASO chyba 110). Co do czujnika i jego wymiany to fakt, że nie trzeba spuszczać płynu bo faktycznie można sprawnie przytkać otwór (ale przed wymianą na to nie wpadłem . Czujnik był zepsuty bo cały czas wskazówka była na 50 stopniach przed wymianą (teraz przynajmniej te 75 pokazuje) więc ten febiego zostawię i zobaczymy po wymianie termostatu co będzie. Jeśli coś nie tak to wówczas zakupie OE czujnik. Dziś temp. z uwagi na pogodę wzrosła bardziej czyli prawie do połowy odległości pomiędzy kreską środkową, a 90st. To według mnie świadczy o tym, że czujnik Febi jest sprawny i pozostaje kwestia termostatu (rura górna i dolna są tej samej temperatury, dotykowo sprawdzając). Ponieważ wolna sobota więc zakupiłem oryginalny termostat + oring w ASO (124,7pln) i wymienię sam. EDIT 05-05-2017 wieczór - Termostat wymieniony (bez dotykania alternatora) wszystko bezproblemowo poszło. Płyn spuszczałem wężem zasilającym układ ze zbiorniczka wyrównawczego. Po odkręceniu termostatu (poluzowaniu) jeszcze płyn uszedł przez przewód oraz trochę bezpośrednio spod termostatu. Po zamontowaniu nowego, zalałem płynem i nie zakręcając zbiorniczka naciskałem na górny przewód przy chłodnicy i powietrze z układu wstępnie "wyszło", następnie ustawiłem temp. na max grzanie i obroty dmuchawy na max i odpaliłem silnik. chodził około 10 minut. Po tym czasie minimalnie dolałem płynu na stan lekko ponad min. i ruszyłem w trasę. Silnik bez problemu osiągnął temp. 90 st na wskaźniku (czyli potwierdziła się teza, że nowy czujnik Febi jest sprawny, a termostat wymagał wymiany). Po osiągnięciu 90st. zakończyłem przejażdżkę i sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku (ubyło nie więcej jak 0,5cm) uzupełniłem do stanu w połowie pomiędzy min-max. *Jeśli chodzi o grzanie auta, działa jak wściekłe. Edytowane 6 Maja 2017 przez kirbag
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się